Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)
-
AuthorPosts
-
finns ju en massa länkar här till hur man gör? Man låser upp via cydia. Men har hört att det även går via datorn ifall man inte har nå wifi hemma.
okej vet du någon länk tilll hur man gör eller laddar ner, har inte hittat någon
@rulleeee 36868 wrote:
okej vet du någon länk tilll hur man gör eller laddar ner, har inte hittat någon
här 🙂 iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
0,8 är nu släppt…antar att de har fixat pushproblemet…
Såg detta oxå, men stod inte vad som är nytt i 0.8
Körde Ultrasnow inatt och det funka klockrent, Nu kan jag köra mitt privata Teliakort på min lur som är låst till telenor 😀
graceland
nej, det är inte push. push installerar du genom Push Fix i cydia, nyaste builden av ultrasn0w är bara mer kompatibel med 3GS.
Okej så mitt problem är ganska enkelt. Det hela börjar då jag går in här:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4581-iphone-3g-unlock-jailbreak.html
Så snubben där säger typ att ja, här har ni två guides för JAILBREAKING och UPPLÅSNING.
Okej än så längre hänger jag med fint och väl.
Sedan går jag in på länken för Jailbreaking där killen i första postet ger en länk till en väldigt bra guide som dessutom funkar väldigt fint (tnx dude!)Sen med tanken att om den första länken var bra och faktiskt ledde till en Jailbreaking-Guide tänkte jag att den andra länken skulle, precis som den borde, leda till en upplåsningsguide. Fast det är vart min bubbla av förväntningar sprängdes. 😮
Ingen guide.
Inga screnss.
Inga softwears.
Inga länkar.
… inget.
Totaly dead 😮
So I’m like: WTF? :confused:Kanske låter messed up men vart fan hittar jag den guiden som jag hade varit så damn säker på att jag skulle hitta?
*Bless the almighty God LolSallad – Thatd be me 😀 *
@claude Cain 37895 wrote:
Okej så mitt problem är ganska enkelt. Det hela börjar då jag går in här:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4581-iphone-3g-unlock-jailbreak.html
Så snubben där säger typ att ja, här har ni två guides för JAILBREAKING och UPPLÅSNING.
Okej än så längre hänger jag med fint och väl.
Sedan går jag in på länken för Jailbreaking där killen i första postet ger en länk till en väldigt bra guide som dessutom funkar väldigt fint (tnx dude!)Sen med tanken att om den första länken var bra och faktiskt ledde till en Jailbreaking-Guide tänkte jag att den andra länken skulle, precis som den borde, leda till en upplåsningsguide. Fast det är vart min bubbla av förväntningar sprängdes. 😮
Ingen guide.
Inga screnss.
Inga softwears.
Inga länkar.
… inget.
Totaly dead 😮
So I’m like: WTF? :confused:Kanske låter messed up men vart fan hittar jag den guiden som jag hade varit så damn säker på att jag skulle hitta?
*Bless the almighty God LolSallad – Thatd be me 😀 *
Om det är upplåsning av 3G med 3.0 du är ute efter?
I såfall ska du titta här: iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
Det gäller dock att du har jailbreakat.
Har ett problem med min iPhone 3G, det verkar som att WiFi inte fungerar. För när jag går in på Cydia och ska installera Ultrasn0w så står det att jag inte är ansluten till internet. Vi har ett trådlöst nätverk här hemma, men jag hittar inte det på iPhonen. Måste man ansluta till ett nätverk själv eller ska den göra det automatiskt startar cydia?
Hejsan har en Iphone 3g 16GB med mjukvaran 3.0 som jag har jailbreakat och sen låst upp den med ultrasn0w problemet är så att jag sätter in mitt telenor kort o det funkar i ca 10min eller nått sen försvinner nätet o det står no service? vad kan felet vara tror ni? och sen när ja kollar på info om Iphone så står det Operatör: Telenor 4.0??? fattar inte??
Mvh
jag har redan gjort det? men kan fortfarande inte ha alla kort förutom telenor? o de funkar i ca 10min sen står det ingen service?
jag går in på inställningar>allmänt>Om> Sen står det Telenor 4.0 ?
står 4.0 i min iPhone också med telenor. har alltid funkat bra i min 3G o 2g
läste om detta felet på något forum för ett tag sedan och där var det flera som hade problem med kortis i krets som låg mot baksidan mot skalet. fixades med hjälp av en teipbit. kollar imorgon om jag kan hitta tråden.hittade tråden:
[Solution] Solving the “No Service” problem – Hackint0shgällde nog 2gn men läs hela tråden.
hur mennar du baksidan?? e det nått fel på antenen eller vad?? hehe jag läste tråden där men fattade inte så mkt vad han mennade att han gjorde :/
Snabb fråga,
Kan jag låsa upp min iphone 3G utan att först ha aktiverat den i itunes med telia?
För jag vet ju inte vilken fw jag har i telefonen…. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.