Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)
-
AuthorPosts
-
trevligt =)
lär ju dyka upp vilken dag som helst nu
mixen1:
Har du testat:*Ringa
*Ta emot samtal
*Skicka sms
*Ta emot sms
*Använda 3G
*Surfa på telefonen med sim-kortetoch allt fungerar ? 😀
jag kan med Tre som operatör:
ringa
ta emot samtal
smsa
ta emot sms
ta emot mms
skicka mmsYes det funkar klockrent!
Kan:
ringa
ta emot samtal
Skicka sms
skicka mms
ta emot sms
ta emot mms
Och 3G funkarFan nu vill jag bara hem för att fixa allt…
Har avvaktat med 3.0 pga att jag var rädd för att inte kunna använda telefonen… wiiiKlistrar denna tråd ett tag så den kommer att bli lättare att hitta.
*Klibbig*
Någon som skulle kunna tänka sig att PM:a sin msn och hjälpa mig med en sak ?
Har klantat till mig rätt så rejält ^^Körde programet “Category” förut från Cydia med 2.2.1…
Hade en mapp som hette “Settings” och i den mappen låg bland annat “Inställningar, Cydia, App-store” osv..Nu när jag uppdaterat telefonen till 3.0 så finns inte mappen “Settings” kvar ( vilket man kan förstå, är ju från tidigare jailbreak ).
Och jag kommer inte åt inställningar, cydia eller något från 3.0 😛@brejkish 35433 wrote:
Någon som skulle kunna tänka sig att PM:a sin msn och hjälpa mig med en sak ?
Har klantat till mig rätt så rejält ^^Körde programet “Category” förut från Cydia med 2.2.1…
Hade en mapp som hette “Settings” och i den mappen låg bland annat “Inställningar, Cydia, App-store” osv..Nu när jag uppdaterat telefonen till 3.0 så finns inte mappen “Settings” kvar ( vilket man kan förstå, är ju från tidigare jailbreak ).
Och jag kommer inte åt inställningar, cydia eller något från 3.0 😛Kan man inte ladda ner “category” från cydia igen och hoppas att ikonerna finns kvar? Annars får du tillbaka ikonerna när du återställer din Iphone som ny telefon.
@second 35434 wrote:
Kan man inte ladda ner “category” från cydia igen och hoppas att ikonerna finns kvar? Annars får du tillbaka ikonerna när du återställer din Iphone som ny telefon.
Problemet är ju att “Cydia” ligger i mappen “Settings”..
Så om jag jailbreakar den kommer jag inte komma åt Cydia ändå, för det ligger i mappen “Settings”..
Jo, funderade oxå på det… men hur återställer jag den som en NY telefon ? :S
@brejkish 35435 wrote:
Problemet är ju att “Cydia” ligger i mappen “Settings”..
Så om jag jailbreakar den kommer jag inte komma åt Cydia ändå, för det ligger i mappen “Settings”..
Jo, funderade oxå på det… men hur återställer jag den som en NY telefon ? :S
sätt telefonen i dfu och koppla in den till datorn och återställ med itunes.
Måste man ha orginal sim-kortet i när man uppdaterar till 3.0?
Om du skall aktivera den i Itunes så måste du det annars kan du aktivera den genom jailbreaket
Nu så =)
Jailbreakar den just nu 🙂metrocard: Yes, är en fördel ^^
För telefonen måste aktiveras direkt efter uppdateringen, så sätt i orginal-kortet 🙂Hur gör man det då? Bara genom att köra redsnow först?
Orginalkortet sitter i en annan telefon som skickats in för lagning 🙁
@metrocard 35440 wrote:
Hur gör man det då? Bara genom att köra redsnow först?
Det här är ingen tråd om Jailbreak, det finns en annan trå för det.
Snook, snälla rensa dessa inlägg….
heeelt UNDERBART ! fyfan vad jag älskar datanördar 😀 !
upplåst, breakad och 3.0 ! dagen kan absolut inte bli bättreMitt gick smort som tusan!
Återställde i iTunes med en custom ipsw som jag gjorde 😀 Fett stolt ;D
Sen fixa jag ultrasn0w och den går som en klocka!
Inga problem överhuvudtaget! Undrar bara hur man gör så att man kan skicka mms? Man måste skriva in nummer i inställningar > telefon. Men det går inte. Måste man fixa bundles?@wester 35454 wrote:
Mitt gick smort som tusan!
Återställde i iTunes med en custom ipsw som jag gjorde 😀 Fett stolt ;D
Sen fixa jag ultrasn0w och den går som en klocka!
Inga problem överhuvudtaget! Undrar bara hur man gör så att man kan skicka mms? Man måste skriva in nummer i inställningar > telefon. Men det går inte. Måste man fixa bundles?gå till Inställningar -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk
Fyll i din MMS inställningar. (ev starta om här?)
gå till Inställningar -> Meddelanden
slå på MMS-Meddelanden (ev starta om här?)
gå till Inställningar -> Telefon
Fyll “mitt nummer”.Ev starta om: Jag har för mig att man måste fylla i MMS inställnignar under nätverk för att MMS ska visas under Meddelanden, och man måste ev. starta om telefonen under ngt av dem två stegen för att se det ena alternativet. Lycka till
Tja! Har laddade ner Ultrasn0w. Gjort precis som man ska göra.. Men när jag sätter i mitt tele2/comviq sim så får jag ingen mottagning.. Går in på operatör o då får jag fram olika operatörer o då väljer jag comviq med när jag gjort det säger den att är ett ” Begränsat mobilnätverk var vänlig välj ett annat ” Any ideas? Tack på förhand
@raven305 35459 wrote:
Tja! Har laddade ner Ultrasn0w. Gjort precis som man ska göra.. Men när jag sätter i mitt tele2/comviq sim så får jag ingen mottagning.. Går in på operatör o då får jag fram olika operatörer o då väljer jag comviq med när jag gjort det säger den att är ett ” Begränsat mobilnätverk var vänlig välj ett annat ” Any ideas? Tack på förhand
1. Har du startat om telefonen ?
2. har du 3g aktiverat eller inte ?Yepp startat om telef
Har prövat både 3G av o på.. Så vet inte riktigt hur jag ska göra?
Ska mitt Comviq kort vara i när jag installerar Ultrasn0w eller måste orginal kortet vara i då?
@raven305 35463 wrote:
Yepp startat om telef
Har prövat både 3G av o på.. Så vet inte riktigt hur jag ska göra?
Ska mitt Comviq kort vara i när jag installerar Ultrasn0w eller måste orginal kortet vara i då?
Det spelar ingen roll, tryck ut det och sätt i det igen, ställ in teleofnen på automatiskt val av nät, ej manuellt
Ska pröva det sen måste till jobbet nu 🙁 Men tack så mycket för hjälpen hör av mig sen om jag lyckas =) Tack!
@jonas 35456 wrote:
gå till Inställningar -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk
Fyll i din MMS inställningar. (ev starta om här?)
gå till Inställningar -> Meddelanden
slå på MMS-Meddelanden (ev starta om här?)
gå till Inställningar -> Telefon
Fyll “mitt nummer”.Ev starta om: Jag har för mig att man måste fylla i MMS inställnignar under nätverk för att MMS ska visas under Meddelanden, och man måste ev. starta om telefonen under ngt av dem två stegen för att se det ena alternativet. Lycka till
Det är ju just det, kan inte fylla i mitt nummer. har symbolen uppe i meddelanden, skickar en bild. Baren fylls till 90% sen får jag felmeddelande.
Jag har försökt tusen gånger nu…
jag:
*Uppdatera till 3.0
*Aktiverar telefonen med mitt Telia-kort ( även testat utan att aktivera )
*Jailbreaka med redsn0w
*Går in i Cydia, lägger till scoren
*Installerar UltraSn0w och får följande fel:sub orocess /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
Vägrar fungera, säkert återställt telefonen 4gånger och försökt, wtf ? :S :O :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
låst upp med ultrasn0w nu, funkar perfekt när man kör utan pinkod, men när man lägger till ett pin så funkar inget :S
någon som har samma problem?kör ett felia för övrigt!
@brejkish 35470 wrote:
Jag har försökt tusen gånger nu…
jag:
*Uppdatera till 3.0
*Aktiverar telefonen med mitt Telia-kort ( även testat utan att aktivera )
*Jailbreaka med redsn0w
*Går in i Cydia, lägger till scoren
*Installerar UltraSn0w och får följande fel:sub orocess /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
Vägrar fungera, säkert återställt telefonen 4gånger och försökt, wtf ? :S :O :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Gör en custom ipsw. Spara den på skrivbordet, sen återställer du i itunes och använder den filen. Så gjorde jag, man får en jailbreakad, aktiverad, cydia färdig telefon dirr! 🙂
@wester 35473 wrote:
Gör en custom ipsw. Spara den på skrivbordet, sen återställer du i itunes och använder den filen. Så gjorde jag, man får en jailbreakad, aktiverad, cydia färdig telefon dirr! 🙂
Kan du säga steg för steg hur jag ska göra..
Just nu återställer jag telefonen igen ( fast denna gången från en ipsw-fil på skrivbordet )..
Hur ska jag göra när återställningen är klar ?Ska jag
1: Aktivera med mitt telia kort
2: Skita i aktivering och köra jailbreak direkt med samma ipsw-fil från skrivbordet
???Innan jag ska sätta igång med uppdateringen till 3.0 och jailbreak/upplåsning, hur vet ajg ifall alla miina kontakter har sparats samt allt annat som ingår i säkerhetskopian? . Försvinner ALLT nu när jag kommer uppdatera den till 3.0 ?
@ludii 35477 wrote:
Innan jag ska sätta igång med uppdateringen till 3.0 och jailbreak/upplåsning, hur vet ajg ifall alla miina kontakter har sparats samt allt annat som ingår i säkerhetskopian? . Försvinner ALLT nu när jag kommer uppdatera den till 3.0 ?
koppla in telefonen i itunes, hgerklicka välj synca och Backup. då är det sparat.
Nu jailbreakas den..
Börjar känna att jag blir självmordsbenägen när det inge fungerar med ultrasn0w:(
Ingen som kan hjälpa mig över msn ifall det inte fungerar denna gången ?@brejkish 35480 wrote:
Hur gör man en custom ipsw-fil ?
vad gör man det av ?Snälla, berätta steg för steg 🙁
PwnageTool 3.0 gör ipsw filer. Guide nedan.
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0 Using PwnageTool (Mac)
Morr inge mer JB i denna tråden nu blir jag sur snart.
Nu känner jag att livsglädjen är tillbaka igen!
Fick igång det 🙂har alltid undrat varför man egentligen ska göra custom ispw-filer ?
räcker det inte bara med att ladda ner iTune’s 3.0 ist för att haxxa egna ? :confused:@bmode 35484 wrote:
har alltid undrat varför man egentligen ska göra custom ispw-filer ?
räcker det inte bara med att ladda ner iTune’s 3.0 ist för att haxxa egna ? :confused:när du gör egna kan du ändra lite i dem och lägga te saker. T.ex kan du ta bort baseband uppdateringen, blir bra för framtiden när dem patchat hålet som ultrasnow körs i. När du gör egen med kan du välja att telefonen ska var aktiverad efter uppdateringen så att du inte behöer ett godkännt sim för att aktivera genom itunes.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.