iPhone os 4.0 (ny tråd)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone os 4.0 (ny tråd)

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 140 total)
  • Author
    Member
    Post count: 181

vet inte om min fråga är ok och ställa här men jag testar ändå. om man få tag i iPhone OS 4.0 och har reggat sin device ID på Dev Account kan man installera den utan att vara rädd för att låsa luren ?

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

@iphone 62237 wrote:

vet inte om min fråga är ok och ställa här men jag testar ändå. om man få tag i iPhone OS 4.0 och har reggat sin device ID på Dev Account kan man installera den utan att vara rädd för att låsa luren ?

Svar: Ja.
    Dock så behöver du nog inte vara rädd för att “låsa” telefonen. Om jag inte är ute och cyklar nu så kollar iTunes om ditt vackra lilla UDID ligger i en databas någonstans hos apple innan den försöker köra in 4.0 på din telefon.
    Finns du inte reggad som developer så kan du helt enkelt inte installera 4.0 utan ingenting händer.

Som sagt, om jag inte är ute och cyklar :laugh:

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@iphone 62237 wrote:

Om du har en 3Gs och är i behov av jailbreak/upplåsning så ska du se till att du har SHSH på lager så att du sen kan nergradera till fw under 3.1.3. Har du inte det så kan du endast återställa till 3.1.3 och då kan du inte jailbreaka.

@antonfjanton 62242 wrote:

Svar: Ja.
    Dock så behöver du nog inte vara rädd för att “låsa” telefonen. Om jag inte är ute och cyklar nu så kollar iTunes om ditt vackra lilla UDID ligger i en databas någonstans hos apple innan den försöker köra in 4.0 på din telefon.
    Finns du inte reggad som developer så kan du helt enkelt inte installera 4.0 utan ingenting händer.

Som sagt, om jag inte är ute och cyklar :laugh:

Finns flera guider på nätet om hur man nergraderar från 4.0 till 3.1.2 och då måste man alltid ha SHSH på lager. Det står däremot inget om baseband uppdatering. Vet du om 4.0 beta versionen uppdaterar basebandet?

imported_Iphone
    Member

jag har en 3G bara och undrar om det går?
    Vet du om 4.0 beta versionen uppdaterar basebandet? svar:nej vad händer då om den uppdaterar basebandet?

Mardin
    Member
    Post count: 80

Hur blir man beta-testare av 4.0?:o

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

köper skd via apple 99usd/år eller ber någon att regga ens udid, jag köpte min plats för 1år sedan på ebay för 7usd typ
    (gör det på egen risk, bättre att vänta på hela 4.0 istället för att hålla på med något buggigt som en beta är)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@iphone 62264 wrote:

jag har en 3G bara och undrar om det går?
    Vet du om 4.0 beta versionen uppdaterar basebandet? svar:nej vad händer då om den uppdaterar basebandet?

4.0 uppdaterar basebandet till 05.13.03 och då är du rökt på fler sätt än ett

imported_Iphone
    Member

vadå vad är det som händer kan ni inte skriva det eller? vi har inte små barn här så var inte blyg:)

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@h3nr11k 62150 wrote:

Men kära idioter som jobbar på apple… FM app då? Hur svårt kan det vara? Fm kort – Check
    iPod app som funkar med iPod (Hur svårt kan de vara att koda om?) – Check

SUCK!!

Kan hålla med dig om FM…. varenda j-a pryl har FM och det har ju iphonen också… nästan.
    Hur kommer det sig att ingen klurat ut en fm app att släppa på cydia?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@freebo 62268 wrote:

På alla enheter?
    och hur numrerar de Baseband egentligen? 05.13.03 är inte direkt begripligt i någon nummerserieföljd, vecka, år datum, eller liknande….

Freebo
    Member

På alla förutom 2G som inte får 4.0 så där är det inget problem. Jag har oxo grubblat på numreringen men Apple är Apple…

imported_Iphone
    Member

kan något tala om för mig var *** ska jag göra när jag får fel kod 3000 under uppdateringen?!! (uppdatering till OS 4,0 beta)

imported_pongo
    Member

@iphone 62279 wrote:

kan något tala om för mig var *** ska jag göra när jag får fel kod 3000 under uppdateringen?!! (uppdatering till OS 4,0 beta)

lite mer info hade inte varit fel.
    – har du dragit hem rätt beta? 4.0 för 3g eller 4.0 för 3gs
    – är ditt udid reggat på ett sdk account?
    – är ditt itunes “up to date”?

Freebo
    Member

@iphone 62279 wrote:

Har du editerat din HOSTS-fil? 🙂

gs.apple.com måste gå till Apples servrar och inte till Sauriks

imported_Iphone
    Member

1- har rätta 4,0 3g till min 3g iphone.
    2-jag köpte via ebay nu för ett par timmar sedan har skickade mig en länk där jag laddade hem filen, men i min Dev accont ser jag inte eller jag vet inte hur eller vart jag ska kolla efter min UDID nummer om jag kan se mm.
    3-Itunes är 9,1,0,79.

imported_Iphone
    Member

@freebo 62284 wrote:

Har du editerat din HOSTS-fil? 🙂

gs.apple.com måste gå till Apples servrar och inte till Sauriks

detta tar vi en gång till hehe hur gör man detta?

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Har hört man kan smsa som med Bitesms med 4.0, man behöver inte öppna telefonen utan kan ta det på lockscreenen, är detta sant? 🙂

imported_pongo
    Member

@iphone, hittade detta efter lite sökande

The developer forum have confirmed that there have been no successful installs on Windows. The only viable solution right now is to find a Mac. If you have trouble on a Mac, make sure you have the latest iTunes and shut down all programs and background apps.

imported_Iphone
    Member

detta kan inte vara enda lösning på allas problem, men hur gör man det som Freebo skriver?

Freebo
    Member

@iphone 62291 wrote:

detta kan inte vara enda lösning på allas problem, men hur gör man det som Freebo skriver?

Leta efter en rad med gs.apple.com i filen C:windowssystem32driversetchosts

Har du redigerat den så måste du återställa den inna du kan installera 4.0. Fattar du ingenting av detta så har du inte redigerat filen 😉

peve
    Member
    Post count: 92

För att komma till basic:
    Kan man förvänta sig en ny iPhone i år?
    Om man har en jailbreakad 3.1.2 med Tele2 så skall man i dagens läge inte klara en uppgradering varken till 3.1.3 eller ver. 4?
    Det snackas så mycket om 4, men jag utgår från att detta gäller enbart ”lagliga” iPhones.
    Eller?

Freebo
    Member

@peve 62295 wrote:

Om man har en jailbreakad 3.1.2 med Tele2 så skall man i dagens läge inte klara en uppgradering varken till 3.1.3 eller ver. 4?
    Det snackas så mycket om 4, men jag utgår från att detta gäller enbart ”lagliga” iPhones.
    Eller?

Ja, vad du än gör så stanna på 3.1.2

imported_pongo
    Member

@peve 62295 wrote:

varför läser du inte första inlägget,står ju där vad lilla steve sa.
    , men iallafall ja det kommer en ny iphone

Ponyboy
    Member

@freebo 62268 wrote:

Då är det på tiden att de släpper upplåsning till BB 05.12.01. Vet att de inte vill slösa på en bra exploit men att sitta på en upplåsning som snart kan vara uråldrig är också slöseri.

peve
    Member
    Post count: 92

@pongo 62299 wrote:

varför läser du inte första inlägget,står ju där vad lilla steve sa.
    , men iallafall ja det kommer en ny iphone

Jag letar utan att lyckas i det första inlägget efter iPhone 4. Det jag hittar är:
    “…..meningslös funktion men skvallrar om att
    den nya iPhone som väntas till sommaren
    kommer att ha en betydligt bättre kamera.”
    Dvs rykten?

Däremot står det:

4.0 Software
    källa: Macworld, skrivit efterhand medans dom rapporterar
    -kommer i sommar

Freebo
    Member

@peve 62323 wrote:

Jag letar utan att lyckas i det första inlägget efter iPhone 4. Det jag hittar är:
    Dvs rykten?

Däremot står det:

4.0 Software
    -kommer i sommar

Mja, du får nog separera hårdvara och mjukvara. Firmware 4.0 vet vi kommer men släppet av NeXT Gen iPhone är mer osäker

imported_pongo
    Member

@peve 62323 wrote:

Dvs rykten?

Däremot står det:

4.0 Software
    -kommer i sommar

vet inte om det är macworld som “skvallrar” eller om det var steve jobs.
    men om apple vill hålla sig kvar på top på mobilmarknaden, så
    ska väl dom hålla produktlivscykeln på 12månader som iphone verkar ha.

imported_Iphone
    Member

@freebo 62293 wrote:

Leta efter en rad med gs.apple.com i filen C:windowssystem32driversetchosts

Har du redigerat den så måste du återställa den inna du kan installera 4.0. Fattar du ingenting av detta så har du inte redigerat filen 😉

så här ser ut i den filen, jag ändrade lite igår i den när jag läste dina gamla inlägg.
    vad är det som ska ändras på för att få min uppdatering och fungera?

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
    #
    # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
    #
    # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
    # entry should be kept on an individual line. The IP address should
    # be placed in the first column followed by the corresponding host name.
    # The IP address and the host name should be separated by at least one
    # space.
    #
    # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
    # lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
    #
    # For example:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
    # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
    ::1 localhost
    74.208.10.249 gs.apple.com

Ponyboy
    Member

@iphone 62352 wrote:

så här ser ut i den filen, jag ändrade lite igår i den när jag läste dina gamla inlägg.
    vad är det som ska ändras på för att få min uppdatering och fungera?

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
    #
    # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
    #
    # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
    # entry should be kept on an individual line. The IP address should
    # be placed in the first column followed by the corresponding host name.
    # The IP address and the host name should be separated by at least one
    # space.
    #
    # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
    # lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
    #
    # For example:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
    # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
    ::1 localhost
    74.208.10.249 gs.apple.com

Radera sista raden. “74.208.10.249 gs.apple.com” ska endast finnas där om du vill att iTunes ska koppla sig till sauriks server.

medzz
    Member
    Post count: 259

@ Iphone, eftersom du har en 3G får du gärna göra en liten svensk “Review” på hur os 4.0 funkar på våra 3G telefoner 😀 hade varit tvär grymt och se

Freebo
    Member

@pzych0 62287 wrote:

Har hört man kan smsa som med Bitesms med 4.0, man behöver inte öppna telefonen utan kan ta det på lockscreenen, är detta sant? 🙂

Japp.

imported_Iphone
    Member

men nu får det vara nog för *** jag har tagit bort den raden och startade om allt och får samma fel ändå!
    är jag ensam om detta?

imported_pongo
    Member

Fel 3000-3999: Fel i 3000-omfånget betyder vanligtvis att iTunes inte kan upprätta kontakt med gs.apple.com-servern på port 80 eller 443. Detta kan bero på att utgången eller felaktigt konfigurerad säkerhets- eller brandväggsprogramvara stör, eller på grund av dina Internet-proxyinställningar. Om du använder en proxy, kan du prova utan en eller med ett fungerande nätverk. Om det inte avhjälper problemet kan du följa stegen i
    iTunes för Windows: Felsökning av säkerhetsprogramvara

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag tänkte på en sak… När 3.0 betorna kom ut så kunde alla uppdatera till den bara om man var offline i datorn när man körde in filen i iTunes.

Går inte detta med 4.0? Kan man få in versionen på sin telefon utan att betala 99dollar?

antar att detta inte är piratmaterial då detta diskuterades ganska mycket under 3.0 tiden…

Ponyboy
    Member

@steffeiphone 62372 wrote:

Jag tänkte på en sak… När 3.0 betorna kom ut så kunde alla uppdatera till den bara om man var offline i datorn när man körde in filen i iTunes.

Går inte detta med 4.0? Kan man få in versionen på sin telefon utan att betala 99dollar?

antar att detta inte är piratmaterial då detta diskuterades ganska mycket under 3.0 tiden…

Om nån har ett Dev konto så kan de regga upp till 100 enheter till det kontot. Så om du känner nån som har ett Dev konto så kan du be honom regga ditt UDID så du kan också testa 4.0. Jag var själv intresserad av det tills jag fick reda på att 4.0 även uppdaterar basebandet och vill jag helst slippa.

kallz
    Member
    Post count: 28

Ingen som vet hur man får igång 4.0 på Windows har testat hela dagen? Har UDID som developer. Men får error 13 vilket de flesta som kör Windows verkar få.

steffeiphone
    Participant

Jasså? Ingen som är extra snäll i dessa vårtider som har lust att regga min iPhone så även jag kan testa den nya betan? 🙂
    guider,bilder och svar på frågor om den nya betan svarar jag glatt på om jag bara får tag på en som kan regga mig!

Freebo
    Member

Genom att ange multitasking=TRUE[/CODE] i capabilities plist filen i SB (N82AP.plist) skall det även gå att multitaska även på en 3G.

Nu kan jag inte verifiera om det stämmer, men någon nämnde att multitasking på en iPhone 3G bara fungerar med mindre appar, större appar stängs ned på ett osnyggt sätt. Detta hack kräver naturligtvis att du har jailbreakat din 3G

[url]https://twitter.com/cdevwill/status/11896252450[/url][CODE]multitasking=TRUE[/CODE] i capabilities plist filen i SB (N82AP.plist) skall det även gå att multitaska även på en 3G.

Nu kan jag inte verifiera om det stämmer, men någon nämnde att multitasking på en iPhone 3G bara fungerar med mindre appar, större appar stängs ned på ett osnyggt sätt. Detta hack kräver naturligtvis att du har jailbreakat din 3G

https://twitter.com/cdevwill/status/11896252450

bozz
    Member
    Post count: 1199

Inte haft tillgång till internet på 4 dar, så nu har man lite o ta igen på iphoneinformationsfronten. Spännande update, hoppas det kommer en ny iphone bara (ser ju lovande ut)!

MeXii
    Member
    Post count: 69

UTVECKLARE?

Sitter fast i skiten..

Har haft en iPhone dev. subscription sedan 3.0, men som jag självklart inte tänkt på så har den gått ut, och jag sitter fast i träsket. Står att mitt UDID inte är aktiverat.

Då jag inte har tid att pilla med program tänker jag inte köpa ett nytt år, och har sjukt tight med ekonomin. Vågar inte heller anlitan en random från tpb och betala 10$.

Någon som kan vara sjukt shysst och regga mitt UDID. Kommer självklart betala tillbaka på ett eller annat sätt, har rätt goda tillgångar ibland. Men nu sitter jag fast i “Emergency call” läget..

Snälla hjälp! Skicka mig ett PM om du är villig att förhandla eller vara allmänt sweet.

steffeiphone
    Participant

Jag vill också ha en UDID activate! 🙂

imported_pongo
    Member

köp det på ebay om ni har det svårt att hitta en kompis som har det. ^^ kostar mellan 5-15usd (köp på egen risk)

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

Tjo jag vill installera filmware 4.0 i min iphone 3g men hittar ej filmwaren

Notred
    Member
    Post count: 12

Nån som kan hjälpa mig att få OS 4.0? Jag vill gärna multitaska

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

gillar ej 4.0 för alla cydia och vissa app store program stödjer bara 3g versioner

Ponyboy
    Member

Det verkar som det går att köra multitasking med 3G på 4.0. Tydligen allt man behöver göra är att redigera lite i en plist fil, jailbreakad 3G så klart.

[YOUTUBE]_8Ozp2iNbTk[/YOUTUBE]

Källa FSM

KingMartin92
    Member

coolt:)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@ponyboy 62718 wrote:

Det verkar som det går att köra multitasking med 3G på 4.0. Tydligen allt man behöver göra är att redigera lite i en plist fil, jailbreakad 3G så klart.

[YOUTUBE]_8Ozp2iNbTk[/YOUTUBE]

Källa FSM

Problemet är att när den stadiga 4.0 kommer så har Apple mycket troligt tagit bort stringen och hårdvarustöd för multitasking i 3G. Kunde önska att Geohot och de andra skulle varit lite mer diskreta med jailbreak till 4.0 betan.

KingMartin92
    Member

aa sant vad är multitasking?

Notred
    Member
    Post count: 12

Jag har hittat firmwiren men jag behöver nåt som heter UDID nån som vet hur man kan få en?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 140 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.