Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone os 4.0 (ny tråd)
-
AuthorPosts
-
@kingmartin92 62724 wrote:
aa sant vad är multitasking?
när man kan köra många program samtidigt(i brakgrunden).
EDIT: egentligen skulle det stå sök ;D här med… :rolleyes:
aha som backgrounder
@kingmartin92 62736 wrote:
aha som backgrounder
Du kan läsa mer om vad multitasking är och se en video som visar hur den kommer fungera.
Multitask video, iPhone OS 4.0 (Nyheter) |
Apple har faktiskt enligt mig lyckats med en effektiv lösning.:)
Fortfarande ingen som vill aktivera mitt UDID för att ta del av guider, JBguider och hjälp om 4.0?
@steffeiphone 62996 wrote:
Fortfarande ingen som vill aktivera mitt UDID för att ta del av guider, JBguider och hjälp om 4.0?
Gör de själv? 😛
@steffeiphone 63048 wrote:
För snål! 😛
Well.. Det är sant.. Om man vill ha de senaste så får man paya..
ny betaversion ute sedan igår (tisdag 20:e)
* iPhone OS 4.0 beta (iPhone 3GS) – iphone_os_4_beta_2_iphone_3gs_8A248c.dmg (355 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPhone 3G) – iphone_os_4_beta_2_iphone_3g_8A248c.dmg (284 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPod touch 3rd gen) – iphone_os_4_beta_2_ipod_touch_3rd_generation_8A248c.dmg (344 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPod touch 2nd gen) – iphone_os_4_beta_2_ipod_touch_2nd_generation_8A248c.dmg (210 MB)Updates: iPhone Firmware 4.0 beta 2
1. Regarding multitasking, the time for task completion has been changed from 5 to 10 minutes
2. Display problems in GameCenter Fixed.
3. Method for choosing the background has been changed. Now a screen appears with a click and choose to set it on LockScreen or on the springboard.
4. On iPhone 3G running iPhone OS beta1, it was not possible to invoke the pop-up controls music with the double click on the Home button when you had the music playing. Now this feature is active again.
5. Problem with the camera roll. The screenshots are not saved in your images and even photos with the camera.jag har en 3g jailbreakad ska jag uppdatera till 4an eller?
nej håll dig kvar på 3.* versionen, tills riktiga 4.0 kommer ut
fall du vill kunna jailbreaka och låsa upp dvs.sedan för att kunna uppdatera till 4.0 beta. MÅSTE
ditt udid vara reggat på ett dev konto.
undrar du hur man gör det? läs tidigare inlägg i denna tråd.@pongo 63163 wrote:
ny betaversion ute sedan igår (tisdag 20:e)
* iPhone OS 4.0 beta (iPhone 3GS) – iphone_os_4_beta_2_iphone_3gs_8A248c.dmg (355 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPhone 3G) – iphone_os_4_beta_2_iphone_3g_8A248c.dmg (284 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPod touch 3rd gen) – iphone_os_4_beta_2_ipod_touch_3rd_generation_8A248c.dmg (344 MB)
* iPhone OS 4.0 beta (iPod touch 2nd gen) – iphone_os_4_beta_2_ipod_touch_2nd_generation_8A248c.dmg (210 MB)Såg att många hade problem att insallera beta2
Får man fråga om någon har testat den i Windows eller är den samma skit som beta 1 Windows användare få vänta?
Nu har jag ätnligen fått mitt UDID aktiverat gratis!
(PM;a mig om ni vill ha snubbens e-mail.)Då undrar jag, funkar appstore appsen med 4.0 beta? Det kvittar om inte alla funkar, men funkar:
*Facebook
*Twitteriffic
*eBuddy?@steffeiphone 63285 wrote:
Nu har jag ätnligen fått mitt UDID aktiverat gratis!
(PM;a mig om ni vill ha snubbens e-mail.)Då undrar jag, funkar appstore appsen med 4.0 beta? Det kvittar om inte alla funkar, men funkar:
*Facebook
*Twitteriffic
*eBuddy?Har du fått beta 2 att fungera? Kan inte installera alls.
@belkin 63358 wrote:
Har du fått beta 2 att fungera? Kan inte installera alls.
Jag kör beta1, b2 har ännu mer buggar och är inte värd alls att uppdatera till sålänge du inte är en riktig utvecklare.
Från gizmodo.com:
I realize that you’re curious—after all iPhone OS 4.0 Beta 1 was full of new features—but Beta 2 is a bit of a letdown. Aside from the annoying inability to take screenshots, Beta 2 actually left me struggling to do simple things—like using the Camera app.For whatever reason, the Camera app freezes and doesn’t save pictures, the on-screen keyboard refuses to pop up when I want to add my email account to the phone, and third-party apps go nuts.
Yes, this is all expected with a beta build, but many of us are prone to putting such things on our devices for the sake of trying them out and discovering new features. When it comes to iPhone OS 4.0 Beta 2 though, skip that step unless you have to and just keep playing with the first beta.
Or let us risk our iPhones—and patience—to find the new features for you and leave your iPhone happy with a public OS build.
fungerar beta2 i Windows eller? har någon lyckas installera den?
@steffeiphone 63364 wrote:
Jag kör beta1, b2 har ännu mer buggar och är inte värd alls att uppdatera till sålänge du inte är en riktig utvecklare.
Från gizmodo.com:
I realize that you’re curious—after all iPhone OS 4.0 Beta 1 was full of new features—but Beta 2 is a bit of a letdown. Aside from the annoying inability to take screenshots, Beta 2 actually left me struggling to do simple things—like using the Camera app.For whatever reason, the Camera app freezes and doesn’t save pictures, the on-screen keyboard refuses to pop up when I want to add my email account to the phone, and third-party apps go nuts.
Yes, this is all expected with a beta build, but many of us are prone to putting such things on our devices for the sake of trying them out and discovering new features. When it comes to iPhone OS 4.0 Beta 2 though, skip that step unless you have to and just keep playing with the first beta.
Or let us risk our iPhones—and patience—to find the new features for you and leave your iPhone happy with a public OS build.
Tack bara vänta på 3:an å se vad den bjuder på.
Har pillat på beta1 i nästan 3 timmar nu och måste säga att jag är mäkta förvånad/imponerad av att apple lyckats göra en så stabil beta! Funktionsmässigt känns det inte som så jättestor skillnad då jag bara har 3G, lyckos alla ni som har 3Gs säger jag bara!
Enda “buggen” om man får kalla det för det, är att det är litesmåsegt att skriva sms, dvs. tangenterna vill gärna sega en del, men detta gäller bara i sms-funktionen. Får vänta och se om detta åtgärdas i betorna framöver!OS 4.0 Beta 3 släppdes idag, bästa nya funktionen:
iClarified – Apple News – iPod Widget and Orientation Lock Discovered in iPhone OS 4.0b3@steffeiphone 64569 wrote:
OS 4.0 Beta 3 släppdes idag, bästa nya funktionen:
iClarified – Apple News – iPod Widget and Orientation Lock Discovered in iPhone OS 4.0b3B3 är indragen. Den sabbade tydligen SDK:t
Jag vill ta och installera os4 på min iphone men har ju inget developers konto så letar efter nån som kan aktivera mitt udid åt mig, nån som har några förslag? eller kanske kan aktivera åt mig? Annars så hittade jag denna sida iPhone OS 4.0 UDID Activation Nån som vet om den är seriös?
KAN man installera den via en PC? eller är det Mac skiten gäller än?
@jmsevoro 66243 wrote:
Jag vill ta och installera os4 på min iphone men har ju inget developers konto så letar efter nån som kan aktivera mitt udid åt mig, nån som har några förslag? eller kanske kan aktivera åt mig? Annars så hittade jag denna sida iPhone OS 4.0 UDID Activation Nån som vet om den är seriös?
Jag kör 4.0 beta 4 på min 3gs just nu, funkar riktigt bra förutom att itunes inte vill säkerhetskopiera telefonen… Men annars är jag impressed!:D
Köpte reggning på denna sidan; Activate My UDID – iPhone 4.0 UDID Registration
Var aktiverad några timmar senare =)
Lycka till!
Ok tack, tror jag ska köpa av dom också, men ska installera mac os i vmware först.
men ne bara dem som gjort appar t.ex. min kompis bror ni kan ladda ner hans app flying cow
jag har försökt utan att lyckas med skiten, den hittar inte din iphone när man kopplar den till itunes. Testa gärna och skicka mig ett pm sen om du lyckas med det.
länka gärna mig där dem påstår att det går och synca iphone med MAC OS i Vmware.
Det funkar i vmware, hittar bara ingen länk nu! 😮
Det funkar inte med iPhone i vmvare eftersom USB inte stöds. Läs innan ni virtualboxar OSX.
Med andra ord är det kört för alla som testar.
Det är vell bara Multitaskingen som inte kommer på 3Gn, man kan vell uppgradera till 4.0? hoppas jag :S
@zcooper 66469 wrote:
Det är vell bara Multitaskingen som inte kommer på 3Gn, man kan vell uppgradera till 4.0? hoppas jag :S
1 Activate your UDID – iPhone 4.0 UDID Registration
2 MÅSTE ha eller låna en (F*****g) Mac annars kan du inte uppgradera din iphone.
3 Det finns video ute på hur man fixar Multitaskin i 3Gn.
Freebo wrote:Om det är vad du saknat så visst. Själv klarar jag mig inte utan minst 5 ytterligare features som Apple troligen aldrig skulle släppa på.SBSettings
LockInfo
MyWi
My3G
Filsystem accessÄr My3G bättre en 3G untrictor???
Tjo! En snabb fråga för en som är trög som jag… Jag har jailbreakat telefonen och om jag nu uppdaterar till os4 blir det problem då för att telefonen är jailad? Eller blir den bara typ återställd fast med os4? (Jag fattar att jaibreaken inte kommer funka)
Trögt tack
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.