Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone v4 – vad vill vi ha?
-
AuthorPosts
-
Tänkte att när nu uppståndelsen kring 3.0 lagt sig borde vi gå igenom vad vi saknar till nästa mjuk- och hårdvara 🙂
Tycker det finns för lite diskutionstrådar atm hehe:P
Kör på! Vad vill vi ha! (vi kan ju försöka vara lite realistiska iaf :P)
@bozz 40474 wrote:
Tänkte att när nu uppståndelsen kring 3.0 lagt sig borde vi gå igenom vad vi saknar till nästa mjuk- och hårdvara 🙂
Tycker det finns för lite diskutionstrådar atm hehe:P
Kör på! Vad vill vi ha! (vi kan ju försöka vara lite realistiska iaf :P)
– Bättre batteritid
– Utnyttjande av iPhone 3GS kamera fulla kapacitet = HD-Film
– Riktig multi-tasking
– Möjlighet att skicka/ta emot bilder via blåtandriktig multitasking? lol
alla som snackar om multitasking och iphone måste vara dumma, först och främst så kommer det aldrig att hända, då iphones system kanske inte är helt perfekt men det är smart.
Hela grejen att hoppa mellan 2 program är att man fortsätter där man var, och det gör den.
samt att du kan öppna ett nytt program lika snabbt som om det redan var uppe för att inte tala om att man inte får slowdowns för att man har för många program igång samtidigt.Så i slutendan så tjänar man på det. Det som skulle kunna förbättras är att man hoppar tillbaka till det program man nyss var i, eller dom 2-3 senast som man senast var i som nån snabb knapp.
-bättre batteritid
-flash (med på/av knapp)
-varför inte en inbyggd “pushapp”, där man kan lägga till IM program, twitter, facebook, RSS:rolleyes:, sportresultat, att göra, mm… Hade vart GRYMT, men kanske lite overkill. 😛kommer mer..
Att kunna svara på “knappen”..
Har märkt efter att försökt svara i telefonen med MC handskar på att det inte är alltför lätt så att kunna svara på knappen skulle underlätta 😛
Batteritid x3-4, gör inget om den blir 2-3 mm tjockare. Kanske tom en liten solcell som kan snappa upp lampljus och solljus och stödladda telefonen.
Full bluetooth compabilitet, skicka bilder, kontakter, musik m.m.
fett mer med minne, gärna mer än 128gb
kortplats för extra minneskort.
bättre högtalare, gillar de som finns på ericssons walkmanmobil w995.
en liten hålighet för fingret på ryggen.
8-10Mpix kamera med zoom
blixt
inga begränsningar av programvara, ingen moraldebatt eller at&t begränsningar
och som de ovan, flash, pushknappen lät grym.
att svara på knappen vore inte dumt.
och den roliga androidemulatorn vore kul, så vi kan nyttja androidprogram på iphonen 🙂@Hägglund 40484 wrote:
Har märkt efter att försökt svara i telefonen med MC handskar på att det inte är alltför lätt så att kunna svara på knappen skulle underlätta 😛
inte riktigt lätt gjort med en mjukvaro uppdatering, dock förstår jag ditt problem, kan du inte använda knappen som kommer med öronsnäckorna som kommer med telefonen?
Innan iphone använde jag nästan aldrig handsfree, men eftersom man oftast har lurarna i öronen så kommer det naturligt.
@Hägglund 40484 wrote:
Du får använda näsan! 😛
Bättre batteri . Sen får dem göra vad dem vill xD
Du kanske kan limma fast ett finger på motorcyklelhjälmen? Pannhöjd är väl lagom? Blir ju rätt coolt, med ett horn!
* Flash
* FM Radio
* Bättre kamera
* Blixt till kameran
* En till frontmonterad kamera
* Att kunna flytta filer från en iPhone till en annan via Bluetooth
* Att kunna flytta bilder, musik och video till och från iPhone utan iTunes
* Öppna upp för xvid/divx
* Mer utrymme, typ kring 150 Gb
* Apple inkluderar en egen “TomTom”
* FirefoxTack x. Hade glömt radion och frontkameran.
Idag slog det mig också att jag vill kunna använda teathering funktionen via wlan@kurtson 40485 wrote:
8-10Mpix kamera med zoom
Klämmer dom in 10mp i den lilla sensorn så kommer bilderna bara bli ännu sämre!
Sen zoom på de?
Kommer ju bli som att ta kort på en skål me gröt, lika kletigt!Kanske om dom klämmer in en 5mp kamera med mycket större sensor i nästa iPhone!
OnT:
-Skicka filer via blåtand
-Filma!
-Bättre batteritidDock ser jag inte att FM radio kommer att komma, när kanske 70-80 % av alla iphone användare har fri datatrafik och kan utnyttja “riktig” radio och internet radio redan idag utan problem.
Det vore ett steg bakåt i utvecklingen av iphonen tycker jag.
@snook 40547 wrote:
Dock ser jag inte att FM radio kommer att komma, när kanske 70-80 % av alla iphone användare har fri datatrafik och kan utnyttja “riktig” radio och internet radio redan idag utan problem.
Det vore ett steg bakåt i utvecklingen av iphonen tycker jag.
I det här landet fungerar inte sådant så bra överallt, typ i vartenda stall vi är i, har knappt mottagning.
ore extremt skönt att kunna slå på radion ibland.@chill 40542 wrote:
Klämmer dom in 10mp i den lilla sensorn så kommer bilderna bara bli ännu sämre!
Sen zoom på de?
Kommer ju bli som att ta kort på en skål me gröt, lika kletigt!Kanske om dom klämmer in en 5mp kamera med mycket större sensor i nästa iPhone!
tanken är väl att de skall klämma in en större sensor också 😉
en sak till, de borde ge användarna makten att bestämma vad de vill ha på sin telefon, så man slipper jailbreaka!
Tycker man kunde få välja vad man ska använda volymknapparna till när ipoden är igång. Hade varit bra om man kunde ställa in så att man byter låt istället för att justera volym. Är jobbigt nu om man ligger o lyssnar på musik och är tvungen att öppna ögonen varenda gång för att byta låt! :p
bozz: finns en app på cydia som gör att du använder volymknapparna till att ändra låt istället 😉
Ärligt talat alla ni som vill ha en miljard gånger bättre kamera. Skärpning! Alla dem har 10 megapixlar å skit. Kom igen. Iphonen har väl aldrig varit en kamera telefon? Ja tycker Apple gjorde ngt sjukt bra som satte in 3,2 mpx med autofokus å filmkamera. Mer än så behövs inte. De e dessutom grym optik. Så om dem bara släppte på gränserna om hur man får använda optiken så man kan använda den till fullo så räcker det.
Låt iphonen va en musik å surfmobil, de e den gjord för 😛
Vad som däremot bör komma e FM radio. Fan mycket mer användbart än en kompassjäkel? Vad ska man med det till på en skala?
Vad ja tror kan komma i nästa iphone är ytterliggare än dubbling av “ram-minnet” – vilket kanske gör att apple låter den iphonen ha multitasking, då den kommer garanterat klara av det.
@trub 40491 wrote:
inte riktigt lätt gjort med en mjukvaro uppdatering, dock förstår jag ditt problem, kan du inte använda knappen som kommer med öronsnäckorna som kommer med telefonen?
Innan iphone använde jag nästan aldrig handsfree, men eftersom man oftast har lurarna i öronen så kommer det naturligt.
Det löser problemet när man använder handsfree.. Men ärligt så är det inte så användbart när man susar runt med hojen, man hör ändå inget annat än brus 🙂
Är ju ganska lätt avhjälpt genom att ta av sig handskarna, eller som någon föreslog: Sätt ett finger på hjälmen.. :laugh:
Men jag trodde inte att det var annat än lite mjukvarupyssel för att få det att fungera.. Men jag är ju inget expert på området :rolleyes:
@jokerm 40593 wrote:
Nu kommer jag låta som en korkad idiot, men vad innebär multitasking?
Nä då, vetr man inte, så vet man inte.
Frågar man inte, vet man ändå inte.
Multitasking innebär att flera program faktiskt jobbar samtidigt , dvs att datorn kör en del av varje program och sedan en del av nästa och så vidare, vilket innebär att allt rullar på samtidigt.
iphone kör ett program i taget.@bozz 40575 wrote:
vad heter den appen Pear? :0
SBSetting Volume MC – Change Volume Buttons to Media Controls | Apple iPhone School
@utalker 40623 wrote:
SBSetting Volume MC – Change Volume Buttons to Media Controls | Apple iPhone School
Verkar instabil på 3GS enligt dem som kommentera. 🙁
kurtson: vafasen ska du med det till? de e väl ingen jävla tandborste? =P
Varför e volumemc instabil på 3gs? :S FUnkar hur bra som helst på min 3g, dock anvnder ja de inte, men när ja gjorde så funkade det!
Förövrigt angående multitasking finns det ett program som heter Backgrounder som kör program i bakgrunden, dvs multitasking. Dock blir iallafall 3g SEEG som smör.
Jag vill att dem ska fixa så man kan spara kontakterna man har TILL sim och även kunna välja att de kontakter man sparar ska sparas automatiskt på sim! =)
Sedan är ju bluetooth någonting DEM MÅSTE FIXA alltså, dem kan vel iaf börja med att man kan skicka mellan iPhones?! Bilder musik film och så.
Tykcer att de borde funka och skicka kontakter på sms och igenom blåtanden också! =)Tycker det skulle vara sjukt bra att kunna lägga in allting utan iTunes också, det skulle ju absolut va toppen men då kanske dem inte har en ända användare kvar i de programet 😛
@pear 40689 wrote:
kurtson: vafasen ska du med det till? de e väl ingen jävla tandborste? =P
INTE?
Har intre du applikationen iToothbrush?
Eller iBraun Oral Dental Brush Pro TrippleActionCare Deluxe V11.38 2009 ?Jag är kontakthatare.
Vore så j-a nice att bara ställa eller lägga ifrån sig telefonen på en platta eller så och den laddar.Såg för övrigt en 2G idag och insåg hur tjock den var, inga problem, så tjock skulle de kunna göra v4 och ha mer batteri!
Kurtson, kurtson, kurtson… två saker.
1. iPhone Dockningsstation – iPhonebutiken.se
dockningstation. “bara ställa ifrån sig telefonen”. Då var det löst!
2. det är ju inte tjockleken som avgör, det är materialet batteriet är uppbyggt av 😉och en tredje sak till alla. Det finns en BLUETOOTH APPLIKATION på Appstore som tillåter dig att skicka bilder via blåtand.
Väntar spänt på fler såna. Har den men inte testat ännu, men den kommer från appstore å inte cydia så de e inget haxxat skit iallafall 😀@xavier 40519 wrote:
* Flash
* FM Radio
* Bättre kamera
* Blixt till kameran
* En till frontmonterad kamera
* Att kunna flytta filer från en iPhone till en annan via Bluetooth
* Att kunna flytta bilder, musik och video till och från iPhone utan iTunes
* Öppna upp för xvid/divx
* Mer utrymme, typ kring 150 Gb
* Apple inkluderar en egen “TomTom”
* Firefoxvettig lista tycker jag, xvix är nåt jag skulle vilja ha, kan man nog glömma ifall inte alla telefoner och enheter tar in det som nån standard som tvingar apple att gå efter. mer utrymme är lite väl drömmande, dom kommer nog slänga in så mycket det bara går utan att göra den större.
fil överföring mellan andra telefoner och iphone våre nåt med.
@pear 40743 wrote:
Kurtson, kurtson, kurtson… två saker.
1. iPhone Dockningsstation – iPhonebutiken.se
dockningstation. “bara ställa ifrån sig telefonen”. Då var det löst!
2. det är ju inte tjockleken som avgör, det är materialet batteriet är uppbyggt av 😉och en tredje sak till alla. Det finns en BLUETOOTH APPLIKATION på Appstore som tillåter dig att skicka bilder via blåtand.
Väntar spänt på fler såna. Har den men inte testat ännu, men den kommer från appstore å inte cydia så de e inget haxxat skit iallafall 😀Dockningsstationer är sådär och kontakter har en tendns att gå sönder med tiden.
och en tjockare telefon innebär mer utrymme, mer utrymme innebär att ett större batteri, vilket ger mer kraft.@kurtson 40774 wrote:
Dockningsstationer är sådär och kontakter har en tendns att gå sönder med tiden.
och en tjockare telefon innebär mer utrymme, mer utrymme innebär att ett större batteri, vilket ger mer kraft.Eller så förbättrar dem bara materialet så slipper vi en större telefon!
Dem kommer seriöst gå back som satan om telefonen blir större. Inte riktigt de dem strävar efter =P
Fast om DU nu klarar en större telefon för bättre batteritid finns redan lösningen:
mophie Juice Pack Air för iPhone 3G – Apple Store (Sverige)
så, då va de också löst! =)dockningsstationer e najs. Står den löst på ngn kontaktplatta blir de jobbigt tror jag.
Inga begränsningar från apple = man slipper att jailbreaka.
128+gb minne
3x ramminne
Snabbare processor
Bättre batteritid
Multitask (dock inte nödvändigt eftersom backgrounder fungerar bra)Kan faktiskt inte komma på mer.
Det absolut viktigaste för mig i en kommande iPhone är batteritiden som måste bli bättre.
@Hägglund 40484 wrote:
@steffeiphone 49542 wrote:
Då behövs väl inte Backgrounder eller? 🙂
Jo? Eller en applikation som liknar backgrounder. Bara för att Appel inte sätter begränsningar betyder ju inte att multitask skapas automatiskt;)
Eller hur menade du?
Önskvärda förbättringar:
-flash-stöd (av/på funktion)
-inga Apple/AT&T-restriktioner såsom att bara tillåta Slingbox TV via Wifi (skulle också automatiskt lösa punkt 1 och 5)
-bättre stillbildskamera
-xenon-blixt
-högre youtube-kvalitet vid 3G
-multitasking
-högre skärmupplösning(punkt 1, 2, 5 och 6 funkar hjälpligt redan nu med (kommande) SVTPlay-app, JaaDuVNC och jailbreak)
@duked 49557 wrote:
Önskvärda förbättringar:
-flash-stöd (av/på funktion)
-inga Apple/AT&T-restriktioner såsom att bara tillåta Slingbox TV via Wifi (skulle också automatiskt lösa punkt 1 och 5)
-bättre stillbildskamera
-xenon-blixt
-multitasking
-högre skärmupplösning(punkt 1, 2, 5 och 6 funkar hjälpligt redan nu med (kommande) SVTPlay-app, JaaDuVNC och jailbreak)
Hur fixar jag det? 🙂
@steffeiphone 49559 wrote:
Hur fixar jag det? 🙂
Den finns en “fix” (kommer inte på bättre ord atm) som lurar din iPhone att tro att den är på WIFI. Har inte en aning om vad den heter men testa att söka på google.
@steffeiphone 49559 wrote:
Hur fixar jag det? 🙂
3g Unrestricter, funkar helt utmärkt. Man kan välja själv vilka app som ska luras.
Det enda jag saknar nu i min iphone är flash. Ända sen jag skaffa iphone har det varit snack om att den är på väg. Har faktisk gett upp nu “Steve Jobs hates flash”, envis är han.
@ponyboy 49568 wrote:
3g Unrestricter, funkar helt utmärkt. Man kan välja själv vilka app som ska luras.
Det enda jag saknar nu i min iphone är flash. Ända sen jag skaffa iphone har det varit snack om att den är på väg. Har faktisk gett upp nu “Steve Jobs hates flash”, envis är han.
Förstår faktiskt inte varför man skulle behöva flash? Känns bara som det skulle slöa ner allt. Och det där med bildkvaliten vid 3G är dumt. Dom kan ju säkert fixa det. Säkert så att dom inte får för nån (…)
Det enda jag hoppas på i en eventuell ny version är BATTERITIDEN! Sen smakar väl inte mer minne osv fel..:)
@bozz 49572 wrote:
Förstår faktiskt inte varför man skulle behöva flash? Känns bara som det skulle slöa ner allt. Och det där med bildkvaliten vid 3G är dumt. Dom kan ju säkert fixa det. Säkert så att dom inte får för nån (…)
Det enda jag hoppas på i en eventuell ny version är BATTERITIDEN! Sen smakar väl inte mer minne osv fel..:)
Med riktig flash så behövs det inte längre svt.play lr tv4.play apps. Man kan streama filmer och serier från alla stream sajter. Förstår att apple inte tillåter riktig flash med tanke på att itunes säljer tv-serie avsnitt.
Och 3G restriktionerna är från apple. T.ex apple vill inte att man ska kunna använda sig av skype med 3G för då förlorar operatörerna de har kontrakt med intäkter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.