Jailbreak för 2.2.1 ute för mac, pc cooming soon?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak för 2.2.1 ute för mac, pc cooming soon?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 61 total)
  • Author
    Member
    Post count: 322

Guida Sblocco Firmware 2.2.1 per iPhone, iPhone 3G ed iPod Touch 1G con QuickPwn 2.2.5 – MAC | iSpazio – Il Blog sull’iPhone più letto in Italia e nel Mondo – iphone, iphone 3g, ipod, ipod touch, ipod touch 2g, apple, ispazio, repository, source, in

Italienska varianten av Ispazio, översatte texten i babelfish:
    Eccovi the guide for customers mac in order to unblock to activate and to execute the Jailbreak of the yours iPhone EDGE or in order to execute jailbreak of yours iPhone 3G (Italian) and iPod the Touch. We begin quickly with specifying that with QuickPwn you will not create a custom to firmware but you will unblock direttametne that one originates them Apple. It must therefore leave with iPhone/iPod a Touch with firmware 2.2.1 originates them. Requirement: QuickPwn 2.2.5 for Mac iTunes 8,0 or advanced Firmware 2.2.1 (originates them Apple) saved on your Mac. Here found the download for all the devices. Rows of Bootloader (only if you want to unblock iPhone a EDGE): bl39.bin and bl46.bin (unloaded on the desktop) How it is made to having to firmware 2.2.1 originates them on own device? He is simple. Connected the iPhone/iPod/iPhone 3G to iTunes, cliccate on the key STOP of the keyboard and at the same time on the push-button Restores of iTunes. A finestrella will be opened from which you will have to select firmware 2.2.1 originates them that you have as soon as unloaded (in requirement) and to wait for the message of happened modernization. In the event of iPhone EDGE, I telephone will be ignited with shielded ONLY the EMERGENCIES. Preoccupatevi he is not normal. Now continuations the guide in order to unblock finishes them.

Blir inte så värst bra engelska, men som jag förstod det så har vi snart quickpwn för 2.2.1 hemma på datorn också, och förhoppningsvis om ett tag yellowsn0w lr liknande fungerande också =) :D:cool:

jolinjom
    Member
    Post count: 818
    jolinjom
    Member
    Pear
    Member

jaja, viktigpetter, här försöker man bara sprida lite bra nyheter.

Väntar dock med spänning på quickpwn för windows 🙂

Pear
    Member

jaja, viktigpetter, här försöker man bara sprida lite bra nyheter.

Väntar dock med spänning på quickpwn för windows 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag har en iPhone 3G 2.2.1 Jailbroken med Baseband 02.28.00 😀

Mekke
    Member

Jag har en iPhone 3G 2.2.1 Jailbroken med Baseband 02.28.00 😀

Pear
    Member

du sitter ju på mac å kan använda pwnagetool ju, fuskis.

vissa här har inte lyxen med mac å sitter på en jävla pc 😛

Pear
    Member

Mekke
    Member

@pear 24017 wrote:

Ja, men om du vill kan jag skicka dig en pwnad 2.2.1-fil 🙂 2.2.1 är snabbare än 2.2 😉

Btw, är det sant att dev-team aldrig kommer kunna låsa upp senaste basebandet? Det sa de ju om 02.28.00 också, men det fixade sig på en vecka 😀

Mekke
    Member

@pear 24017 wrote:

Ja, men om du vill kan jag skicka dig en pwnad 2.2.1-fil 🙂 2.2.1 är snabbare än 2.2 😉

Btw, är det sant att dev-team aldrig kommer kunna låsa upp senaste basebandet? Det sa de ju om 02.28.00 också, men det fixade sig på en vecka 😀

Pear
    Member

så de är stor skillnad på 2.2 å 2.2.1? :O

haha de lär de göra, på ett eller annat sätt. Först vare typ omöjligt, sen kom yellowsn0w som va så enkelt att du tanka via cydia å sen starta om mobilen typ…de lär ju hitta på ngt sätt^^ blir bara en lite större utmaning den här gången 😀

Pear
    Member

så de är stor skillnad på 2.2 å 2.2.1? :O

haha de lär de göra, på ett eller annat sätt. Först vare typ omöjligt, sen kom yellowsn0w som va så enkelt att du tanka via cydia å sen starta om mobilen typ…de lär ju hitta på ngt sätt^^ blir bara en lite större utmaning den här gången 😀

DTS
    Member
    Post count: 169
    DTS
    Member
    Mekke
    Member

Inte om du vill låsa upp den med yellowsn0w 😛

Mekke
    Member

DTS
    Member

@mekke 24063 wrote:

har jag inte sagt heller =D

handlar bara om jaila i denna tråd ^^

DTS
    Member

@mekke 24063 wrote:

har jag inte sagt heller =D

handlar bara om jaila i denna tråd ^^

ZiLi
    Member
    Post count: 216

QuickPwn 2.2.5 finns nu för Windows 😀 Får väl jailbreka min iPhone när jag vaknar 🙂 God Natt! 😀

ZiLi
    Member
    Post count: 216

QuickPwn 2.2.5 finns nu för Windows 😀 Får väl jailbreka min iPhone när jag vaknar 🙂 God Natt! 😀

DTS
    Member

@mekke 24063 wrote:

mekke, du hade ju uppdaterat med med ett eget pwnat 2.2.1 eller hur var det? kan du ladda upp det isf? =)

DTS
    Member

@mekke 24063 wrote:

mekke, du hade ju uppdaterat med med ett eget pwnat 2.2.1 eller hur var det? kan du ladda upp det isf? =)

Saraldo
    Member
    Post count: 49

va e de för skildnad med yellowsnow å pwntools eller va de heter?

Saraldo
    Member
    Post count: 49

va e de för skildnad med yellowsnow å pwntools eller va de heter?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Yellowsn0w: en ”applikation” du laddar ner som gör mobilen olåst.
    Pwnagetool: Jailbreak programmet för mac 🙂

Kungen
    Member
    Post count: 985

Yellowsn0w: en ”applikation” du laddar ner som gör mobilen olåst.
    Pwnagetool: Jailbreak programmet för mac 🙂

jolinjom
    Member

Men än finns inte möjligheten att jailbreka med windows så att du har kvar basebandet?!

jolinjom
    Member

Men än finns inte möjligheten att jailbreka med windows så att du har kvar basebandet?!

kivve
    Member
    Post count: 70

Så ifall jag inte bryr mig om att kunna låsa upp min iphone för något annat än telia så är det bara att uppdatera via itunes och sedan använda quickpwn? Är bara intresserad av jailbreaket.

sedan har jag inte jailbreakat förrens 2.2. Så alla apps man tankat i cydia osv försvinner när jag uppdaterar till 2.2.1? Eller bör man återställa eller något innan man uppdaterar?

kivve
    Member
    Post count: 70

Så ifall jag inte bryr mig om att kunna låsa upp min iphone för något annat än telia så är det bara att uppdatera via itunes och sedan använda quickpwn? Är bara intresserad av jailbreaket.

sedan har jag inte jailbreakat förrens 2.2. Så alla apps man tankat i cydia osv försvinner när jag uppdaterar till 2.2.1? Eller bör man återställa eller något innan man uppdaterar?

Pear
    Member

alla apps försvinner ja, å du gör i princip en återställning när du uppdaterar förutom att skillnaden e väl att i en återställningen så har du samma firmware före som efter :>

du får helt enkelt göra en lista på apps du har från cydia som du får tanka igen^^

Mekke
    Member

@pear 24113 wrote:

alla apps försvinner ja, å du gör i princip en återställning när du uppdaterar förutom att skillnaden e väl att i en återställningen så har du samma firmware före som efter :>

du får helt enkelt göra en lista på apps du har från cydia som du får tanka igen^^

Man kan också tanka aptbackup och klicka “backup” och ta en backup på allt. Sen kan man uppdatera, ta från en säkerhetskopia, jailbreaka, tanka aptbackup och klicka restore 😀

Pear
    Member

så den lägger sig utan synhåll för telefonen när den är original?:O coolt! 😀

Mekke
    Member

@dts 24069 wrote:

Jag gjorde som du sa, jag fixade en pwnad ipsw-fil (OpenSSH och OpenSSL förinstallerat, aktiverad), så nu delar jag med mig: MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service

jolinjom
    Member

Någon som vet när devteam släpper pwnagetool för windows så alla kan jailbreaka med baseband 2.28.00?

Pear
    Member

det behöver du inte, gå till föregående sida å följ Mekkes länk så får du en redan jailbreakad .ipsw fil med fw 2.2.1 å bb 2.28.00 som du systemåterställer till 😉

jolinjom
    Member

Har legat av mig, kan någon göra guide? Hur väljer jag till vilken fil jag ska systemåterställa?

Mekke
    Member

@jolinjom 24214 wrote:

Har legat av mig, kan någon göra guide? Hur väljer jag till vilken fil jag ska systemåterställa?

Shift-återställ (restore) i iTunes 🙂

DTS
    Member

Nu har jag 2.2.1 med 2.28BB

stort tack till Mekke^^

Victorius
    Member
    Post count: 88

Bara snabbkoll eftersom jag är dålig på engelska. MEN man kan jailbreaka 2.2.1 nu eller? Jag använder inte yellowsnow utan den är låst till telia fortfarande.

jolinjom
    Member

Du kan jailbreaka

jolinjom
    Member

Jag har 2.2.1 med baseband 2.28.00 med windows…

Benkie
    Member
    Post count: 11

@mekke 24188 wrote:

Jag gjorde som du sa, jag fixade en pwnad ipsw-fil (OpenSSH och OpenSSL förinstallerat, aktiverad), så nu delar jag med mig: MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service

Hej på er alla!

Min första post på detta forum, så jag är hemskt ledsen om dessa frågor besvarats tidigare (hittade inte direkt svar då jag letade).

Jag köpte en 16g Iphone 3g från Finland i helgen, kostade 519euro, jippii :laugh:

Upptäckte då jag kom hem till Sverige att man uppdaterat firmware och BB till Iphone *suck* och om jag såg rätt har min telefon 2.1 och tillhörande BB (minns ej version).

Eftersom jag är väldigt grön då det gäller Iphone har jag nu ett par frågor som gäller den fil Mekke har varit så snäll och lagt ut.

Kan jag använda Mekkes fil rakt av eller behöver jag först Jailbreka/dylikt telefonen?

Ifall jag kan använda den rakt av, behöver jag installera saker som Cydia, etc efteråt eller finns det med i restoren jag gör?

Ifall jag behöver installera mera saker, vad är det jag behöver?

Om jag förstått rätt så tankar jag hem Mekkes fil, sparar den på disken och gör en restore till den filen, Itunes kommer att fråga mej vilken fil jag vill använda, eller hur?

Sedan sist av allt, vet någon några bra länkar till sidor med program till Iphonen, förutom apples egna sidor. tack 😮

Sorry för dessa (för er) triviala frågor, men jag har ingen susning 🙂

Tack på förhand,

Benkie

Pear
    Member

Tjena Benkie! det är kul med frågor, de e därför det finns ett forum 😉

Som jag fattat det så ska du bara behöva ladda ner mekkes hackade FW fil, öppna telefonen i itunes klicka shift + återställ, välja Mekkes FW fil, sen låta den återställa. (rätta mig om ja har fel)

När detta är gjort så ska du ha Cydia och Installer (samma funktion i båda, förutom att installer e värdelöst numera). För att installera applikationer på telefonen så går du in på Cydia, söker eller kollar genom kategorierna å väljer program! 🙂 Läs gärna igenom beskrivningen som finns för varje applikation / gå in på mer info innan du installerar ifall programmet skulle kräva ngt förinstallerat program för att funka (typ som teman kräver att winterboard är installerat)

Det du kan göra är också att tanka FW 2.2 med tillhörande bb (dvs versionen innan 2.2.1) och jailbreaka med quickpwn =) lätt och finns guider på iClarified.com =)

Mekke
    Member

@pear 24326 wrote:

Som jag fattat det så ska du bara behöva ladda ner mekkes hackade FW fil, öppna telefonen i itunes klicka shift + återställ, välja Mekkes FW fil, sen låta den återställa. (rätta mig om ja har fel)

Det som firmware-filen är är en firmware-update utan BaseBand, dvs man måste ha 02.28.00 innan om man vill använda yellowsn0w 😉

Jarnesjo
    Member
    Post count: 17

Fick tummen ur och köpte mig en iPhone idag.

Kom hem och såg att det gick jailbreaka med 2.2.1 och uppdaterade den till det.
    Eftersom jag har Telia behöver jag inte yellow….

Om jag har fattat det rätt så drar man bara igång QuickPwn22-1 och följer instruktionerna?

Men när jag ska starta programmet verkar det inte vilja riktigt, vad tror ni kan vara fel?

wrong.jpg

DTS
    Member

@Jarnesjö 24393 wrote:

Fick tummen ur och köpte mig en iPhone idag.

Kom hem och såg att det gick jailbreaka med 2.2.1 och uppdaterade den till det.
    Eftersom jag har Telia behöver jag inte yellow….

Om jag har fattat det rätt så drar man bara igång QuickPwn22-1 och följer instruktionerna?

Men när jag ska starta programmet verkar det inte vilja riktigt, vad tror ni kan vara fel?

wrong.jpg

den du använda är till 2.2 Här är den till 2.2.1 =)

http://torrents.thepiratebay.org/4689995/QuickPwn-225-2.zip.4689995.TPB.torrent

Jarnesjo
    Member
    Post count: 17

Blir samma felmeddelande med den versionen!

DTS
    Member

@Jarnesjö 24397 wrote:

Blir samma felmeddelande med den versionen!

testa att återställa den, och testa igen oO

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 61 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.