Jailbreak för 2.2.1 ute för mac, pc cooming soon?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak för 2.2.1 ute för mac, pc cooming soon?

Viewing 11 posts - 51 through 61 (of 61 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Men jag får inte ens igång programmet! Ska testa med en annan dator, blir ju galen! ^^

DTS
    Member
    Post count: 169

@Jarnesjö 24399 wrote:

Men jag får inte ens igång programmet! Ska testa med en annan dator, blir ju galen! ^^

jaha (i) trodde det var när du hade börjat jaila den som det sa nej:P ^^

gör så!

jompao
    Member
    Post count: 456

@mekke 24188 wrote:

Jag gjorde som du sa, jag fixade en pwnad ipsw-fil (OpenSSH och OpenSSL förinstallerat, aktiverad), så nu delar jag med mig: MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service

Verkar vara något skumt med filen. Efter återställning så kommer operatören inte fram (går inte att ringa), har Telia. Normalt sätt ska ju iTunes aktiveringsloggan komma upp på iPhonen, när man ansluter så brukar operatörsinställningar hämtas.

Med den här filen sker inget av det.

Du skriver aktiverad, vad är aktiverat? Är telefonen aktiverad så lär ju inte operatörsinställningrna laddas ner som de ska.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@jompao 24477 wrote:

Verkar vara något skumt med filen. Efter återställning så kommer operatören inte fram (går inte att ringa), har Telia. Normalt sätt ska ju iTunes aktiveringsloggan komma upp på iPhonen, när man ansluter så brukar operatörsinställningar hämtas.

Med den här filen sker inget av det.

Du skriver aktiverad, vad är aktiverat? Är telefonen aktiverad så lär ju inte operatörsinställningrna laddas ner som de ska.

Telefonen måste vara jail-aktiverad för att anväda yellowsn0w utan att ha ett Telia-kort. Prova en reboot, eller om du har yellowsn0w, installera om det 😉

Mekke
    Member

Nu kommer detta att låta skumt, men jag har själv lite problem med mitt FW 🙁

Varje gång jag antingen installerar något i Cydia eller kör en respring så möbleras hemsärmen om… Det är väldigt störande och jag vet inte vad jag ska göra :mad2:

Btw, jag har provat flera versioner av 5 column springboard och utan, ingen skillnad 😡

Pear
    Member
    Post count: 322

ooh segt! men möbleras de om mycket? flyttas applikationer från en sida till en annan eller är det inom samma sida?

och påtal om 5 column springboard, du hade testat olika varianter, vilken är bäst? är sugen på å fixa 5 column spring =D

vikcrille
    Member
    Post count: 43

Är det någon annan som uppdaterat till 2.2.1 men behållt gammla bb o fått samma problem som mekke ?
    Blev lite osäker på om jag ska uppdatera 😮

Mekke
    Member

@pear 24668 wrote:

ooh segt! men möbleras de om mycket? flyttas applikationer från en sida till en annan eller är det inom samma sida?

och påtal om 5 column springboard, du hade testat olika varianter, vilken är bäst? är sugen på å fixa 5 column spring =D

Det brukar vara 4-5 ikoner sok flyttas iväg på nästa 🙁

Jag tycker att den från http://ir-iphone.ir/cydia var bäst, men nu får jag den inte att funka 🙁

rebinrr
    Member
    Post count: 91

@mekke 24703 wrote:

Det brukar vara 4-5 ikoner sok flyttas iväg på nästa 🙁

Jag tycker att den från http://ir-iphone.ir/cydia var bäst, men nu får jag den inte att funka 🙁

Konstigt, jag har 2.2.1 och http://ir-iphone.ir/cydia fungerar utan problem för mig, jag vet inte vad det kan bero på.:confused:

Och jag får inga ikoner som flyttas runt när jag använder cydia.

Mekke
    Member

@rebinrr 24789 wrote:

Konstigt, jag har 2.2.1 och http://ir-iphone.ir/cydia fungerar utan problem för mig, jag vet inte vad det kan bero på.:confused:

Och jag får inga ikoner som flyttas runt när jag använder cydia.

Ja, men nu har jag återställt den på nytt 😀 Nu funkar allt 😉

spjonky
    Member
    Post count: 138

liten fråga om jag uppdaterar min iphone till den senaste genom itunes är det denna guiden jag ska använda för att jailbreaka?

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)

Viewing 11 posts - 51 through 61 (of 61 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.