Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › JB till iphone 4,1 finns ut nu
-
AuthorPosts
-
Old new om du tittar här på Forumet
fick inte det o funka på min 3Gs BB 05.14.02 .
får inte fram Cydiaiconen trots omstart. 🙁vad har du för bootrom i din ? gamla eller nya ?
hört att dom som har den äldre bootromen funkar det inte på förtillfälle
Var hittar jag det ? Tror jag har nya
Är iaf modell MC131KC
Kan tillägga att den inköptes strax
före semesternGör som man ska men det står bara waiting for device i limera1n.. Har iOS 4.0.2 på iPhone4
När ni tryckt in limera1n.
Tryck på ikonen limera1n på hemskärmen.
Där ska ni installera Cydia. Sen kan en omstart behövas.Funkar kalas för mig!
man har tydligen gjort någon update på proget
för nu funkade det perfekt.Funkade klockrent för mig (: startade bara om telefonen när cydia ikonen inte kom fram och nu finns den där (:
Hände inte ett skit för mej.
Jailbreakade nyss min 3Gs, gick utan problem
Hej, finns det någon guide till hur man jailbreakar med limera1n?
Har sökt på youtube men hittar inte något.Mvh joel
Klockrent på min 4:a
Bara en omstart så kom Cydia mappen fram.Gick igenom alla steg och startade om men inget cydia här inte.
@hellfire666 80477 wrote:
Gick igenom alla steg och startade om men inget cydia här inte.
Har du installerat det via limera1n knappen?
@3gs 80474 wrote:
Hej, finns det någon guide till hur man jailbreakar med limera1n?
Har sökt på youtube men hittar inte något.Mvh joel
limera1n – Hur man jailbreakar sin enhet | iMedia.nu
@kamush 80481 wrote:
Nån som provat på en 3G?
Det är inte svårare än att läsa på limera1n.com att 3G ej stöds, utan man blir ombedd att använda Redsn0w.
Laddat ner limerain, i med telefonen igång med limerain och följt alla steg, telefonen startar och sen startar jag om den, inget.
@kamush 80484 wrote:
Sorry att man frågade. 🙁
Jag skällde inte på dig eller liknande, utan konstaterade bara hur enkelt det var ;).
@hellfire666 80485 wrote:
Laddat ner limerain, i med telefonen igång med limerain och följt alla steg, telefonen startar och sen startar jag om den, inget.
Det är beta-versioner som är ute nu. Till slut kommer det komma en final version ska du se.
limera1n är precis som blackra1n, buggigt..Gött det funkade smärtfritt:cool::cool::cool:
Jag gör alla steg fram tills att programmet säger att min telefon är jailbreakad. Sen ser jag limera1n loggan på min iPhone, den har varit så i 3-4min nu, ska jag vänta snällt eller är det något som blir fel? Jailbreakade tidigare idag men samma sak hände, den blir alltså inte jailbreakad.
@alexim 80490 wrote:
Jag gör alla steg fram tills att programmet säger att min telefon är jailbreakad. Sen ser jag limera1n loggan på min iPhone, den har varit så i 3-4min nu, ska jag vänta snällt eller är det något som blir fel? Jailbreakade tidigare idag men samma sak hände, den blir alltså inte jailbreakad.
Limera1n är precis som blackra1n var – Buggigt!
Det kan ta allt från 1 – 20 försök innan du lyckas.Tänk på att det är beta-versioner som är ute på limera1n.com just nu.
Drog in på min 4.1, funkar fint.
Bara följa anvisningen i limera1n appen, startade sedan appen och installerade cydia och startade om så låg de där.
Och nu har jag lagt in så man kan köra egna ipw filer, weeikommer inte längre än waiting for device 😛
:mad2:@Göbbe 80499 wrote:
kommer inte längre än waiting for device 😛
:mad2:Försök flera ggr. Kan ta flera ggr innan man lyckas. GeoHot är inte världsbäst när det kommer till programering av applikationer.
Mvh
Då får det vara tills vidare, saknar egentligen ingenting tänkte bara göra det för att det går :-p
@Göbbe 80499 wrote:
kommer inte längre än waiting for device 😛
:mad2:kan vara att det saknar fullständiga drivrutiner till dina usb portar så testa på en annan dator
har jb min 3gs nu ska man ta ner något specilet i cydia nu?
En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?
Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?
Tacksam för svar!
@phoenix91 80518 wrote:
En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?
Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?
Tacksam för svar!
Korsposta inte, du har fått svar i en annan tråd med exakt samma fråga.
men det skulle väll komma ut imorgon :O
@valentine 80524 wrote:
men det skulle väll komma ut imorgon :O
GeoHot släppte det tidigare, då han gillar uppmärksamhet och har ett stort ego.
okej, men inte för mac 🙁 buhu.. undra när det kommer?
@valentine 80537 wrote:
ingen ide när man inte kan låsa upp. men om man sparade 3.1.3 i cydia finns det kvar även om hela datorn paja och mobilen vart tvungen att återställas? för då borde man kunna ha spirit igen väll :d
Du kan nergradera till 3.1.3 om du har shsh-fil sparad för den versionen.
Men det _nedgraderar_ inte ditt baseband. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.