Köpa iPhone från International-orders.com

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone från International-orders.com

Viewing 48 posts - 201 through 248 (of 248 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

dra iväg ett mail å se va de har å säga om 3g mobilen de säljer, å skriv deras svar här om du får e du juste (:

Haziza
    Member
    Post count: 22

Kommer Iphone 3G att få tag i olåst någon stanns? Om så hur blir det då med garantier och svenska menyer?

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

@haziza 5168 wrote:

Kommer Iphone 3G att få tag i olåst någon stanns? Om så hur blir det då med garantier och svenska menyer?

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/800-hacka-iphone-3g.html

Haziza
    Member
    Post count: 22

Fråga inget om att “hacka” den vad jag vet.

Frågan var iaf den kommer gå köpa olåst, som i t.ex Frankrike ifrån Orange. Men går det importera och är dessa helt olåsta?

sitting
    Member
    Post count: 69

man får se hur det slutar. om international-orders säljer den olåst eller inte. jag hoppas att dem gör det… har inte råd med telia skiten.

sitting
    Member

jag tänkte förbeställa telefonen, så undrar jag om dem tar pengarna direkt eller tar dem pengarna efter dem har den tillängligt och kan skicka den?

och vad står Issuing Bank Number: för? både jag och farsan undrar 😛

olsson
    Member
    Post count: 5

jag har tänkt att köpa en iphone från io. då valde ja denna:
    http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,16026/category_id,20/manufacturer_id,0/option,com_emporium/Itemid,4/lang,/

några frågor om detta:
    1. vad är special purchase (price increase 135.31 dollar)?
    2. blir priset verkligen 694 dollar? efter vad ja har sett från de andre inläggen så verkar de iaf varit billigare. och då räknar ja inte med moms eller frakt.
    3. blir de nån skillnad om ja skickar som gift?
    4. måste man betala 25% moms? hört snack att man inte behöver.

och skulle gärna vilja veta vad det totala priset blir om ja skulle beställa detta.

mry.i
    Member
    Post count: 74

@olsson 5298 wrote:

http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,16026/category_id,20/manufacturer_id,0/option,com_emporium/Itemid,4/lang,/

några frågor om detta:
    2. blir priset verkligen 694 dollar? efter vad ja har sett från de andre inläggen så verkar de iaf varit billigare. och då räknar ja inte med moms eller frakt.

och skulle gärna vilja veta vad det totala priset blir om ja skulle beställa detta.

Va beredd och betala tull på 725 kr, de fick jag göra. Men välj gift ändå

olsson
    Member

@mry.i 5305 wrote:

Va beredd och betala tull på 725 kr, de fick jag göra. Men välj gift ändå

liksom om ja räknar ut hur mycket allt kommer kosta, om ja räknar rätt här så blir de:
    694 x 6(us dollar) = 4164 kr
    + moms: 4164 x 1.25 = 5205 kr
    + frakt: 5205 + 700(?) = 5905 kr
    + möjligtvis tull: 5905 + 725 = 6630 kr :s

om ja inte har räknat helt åt pipsvängen så blir det väääldigt dyrt.

om ni nu har betalat mellan ca 3000 – 4000kr, snälla berätta hur.

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@olsson 5315 wrote:

liksom om ja räknar ut hur mycket allt kommer kosta, om ja räknar rätt här så blir de:

Nu har du allt räknat lite fel?

Jag får det till 6 276,5

Nåja, Jag köpte min för blocket för 3.800kr

Fast, ta det försiktigt om du gör det! Det kan bli ganska dyrt om du betalar pengar i förskott.

Ursäkta! Felräknat av mig! Råkade ta 649*5,98

sitting
    Member

Finns det någon här som har förbeställt något från io? för jag tänkte göra det med iphone 3g… plus så undrar jag vad jag ska skriva i Issuing Bank Number:…eller rättare sagt. vad Issuing Bank Number står för.

Mr EmCom
    Member

@olsson 5298 wrote:

några frågor om detta:

Läs hela tråden..

mry.i
    Member

@olsson 5315 wrote:

Jag beställde min på io.com och jag betalade max 4600kr med frakt och tull. Jag valde 8gb och allting none sen tog jag wordphone upplåst och declare as gift. Du ska också välja 2-4 dagars leverans tror jag det va. Sen måste du ge dina kortuppgifter. Det har jag gjort sen fick jag min iphone inom högst 1 vecka.

Extract
    Member
    Post count: 51

Är i tankarna av att köpa antingen en iPhone (“äldre” versionen), eller en iPod touch, så behöver lite köphjälp.

Har märkt att priserna är lägre i t.ex Storbrittanien och Tyskland, någon som vet en bra, pålitlig sida där man kan beställa någon utav dom?
    Gärna beprövad sida, och helst inom EU. 🙂

mry.i
    Member

@extract 5375 wrote:

Är i tankarna av att köpa antingen en iPhone (“äldre” versionen), eller en iPod touch, så behöver lite köphjälp.

Har märkt att priserna är lägre i t.ex Storbrittanien och Tyskland, någon som vet en bra, pålitlig sida där man kan beställa någon utav dom?
    Gärna beprövad sida, och helst inom EU. 🙂

International-Orders.com International Checkout – International-Shopping. – Stores 😉

Sandgren
    Member
    Post count: 3

Hej, jag har beställt en iPhone från International Orders och undrar om någon av er har fått detta meddelande?:

Verification Required:We would like you to verify some information for your protection as we have to prevent fraudulent transactions and have to go through certain protocols with new customers. We apologize if this causes any inconvenience. We will need for you to send us a copy of your credit card (front and back), bank statement with proof of address and a valid photo ID in order to proceed.Paypal account holders must show proof that account is fully verified in your country along with a confirmed address. You can email us on our secure email at secure@intlo.com or fax us on 801.749.6667 to the attention of the Verification Department. We thank you for your business and understanding.

Om ni fått meddelandet undrar jag om någon lämnat ut dessa uppgifter?

MVH

Garp
    Member
    Post count: 25

Oj det där lät ju lite märkligt. Tack för du sa det. Tror jag avvaktar lite med att beställa tills jag hört något mer ifrån dig om det där. Tog du en annan utskicks adress eller har du ngn aning om varför?

Extract
    Member

@mry.i 5387 wrote:

International-Orders.com International Checkout – International-Shopping. – Stores 😉

Hehe, ja den såklart. 😀
    Hur mycket ligger frakten på? Och vad är det som ska räknas in i priset, t.ex moms och så?

Tänkte beställa den här “setupen”:
    New Apple iPhone 3G
    Capacity: 8GB
    iPhone 3G Color: White
    iPhone 3G Dock: None
    Protection Case: None
    Car Charger: None
    International Adapter: None
    Optional Headset: None
    Insurance: Declare my item as Full Value ($25.26)
    Accessories:None
    Language Default Setting: Swedish

Går det verkligen att få vit? :confused:

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Om den verkligen kan gå att få vit.. Hmm.. Självklart inte!
    Många saker strider emot det att du kommer få en vit iphone!

1. Dom vill bara lura dig

2. Färgen tar slut när dom ska göra din iphone

Otur hörru : /

(För dom som inte förstog det så skämtade jag lite)

Sandgren
    Member

@mry.i 5332 wrote:

Jag beställde min på io.com och jag betalade max 4600kr med frakt och tull. Jag valde 8gb och allting none sen tog jag wordphone upplåst och declare as gift. Du ska också välja 2-4 dagars leverans tror jag det va. Sen måste du ge dina kortuppgifter. Det har jag gjort sen fick jag min iphone inom högst 1 vecka.

Hej,
    fick du ett sånt här mail
    Verification Required:We would like you to verify some information for your protection as we have to prevent fraudulent transactions and have to go through certain protocols with new customers. We apologize if this causes any inconvenience. We will need for you to send us a copy of your credit card (front and back), bank statement with proof of address and a valid photo ID in order to proceed.Paypal account holders must show proof that account is fully verified in your country along with a confirmed address. You can email us on our secure email at secure@intlo.com or fax us on 801.749.6667 to the attention of the Verification Department. We thank you for your business and understanding

Lena

Garp
    Member

@extract 5402 wrote:

Hehe, ja den såklart. 😀
    Hur mycket ligger frakten på? Och vad är det som ska räknas in i priset, t.ex moms och så?

Tänkte beställa den här “setupen”:
    New Apple iPhone 3G
    Capacity: 8GB
    iPhone 3G Color: White
    iPhone 3G Dock: None
    Protection Case: None
    International Adapter: None
    Insurance: Declare my item as Full Value ($25.26)
    Accessories:None

Går det verkligen att få vit? :confused:

Yes du kan få den i vitt, dock inte (hel-vit).
    “Insurance” grejjen skulle jag ha ändrat till “Gift” för att slippa tullen som annars kan lägga på en avgift på 25% om du har otur. Men har du pengar så är det du valt det absolut säkraste. Frakten som jag förstått det ligger på cirkus 81.67$ (runt 500sek) Men då går det på nästan bara 2 dar med lite tur. Det är vad jag skulle säga.

Gefan
    Member

Om man skulle välja Insurance: Declare as Repair/Return då? Vad skulle hända om den blir stoppad i tullen och är det stor chans att dom kollar det?

mry.i
    Member

@sandgren 5428 wrote:

Hej,
    fick du ett sånt här mail
    Verification Required:We would like you to verify some information for your protection as we have to prevent fraudulent transactions and have to go through certain protocols with new customers. We apologize if this causes any inconvenience. We will need for you to send us a copy of your credit card (front and back), bank statement with proof of address and a valid photo ID in order to proceed.Paypal account holders must show proof that account is fully verified in your country along with a confirmed address. You can email us on our secure email at secure@intlo.com or fax us on 801.749.6667 to the attention of the Verification Department. We thank you for your business and understanding

Lena

Nej det fick jag inte men har du beställt 3g eller 2g?

mry.i
    Member

@gefan 5462 wrote:

Om man skulle välja Insurance: Declare as Repair/Return då? Vad skulle hända om den blir stoppad i tullen och är det stor chans att dom kollar det?

Det är 100% att det är tull

Gefan
    Member

@mry.i 5474 wrote:

Det är 100% att det är tull

Bättre att välja Gift då?

Garp
    Member

Gift går igenom tullen. Men som jag förstått det så blir det några skador eller att den försvinner kanske det inte blir lika kul. Men det är bara vad jag fått för mig.

mry.i
    Member

@garp 5493 wrote:

Gift går igenom tullen. Men som jag förstått det så blir det några skador eller att den försvinner kanske det inte blir lika kul. Men det är bara vad jag fått för mig.

Jag beställde som gift den försvann inte den blev inte heller skadat, men om du har otur så betalar du 725kr tull bara inget annat, det fick jag göra.

Sandgren
    Member

@mry.i 5473 wrote:

Nej det fick jag inte men har du beställt 3g eller 2g?

Vi har beställt 2 g

Nisse45
    Member
    Post count: 2

Hej,
    Jag vet inte vilka sidor ni är inne på InnernationalOrders.

Med den sidan jag har varit inne på kostar en 16gb $933,51 alltså 5723,41(forex)

kurmit
    Member
    kurmit
    Member

men menar du att den nya 3Gn kostar 933 kanske det är sant då 8gb kostar 799!

Nisse45
    Member
    Post count: 2

@kurmit 5840 wrote:

men menar du att den nya 3Gn kostar 933 kanske det är sant då 8gb kostar 799!

Ja, den nya 3G kostar $934 alltså 5723,41 kr.Vet inte var andra får priser som $299 osv finns inte.

kurmit
    Member

det var att den fram till den 11e kostade 299 dollar på sidan. Sen höjde dom priset till 799 dollar på kvällen eller dagen efter

johnjohn88
    Member
    Post count: 24

var inne och kolla på sidan idag och hittade som billigast för en iphone 2G inkl frakt 812 dollar, är det bara jag som är lite seg eller stämmer detta?

mvh // john

kurmit
    Member

Jag ser att många här har tagit gift men fått betala tullavgift iallafall. Så jag har 2 frågor.

Jag tog repair/retur eller något sånt på min. Kanske kan man slippa tullen?

Och får man en faktura från tullen som man betalar sen, eller måste man betala det direkt?

02k
    Member
    Post count: 45

@johnjohn88 6263 wrote:

var inne och kolla på sidan idag och hittade som billigast för en iphone 2G inkl frakt 812 dollar, är det bara jag som är lite seg eller stämmer detta?

mvh // john

Ja jag såg också det :/

De verkar ha slängt in ett “Special Purchase: Price increase ($125)” nyligen

kurmit
    Member

Någon som vet om man kan åka till Arlanda och hämta ut grejerna på helgen? Eller måste man vänta till måndag och att FedEx levererar hem?

Moms och tull är betalt och klart

olsson
    Member

vill gärna beställa en iphone från io här och har lite frågor.

så här ser min order ut:
    iPhone 8GB like New
    Protection Case: Black ($9.00)
    International Adapter: Europe ($9.00)
    Insurance: Declare my item as Gift ($15.00)

det blev 534.72 dollar totalt.

får ja betala för moms och tull nu? hört att man inte behöver det om ja beställer som en gift.

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

@olsson 7141 wrote:

så här ser min order ut:
    iPhone 8GB like New

får ja betala för moms och tull nu? hört att man inte behöver det om ja beställer som en gift.

Det varierar om jag inte minns fel, handlar endast om tur, ibland slipper du och ibland får du betala.

3BM
    Member
    Post count: 8

@olsson 7141 wrote:

så här ser min order ut:
    iPhone 8GB like New

sitter i ungefär samma sits som dig och undrar över detta med. samt vill jag veta hur mycket frakten ligger på? utifrån ni med erfarenhet – hur mycket tror ni en 8gb med frakt osv från IO kommer gå på totalt?

Feldt
    Member
    Post count: 1

vad är det för skillnad på “iPhone 8GB like New” & “New Apple iPhone Worldphone 2g”? Tacksam för svar

Mr EmCom
    Member

@feldt 8176 wrote:

vad är det för skillnad på “iPhone 8GB like New” & “New Apple iPhone Worldphone 2g”? Tacksam för svar

Läs tråden…

bozz
    Member
    Post count: 1199

Går det att köpa v1 fortfarande? eller är dom slut?

Bebbzor
    Member
    Wahlqvist
    Member
    Post count: 93

@bebbzor 9727 wrote:

Mycket information om nya iPhone som kommer heta 2.5! exklusiva nyheter.

Bebbzor, håll dig till iphone relaterade ämnen!

Ska du skriva om något förutom iphone så skriv detta i “Övriga Ämnen”
    -> Övriga ämnen – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

guzzo
    Member

Har nu beställt iphone därifrån! Hoppas på att allt flyter på bra 🙂

Edit:
    @bozz 8616 wrote:

Går det att köpa v1 fortfarande? eller är dom slut?

Jag beställde v1 och fick confirmed efter 2 dagar, sedan hände det inget så jag ringde dom idag och fråga vad dom pysslade med och fick till svar att den är slut. Drygt tyckte jag, tills han erbjöd mig 3g´n för bara 100$ extra och skickade den idag också. Nu väntar jag den på torsdag kväll !!!

racefactory
    Member
    Post count: 1

vad är Insurance ??

snook
    Member
    Post count: 2190

@racefactory 10773 wrote:

vad är Insurance ??

Försäkring

Viewing 48 posts - 201 through 248 (of 248 total)
  • The topic ‘Köpa iPhone från International-orders.com’ is closed to new replies.