Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone från International-orders.com
Tagged: international-orders.com, köpa iphone
-
AuthorPosts
-
Man blir inte heller abonerad på orders hemsida har jag rätt?
@pelle 4094 wrote:
Asså jag fattar inte när man väljer gift så glömmer dom klistra in gift på paketet då betalar man tull och 25% moms då ere en skit sida ju? ska man välja declare as gift? men det kostar ju bara $48.99 fattar ingeting kan nån förklara om nån vet?
vad kostar annars tull och 25%moms??
Eftersom att du med största sannolikhet inte är arton år så borde du fråga din mamma eller pappa att hjälpa dig. Är du över arton år så borde du fråga din mamma eller pappa att hjälpa dig bli omyndigförklarad.
Eller så läser du igenom tråden i stället för att ställa massa dumma jävla frågor som redan besvarats och förklarats.
@jumpcut 4113 wrote:
Eftersom att du med största sannolikhet inte är arton år så borde du fråga din mamma eller pappa att hjälpa dig. Är du över arton år så borde du fråga din mamma eller pappa att hjälpa dig bli omyndigförklarad.
Eller så läser du igenom tråden i stället för att ställa massa dumma jävla frågor som redan besvarats och förklarats.
va inte uppkäftig din snorvalp om du inte har lust svara inte då, svara inte då din skit unge och jag är 18 har du problem? det står så på io.com att det kostar $48.99 men jag har läst tråden och där stog gift $99. nånting då ljuger alla mot varandra Din Skit Unge!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fanns det nån trevligare snällare person som kan svara på detta? tack ändå till dom som är snälla och trevliga inte till dej jumpcut DIN TÖNT!!!
@pelle 4114 wrote:
va inte uppkäftig din snorvalp om du inte har lust svara inte då, svara inte då din skit unge och jag är 18 har du problem? det står så på io.com att det kostar $48.99 men jag har läst tråden och där stog gift $99. nånting då ljuger alla mot varandra Din Skit Unge!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fanns det nån trevligare snällare person som kan svara på detta? tack ändå till dom som är snälla och trevliga inte till dej jumpcut DIN TÖNT!!!
Att läsa är alltså inte din starka sida? Att de ska deklararera paketet som gåva värd USD 99 kostar USD 48,99.
Problem har jag inte, jag lyckades beställa från IO.com alldeles själv. Dessutom har jag svarat på de frågor du ställer tidigare i tråden. Att du verkar ha ätit dumpiller till frukost, lunch och middag är bara att beklaga.
Men om du tar några minuter till att lugna ner dig, klicka på trådens namn och läsa inläggen ett och ett, från början, så kommer du få svar på alla dina frågor alldeles utan att behöva bli arg, ledsen eller tårögd.
Lycka till!
Pelle när man väljer declare as gift för cirka 50 dollar så skriver dom att värdet på paketet är under 99 dollar för då om tullen inte kollar noga så kan du slippa moms på det för gränsen går vid 99 dollar …
Och sluta va en uppkäftig idiot allt som man behöver veta finns i tråden så sluta va en bortskämd snorunge och ta dig 10 minuters läsning så kommer du fatta precis hur allt går till me IO.com
Dear Kenneth,
Thank you for your query.For insurance purposes we have to declare the item at full value but we do mark the package as a gift.
The only option we can offer you is to select the prepaid customs and duties shipping option.
thank you,
Kind regards
Customer service
Där har ni svaret på varför ni får betala momsen även om ni tar “declare as a gift”.
Att det ska va så svårt för folk att maila :pEdit: Men eftersom dom har höjt priset med ca 100$ så känns det för dyrt att beställa därifrån (för mig iaf). Så jag söker nog upp nån polares polare i USA som får köpa å skicka till mig.
@jumpcut 4116 wrote:
Att läsa är alltså inte din starka sida? Att de ska deklararera paketet som gåva värd USD 99 kostar USD 48,99.
Problem har jag inte, jag lyckades beställa från IO.com alldeles själv. Dessutom har jag svarat på de frågor du ställer tidigare i tråden. Att du verkar ha ätit dumpiller till frukost, lunch och middag är bara att beklaga.
Men om du tar några minuter till att lugna ner dig, klicka på trådens namn och läsa inläggen ett och ett, från början, så kommer du få svar på alla dina frågor alldeles utan att behöva bli arg, ledsen eller tårögd.
Lycka till!
ja men jag har läst men dom snackar bara om tull och moms25% det stog inte att paketet blir under 99$. Nu vet jag fick du betala moms och tull pengar, isåfall hur mkt? förlåt att jag var uppkäftig mot dig men det stog inte detaljer så man vågar inte då beställa ska jag betala bara mer onödigt men förlåt iallafall hoppas att du kan svara på detta tack för allting.
@tiax 4124 wrote:
Dear Kenneth,
Thank you for your query.For insurance purposes we have to declare the item at full value but we do mark the package as a gift.
The only option we can offer you is to select the prepaid customs and duties shipping option.
thank you,
Kind regards
Customer service
Där har ni svaret på varför ni får betala momsen även om ni tar “declare as a gift”.
Att det ska va så svårt för folk att maila :pEdit: Men eftersom dom har höjt priset med ca 100$ så känns det för dyrt att beställa därifrån (för mig iaf). Så jag söker nog upp nån polares polare i USA som får köpa å skicka till mig.
Haha, vilka jävla sopor de är. Står det att välja mellan “declare as gift ($ 99)”, “declare full value” eller “declare whosale price” så är det ju uppenbart att det är för att komma undan skatt och tullavgifter, annars hade de inte behövt skriva ut det alternativet. Extra lustigt blir det ju när de till och med skriver ut vilket värde paketet ska ha.
Jag tror att det är någon som känner till hur det fungerar som fixat allting, sen är det bara klåpare som jobbar kvar där nu och har aldrig ifrågasatt varför kunder kan välja att deklarera varorna som olika värden.
jag gjorde en beställing på io.com skulle man välja 2dagars leverans? eller välja paypal? och det kostade 3883kr i svenska kroner? när jag valde 2dagars leverans och det var billigast, kan nån svara på om man ska ta 2dagars leverans eller paypal eller nånting annat altenativt? tack för hand:)
@pelle 4169 wrote:
va fan da betalar jag tullen när jag har den i min hand eller hur betalar jag tullen?
Antingen så hör tullen av sig så får du betala in till dem innan de skickar vidare paketet. Eller så kommer dem till din dörr och så får du betala då.
Jag tycker man borde vänta med att beställa iPhone (avbeställa om du kan) nu när det kommer så mycket nytt. När iPhone 2.0 kommer så köper förmodligen många den och säljer sin iPhone “1.0” billigt på blocket. Eller så kommer iPhone 2.0 till Sverige inom kort och man kan köpa en här (om man har råd med det). Osv osv..
Många nyheter just nu, mitt tips är att vänta och se.
Men det är ju bara jag :p@tiax 4173 wrote:
Antingen så hör tullen av sig så får du betala in till dem innan de skickar vidare paketet. Eller så kommer dem till din dörr och så får du betala då.
Jag tycker man borde vänta med att beställa iPhone (avbeställa om du kan) nu när det kommer så mycket nytt. När iPhone 2.0 kommer så köper förmodligen många den och säljer sin iPhone “1.0” billigt på blocket. Eller så kommer iPhone 2.0 till Sverige inom kort och man kan köpa en här (om man har råd med det). Osv osv..
Många nyheter just nu, mitt tips är att vänta och se.
Men det är ju bara jag :phehehe du är rolig nice!, hur betalar man då om dem ringer till deras konto då eller? pratar dem svenska? kan du skicka till mig en länk vad 2.0 kommer ha för grejer i telefonen så kan jag läsa? men det kommer vara svin dyrt ju och att man måste bli abonerad i sverige tror jag inte säker, och att jag hörde att dom kommer börja sälja sutet på året tror jag vet du nåt? tack för att du hjälper mig nice du är:)
@pelle 4175 wrote:
hehehe du är rolig nice!, hur betalar man då om dem ringer till deras konto då eller? pratar dem svenska? kan du skicka till mig en länk vad 2.0 kommer ha för grejer i telefonen så kan jag läsa? men det kommer vara svin dyrt ju och att man måste bli abonerad i sverige tror jag inte säker, och att jag hörde att dom kommer börja sälja sutet på året tror jag vet du nåt? tack för att du hjälper mig nice du är:)
Ja, de jobbar på FedEx i Sverige så jag antar att de talar svenska.
Jag har inte själv varit med om det så vet inte exakt hur det går till, men jag garanterar att de förklarar exakt hur du ska göra.Vet ingen länk med vad som kommer till iPhone 2.0, mer än 3G.
Men det är väldigt mycket rykten som svävar runt, inget som är bestämt. Just därför tycker jag att det är klokast att vänta iaf till 9juni då Applemässan hålls i USA. (13 dagar kvar)Förmodligen tar det ett tag tills iPhonen släps i Sverige, men inget som hindrar dig att importera en iPhone 2.0 från USA (eller något annat land) likaväl som att du importerar en iPhone “1.0”. Det tar nog ingen längre tid innan nån listar ut hur man låser upp 2.0an heller.
Inga problem, kul att kunna hjälpa folk :p
(Eftersom jag är ganska ny här och inom allt som har med iPhone att göra så ska du nog ta det jag säger med en nypa salt, eftersom informationen jag ger ut är något jag nyss läst på någon sida).@tiax 4176 wrote:
Ja, de jobbar på FedEx i Sverige så jag antar att de talar svenska.
Jag har inte själv varit med om det så vet inte exakt hur det går till, men jag garanterar att de förklarar exakt hur du ska göra.Vet ingen länk med vad som kommer till iPhone 2.0, mer än 3G.
Men det är väldigt mycket rykten som svävar runt, inget som är bestämt. Just därför tycker jag att det är klokast att vänta iaf till 9juni då Applemässan hålls i USA. (13 dagar kvar)Förmodligen tar det ett tag tills iPhonen släps i Sverige, men inget som hindrar dig att importera en iPhone 2.0 från USA (eller något annat land) likaväl som att du importerar en iPhone “1.0”. Det tar nog ingen längre tid innan nån listar ut hur man låser upp 2.0an heller.
Inga problem, kul att kunna hjälpa folk :p
(Eftersom jag är ganska ny här och inom allt som har med iPhone att göra så ska du nog ta det jag säger med en nypa salt, eftersom informationen jag ger ut är något jag nyss läst på någon sida).heheh grym du är! nej men jag läseer också, men dem säger att det ska säljas i slutet på året säger dem i nyheter å så men det kan va falsk vet inte helt riktigt om de är så. Om det ska komma med 3g då är det ju samma fast det ända som skiljer är det ju 3g? men då kommer det kosta lite mer än 1.0 i io.com? jag ska betala 3883kr med 2 dars leverans då kommer det bli dyrare med 2.0 eller? tycker du att jag ska betala med paypal tror jag det stog eller payson där eller direkt från kortet crediten asså vet du nåt? jag är väldigt kär i iphonen tack för att du hjälper mig det finns inte snällare än dig här:);)
Pelle, Du är inte kapabel till att hantera en iPhone.
Kan man inte ens läsa sig till uppenbar information på detta forum, io.com eller tänka själv tror jag inte man ska köpa en telefon som är låst och som måste låsas upp och trixas lite med. Föreslår att du väntar på att Telia börjar sälja den i häst.
om jag köper en iphone från international-orders.com har den Firmware 1.1.4 då?
@westgren 4197 wrote:
Pelle, Du är inte kapabel till att hantera en iPhone.
Kan man inte ens läsa sig till uppenbar information på detta forum, io.com eller tänka själv tror jag inte man ska köpa en telefon som är låst och som måste låsas upp och trixas lite med. Föreslår att du väntar på att Telia börjar sälja den i häst.
jag förstå inte det finns folk som är störda i huvudet gå ut från forumen om du inte ska svara din tönt noob
@Mr EmCom 4252 wrote:
Säger 15åringen som inte skriver med stor bokstav eller punkt.
Vad har du tillfört detta forum?
Hejdå!
hålkäften din idiot jag stavar hur jag vill
Hej!
Jag har beställt från IO men jag tror jag kan ha gjort en tabbe. Jag kryssade i “full value” inte “gift” för det var samma pris när jag beställde. (i fredags).
Kommer jag att åka på moms på en dryg tusenlapp när den kommer till Sverige? Min beställning:New Apple iPhone Worldphone (Capacity: 8 GB
Version: Worldphone ( All GSM networks with 18 languages/ unlocked)
Language Default Setting: Swedish
Protection Case: None
Car Charger: None
International Adapter: Europe ($9.00)
Optional Headset: None
Insurance: Declare my item as Full Value ($25.26)
Accessories:None)Hej Lajja,
Som det verkar så har IO inte riktigt koll på vad dem gör och även om du väljer gift så står fullpriset på fraktsedeln och därför upptäcker tullen det ändå. Du kommer antagligen få betala 7-800 i efterhand men det hade du fått göra även om du markerat “gift”
IO har börjat med att skriva full value på sina paket trots att man kryssar i declair as gift eller value under 99.. så man åker på cirka 700-800 kr i tull…..
härligt 🙂 nu har mitt paket fått statusen “frisläppning av int.försändelse.”
Hur lång tid är det kvar då tills jag får paktet och vad betyder det? Jag bor i sundsvall så det kanske är nån i närheten som också har beställt som vet 🙂härligt 🙂 nu har mitt paket fått statusen “frisläppning av int.försändelse.” Paketet är på arlanda nu.
Hur lång tid är det kvar då tills jag får paktet och vad betyder det? Jag bor i sundsvall så det kanske är nån i närheten som också har beställt som vet 🙂Pella,
Ge det 3-4 veckor så kommer fakturan.
Var inne o kollade på IO…Nu går det att förbeställa Iphone 3g v2!:O
http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,17568/option,com_emporium/Itemid,1/lang,en/
spännande!@bozz 4419 wrote:
Var inne o kollade på IO…Nu går det att förbeställa Iphone 3g v2!:O
http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,17568/option,com_emporium/Itemid,1/lang,en/
spännande!Synd bara att det kommer gå på 215$ att förboka..
@Mr EmCom 4385 wrote:
Det där får du nog förklara på hans språk..
hurrU töNt!!!!!!11 oM TyP 4 veCkor koMeR det eN Lap till dEj dÄr det sTåR aT DUUU!! sak PeyA mAssA cAcH!!!
Fhett oflyt!
hålkäften din mamma knullare din horunge!!!!!!
Nu är Pelle bannad då han inte följde forumets regler.
Jag har en fråga när det gäller beställningen.
vad ska man välja för version locked/worldphone/new in sealed box?
vad menar dom?finns det flera sätt o betala på eller måste man betala direkt?
Har dem någon information som vi inte vet om?
Jag menar hur vet de att ska bli just 16 och 32 gb?
Tänkte fråga en sak, jag har beställt en iphone ifrån io.com. När jag skulle lägga in mitt sim kort så var där ett at&t sim kort. Jag börjar bli orolig, vad är detta? är det någon som vet?:confused:
plocka bara ur det 😛 det kan du rama in och sätta upp på vägge 😉
nepp så länge du inte aktiverat det genom itunes 😛
Undrar om dem säljer den utan abbonnemang…
Jag har en fråga, om jag beställer den nya iphonen från io.com blir man abonnerad då eller är det utan??
Jag har inte beställt någon iPhone från io (har faktiskt aldrig hört talas om io tidigare) men jag har hört så mycket bra om dem så man blir ju sugen:P
Hur som helst undrar jag om mobilen är upplåst eller inte. Jag menar iPhone 3g altså.
Tacksam för svar.@tingeling 4999 wrote:
Jag har inte beställt någon iPhone från io (har faktiskt aldrig hört talas om io tidigare) men jag har hört så mycket bra om dem så man blir ju sugen:P
Hur som helst undrar jag om mobilen är upplåst eller inte. Jag menar iPhone 3g altså.
Tacksam för svar.Det är omöjligt för någon här att svara på. Skicka ett mail till dem och fråga?
-
AuthorPosts
- The topic ‘Köpa iPhone från International-orders.com’ is closed to new replies.