Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › MMS till iPhone (SwirlyMMS)
-
AuthorPosts
-
Nu verkar de ha lossnat för swirlyMMS, dom förväntar sig släppa de den nångång den här veckan.
GUIDE: SwirlyMMS 1.2 for firmware 2.1 • ipod1@perk 12116 wrote:
Nu verkar de ha lossnat för swirlyMMS, dom förväntar sig släppa de den nångång den här veckan.
GUIDE: SwirlyMMS 1.2 for firmware 2.1 • ipod1Låter gott det! Men, vänta här nu.. 8 dollar? på Cydia? 😛
Kan vara värt att skaffa ändå 😀
8 dollar är det lätt värt så länge man kan betala med Paypal eller på något annat smidigt sätt. Att MMS saknas är lätt största bristen på iPhone enligt mig.
Jag har aldrig förstått tjusningen med MMS faktiskt. Vad är det som är så bra med det? Jag använder det nämligen aldrig. Och det kan knappast vara största bristen som finns på iPhone.
mm det suger att den inte har MMS – fattar inte varför dock – Apple som är så stor inom film och bild industrin borde väll ändå ha MMS på sin Telefon 😉
– väntar bara på ett Jailbreak program för Windows (2.1) 😎
@johnfa 12206 wrote:
Och det kan knappast vara största bristen som finns på iPhone.
Ser inga andra brister med iPhone så enligt mig är det den största.
MMS är perfekt om man vill skicka en liten bild ur vardagen till någon. Har en tendens att skicka bilder på ölglas när jag sitter på krogen, bland annat. Nödvändigt? Absolut inte, men jag saknar det.
@iohan 12210 wrote:
Ser inga andra brister med iPhone så enligt mig är det den största.
MMS är perfekt om man vill skicka en liten bild ur vardagen till någon. Har en tendens att skicka bilder på ölglas när jag sitter på krogen, bland annat. Nödvändigt? Absolut inte, men jag saknar det.
Jag tycker inte heller att MMS är viktigt alls, inte skickat ett på 3 år säkert och då skickade man typ för att man hade en gratis-mms-dag 😉
Något som jag verkligen saknar är ju bluetooth som man kan skicka bilder och ljud osv med. Det tkr jag borde komma snart :d princip det ändå jag saknar.
Kan diskuteras om hur nödvändigt det är. Men helt ärligt, hur svårt kan det vara att implementera MMS i telefonen? Speciellt när det är många som har efterfrågat det? Ingen rocket-science direkt, det är en grundläggande funktion i alla mobiler.
@iPhoneinfo.se 12249 wrote:
Kan diskuteras om hur nödvändigt det är. Men helt ärligt, hur svårt kan det vara att implementera MMS i telefonen? Speciellt när det är många som har efterfrågat det? Ingen rocket-science direkt, det är en grundläggande funktion i alla mobiler.
Absolut! Borde vara busenkelt att fixa. Skumt faktiskt att det inte går.
Jag använder inte MMS normalt sett. Iofs, ibland vill man ju skicka nån bild eller så. Tycker dock en större brist är att man inte kan använda bluetooth normalt, som victorious sa.Släppt, nerladdat och installerat.
Ingen aning om de funkar då dom ja skickat till med all säkerhet sover =(*edit*
Funkar hur kalas som helst 😀
Jag får unsupported message när jag försöker skicka ett. Vilka inställningar använder ni och i i vilket fält? (Telia) Jag vet att inställningarna finns på MMS Settings for various MMS Service provider (MMSC) men vore toppen om någon kunde skriva en lista med inställningar som matchar namnen på iPhonen.
Har även testat hämta automatiska inställningar över webben (Motorola) men får samma problem efter detta.
På Macworld skriver dom så här, kanske hjälper någon:
* MMSC: [url]http://mmss[/url]
* Proxy: 193.209.134.132:8080
* MMS-APN: mms.telia.se
* Username: mms
* Password: telia
Nu får jag could not connect to proxy. Har testat med Proxyn inställd på:
* 193.209.134.132:80
* 193.209.134.132:8080
* 193.209.134.132Tillbaka på unsupported message när jag försöker skicka :(. Någon som fått det att fungera med 3G iPhone 2.1 PWNED med Telia?
När jag skickar ett MMS till telefonen så kommer det ett meddelande i SwirlyMMS. När jag skall öppna meddelandet och titta på bilden jag skickat så står det:
Fetch Error: unexpected http response…
@iPhoneinfo.se 12249 wrote:
men egentligen, hur många är det? det är europeer (fräsmt norden?) som använder mms, i USA är det knappt någon som vet att det existerar, därav bristen (läs ingen använder mms) på mms från apple.
Har testat lite nu och de fungerar väl lite sådär.
Skickar jag till folk i mitt nät funkar de kalasbra, men skickar ja till Sverige så kommer de inte fram 🙁jag skickade från telia till tre utan problem
Flytta till jailbreak-forumet kanske?
Ni som får “Unsupported Message”, detta beror på strul med licenserna. Har du kört en demo tidigare lär du vänta tills imorrn, dom ska nolla demolicenserna ikväll.
Se även till att ni inte missat att installera demolicensen.Jag köpte appen och då fungerar det fint.
har lite frågor.
gör detta programet så att man kan ta emot MMS på telefonen?
(fick ett mms innan av en kompis, men då var jag tvungen att gå in på en hemsida å logga in med ett lösenord jag fick i ett sms.. drygt som fan)– kommer man kunna skicka MMS?
i så fall är det guld värt :o:rolleyes:
Vänta nu..
Ska man först hacka Iphone sedan betala för pirat programvara?
Vars går pengarna, hur betalar man?…@dannemanne 12339 wrote:
Vänta nu..
Ska man först hacka Iphone sedan betala för pirat programvara?
Vars går pengarna, hur betalar man?…Till utvecklarna, via PayPal eller nåt gissningsvis
Finns det inget gratis alternativ till detta?
när jag trycker på Get Demo och väntar på att den ska hämta licensen får jag ett meddelande att det inte går! Vad beror det på? Kan man inte bara köpa Swirly direkt? Hur gör man då? Jag läste att man skulle göra det under Info men jag hittar det inte?!
HJÄLP!!
jag fick det att funka! 😛
@maah 12344 wrote:
Finns det inget gratis alternativ till detta?
Helt klart värt att pröjsa för det om du behöver det 😉 SwirlyMMS fungerar faktiskt bra och sen är det svenskutvecklat också!
Bara en liten struntsumma men visst hade man förväntat sig en sådan grundläggande funktion integrerat i telefonen redan från början.
Yes…..Nu kom min anledning att köra jailbreak 🙂
SwirlyMMS fungerar jättebra, både att skicka och ta emot. Testade mot “Tre”.
Lite klurigt var det att komma på hur man raderade ett mms, men man måste tänka på iphoneiska 😉 “Slide” [slajda] på mms:et
hmm…jag skrev innan att jag hade fixat mitt problem, men nu dök ett nytt upp! Jag kan skicka mms utan problem men när jag ska ta emot ett får jag ett sms från Telia att jag ska gå in på deras hemsida för att kunna se det!
Är det fel på inställningar på SwirlyMMS eller är det Telias? Ska man ringa till Telia för att “aktivera” mms tjänsten på mitt abonnemang?
Tacksam för snabb hjälp 😮@pernton 12491 wrote:
hmm…jag skrev innan att jag hade fixat mitt problem, men nu dök ett nytt upp! Jag kan skicka mms utan problem men när jag ska ta emot ett får jag ett sms från Telia att jag ska gå in på deras hemsida för att kunna se det!
Är det fel på inställningar på SwirlyMMS eller är det Telias? Ska man ringa till Telia för att “aktivera” mms tjänsten på mitt abonnemang?
Tacksam för snabb hjälp 😮Det låter typiskt som att du lär ringa telia och aktivera MMS på dit abonnemang.
har samma fråga, när jag får ett mms får jag bara ett vanligt sms som säger att jag ska gå in på den där hemsidan o skriva in kod blblblba, kan man verkligen aktivera mms tjänst på ett telia iMini tex? ja menar iphone ska ju inte kunna skicka mms så vad säger Telia om man ringer o vill aktivera det, går det tror ni? vill gärna få det att fungera ;D
Så då har jag installerat, tack för inställningarna “fjompa666” funkar utmärkt! (Man behöver dock inte sätta porten “:8080” , funkar lika bra utan för den som undrar. Suveränt, 8 bucks är ju inget att tjata om tycker killarna på Swirly är värda det! Inte för att jag själv använder mms så ofta men många gör det och det dimper ju ner ett, kanske två mms i veckan i alla fall så då e d ju gött att slippa surfa ut för att hämta det. TACK!
@vikcrille 12677 wrote:
har samma fråga, när jag får ett mms får jag bara ett vanligt sms som säger att jag ska gå in på den där hemsidan o skriva in kod blblblba, kan man verkligen aktivera mms tjänst på ett telia iMini tex? ja menar iphone ska ju inte kunna skicka mms så vad säger Telia om man ringer o vill aktivera det, går det tror ni? vill gärna få det att fungera ;D
Det går hur bra som helst att aktivera, bara att följa instruktionerna som fjoma666 postat tidigare i tråden! Jag behövde inte ringa och aktivera ngt!
ja har följt dem instruktionerne av honom o laggt in i SwirlyMMS men ja får ändå bara ett sms men lösenord och användarnamn för att se mmset på telias hemsida 🙁
kan ej skicka mms heller, står bara så här : Failed to send MMS
MMS cannot be sent right now since GPRS/EDGE is not available!
Please review your MMS and/or EDGE APN settings, or wait a while if settings are correct…Alla inställningara e som dem ska , samma som skrevs tidigare i tråden, har även testat utan 8080 i slutet
@vikcrille 12721 wrote:
ja har följt dem instruktionerne av honom o laggt in i SwirlyMMS men ja får ändå bara ett sms men lösenord och användarnamn för att se mmset på telias hemsida 🙁
kan ej skicka mms heller, står bara så här : Failed to send MMS
MMS cannot be sent right now since GPRS/EDGE is not available!
Please review your MMS and/or EDGE APN settings, or wait a while if settings are correct…Alla inställningara e som dem ska , samma som skrevs tidigare i tråden, har även testat utan 8080 i slutet
Har samma problem jag med :(. Undra vad man ska göra.
som jag skrev tidigare, kan man ringa till telia o aktivera mms tjänst till abonemanget?
Jag har Telia iMini
Visst har ni väl aktiverat “demo”? (Alternativt köpt registreringsnyckeln)
ni som har problem med att få Swirly att funka, gå in på Telias hemsida och sök på mms. Där kan ni få mms inställningar skickade till er. jag valde min telefon som nokia (iphone har ju inte mms 😉 )
Spara de inställningar ni får och voila, det funkar!!Väldigt konstigt 😛
Gick in på telias Hemsida o sökte på mms , skickade inställningarna till iphonen, valde nokia n95 som mobil, fick inställningarna i SwirlyMMS, dem såg ut att vara exakt samma som dem ja redan hade men grejjen är att det fungerar nu 😉Hur crackar man så man slipper betala?
Nice ni som tipsa om telias hemsida 🙂 . Det är exakt samma inställningar men nu funkar det. Tack
Funkar kanon för mig!!!
Tack gubbar för allt!! 😀
Med tanke på att iPhone egentligen inte ska kunna hantera MMS, hur ställer sig Telia till det? Om man tecknade abonnemang som man kan SMS/ringa upp, finns då möjligheten att MMS kan ingå? 🙂 haha Eller dras MMS-överföringen på någon (besynnerlig) datatrafik som isåfall tillkommer?
Vet någon hur det ligger till?
@pernton 12772 wrote:
ni som har problem med att få Swirly att funka, gå in på Telias hemsida och sök på mms. Där kan ni få mms inställningar skickade till er. jag valde min telefon som nokia (iphone har ju inte mms 😉 )
Spara de inställningar ni får och voila, det funkar!!Det gör det verkligen.
@snook 12785 wrote:Jag vet inte men……… 50 kr tycker jag att det programmet är värt.
Och vi diskuterar inte piratkopierat material här.
Tyckte inte det var värt 9000 kr och inte få mms heller. Apple ska betala utvecklarna för att de hjälper dem.
@karlbertil_johnsson 12876 wrote:Hallå på er!
Med tanke på att iPhone egentligen inte ska kunna hantera MMS, hur ställer sig Telia till det? Om man tecknade abonnemang som man kan SMS/ringa upp, finns då möjligheten att MMS kan ingå? 🙂 haha Eller dras MMS-överföringen på någon (besynnerlig) datatrafik som isåfall tillkommer?
Vet någon hur det ligger till?
Det borde väll gå på normal taxa som allt annat. Eller så kanske det går på datatrafik. Whatever the price, de ska inte vara några problem.
@pernton 12772 wrote:
Spara de inställningar ni får och voila, det funkar!!Det funkade inte för mig. Fick error meddelande om APN. Lösningen blev att ta bort ;-tecknet som blir efter numret om man valt en kontakt. Så fort det var borta funkade det prima!
@pernton 12772 wrote:
Spara de inställningar ni får och voila, det funkar!!Det funkade inte för mig. Fick error meddelande om APN. Lösningen blev att ta bort ;-tecknet som blir efter numret om man valt en kontakt. Så fort det var borta funkade det prima!
@pernton 12772 wrote:
Hej detta kanske är en dum fråga men använder swirly mms internet ??
(undrar för jag har inte internet abb)… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.