Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › MMS till iPhone (SwirlyMMS)
-
AuthorPosts
-
VLC finns väl till iPhone? I Cydia, VLC for iPhone. Jag har inte testat den än (10mb) men jag ska göra det så fort jag får tid 🙂
VLC finns väl till iPhone? I Cydia, VLC for iPhone. Jag har inte testat den än (10mb) men jag ska göra det så fort jag får tid 🙂
Och så länge det är Beta, så är det beta.
Det här é väll typiskt. Min 10 dagars demo går ut den 23 denna månad..
Det kommer säkert en hel drös med MMS med truddelutter och bilder på julafton. Tror ni att Telia kommer att släppa MMS innan jul? Annars så är det lika bra att köpa sig en liten licens för Swirly…Det här é väll typiskt. Min 10 dagars demo går ut den 23 denna månad..
Det kommer säkert en hel drös med MMS med truddelutter och bilder på julafton. Tror ni att Telia kommer att släppa MMS innan jul? Annars så är det lika bra att köpa sig en liten licens för Swirly…Det här é väll typiskt. Min 10 dagars demo går ut den 23 denna månad..
Det kommer säkert en hel drös med MMS med truddelutter och bilder på julafton. Tror ni att Telia kommer att släppa MMS innan jul? Annars så är det lika bra att köpa sig en liten licens för Swirly…@mossarelli 17769 wrote:
Men det är inte beta utan kostar 7kr i appstoren (var gratis innan) men det spelar ingen roll för mej jag kör med installous och så är det gratis:P
@mossarelli 17769 wrote:
Men det är inte beta utan kostar 7kr i appstoren (var gratis innan) men det spelar ingen roll för mej jag kör med installous och så är det gratis:P
@mossarelli 17769 wrote:
@mossarelli 17769 wrote:
@mossarelli 17769 wrote:
@mossarelli 17769 wrote:
Att iphonen saknar mms beror på att detta aldrig blev populärt I det stora landet västerut.Jag ser inte detta som problem,I iphonen finns möjlighet att skicka både bilder och annat som datafiler,detta brukar visst kallas epost.
Att iphonen saknar mms beror på att detta aldrig blev populärt I det stora landet västerut.Jag ser inte detta som problem,I iphonen finns möjlighet att skicka både bilder och annat som datafiler,detta brukar visst kallas epost.
Har nån av er märkt att swirlymms inte funkar när man har på wifi?:P
Har nån av er märkt att swirlymms inte funkar när man har på wifi?:P
Någon som har köpt en ny Iphone och testat att ladda ner SwirlyMMS till den nya?
Jag har gjort det och måste nu igen betala för programmet. Ska nu kontakta Swirly och se vad dom har att säga om saken…Någon som har köpt en ny Iphone och testat att ladda ner SwirlyMMS till den nya?
Jag har gjort det och måste nu igen betala för programmet. Ska nu kontakta Swirly och se vad dom har att säga om saken…@linx 23310 wrote:
Någon som har köpt en ny Iphone och testat att ladda ner SwirlyMMS till den nya?
Jag har gjort det och måste nu igen betala för programmet. Ska nu kontakta Swirly och se vad dom har att säga om saken…Har för mig att det stod rätt noga på sidan att licensen gäller per TELEFON och inte användare, så det är bara att köpa igen är ja rädd för :/
@linx 23310 wrote:
Jag har gjort det och måste nu igen betala för programmet. Ska nu kontakta Swirly och se vad dom har att säga om saken…Har för mig att det stod rätt noga på sidan att licensen gäller per TELEFON och inte användare, så det är bara att köpa igen är ja rädd för :/
Jag kör Y-snow,OP3, Men får inte utgående mms att funka helt.. gick efter att jag dragit ner inst. från 3 hemsida till mms “Nokia N95 GB”… men efter 1-3 dagar så slutar det igen .. å nu funkar det inte alls… kör demo version …vågar inte uppgradera ifall det inte funkar tillfredställande!
mvh
Jag kör Y-snow,OP3, Men får inte utgående mms att funka helt.. gick efter att jag dragit ner inst. från 3 hemsida till mms “Nokia N95 GB”… men efter 1-3 dagar så slutar det igen .. å nu funkar det inte alls… kör demo version …vågar inte uppgradera ifall det inte funkar tillfredställande!
mvh
De släppte en ny version av SwirlyMMS i natt, och när jag körde en upgrade på programmet i Cydia så försvann licensen jag köpt.
Ska det vara så eller kommer den att komma tillbaka? Har letat på deras forum, men är alldeles för morgontrött för att regga mig där borta.
@errek 26601 wrote:
De släppte en ny version av SwirlyMMS i natt, och när jag körde en upgrade på programmet i Cydia så försvann licensen jag köpt.
Ska det vara så eller kommer den att komma tillbaka? Har letat på deras forum, men är alldeles för morgontrött för att regga mig där borta.
Det gjorde min med, men du får tillbaka den genom att trycka på “hämta licens” (eller vad de nu stod) precis när du startade swirly.
Detta är en fullständigt meningslös disskussion,om man nu anser att mms och videofunktioner är det viktigaste i mobilen,så finns det många andra som är avsevärt bättre än iphonen.
Anledningen att köpa iphonen var för mig de överlägsna internetfunktionerna,och jag tycker faktiskt att mejl är avsevärt bättre än mms.
Om dom jag kommunicerar med inte har tillgång till mejl så funkar det utmärkt med sms.Ni som måste skicka mms skulle kanske ha tänkt er för innan ni köpte iphonen,det framgår tydligt i spec. att den saknar mms-funktion.
Skulle vara kul att veta varför ni som gillar mms valde att köpa marknadens enda 3G-telefon utan denna funktion!@steffe 26616 wrote:
Detta är en fullständigt meningslös disskussion,om man nu anser att mms och videofunktioner är det viktigaste i mobilen,så finns det många andra som är avsevärt bättre än iphonen.
Anledningen att köpa iphonen var för mig de överlägsna internetfunktionerna,och jag tycker faktiskt att mejl är avsevärt bättre än mms.
Om dom jag kommunicerar med inte har tillgång till mejl så funkar det utmärkt med sms.Ni som måste skicka mms skulle kanske ha tänkt er för innan ni köpte iphonen,det framgår tydligt i spec. att den saknar mms-funktion.
Skulle vara kul att veta varför ni som gillar mms valde att köpa marknadens enda 3G-telefon utan denna funktion!so?! Bara för att du tycker så , innebär det per automatik att det är rätt? använd din mail om du vill, nu finns det ju faktiskt en rätt väl fungerande mms funktion till luren så då kan väll de som vill få använda den utan att de ska gnällas på ditten eller datten?
Givetvis får alla göra som dom vill,men att köpa en iPhone och sen tycka att det är dumt att det inte finns mms är väl rätt så dumt?Man väljer väl telefon efter vilka funktioner som man vill använda,eller hur?
Jag fattar liksom bara inte varför folk klagar,att iphonen inte har mms som standard står ganska tydligt i databladet där man köper den.
Jag vill väl inte verka gnällig,men undrar fortfarande hur folk tänker egentligen?@steffe 26673 wrote:
Givetvis får alla göra som dom vill,men att köpa en iPhone och sen tycka att det är dumt att det inte finns mms är väl rätt så dumt?Man väljer väl telefon efter vilka funktioner som man vill använda,eller hur?
Jag fattar liksom bara inte varför folk klagar,att iphonen inte har mms som standard står ganska tydligt i databladet där man köper den.
Jag vill väl inte verka gnällig,men undrar fortfarande hur folk tänker egentligen?Det verkar väll inte längre vara avsaknaden av mms som det knorras om utan snarare att man ska behöva betala för att använda funktionen, och det tycker jag där emot är dåligt. Har inte folk lärt sig att INGET är gratis?
Nej tydligen inte.Om man vill ha tillgång till funktioner som inte är standard får man naturligtvis räkna med att betala.
De som har hakat upp sig på detta skulle kanske valt en annan mobil där de funktioner de anser nödvändiga ingår.Vad jag menade med mina tidigare inlägg var bara att dessa människor borde ha förstått att iPhone inte är utrustad med funktionen som standard och att de då helt enkelt får finna sig i att det strular och kostar pengar.
Använder man iphonen på det sätt som apples konstruktörer avsåg från början och håller sig till vad som finns i appstore så är det väldigt ovanligt med strul.Om man jailbrejkar och/eller låser upp så får man faktiskt räkna med problem ibland,men om man tycker att det är värt det så ska man naturligtvis jailbrejka,det finns väldigt mycket roligt att hämta i cydia,men det har sitt pris.Många av dessa appar är beta eller ofullständigt utprovade,och kan då orsaka problem.
Det är oftast inte själva jailbrejket som krabbar,det är dåliga appar!@iohan 12269 wrote:
Nu får jag could not connect to proxy. Har testat med Proxyn inställd på:
* 193.209.134.132:80
* 193.209.134.132:8080
* 193.209.134.132Tillbaka på unsupported message när jag försöker skicka :(. Någon som fått det att fungera med 3G iPhone 2.1 PWNED med Telia?
När jag skickar ett MMS till telefonen så kommer det ett meddelande i SwirlyMMS. När jag skall öppna meddelandet och titta på bilden jag skickat så står det:
Fetch Error: unexpected http response…
Får samma fel! Men bara med mms som kommer från någon som inte också har telia…
Jag kan skicka mms till alla operatörer, men endast hämta mms som är skickade från telia. Får jag ett mms skickat från någon som inte har telia så visas det att jag fått ett nytt mms.
Men när jag försöker hämta det får jag felmeddelandet “unexpected http response”.Någon annan som har telia som hittat en lösning?
Har en Jailbreakad (ej upplåst) iPhone 3G med 2.2.1 firmware.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.