Musicdog – Streama musik gratis

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Musicdog – Streama musik gratis

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 58 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Hej allihoppa!

Musicdog är och har varit ett av mina projekt de senaste månaderna och ville tipsa om det för er med jailbreakade iPhones.

Med musicdog kan du
    * Streama music
    * Söka bland 100 tusentals låtar
    * Se topplistan
    * Senaste inlagda musiken

Musicdog har även stöd för multitasking
    samt styrning av iPod kontroller och headset.

Musicdog finns idag tillgänligt i cydia, helt gratis.

Testa det och ge mig feedback.

Edit: screenshot 🙂
    2elt7qg.jpg

Valentine
    Member
    Post count: 182

typ som spotify? 🙂

Havalito
    Member

@valentine 81973 wrote:

typ som spotify? 🙂

Mer eller mindre :), dock helt gratis och inga månadsavgifter eller medlemskapsavgift.

swag
    Member
    Post count: 357

man va tvungen att regga sej

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@swag 82085 wrote:

man va tvungen att regga sej

Ja för att kunna ta emot uppgifter såsom egna playlists osv 🙂

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Lite snabb feedback:
    Gillar definitivt tanken bakom appen och ser stor potential i den. Tycker musiken streamar snabbt, och multitaskingen fungerar fläckfritt.
    Något jag vill lägga till är en “Favorit” funktion för snabbare tillgång av musik.
    Registrerings fönstret ser oproffesionellt ut och bör göras snyggare. App ikonen är kanske inte den snyggaste…
    I övrigt en mycket mycket trevlig App som jag kommer använda dagligen!

johanfo
    Member
    Post count: 52

Funkar denna app i “offline” läge som spotify?

steffeiphone
    Participant

Gött att du lagt till playlist funktion, märkte att iPod kontrollerna vid dubbelklick fungerar felfritt nu. Har dock en invändning/bugg:
    Man kan inte trycka ner tangentbordet när man råkat klicka på fältet där man skriver i sökningen. Lite irriterande att man jämt behöver söka efter något så fort man kommer åt skrivfältet.

mattsson90
    Member
    Post count: 12

Varför får jag felmeddelande när jag sk logga in??? Gjort 2 olika konton nu men kan inte logga in…

Havalito
    Member

@steffeiphone:
    Playlistfuntion som sagt har lagts till, och iconen har även ändrats i 1.4(nu med runda hörner).
    Jag håller på att fixa det till nästa version, har haft fullt upp med att förbättra albumsbild cache funktionen så den inte laggar upp hela UI:t, funkar perfekt nu.

Har även lagt till Radio stationer och multitasking har förbättrats ännu mer, nu kommer musiken att återupptas vid tex samtal.

Regfönstret är det minsta problemet, kommer definitivt att ändras också.

Har även passat på att lägga till “skaka fram ny låt” :).

Håll utkik på facebooksidan för uppdateringar, MusicDog | Facebook

@Mattson90: Skicka ett mail till support@musicdog.se och beskriv ditt problem samt ditt användarnamn, så ska vi kunna lösa det.

Mer feedback uppskattas och uppmuntras verkligen, tack ska ni ha.

steffeiphone
    Participant

Testar version 1.5 just nu, den fungerar riktigt bra och har inte upplevt en enda bugg. Mycket snabbare nu med, MusicDog börjar bli min favoritapp.
    Återkommer i tråden om det är något jag upptäcker 🙂

Havalito
    Member

Härligt att höra, kan även påpeka att databasen har vuxit sig upp mot 250 tusen låtar på mindre än 4 veckor.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

Kan inte bli medlem 🙁 fyller i allting dom jag ska sen trycker jag på hook me up , klickar på de flera gånger sen kraschar det 🙁 använder 3G ios 4.0.1

Havalito
    Member

@apple 3g 82732 wrote:

Kan inte bli medlem 🙁 fyller i allting dom jag ska sen trycker jag på hook me up , klickar på de flera gånger sen kraschar det 🙁 använder 3G ios 4.0.1

Inte meningen att du ska trycka flera gånger, tryck en gång och vänta på svar. Om registreringen går fel så får du svar på vad som gick fel.
    Gör om och återkom med resultat.

apple 3g
    Member

@havalito 82736 wrote:

Inte meningen att du ska trycka flera gånger, tryck en gång och vänta på svar. Om registreringen går fel så får du svar på vad som gick fel.
    Gör om och återkom med resultat.

hur länge ska man vänta då ?

Zelo
    Member
    Post count: 13

@apple 3g 82732 wrote:

Hände inget för mig heller när jag försökte regga ett konto, kom inte upp något felmeddelande heller.
    Löste det genom att skaffa ett konto på Musicdog- Free music streaming service sen gick det att logga in via Iphonen.

Havalito
    Member

@zelo 83027 wrote:

Hände inget för mig heller när jag försökte regga ett konto, kom inte upp något felmeddelande heller.
    Löste det genom att skaffa ett konto på Musicdog- Free music streaming service sen gick det att logga in via Iphonen.

Det var underligt, jag skall definitivt ta en titt på det, tack för din feedback.

apple 3g
    Member

@zelo 83027 wrote:

haha jag var inte ensam om det, provade med en iphone 4 det gick inte helller men skapade en nu som du gjorde 🙂

mattsson90
    Member
    Post count: 12

Funkade för mig också nu när jag skapade via hemsidan! 🙂 , insåg ganska snabbt att jag kommer avsluta mitt Spotify Premium konto!!

raekaN
    Member
    Post count: 139

kan inte hitta Musicdog i cydia :O någon speciell repo man måste lägga in?

Havalito
    Member

@raekan 83120 wrote:

kan inte hitta Musicdog i cydia :O någon speciell repo man måste lägga in?

Det ska finnas via Bigboss repot, dock kräver det att du har minst iOS 4.0 och uppåt.

raekaN
    Member
    Post count: 139

@havalito 83253 wrote:

Det ska finnas via Bigboss repot, dock kräver det att du har minst iOS 4.0 och uppåt.

ok tack, fann de nu ^^

Molo
    Member
    Post count: 196

Verkar väldigt bra.. Tog hem det och testade nyss men jag hittade två buggar..

Då man startar en låt och sedan spolar så ser det ut som om man har spolat fram men låten börjar bara om.

Jag kunde inte starta alla låtar.. Vissa låtar startar inte utan hoppar då över till nästa i listan.

Väldigt bra program annars!

/Cappe

apple 3g
    Member

@mattsson90 83113 wrote:

Funkade för mig också nu när jag skapade via hemsidan! 🙂 , insåg ganska snabbt att jag kommer avsluta mitt Spotify Premium konto!!

spotify har ju klart mer låtar än music dog har , jag tog bort appen för att jag inte hittade så många låtar

Havalito
    Member

Självklart har spotify mer låtar, för 99 kr per månad så skulle jag bli förvånad om de inte hade det :).

Musicdog kommer däremot vara gratis för evigt, och Musicdog kommer inte vara begränsad som Spotify är ( dvs vissa artister/låtar inte får vara med på spotify).

@molo/Cappe:
    Jag har också märkt det där, verkar vara något med streaming i frameworken jag använder, kommer att titta närmare på det och se vad som går fel.

Det beror på att antingen så är låten borta från sidan eller så har länken blivit trasig,därför skippar den till nästa i listan.

Kan påpeka att nya versionen kommer att ha cache alternativ för låtar, det innebär då att man kan spara låtarna på sin iphone och sedan spela utan att behöva streama.

apple 3g
    Member

@havalito 83296 wrote:

Självklart har spotify mer låtar, för 99 kr per månad så skulle jag bli förvånad om de inte hade det :).

Musicdog kommer däremot vara gratis för evigt, och Musicdog kommer inte vara begränsad som Spotify är ( dvs vissa artister/låtar inte får vara med på spotify).

@molo/Cappe:
    Jag har också märkt det där, verkar vara något med streaming i frameworken jag använder, kommer att titta närmare på det och se vad som går fel.

Det beror på att antingen så är låten borta från sidan eller så har länken blivit trasig,därför skippar den till nästa i listan.

Kan påpeka att nya versionen kommer att ha cache alternativ för låtar, det innebär då att man kan spara låtarna på sin iphone och sedan spela utan att behöva streama.

du har rätt 🙂 men fattar inte varför min 3g ios 4.0.1 laggade när jag blädrade bland låtarna och när jag hade musicdog på i backgrunden, så bara krashade den och sa att springboard har krashat , så jag var i safe mode 🙂 sen startade jag om den då blev alt normalt

Havalito
    Member

@apple 3g 83297 wrote:

du har rätt 🙂 men fattar inte varför min 3g ios 4.0.1 laggade när jag blädrade bland låtarna och när jag hade musicdog på i backgrunden, så bara krashade den och sa att springboard har krashat , så jag var i safe mode 🙂 sen startade jag om den då blev alt normalt

Simpelt: 3G har egentligen inte backgrounding och är inte idealt för background apps. Att den laggar är helt enkelt för att 3G inte har mycket minne att arbeta med eller CPU för den delen. Jag vet för att jag ägde själv en 3G för typ 1 månad sen innan den gick sönder och var tvungen o uppgradera till 4:an. Funkar hur bra som helst.

Havalito
    Member

Kan tipsa om Desktop versionen för er som vill ha musiken i iPod :).. och med den nya versionen är du inte längre bunden till vår bibliotek utan kan söka bland miljontals låtar.

Musicdog- Free music streaming service funkar till Mac,Linux och även Windows.

Havalito
    Member

Nu finns Musicdog 1.6 för Iphone i cydia, updatera er och få ut det mesta ur vår tjänst.

weasa
    Member
    Post count: 45

om man har shuffle och repet på så kör den bara vidare på samma låt iaf i pv/windows verisonen märkte ja nu

mriphone
    Member
    Post count: 34

Kan inte komma in i appen .. Reggade på hemsidan. Går bra att logga in där men sen när jag tar upp appen och ska logga in så får jag upp “bad URL” och jag kommer inte in . Vad göra ?

Havalito
    Member

Intressant, har du testat vid ett senare tillfälle? ibland kan servern vara lite överbelastad.

mriphone
    Member

@havalito 84845 wrote:

Intressant, har du testat vid ett senare tillfälle? ibland kan servern vara lite överbelastad.

Ja jag testade precis nu igen .. Samma sak . Bad URL . Kör iphone4 med 4.1 om det säger något .

Havalito
    Member

Jaha jätteskumt, testa skapa ett nytt konto och se ifall det blir samma problem, för det skall inte vara något problem med 4.1 på iphone 4, kör det själv.

Hör av dig ifall det blir problem så skall vi lösa de.

powerbih
    Member
    Post count: 8

Tack för ett bra program :rolleyes:. Kör 4G, IOS 4.1 utan problem, dock behövde regga via web.

mriphone
    Member

Då har jag testat igen . Reggade nytt konto men får upp .. Bad URL .. Försökte även avinstallera appen för att installera om den men vet inte hur jag får bort den . Om jag håller fingret på den tills den darrar .. Men något kryss att radera den med finns inte . Snurrigt det här !

weasa
    Member

@mriphone 84980 wrote:

Då har jag testat igen . Reggade nytt konto men får upp .. Bad URL .. Försökte även avinstallera appen för att installera om den men vet inte hur jag får bort den . Om jag håller fingret på den tills den darrar .. Men något kryss att radera den med finns inte . Snurrigt det här !

du måste in i Cydia -> manage -> packages -> sen leta reda på musicdog

mriphone
    Member

@weasa 84996 wrote:

du måste in i Cydia -> manage -> packages -> sen leta reda på musicdog

Ahhh … Tack !! Ska pröva ominstallera appen ..

mriphone
    Member

Jag ger upp 🙁 provat göra nytt konto via hemsidan två gånger. Så långt går de bra. Funkar ändå inte att logga in i appen . Får upp bad URL .. Testade även avinstallera appen o lägga in den igen men de funkar inte heller !

qwee
    Member
    Post count: 15

Detta ser sjukt bra ut!

Precis beställt min iPhone 4 (min första iPhone) och detta är verkligen en app jag ska ha!

Havalito
    Member

Jag är ledsen mriphone men jag har ingen aning om varför det strular för dig och kan säga att av 22 000 medlemmar så är du den första som rapporterar detta problemet, om du har msn kan du skicka din address via PM till mig så kan vi försöka felsöka lite, är ganska säker på något går fel i din iPhone.

Havalito
    Member

Musicdog 1.8 finns nu i cydia, uppdatera och se de nya ändringarna :)..
    changelog finns på Haval Aziz

hittar du en bug så skriv här,facebook,twitter eller bloggen.

oban
    Member
    Post count: 14

Hej! uppdaterade till 1.8.1 och nu startar den inte.Klickar man på appen stängs den ner direkt:(

robbanish
    Member

Jag får samma problem som oban, har testat att starta om men utan lyckat resultat. för övrigt så tycker jag att detta är ett mycket spännande projekt.:)

Havalito
    Member

Jag insåg det också imorse, tack för att ni rapporterar det för att bekräfta.. något blev fel när jag packade appen för cydia. Har nu skickat in ett nytt som ska fungera, kommer förmodligen upp om ett par timmar.

robbanish
    Member

tack tack.. Resultat kommer..;)

marcus9997
    Member
    Post count: 40

kan inte starta appen nu efter jag uppdatera den:( den startar upp men stängs ner på en gång

TexTex
    Member
    Post count: 25

uppdaterade i går,då fungerade musikdog, sen var de ny uppdatering i dag! Nu har de slutat fungera… suck

Havalito
    Member

Ledsen för detta, men något måste ha gott fel vid uppladning av appen. Väntar på bigboss för att han ska lägga upp det nya på cydia så ni kan ominstallera.

Blir antingen ikväll eller tidigt imorgon som den kommer upp.

weasa
    Member

@havalito 86189 wrote:

Ledsen för detta, men något måste ha gott fel vid uppladning av appen. Väntar på bigboss för att han ska lägga upp det nya på cydia så ni kan ominstallera.

Blir antingen ikväll eller tidigt imorgon som den kommer upp.

Kan inte BigBoss fixa så att så fort en app blir uppdaterad så fixas de automatiskt??

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.