Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nu börjar jakten på iPhone 4!
-
AuthorPosts
-
Klippt från IDG
“Lanseringsdatum är satt till 24 juni i USA, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Japan. Ytterligare 18 länder blir aktuella i juli (däribland Sverige), 24 i augusti och 40 i september.”
Så, hur får man tag i en upplåst? Tyskland och England ligger inte så långt bort och inom EU frihandelsmurar.
Jag hade fel när jag gissade på 10.000:-
intlo.com lade precis ut iPhone 4 för pre-order. En naken 32GB för $1,125.00 eller rättare sagt 9073:- och då vet jag inte ens om den är fabriksupplåst plus det faktum att det kan komma en fet tullräkning på det. Ett kap… eller inte =)
1 x Apple iPhone 4
Size: 32GB (+ $199.00)
Color: Black
iPhone Dock: None
iPhone Bumper: None
International Warranty: One Year (+ $59.00)
International Adapter: EU (+ $29.00)
Insurance: Declare as Gift (+ $39.00)
Customs Duties and Taxes: Not Included@freebo 67309 wrote:
Jag hade fel när jag gissade på 10.000:-
intlo.com lade precis ut iPhone 4 för pre-order. En naken 32GB för $1,125.00 eller rättare sagt 9073:- och då vet jag inte ens om den är fabriksupplåst plus det faktum att det kan komma en fet tullräkning på det. Ett kap… eller inte =)
1 x Apple iPhone 4
Size: 32GB (+ $199.00)
Color: Black
iPhone Dock: None
iPhone Bumper: None
International Warranty: One Year (+ $59.00)
International Adapter: EU (+ $29.00)
Insurance: Declare as Gift (+ $39.00)
Customs Duties and Taxes: Not IncludedMen du gissade ganska nära, landar på 9405kr inkl frakt, och lite moms på det blir iPhone 4 din för runt 12000 riksdaler. 🙂
Som enligt Apple kostar 299$ eller ca 3000kr med lite US moms och frakt, hej å hå.
oh my godness jag förvänta mig att det skulle drygt landa på 8500 kr :O, upplåst från tre altså, men men har inte bråttom, fyller år i oktober och tjejen vet mycket väl efter igår vad jag vill ha för present 😀
Jag gissar på att en iPhone 4 32Gb kommer att kosta 8200kr med kontantkort från Tre, med upplåsning för 350kr så kommer den landa på 8550kr allt som allt för en upplåst iPhone. En 16Gb kommer att hamna på 7550kr upplåst.
wow hade nästan rätt då, men kommer tre sälja iphone med kontant kort med en gång?
Eviga frågan… Kan jag köpa i USA? Åker till LA den 23 juni!
@andlin 67328 wrote:
Men du gissade ganska nära, landar på 9405kr inkl frakt, och lite moms på det blir iPhone 4 din för runt 12000 riksdaler. 🙂
Som enligt Apple kostar 299$ eller ca 3000kr med lite US moms och frakt, hej å hå.
Men det var ju med ett amerikansk abonnemang och för att få det för 299 dollars
Lol, läste lite på aftonmurran, Tydligen kan priserna höjas på ajfånen då de anställda nere på foxcom får sina löner höjda med 60%, men det låter lite skevt då deras löner där nere är som en veckopeng här uppe 🙂
Så hur är det bästa sätt att få tag på iPhone 4 billigt?
Låst, det kommer la en unlock eller? :OBilliga iphones finns inte.. Det är som att hoppas på att få tag på en MacBook Zpro för priset av en asus netbook
Det blir ju faktiskt billigare att köpa en flygbiljett till UK och köpa en iphone än att köpa en från US. Man slipper både frakt och moms och får dessutom en liten resa 😛
ska til usa i juli menska bara mellan landa där hoppas dom har en på flygplatsten:) det är i houstons flyg plats hióppas den är mega stor med massa affärer
@braxen 67582 wrote:
ska til usa i juli menska bara mellan landa där hoppas dom har en på flygplatsten:) det är i houstons flyg plats hióppas den är mega stor med massa affärer
Om du inte hade tänkt flytta till USA så hjälper det väl inte att köpa en där? Den är väl låst till At&T i 2 år isf :confused:
Hur är det med Tyskland? Är dom operatörslåsta om man skulle dra ner dit? Inte för att det är lång väntan tills dom kommer här i Swe, men om jag känner Telia rätt så måste man teckna abonnemang om man vill förhandsboka.
man kan köpa en upplåst iphone från england för 600 pund=ca 7100:- på ebay:P ganska sugen på och beställa en själv=)
mvh
@brettfavre 67611 wrote:
Hur är det med Tyskland? Är dom operatörslåsta om man skulle dra ner dit? Inte för att det är lång väntan tills dom kommer här i Swe, men om jag känner Telia rätt så måste man teckna abonnemang om man vill förhandsboka.
De är låsta i Tyskland. Däremot upplåsta i bl.a. Italien & BeNeLux
@turbo_joel 67718 wrote:
man kan köpa en upplåst iphone från england för 600 pund=ca 7100:- på ebay:P ganska sugen på och beställa en själv=)
mvh
Jag hade inte beställt en iPhone 4 från Ebay idag, den är ju inte släppt ännu. Finns inga garantier att säljaren får tag i en upplåst.
Jag har några iPhone 4 frågor… Here we go!
Om jag vet att jag aldrig kommer att använda fram- kameran för att ringa, borde jag ändå köpa iPhone 4? Jag är ganska säker på att det kommer apps där man ska använda fram kameran.
Kan man ta bilder med fram kameran?
Om jag gillar att surfa och spela spel mest, ska jag då satsa på iPhone 4?
Om jag köper den på Telia eller Telenor, hur mycket skulle jag då behöva betala i månaden? Om man får betala 199kr i månaden för en iPhone 3GS nu(exkl sms etc), så kanske en iPhone 4 16GB också kostar 199kr(exkl sms etc) i månaden i Augusti? Fast kanske att man får betala lite i engångsavgift också.
Kommer iPhonen 4:as 3G internet vara snabbare in iPhone 3GS:s internet?
Finns det någon Android telefon som kan matcha sig med iPhone 4 som släpps innan Augusti?
Fler frågor kommer senare…
Det jag kan svara på är att såvitt jag vet kommer inte 4:ans internethastighet vara nämnvärt snabbare än 3gs:en.
Vi vet ännu inte allt om 4an. Priset har vi inte en aning om. De amerikanska priserna kan skilja väldigt mycket mot de svenska tex..Så det är bara vänta och se vad svenska operatörerna erbjuder. Men en gissning skulle väl vara att den kommer kosta 7-8k utan abonemang. Betalar du 199kr/mån kostar telen kanske 1-2-3k (gissning).
Du ska ha en iphone 4 om du gillar att spela och surfa. Den är mycket krafullare än en 3Gs.
Tror inte iphone 4 har bättre/snabbare 3G mottagare? (eller vad man säger), men den har snabbare processor osv, så det borde gå snabbare.
Finns det någon Android telefon som kan matcha sig med iPhone 4 som släpps innan Augusti?
Klart det inte finns! :rolleyes:
1: Kan man ta bilder med fram kameran?
Ja, i VGA upplösning
2: Om jag gillar att surfa och spela spel mest, ska jag då satsa på iPhone 4?
nyare brukar bara bättre, så varför inte?
3gs: 802.11b/g
4g: 802.11b/g/n
samt så kommer det säkert roliga spel som kommer använda gyroscope på den nya iphone
3:Om jag köper den på Telia eller Telenor, hur mycket skulle jag då behöva betala i månaden? Om man får betala 199kr i månaden för en iPhone 3GS nu(exkl sms etc), så kanske en iPhone 4 16GB också kostar 199kr(exkl sms etc) i månaden i Augusti? Fast kanske att man får betala lite i engångsavgift också.
det med priser får du vänta på lite innan du får svar, finns en tråd om detta, fast import
4: Finns det någon Android telefon som kan matcha sig med iPhone 4 som släpps innan Augusti?
vet inte, men iphone 4 släpps i början eller slutet av juli.
5: Kommer iPhonen 4:as 3G internet vara snabbare in iPhone 3GS:s internet?
troligen lika hastighet där
edit:
en liten egen fråga, varför är det en stor smily med tummarna upp på mitt inlägg? (inget jag gjort)Kanske en dum fråga, men vad innebär micro SIM?
Hejsan…
Nu då iPhone 4 börjar närma sig så har man ju såklart lite frågor 😀
1. Kommer jag kunna updatera från min 3gs till 4:an via mitt telia abonnemang och därmed förlänga det samt betala en liten slant eller måste jag teckna ett nytt?
2. Om det nu går att updatera så att jag får iPhone 4 vad kommer det att kosta… Asså “updateringen” och hur länge måste jag förlänga abonnemanget ?
///Cappe
Flyttad/FreeboMergeade 4 trådar till 1, jag är övertygad om att det kommer 100 nya trådar om 4an men försök att hålla er från att skapa nya trådar i ‘onödan’
hörde av en kund att apple förmodligen kommer börja sälja upplåsta 4G, han sa något att
de skulle införa en ny lag i USA (samma som i italien) som ger opperatörerna förbud
mot att låsa telefonerna mot endast 1 nät, isf vore det guuuuld 🙂 ! själv tror jag inte att
det kommer hända, så jag åker nog till italien och införskaffar den där istället!@bmode 67807 wrote:
hörde av en kund att apple förmodligen kommer börja sälja upplåsta 4G, han sa något att
de skulle införa en ny lag i USA (samma som i italien) som ger opperatörerna förbud
mot att låsa telefonerna mot endast 1 nät, isf vore det guuuuld 🙂 ! själv tror jag inte att
det kommer hända, så jag åker nog till italien och införskaffar den där istället!En sån sak skulle vara förstasida nyhet i varenda pryl tidning/sajt i USA, det är inget som nån random kund skulle veta mer än nån annan. Med tanke på att det inte står i varenda amerikansk tidning så är det tyvärr falsk rykte. En rykte som jag tror mera på är att Apple kommer att anlita fler operatörer i USA på samma sätt som det är i Sverige, men det påverkar väl inte oss så mycket.
Ok, men om jag tycker gillar mest att surfa och kan tänka mig att leva utan apps från AppStore, borde jag då skaffa en HTC eftersom jag har sett att te.x HTC Desire är snabbare än 3GS när det gäller internet?
@hsals 67816 wrote:
Ok, men om jag tycker gillar mest att surfa och kan tänka mig att leva utan apps från AppStore, borde jag då skaffa en HTC eftersom jag har sett att te.x HTC Desire är snabbare än 3GS när det gäller internet?
Både iPhone 3GS och HTC Desire klarar 7.2 Mpbs, dvs HSDPA eller i folkmun Turbo-3G så där skiljer ingenting. Det är naturligtvis även beroende på vilken operatör du har samt täckningen där du befinner dig men återigen, no difference. Jag har lekt med en Desire och även om skärmen är grym så skulle jag aldrig byta, både gränssnitt och logik påminde om en Palm Pilot…
p.s. när du väl testat AppStore så kommer du att inse hur oumbärligt det är…
@bmode 67807 wrote:
det kommer hända, så jag åker nog till italien och införskaffar den där istället!Njae, men UK, Frankrike och Kanada kanske får dom olåsta.
Attention UK, France, Canada! Apple Confirms Unlocked SIM-Free iPhonesHur fungerar de med UK baserade iphones från apple store?
iPhone 3GS & iPhone 4 – Apple Store (U.K.)
Står dom skickas ut den Juli den 2:de
Små sugen att resa till UK och hämta hem en.Men hur kommer luren att fungera ?
Olåst ?
Samt kan man välja om språk/keyboard så den blir som en sv såld ?Tacksam för svar
MVH
TwiZteD@kalle99 67905 wrote:
Njae, men UK, Frankrike och Kanada kanske får dom olåsta.
Attention UK, France, Canada! Apple Confirms Unlocked SIM-Free iPhonesApple’s policy med landsbunden garanti är just än mer irriterande…
@twizted 67914 wrote:
Hur fungerar de med UK baserade iphones från apple store?
iPhone 3GS & iPhone 4 – Apple Store (U.K.)
Står dom skickas ut den Juli den 2:de
Små sugen att köpa en till sverige, skickar dom till sverige från Uk Apple store?Men hur kommer luren att fungera ?
Olåst ?
Samt kan man välja om språk/keyboard så den blir som en sv såld ?Tacksam för svar
MVH
TwiZteDTelefonen du suktar efter är fabriksupplåst och vad jag vet innehåller iOS 4 betan redan ett svenskt tangentbord och med tanke på att Sverigerelease är inom kort så är det inga problem med svenska tecken.
Du kan inte beställa en från AppleStore UK direkt till Sverige, försöker du lägga en beställning och väljer att skeppa internationellt så ser du hur upplägget fungerar – du länkas över till Apple Store i det land du vill skeppa TILL, nämligen Sverige där du skall lägga din beställning. Och det går ju inte =/
Det får bli INTLO.COM :: Apple iPad, Google Nexus One för er som är lite early-adoper-crazy, vi andra väntar nog på att Tre släpper iPhone 4 med kontantkort som kan låsas upp. Glöm inte heller det där med att garantin bara gäller i landet telefonen sålts i. Köper du via INTLO så kan du dock lägga till en internationell garanti, det gjorde jag med min iPad
Bara jag som varit inne på brittiska applestore och checkat läget lite vad gäller förhandsbokningen av iPhone 4? För er som inte varit inne kan jag i allafall berätta att en iPhone 4 16 GB kostade 499 £ (ca 6000 kr) och 32 GB kostade 599 £ (ca 7200 kr). Jag antar då att dessa är utan abb och olåsta, eftersom jag la i en 32 gb i kundvagnen och traskade hela vägen till sidan där jag skulle lämna alla mina uppgifter och betala, medan på den amerikanska applestore stod det ganska tidigt att man behövde signa ett 2 års abb med AT&T.
Som tur är har jag en polare som bor i England och ska flytta hem till Sverige under sommaren, skulle vara sjukt underbart om han kunde ta med sig en olåst 4, utan abb, för en bra peng. Just, nästa positiva överraskning var att det stod ”ships by july 2nd” vilket jag tycker är grymt, då den förmodligen kommer till sverige i början av månaden också. Men har jag möjligheten att köpa den olåst, utan abb och billigare än i sverige tänker jag självklart göra det. Bytta till tre/telia/halebop/telenor finns inte.Bilderna nedan visar amerikanska applestore.
Då det känns som om mitt inlägg for bort i allt annat så tar jag upp det igen…
Nu då iPhone 4 börjar närma sig så har man ju såklart lite frågor
1. Kommer jag kunna updatera från min 3gs till 4:an via mitt telia abonnemang och därmed förlänga det samt betala en liten slant eller måste jag teckna ett nytt?
2. Om det nu går att updatera så att jag får iPhone 4 vad kommer det att kosta… Asså “updateringen” och hur länge måste jag förlänga abonnemanget ?
///Cappe
@molo 67930 wrote:
Då det känns som om mitt inlägg for bort i allt annat så tar jag upp det igen…
Nu då iPhone 4 börjar närma sig så har man ju såklart lite frågor
///Cappe
1. Ingen vet
2. Ingen vet
Seriöst, kan inte någon mod lägga upp en nyhet på startsidan eller något och skriva att ingen vet om man kommer kunna byta upp sig och vad som händer med abb osv?
@kungen 67931 wrote:
1. Ingen vet
2. Ingen vet
Seriöst, kan inte någon mod lägga upp en nyhet på startsidan eller något och skriva att ingen vet om man kommer kunna byta upp sig och vad som händer med abb osv?
Även om folk läser det så känner alla att de är unika och måste regga sig och posta en egen tråd med exakt samma frågor…. hur många tror du reggar sig och skapar en tråd om att de vill låsa upp 05.12.01? 😮 mängder…
@freebo 67933 wrote:
Även om folk läser det så känner alla att de är unika och måste regga sig och posta en egen tråd med exakt samma frågor…. hur många tror du reggar sig och skapar en tråd om att de vill låsa upp 05.12.01? 😮 mängder…
Ja jo det år nog endel… Synd att folk ska vara så dåliga på att läsa FAQ:en/ söka.. Jaja, är ju bara härda ut antar jag 😛
iphonen säljs upplåsta i UK har själv köpt 4st svarta 16gb som skickas relese dagen till mig 😉
måste man skaffa micro sim om man skaffar iphone 4
micro sim eller klipp till ditt vanliga =)
En polare ska åka till USA och tänkte be han köpa en 4G till mig.
Vad kostar dom i USA?
Går det att använda dom här i Sverige?
Kommer man kunna låsa upp dem till Tele2 comviq?
Hur många får han ta med tillbaka till Sverige?Systemet med Pre-order i US och UK har ju inte fungerat alls och det ENORMA trycket har gjort att US nu flyttar fram datumen för dem som lägger en order idag till 14/7. I UK är det fortfarande 2/7 som gäller idag men datumet förväntas flyttas fram det med.
Sannolikheten för att Sverige skall få ngn tilldelning i juli månad känns nu ganska låg – inte konstigt att anställda på Foxconn kroknade och valde självmord…=/
hej alla!
jag har en bekant i Italien och funderar på be henne om att köpa en lur åt mig där och posta den till Sverige, nu kom jag på att det kanske är ingen bra ide eftersom posten kan meddela tullen och dem skickar mig en faktura med tullavgift eller annat.
vet någon om det går till så eller behöver jag inte bekymra mig om det? vet någon vad avgiften skulle bli då?
Tråd flyttad /Ponyboy
@iphone 67979 wrote:
hej alla!
jag har en bekant i Italien och funderar på be henne om att köpa en lur åt mig där och posta den till Sverige, nu kom jag på att det kanske är ingen bra ide eftersom posten kan meddela tullen och dem skickar mig en faktura med tullavgift eller annat.
vet någon om det går till så eller behöver jag inte bekymra mig om det? vet någon vad avgiften skulle bli då?
Tråd flyttad /Ponyboy
Italien är med i EU och därmed ingen tullavgift.
okej asså till er som funderar på att köpa en iphone 4 på ebay eller resa till england. gå in på bordelinx.com där får man en postbox i england eller usa dit man kan skicka saker. sakerna skickas sedan därifrån vidare till din hemadress här i sverige och det är inte ens dyrt. mycket billigare än 7100 på ebay.
Apple stoppade alla iPad leveranser som gick via Borderlinx och de kommer att troligen göra samma sak även denna gång
iPad-beställningar från Borderlinx Återkallas av Apple | iPadfeber
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.