Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nu börjar jakten på iPhone 4!
-
AuthorPosts
-
@freebo 68002 wrote:
Apple stoppade alla iPad leveranser som gick via Borderlinx och de kommer att troligen göra samma sak även denna gång
iPad-beställningar från Borderlinx Återkallas av Apple | iPadfeber
Har själv beställt en via Borderlinx. Har inte stött på patrull ännu men vi får se. Fick genom beställningen och nu har de ändrat shippment från “not set” till “Fast shippment bla bla” så vi får se. Antar att IPaden var lite speciell med tanke på att de bara släppte den i USA plus att hela grejen byggde runt Itunes och möjligheten att köpa böcker..
@vitamin 68005 wrote:
Har själv beställt en via Borderlinx. Har inte stött på patrull ännu men vi får se. Fick genom beställningen och nu har de ändrat shippment från “not set” till “Fast shippment bla bla” så vi får se. Antar att IPaden var lite speciell med tanke på att de bara släppte den i USA plus att hela grejen byggde runt Itunes och möjligheten att köpa böcker..
Hittade även detta på ett annat forum “Fick nu lite info från en kille på ett belgiskt appleforum. Han beställde för ett tag sedan en iPad från AppleStore us, med sin Borderlinx adress i usa. Och den ordern gick igenom av apple…
Han påstår att apple ej stryker ordrar från Borderlinx. Om man ej anlitat Borderlinx direkt, och låtit dom göra hela ordern åt en.
Så det finns goda chanser gott folk, att vi snart har vara nya iPhones här !
Bara att hålla tummarna nu, och se vad som händer…
//E”
jag kanske skall åka till rom i sommar, vart kan man köpa iphone då? & om den är upplåst, måste man inte aktivera den med ett simkort ifrån italien då :/? vad skulle det kosta ungefär om man köper olåst i tom?
@valentine 68009 wrote:
jag kanske skall åka till rom i sommar, vart kan man köpa iphone då? & om den är upplåst, måste man inte aktivera den med ett simkort ifrån italien då :/? vad skulle det kosta ungefär om man köper olåst i tom?
Inga priser ännu iPhone 3GS & iPhone 4 – Apple Store (Italia)
men antar att det blir som i frankrike..
okej, men hur är det i Frankrike då? ;p
Läste detta på aftonbladet precis, kommer nog kosta 1600 kr 😮 600 000 ordrar – dÃ¥ kraschade Apples system | Pryl | Aftonbladet 😀PS. Står att den även har börjat säljas i Tisdags :s? DS
@valentine 68012 wrote:
okej, men hur är det i Frankrike då? ;p
Läste detta på aftonbladet precis, kommer nog kosta 1600 kr 😮 600 000 ordrar – dÃ¥ kraschade Apples system | Pryl | Aftonbladet 😀PS. Står att den även har börjat säljas i Tisdags :s? DS
Aftonh*ran räknar ju då 199 dollar som den kommer kosta PLUS abb i USA som 1600 kr i Sverige -.-
Och ja, förbokningen startade i tisdags.men man kan köpa en via ebay från UK den kostar 700$ unlock tror jag.
vågar inte riktigt köpa från internet längre, blivit lurad på en mobil en gång innan 🙁
@valentine 68021 wrote:
vågar inte riktigt köpa från internet längre, blivit lurad på en mobil en gång innan 🙁
Tror inte du blir snuvad av Apple…
Har nu beställt en iPhone 4 svart 32 GB!
satan vad jag längtar!@vitamin 68005 wrote:
Hur gick det?
Chattade med borderlinx kundservice precis och frågade om jag skulle kunna köpa en iPad till Sverige. De sa tyvärr Nej 🙁
!pre RLS_NAME Apple.Talar.Svenska.SWESUB-S73V3
@vitamin 68069 wrote:
Jag vet ju inte ännu, den skickas ju på tors från apple OM den skickas. De har uppdateras fraktsättet iaf så vi får vänta och se 🙂
Pratade precis med borderlinx och frågade när i beställningsfasen borderlinx blev rejectade på ipaden.. Det var några dagar innan shipping så antar att början av nästa vecka är D-day 🙂
Computer Sweden skriver idag att iPhone4 skall säljas av alla operatörer i Sverige!!
Kan man tro på det?Står inte i webtidningen. Du måste ha pappertidningen, i en av kantnoticerna i överste raden. Har inte tidningen här så jag kan säga sidnr.
sidan 18.
såhär står det “När Apple släpper iPhone 4 i Sverige får ingen enskild operatör ensamrätt på försäljningen. iPhone 4 kommer, till skillnad från föregångarna, att lanseras på bred front bland flera svenska operatörer från start.”
Detta innebär inte att ALLA operatörer kommer ha försäljning av 4an, utan precis som nu så finns det nästan alla operatörer utöver Tele2
har inte orkat läsa alla sidor, men undrar bara lite snabbt…
Har hört att alla iPhones i italien är operatörsupplåsta… i vilket annat land förutom italien är de olåsta?@bozz 68082 wrote:
Ok, spännande 😛
Glöm inte att meddela här hur det gick!
99.se – Visa inlägg – Till alla som beställt iPhone 4 via Borderlinx
@freebo 68261 wrote:
99.se – Visa inlägg – Till alla som beställt iPhone 4 via Borderlinx
mm, fick samma svar jag med.. Men hoppades ändå 🙁
Jag köper av en snubbe som skall till London och köpa på sig några. Det finns nog några fler om ni är intresserade, hör av er via PM.
Snart har jag en iPhone 4 🙂 🙂
@bozz 68265 wrote:
mm, fick samma svar jag med.. Men hoppades ändå 🙁
So…I just got off the phone with Apple – was checking my iPhone order status as my internet went down for a bit…apparently it will be today or tomorrow AM that our UK iPhone 4’s are dispatched.
how exciting!!!
Från macrumors UK-forum.. Snart vet vi!
@Kaptenx.se 68287 wrote:
Jag köper av en snubbe som skall till London och köpa på sig några. Det finns nog några fler om ni är intresserade, hör av er via PM.
Snart har jag en iPhone 4 🙂 🙂
hej..
Är det ngn du känner å kan lita på eller hur funkar det?
Va kommer priset bli?Mvh
Min iphone har nu gått från “not yet shipped” till “prepared for shipment” så nu är det bara att hoppas på att man får tracking # men det ser ju onekligen ut som att apple släpper genom borderlinx 🙂
@ponyboy 69032 wrote:
Vad ska du göra med en AT&T låst iPhone i sverige? Du måste vara helt säker på att den går att jailbreaka och låsa upp.
Har han köpt en 4a från USA? Eller hur vet du att det inte är en från UK han beställt? Vore väldigt dumt om han nu köpt från US, då den är låst och man måste fixa abb, vilket (troligtvis) blir dyrare än om man köper via UK. Men han har inte (vad jag sett) skrivit att han köpt från US? Sry om det är ngt jag missat 😮
BTW, såg att en snubbe i US and A hade fått sin iPhone redan idag 😡 😮
Avundsjuk, sur att man inte beställde tidigare, men jag har ju trots allt en iPhone som kommer till mig ändå 😀@kungen 69058 wrote:
Har han köpt en 4a från USA? Eller hur vet du att det inte är en från UK han beställt? Vore väldigt dumt om han nu köpt från US, då den är låst och man måste fixa abb, vilket (troligtvis) blir dyrare än om man köper via UK. Men han har inte (vad jag sett) skrivit att han köpt från US? Sry om det är ngt jag missat 😮
BTW, såg att en snubbe i US and A hade fått sin iPhone redan idag 😡 😮
Avundsjuk, sur att man inte beställde tidigare, men jag har ju trots allt en iPhone som kommer till mig ändå 😀Tyckte att han pratade om iPad, USA och borderlinx men nu läste jag alla hans inlägg igen och du har rätt, han har beställt från UK. My bad. 😮
@ponyboy 69062 wrote:
Tyckte att han pratade om iPad, USA och borderlinx men nu läste jag alla hans inlägg igen och du har rätt, han har beställt från UK. My bad. 😮
Yes so it is, nu är den på väg till Borderlinx 🙂 Fick mailet med trackingen i natt. Typisk att det är midsommar nu då :). Återkommer när jag fixat allt med Borderlinx så får ni totala kostnaden.
Ingen som vet vart ja kan köpa en iphone 4 snarast?
Beställer man från uk så skickas dom ju först den 14..Har skickat pm till en killesom har en annons här men får ej ngt svar.
Mvh
Oh, väntar med spänning på Vitamin’s svar om du får trackingnumber (!!!) 😀
Edit: Såg nu att du redan fått tracking! Sweeet! 😀
Ett par recensioner nu när folk börjar få sina leveranser
Review: Apple iPhone 4 | Walt Mossberg | Personal Technology | AllThingsD
State of the Art – New iPhone Arrives, Rivals Beware – NYTimes.com
Review: Apple makes all the right calls on iPhone 4 – USATODAY.com
Apple iPhone 4: Hands-on review – Boing Boing
iPhone 4 review — EngadgetSatan vad jag längtar tills jag får min fyra, ångrar mig djupt att jag inte beställde några timmar tidigare…
Chilla Frilla har gjort en unboxing / review video redan : YouTube – Chilla Frilla – iPhone 4 Unboxing and Review
Är det någon som vet hur dom blev att kosta direkt i butik i UK? Jag tänkte om man skulle skicka ner någon till någon återförsäljare eller beställa via borderlinx själv, och snällt vänta?
Äntligen börjar det komma lite unboxing videos + bilder! Verkar även vara lite problem med täckning och missfärgningar på skärmen.. hmmm
I England kostade 32gb modellen 7800:- om jag minns rätt 499 pund det är nog den man ska ta med tanke på hur minne krävande telefonen kommer att vara (HD videos etc)
7800:- i England eller 9000:- från Intlo.com… humm humm vad ska jag välja. Det får bli intlo!
@medzz 69448 wrote:
I England kostade 32gb modellen 7800:- om jag minns rätt 499 pund det är nog den man ska ta med tanke på hur minne krävande telefonen kommer att vara (HD videos etc)
Vart har du fått det priset ifrån?
“599,00 GBP köps för
7 271,74 SEK”
Enligt Forex.
Sen kommer ju borderlinx porto på 300kr eller liknande företag.Hur funkar det med garantier nu när de kan vara fel på ganska många?
Ska man vänta tills den kommer till sverige istället då?
Mvh@zolid 69459 wrote:
Vart har du fått det priset ifrån?
“599,00 GBP köps för
7 271,74 SEK”
Enligt Forex.
Sen kommer ju borderlinx porto på 300kr eller liknande företag.blir det inte 6238kr när du byter till Swedish Krona åt höger?
Oj, såg inte att man var tvungen att köpa till de smågrejerna längst ner på sidan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.