Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nu börjar jakten på iPhone 4!
-
AuthorPosts
-
@bozz 71474 wrote:
såg precis detta, vad tror ni?
Strange. According to Telia, they are not allowed to accept r… on Twitpic
Verkar skumt. Varför skulle Apple bry sig om det, och hur skulle Apple kunna ha koll på om olika operatörer har folk på sin lista som ska få iPhone först osv..
@molo 67930 wrote:
Då det känns som om mitt inlägg for bort i allt annat så tar jag upp det igen…
Nu då iPhone 4 börjar närma sig så har man ju såklart lite frågor
1. Kommer jag kunna updatera från min 3gs till 4:an via mitt telia abonnemang och därmed förlänga det samt betala en liten slant eller måste jag teckna ett nytt?
2. Om det nu går att updatera så att jag får iPhone 4 vad kommer det att kosta… Asså “updateringen” och hur länge måste jag förlänga abonnemanget ?
///Cappe
Inte ens telia anställda vet vad det kommer att kosta..är det ett bra svar?
@bozz 71474 wrote:
såg precis detta, vad tror ni?
Strange. According to Telia, they are not allowed to accept r… on Twitpic
Det stämmer nog 🙂 Blir till att kriga. 🙂 Lycka till! Jag får min iaf.
för er som tänkt köpa den vita iphone 4, så enligt telia iphone blogg.
Den vita modellen av iPhone 4 kommer inte finnas tillgänglig vid lanseringen den 30 juli. Beräknad leverans är i början av september.
om telia inte har den, så kan man bara anta att det gäller dom andra också
Nu ska jag börja leka med min nya iPhone 4 32GB som jag precis fått i min hand 🙂
Halloj,
sitter i florida och undrr om jag kan köpa en iphone 4 som inte är låst till AT&T. Eller om manpå något sätt kan låsa upp de?
Ni lyllossar som redan sitter med en iPhone 4…
Är antennen ett problem?
Man måste ju fråga efter all uppmärksamhet 😮Jag själv tycker inte antennen är ngt problem över huvud taget. Dels för att jag aldrig håller så, plus att när jag testat att hålla så kommer jag ändå bara ner till två staplar 🙂
jag fattar inte.. vad är problemet egentligen? att man tappar täckning eller att det bara ser ut som man tappat täckning på mobilen men egentligen kan ringa lika mycket som innan?
alltså att det mest är ett “symbol” fel?@rbin 71656 wrote:
jag fattar inte.. vad är problemet egentligen? att man tappar täckning eller att det bara ser ut som man tappat täckning på mobilen men egentligen kan ringa lika mycket som innan?
alltså att det mest är ett “symbol” fel?Håller du runt telefonens yttre kanter med 4 fingrar eller fler så kan det i undantagsfall och bara på vissa telefoner och naturligtvis bara i områden med dålig täckning hânda att du förlorar täckning. Problemet är naturligtvis pinsamt men kraftigt överdrivet och lite framkrystat av sommarens nyhetstorka
För att visa
[YOUTUBE]TEAfDEybOdM[/YOUTUBE]Där har vi svaret:
Reasons for White iPhone 4 Delay Explained | Mac|LifeNu har borderlinx äntligen fått iväg min telefon vad det verkar. Grejen är den att jag åker bort på onsdag. Det står såhär på min status hos DHL:
Monday, July 26, 2010 Location Time
1 Shipment information received Birmingham – UK 07:43Tror ni jag hinner få hem den innan onsdag? Eller rent av på onsdag kanske?
Dustin har släppt priser! APPLE IPHONE 4 16GB SVART – TELIA – Det här förändrar allt. Igen
@bozz 71699 wrote:
Dustin har släppt priser! APPLE IPHONE 4 16GB SVART – TELIA – Det här förändrar allt. Igen
Vänta nu, betyder detta att man kan köpa telefonen löst för 5049 kr? Det är ju sanslöst billigt!
Min finns äntligen att hämta ut på Posten, microSIM beställt från Telenor 😉
@gaggo 71703 wrote:
Nej, det är exkl. moms. Dessutom är den låst till telia.
Helt rätt. Blev lite ivrig där..Här är rätt länk APPLE IPHONE 4 16GB SVART – TELIA – Det här förändrar allt. Igen – Produktinformation
Då ligger priset ungefär som på 3gs’enDen är nu borttagen från dustin.
Men vi fick åtminstone reda på vad den kommer att kosta.
@bozz 71706 wrote:
Helt rätt. Blev lite ivrig där..Här är rätt länk APPLE IPHONE 4 16GB SVART – TELIA – Det här förändrar allt. Igen – Produktinformation
Då ligger priset ungefär som på 3gs’enNu är det bortplockat från Dustin. Var det ett misstag? : O
(16GB kostade 6,2k innan den plockades bort, 32GB kostade 6,7k)
Apple släpper priset för iPhone 4 i Sverige – MacWorld
priserna enligt Apples pressmeddelnade!!
Apple store är nere, slänger de upp iphone 4 tro? cmon!
@vossen 71765 wrote:
Varför skulle apple stänga apple store för att de har lanserat en ny iPhone? Det har aldrig hänt tidigare och finns heller ingen mening med det.
Därför att de alltid brukar stänga ner Applestore när de lägger upp nya/uppdaterar produkter i affären! Den här gången var det nya iMac, Magic trackpad och Mac Pro
@jca 71116 wrote:
Ja det stämmer att du måste ha microsim i iphone 4, tror 3, telia, och telenor har så du kan beställa ett.
Microsim hos TeliaDu kan även göra ett eget microsim med hjälp av en sax. Ända skillnaden mellan vanligt sim och microsim är plastbiten är borta på micro.
Köp en iphone från England så slipper du oroa dig om upplåsning. En kompis fick hem sin iphone 4 i förrgår och hon slängde i Telia direkt och det fungerade utan problem.
Okej.
Är priserna samma från England och USA?Och när hon slängde sin Telia, vad använde hon för kort på den?
Går det att låsa upp simkortet till andra operatör än Telenor och Telia?
T.ex Tele2 Comviq?APPLE IPHONE 4 32GB SVART – TELIA – Det här förändrar allt. Igen. – Produktinformation
ringde dustin och frågade:
Jag-
Om jag klickar på köp nu, hur länge måste jag vänta innan jag får hem min vara.dustin-
ja vi kommer inte få in telefonen nu på fredag, eller början av nästa vecka,
telia ska få klart sina försäljningar först.(eller något åt det hållet, men sammanfattat iaf)
så för er som inte orkar vänta, så är dustin inte att rek.Tyvärr finns det nog ingen butik som kan leverera den 30de, och som det verkar kommer telefonerna ta slut med en gång lol, varken tele2 eller tre har gått ut med priserna än (LÖJLIGT) :O, Det verkar som sverige inte kommer att få så många telefoner vid första leveransen löl
känns som att jag kommer bli våldtagen av telia i 2år då.
min plan var att ta på delbetalning med klarna, för att sedan betala helt vid löningen.fråga, kan man betala längre fram den där “förhöjda avgiften” eller vad det nu heter
@pongo 71850 wrote:
känns som att jag kommer bli våldtagen av telia i 2år då.
min plan var att ta på delbetalning med klarna, för att sedan betala helt vid löningen.fråga, kan man betala längre fram den där “förhöjda avgiften” eller vad det nu heter
Du kan ju delbetala sen betala hela summan när du vill, den förhöjda avgiften kan du själv ändra på genom att ringa kundservice, dom blir ju mer glada om dom får mer pengar varje månad 😀
Jag väntar ju på tele2 så jag kan ta på delbetalning sen betala hela summan i slutet av augusti 😀
snackade nyss med telia,
iallafall så gick det inte att bara betala av den förhöjda månadsavgiften när man vill (utom när man står vid disken och ska välja vilket abb man vill ha & förhöjdavgift), utan det man kan göra är att få en slutfaktura på allt när man vill. men det dög som svar för mig, för vill inte vara hos helvetet i 2år till ^^frågan är varför jag inte läste deras blogg först… suck
”Kan jag begära slutfaktura på bara telefonen?”
Svar: Nej, det är inte möjligt. För övriga frågor om slutfakturering så ring 90200 Mobil Faktura.så jag kommer göra så här.
köpa en iphone 4 på fredag
– telia mobil till vänner med mobil surf – 229kr i 5mån / 298kr i 19mån
stoppar in mitt halebop kort och njuter
betalar av slutfakturan efter 2månader så summan borde bli på slutfakturan
6349 exkl straffavgift@pongo 71854 wrote:
snackade nyss med telia,
iallafall så gick det inte att bara betala av den förhöjda månadsavgiften när man vill (utom när man står vid disken och ska välja vilket abb man vill ha & förhöjdavgift), utan det man kan göra är att få en slutfaktura på allt när man vill. men det dög som svar för mig, för vill inte vara hos helvetet i 2år till ^^frågan är varför jag inte läste deras blogg först… suck
”Kan jag begära slutfaktura på bara telefonen?”
Svar: Nej, det är inte möjligt. För övriga frågor om slutfakturering så ring 90200 Mobil Faktura.så jag kommer göra så här.
köpa en iphone 4 på fredag
– telia mobil till vänner med mobil surf – 229kr i 5mån / 298kr i 19mån
stoppar in mitt halebop kort och njuter
betalar av slutfakturan efter 2månader så summan borde bli på slutfakturan
6349 exkl straffavgiftDu borde skaffa dig en kompis i England…
Kommer man att kunna köpa olåsta Iphone4 i USA i framtiden? Är det bara för stunden som det enbart går att köpa AT&T-låsta Iphone4 där?
Anledningen till att jag frågar är att jag ska åka till USA i Oktober, och om priserna är förmånliga, kanske köpa en där.
Mvh Sigge
så länge som jag minns, så har iphone varit låst till at&t, så det är inte bara iphone 4
Fan vad muggigt :/
Så man kan säga att AT&T har monopol på Iphone?
Aa fram tills första kvartalet 2011 då verizon tydligen också får in dem 🙂 men så fort jb/unlock kmr så är det lungt för folket 😀
Okej, men för en amatör som mig som inte ägt en Iphone innan, hur mycket erfarenhet bör man ha för att skaffa sig en låst telefon och sedan Jb:a/lunlocka den, och vad innebär det egentligen att ha en upplåst telefon? Måste man hela tiden ha det i åtanke?
Wreck jag var extrem nybörjare när jag började, fick min 3g ladda ner massa skit och mixtra lite hit o dit plötstligt efter 8 min så va den upplåst så säkert är det, titta på lite guider iclarified.com så löser det sig
För er som vill köpa en olåst iphone från england kolla hit. Borderlinx.com
Registrera dig, du får en adress du ska sända paketet till, alltså om du vill ha en iphone 4 så skriver du in den adressen på Apple Store, skickar den dit, borderlinx mailar dig och du får betala ungefär 30$ för frakten till Sverige.Så om jag förstått det rätt:
När jag registrerar mig får jag en adress av Borderlinx som jag använder mig av när jag beställer en Iphone 4 från Apple Store i England.
Apple Store skickar sedan telefonen till den adressen. När Bordelinx tagit emot telefonen mailar dom mig, och ser till så att den kommer till Sverige, och sedan till mig själv, för en summa av 30$ ?Mvh Sigge
@vossen 72162 wrote:
För er som vill köpa en olåst iphone från england kolla hit. Borderlinx.com
Registrera dig, du får en adress du ska sända paketet till, alltså om du vill ha en iphone 4 så skriver du in den adressen på Apple Store, skickar den dit, borderlinx mailar dig och du får betala ungefär 30$ för frakten till Sverige.Det där tror man ju vad man vill på , jag skulle ju aldrig göra det där.
finns inga som helst garantier att jag får telefonen, det enda som är garanterat
är att jag kan bli av med 30$ och kanske inte får en telefon.(Nu har jag ju dock denna telefon, detta var mer ett svar på hur jag skulle ha svarat om jag var ute efter en Iphone 4).
Vad jag har förstått, efter att ha läst igenom hela tråden, så verkar det som att rätt många använt sig utav borderlinx. De som har gjort det verkar inte ha haft några som helst problem och är överlag nöjda. Dessutom om man går in på deras hemsida och forskar lite så verkar dom rätt så seriösa.
Jag skall ha detta i åtanke.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.