Ny firmware 2.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ny firmware 2.2.1

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 97 total)
  • Author
    Member
    Post count: 383

finns nu ute på itunes !

några fa improvements tydligen

“Apple has released a 2.2.1 update for the iPhone today. Available from iTunes, the update relays the following improvements:

iPhone 2.2.1 Software Update

This update contains bug fixes and improvements, including the following:
    – Improved general stability of Safari
    – Fixed issue where some images saved from Mail do not display correctly in the Camera Roll

Products compatible with this software update:
    – iPhone
    – iPhone 3G
    A 2.2.1 update for the iPod Touch is also available.

Early Notes

– 2.2.1 (Build 5H11)
    – Modem Firmware 02.30.03
    – Emoji “hacks” still seem to work. “

jompao
    Member
    Post count: 456

Fan va trist att de aldrig får tummen ur och fixar allt som saknas, börjar tröttna på begränsningrna som är idag. Palm Pre ser mer och mer intressant ut. Har gått ett halvår och fortfarande inget ordentligt navigeringsprogram, komplett vansinne! Vad hände med MMS från Telia? Etc, etc?

jompao
    Member

Fan va trist att de aldrig får tummen ur och fixar allt som saknas, börjar tröttna på begränsningrna som är idag. Palm Pre ser mer och mer intressant ut. Har gått ett halvår och fortfarande inget ordentligt navigeringsprogram, komplett vansinne! Vad hände med MMS från Telia? Etc, etc?

phoenix91
    Member
    Post count: 197

2.2.1… kan itne låta lamare..’

håller med jompao, fixa alla stora grejer istället !!!

phoenix91
    Member

2.2.1… kan itne låta lamare..’

håller med jompao, fixa alla stora grejer istället !!!

snook
    Member
    Post count: 2190

Det kommer även funktionen att visa dom nya bildspelen som kommer i iLife09 (Mac osx), så dom kan visas på iPhonen också 🙂

snook
    Member

Det kommer även funktionen att visa dom nya bildspelen som kommer i iLife09 (Mac osx), så dom kan visas på iPhonen också 🙂

S1moN
    Member
    Post count: 91

@jompao 23833 wrote:

G-map europe är väll ändå riktigt navigeringsprogram?

S1moN
    Member

@jompao 23833 wrote:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Vi skulle kunna skriva ett brev till apple där vi skriver en punktlista på allting vi vill ha. Sen kontaktar vi /b/ och ber dem mailbomba apples server med samma brev ungefär en miljard gånger fast vi använder roliga proxy servrar så att det ser ut som om breven kom från hela världen samtidigt.

Fast nu måste såklart /b/ tycka att det är lönsamt i form av “lulz” annars så blir vi nog brevbombade själva.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Vi skulle kunna skriva ett brev till apple där vi skriver en punktlista på allting vi vill ha. Sen kontaktar vi /b/ och ber dem mailbomba apples server med samma brev ungefär en miljard gånger fast vi använder roliga proxy servrar så att det ser ut som om breven kom från hela världen samtidigt.

Fast nu måste såklart /b/ tycka att det är lönsamt i form av “lulz” annars så blir vi nog brevbombade själva.

Revox
    Member
    Post count: 29

Men herregud, det här är ju en mindre uppgradering, more to come…

Revox
    Member
    Post count: 29

Men herregud, det här är ju en mindre uppgradering, more to come…

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Mmmm… en mindre uppgradering på över 240 meg… nu vet jag inte hur stor den förra uppgraden var men, den känns väldigt stor bara för en liten fix för Safari…

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Mmmm… en mindre uppgradering på över 240 meg… nu vet jag inte hur stor den förra uppgraden var men, den känns väldigt stor bara för en liten fix för Safari…

CyberTron
    Member

@minglarn 23848 wrote:

apple skickar alltid uppgradering för hela os:et så dem kommer alltid att vara runt 240-250 mb stora

CyberTron
    Member

@minglarn 23848 wrote:

apple skickar alltid uppgradering för hela os:et så dem kommer alltid att vara runt 240-250 mb stora

Falle
    Member
    Post count: 190

Vet inte hur man säger, men det är ju bara en ny build. Alltså inget stort, är det däremot en ny Minor så är det en större uppdatering (rätta mig om jag har fel) ..

Falle
    Member
    Post count: 190

Vet inte hur man säger, men det är ju bara en ny build. Alltså inget stort, är det däremot en ny Minor så är det en större uppdatering (rätta mig om jag har fel) ..

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Men de finns ingen jailbreake till 2.2.1 än va ?

Mr Fyhr
    Member

Men de finns ingen jailbreake till 2.2.1 än va ?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

DU ska inte uppdatera om du har yellowsn0w. MEN, dom kommer förmodligen släppa en uppdate sen för 2.2.1s baseband. För vi kan inte hålla på med custom firmware hela tiden i all framtid…

jolinjom
    Member
    Post count: 818

DU ska inte uppdatera om du har yellowsn0w. MEN, dom kommer förmodligen släppa en uppdate sen för 2.2.1s baseband. För vi kan inte hålla på med custom firmware hela tiden i all framtid…

jompao
    Member

@s1mon 23841 wrote:

Och det finns väl inte i appstore vad jag kan se? Kollade lite på Youtube och det såg väl sisådär ut va..

Jag skulle ju helst se typ TomTom på iPhone med 3D-objekt och “birdseye-view” när man kör. Stöd för både horisontalt och vertikalt. Trafikinfo över 3G anslutning etc.

Fatta hur mycket pengar TomTom (och Apple) skulle dra in om det släpptes i Appstore! Undrar just om de är för giriga och vill koka ihop något med Google och själva få större del av kakan….

jompao
    Member

@s1mon 23841 wrote:

Och det finns väl inte i appstore vad jag kan se? Kollade lite på Youtube och det såg väl sisådär ut va..

Jag skulle ju helst se typ TomTom på iPhone med 3D-objekt och “birdseye-view” när man kör. Stöd för både horisontalt och vertikalt. Trafikinfo över 3G anslutning etc.

Fatta hur mycket pengar TomTom (och Apple) skulle dra in om det släpptes i Appstore! Undrar just om de är för giriga och vill koka ihop något med Google och själva få större del av kakan….

jompao
    Member

@falle 23853 wrote:

Känns som en rätt meningslös uppdatering som inte gör mycket annant än att täppa till hålet så att yellowsnow inte ska fungera, it sucks Apple!

jompao
    Member

@falle 23853 wrote:

Känns som en rätt meningslös uppdatering som inte gör mycket annant än att täppa till hålet så att yellowsnow inte ska fungera, it sucks Apple!

S1moN
    Member

@jompao 23861 wrote:

Enligt G-maps hemsida finns “G-map europe” ute på appstore, är väll bara apple som är lite sega på att lägga ut det, jag tycker det verkar se helt okej ut ändå.

S1moN
    Member

@jompao 23861 wrote:

Enligt G-maps hemsida finns “G-map europe” ute på appstore, är väll bara apple som är lite sega på att lägga ut det, jag tycker det verkar se helt okej ut ändå.

jompao
    Member

@s1mon 23876 wrote:

Nej bara för USA. För en som är van med ett riktigt turn by turn program som TomTom ser det inget vidare ut men kan ju vara något att köra tillsvidare om det inte blir för dyrt. Sen förstår jag inte hur det får igenom ett sånt program till appstore när inget av de stora namnen innom navigering har något.

jompao
    Member

@s1mon 23876 wrote:

Nej bara för USA. För en som är van med ett riktigt turn by turn program som TomTom ser det inget vidare ut men kan ju vara något att köra tillsvidare om det inte blir för dyrt. Sen förstår jag inte hur det får igenom ett sånt program till appstore när inget av de stora namnen innom navigering har något.

S1moN
    Member

@jompao 23884 wrote:

iphone_m_5.gif

Taget från xroadgps.com som tagit fram g-map

S1moN
    Member

@jompao 23884 wrote:

iphone_m_5.gif

Taget från xroadgps.com som tagit fram g-map

Rolle
    Member
    Post count: 159

i vanliga fall uppdaterar jag Firmwaren få fort en patch kommigt, denna är inte änns värd att uppdatera… det får vara så, sålänge….

jag hade hemsk gärna sett en Sök funktion till ipod sektionen :O

Rolle
    Member

i vanliga fall uppdaterar jag Firmwaren få fort en patch kommigt, denna är inte änns värd att uppdatera… det får vara så, sålänge….

Red Eagle
    Member
    Post count: 201

Skulle jag kunna hämta uppdateringen utan att stöta på problem?

Vad innehåller safari fixen?

Har läst någonstans förrut att adobe hade släppt en annan versionen av flash som skulle kunna gå att använda på iphone. Läste också att man trodde att det rörde sig om en konflikt mellan apple och adobe och att det skulle vara orsaken till att flash inte tidigare har släppts för iphone. Kommer tyvärr inte ihåg källan men jag skulle bli glad om någon kunde bekräfta det jag tror mig ha läst(så jag inte är ute och cycklar).

Red Eagle
    Member
    Post count: 201

Skulle jag kunna hämta uppdateringen utan att stöta på problem?

Vad innehåller safari fixen?

Har läst någonstans förrut att adobe hade släppt en annan versionen av flash som skulle kunna gå att använda på iphone. Läste också att man trodde att det rörde sig om en konflikt mellan apple och adobe och att det skulle vara orsaken till att flash inte tidigare har släppts för iphone. Kommer tyvärr inte ihåg källan men jag skulle bli glad om någon kunde bekräfta det jag tror mig ha läst(så jag inte är ute och cycklar).

Rolle
    Member

Dev-Team Blog – Hold your horses!

Vid behov utav Jailbreak osv – uppdatera inte 2.2.1 – det kan försöra sjangserna för jailbreak för all framtid i din lur.

Rolle
    Member

Vid behov utav Jailbreak osv – uppdatera inte 2.2.1 – det kan försöra sjangserna för jailbreak för all framtid i din lur.

Mr Fyhr
    Member

Vi som har uppdaterat redan hur gör men för att nedgradera till tidigare FM ?. Har testat på lite olika sätt men inte kommit på hur….

Mr Fyhr
    Member

Vi som har uppdaterat redan hur gör men för att nedgradera till tidigare FM ?. Har testat på lite olika sätt men inte kommit på hur….

slansson
    Member
    Post count: 84

Har du redan uppdaterat till 2.2.1 så tror jag inte du kan få tillbaka 2.2

slansson
    Member
    Post count: 84

Har du redan uppdaterat till 2.2.1 så tror jag inte du kan få tillbaka 2.2

snook
    Member

Man kan inte nedgradera basebandet.

snook
    Member

Man kan inte nedgradera basebandet.

Rolle
    Member

@rolle 23906 wrote:

Citerar mig själv så de som går rakt in på sida 2 med får del av detta

å som Snook säger: Man kan inte nedgradera basebandet.

Rolle
    Member

@rolle 23906 wrote:

Citerar mig själv så de som går rakt in på sida 2 med får del av detta

å som Snook säger: Man kan inte nedgradera basebandet.

phoenix91
    Member

@rolle 23893 wrote:

letade efter sökfunktionen själv förut, hittade ingen, men det finns media players i cydia som har.

phoenix91
    Member

@rolle 23893 wrote:

letade efter sökfunktionen själv förut, hittade ingen, men det finns media players i cydia som har.

Mr Fyhr
    Member

Precis kass är detta nästa alla app som var bra är borta sms funktionen kommer jag inte åt för jag hade bitesms och så hade jag gömt den vanliga sms ikonen samt mms kan ja heller inte skicka och andra massa bra program. man kanske får tillbaka sms om man gör en hel återställning på luren men trodde inte äpple skulle va så drastiska på en gång…. Ja ja får hoppas de kommer en fix till detta snart så de går att breaka igen.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 97 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.