Ny firmware 2.2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ny firmware 2.2.1

Viewing 47 posts - 51 through 97 (of 97 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

Precis kass är detta nästa alla app som var bra är borta sms funktionen kommer jag inte åt för jag hade bitesms och så hade jag gömt den vanliga sms ikonen samt mms kan ja heller inte skicka och andra massa bra program. man kanske får tillbaka sms om man gör en hel återställning på luren men trodde inte äpple skulle va så drastiska på en gång…. Ja ja får hoppas de kommer en fix till detta snart så de går att breaka igen.

Tiax
    Member
    Post count: 58

Kanske är en dum fråga, men jag tänkte köpa en iphone i england den 5 feb.. Kommer den ha fm 2.2.1? Så jag sitter i skiten? 🙁

Tiax
    Member

Kanske är en dum fråga, men jag tänkte köpa en iphone i england den 5 feb.. Kommer den ha fm 2.2.1? Så jag sitter i skiten? 🙁

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

@tiax 23917 wrote:

Om det är en helt ny skeppad nalle JA, dock tror jag inte risken är så stor.

Pd

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

@tiax 23917 wrote:

Om det är en helt ny skeppad nalle JA, dock tror jag inte risken är så stor.

Pd

Tiax
    Member

Tänkte också på det, de borde ju ha ett lager med “gamla” mobiler som inte tar slut på ett tag.
    Dock så hoppas man ju på att DevTeam styr upp det här asap.

Tiax
    Member

Tänkte också på det, de borde ju ha ett lager med “gamla” mobiler som inte tar slut på ett tag.
    Dock så hoppas man ju på att DevTeam styr upp det här asap.

Rolle
    Member
    Post count: 159

@tiax 23917 wrote:

med största sanorlikheten Nej. är extremt liten changs att den har 2.2.1 – du lär få en äldre.

Rolle
    Member
    Post count: 159

@tiax 23917 wrote:

med största sanorlikheten Nej. är extremt liten changs att den har 2.2.1 – du lär få en äldre.

jompao
    Member
    Post count: 456

Jag läste om yellowsnow och hur Apple tagit bort möjligheten att använda det i 2.21.

Men hur ska då Telia kunna ta bort operatörslåset när jag har haft min i 2 år? Om jag inte är ute och cycklar så har man väl rätt att bli av med operatörslåset mot en smärre kostnad.

jompao
    Member

Jag läste om yellowsnow och hur Apple tagit bort möjligheten att använda det i 2.21.

Men hur ska då Telia kunna ta bort operatörslåset när jag har haft min i 2 år? Om jag inte är ute och cycklar så har man väl rätt att bli av med operatörslåset mot en smärre kostnad.

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Telia kanske får en kod av apple som dom skriver in i telefonen?

jolinjom
    Member

jompao
    Member

@jolinjom 23930 wrote:

Om det finns något sånt så kan ju inte operatörslåset vara oknäckbart om man säger så.

jompao
    Member

@jolinjom 23930 wrote:

Om det finns något sånt så kan ju inte operatörslåset vara oknäckbart om man säger så.

jolinjom
    Member

Jag tvekar starkt på att när du låser upp din telefon hos telia, så jailbreakar de den och sedan installerar de yellowsn0w, skulle inte tro det…

jolinjom
    Member

Jag tvekar starkt på att när du låser upp din telefon hos telia, så jailbreakar de den och sedan installerar de yellowsn0w, skulle inte tro det…

Red Eagle
    Member
    Post count: 201

Hur fixar man så att iTunes inte hämtar dessa uppdateringar automatiskt?

Red Eagle
    Member
    Post count: 201

Hur fixar man så att iTunes inte hämtar dessa uppdateringar automatiskt?

Pear
    Member
    Post count: 322

du får väl helt enkelt sitta på vakt, å ser du att telefonen börja uppgradera så tryck avbryt^^
    å itunes brukar fråga innan också 🙂

Pear
    Member
    Post count: 322

du får väl helt enkelt sitta på vakt, å ser du att telefonen börja uppgradera så tryck avbryt^^
    å itunes brukar fråga innan också 🙂

alloca
    Member
    Post count: 12

Nån som synkat sin Iphone efter FW 2.2.1? så man vet vad som väntas, jag själv har stängt av allt som har med autosync att göra, men sist jag pluggade in min iphone så uppgraderade den FW automatiskt, just då var det ju inge prob, men nu kanske!..
    peace out

alloca
    Member

Nån som synkat sin Iphone efter FW 2.2.1? så man vet vad som väntas, jag själv har stängt av allt som har med autosync att göra, men sist jag pluggade in min iphone så uppgraderade den FW automatiskt, just då var det ju inge prob, men nu kanske!..
    peace out

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@jolinjom 23945 wrote:

Men det yellowsn0w gör är att ta en sån kod som t.ex. Telia brukar få och slänger in den i iPhonen… Så om yellowsn0w inte kan låsa upp, så kan inte Telia 🙁 Om de inte hittar på nåt bra 🙂

Mekke
    Member

@jolinjom 23945 wrote:

Men det yellowsn0w gör är att ta en sån kod som t.ex. Telia brukar få och slänger in den i iPhonen… Så om yellowsn0w inte kan låsa upp, så kan inte Telia 🙁 Om de inte hittar på nåt bra 🙂

ual
    Member
    Post count: 15

Ny mjukvara till Rebelsim är släppt. Den skall enligt Rebelsim fungera till 2.2.1.
    Vet inte hur bra den funkar än.

ual
    Member

Ny mjukvara till Rebelsim är släppt. Den skall enligt Rebelsim fungera till 2.2.1.
    Vet inte hur bra den funkar än.

lunkan
    Member
    Post count: 21

Om man som jag redan har uppdaterat av misstag till 2.2.1och kör rebelsim så har man problem. Provade idag att uppdatera rebel kortet till v55i. Vad som händer är att det står Ingen service. Om man försöker byta operatör så blir svaret Inget nät ät tillgängligt, prova annan operatör.
    Så nu sitter jag på en Iphone som inte går att ringa på.
    Och får gå tillbaka till mossiga HTC Touch Pro. Där allt funkar. Man slår ju sig ordentligt på bröstet hos rebel och säger att det är den första, bästa som finns till 2.2.1.
    Någon som har något förslag !!

lunkan
    Member

Om man som jag redan har uppdaterat av misstag till 2.2.1och kör rebelsim så har man problem. Provade idag att uppdatera rebel kortet till v55i. Vad som händer är att det står Ingen service. Om man försöker byta operatör så blir svaret Inget nät ät tillgängligt, prova annan operatör.
    Och får gå tillbaka till mossiga HTC Touch Pro. Där allt funkar. Man slår ju sig ordentligt på bröstet hos rebel och säger att det är den första, bästa som finns till 2.2.1.

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Hur kan man av misstag uppdatera sin telefon? Ledsen, men, hallå det är ju inte direkt otydligt när man slår på iTunes och diverse skyltar kommer upp…

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Hur kan man av misstag uppdatera sin telefon? Ledsen, men, hallå det är ju inte direkt otydligt när man slår på iTunes och diverse skyltar kommer upp…

lunkan
    Member

Gjort är gjort. har du eller någon annan något förslag??

lunkan
    Member

Gjort är gjort. har du eller någon annan något förslag??

steffe
    Member
    Post count: 2452

Jäkla osis!Alla gör vi misstag ibland.du kanske får lägga undan telefonen tills devteam har fixat en lösning på detta.

steffe
    Member

Jäkla osis!Alla gör vi misstag ibland.du kanske får lägga undan telefonen tills devteam har fixat en lösning på detta.

ual
    Member

@lunkan 24048 wrote:

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

ual
    Member

@lunkan 24048 wrote:

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

alloca
    Member

Fråga: nu sitter jag n00b som jag är och törs inte plugga in min iphone i datorn. finns det nån risk att den automatiskt uppdaterar Firmwaren eller har ni “råkat” uppdaterat på nåt annat snille sätt´???

Peace

hampfred
    Member
    Post count: 517

@alloca 24299 wrote:

Fråga: nu sitter jag n00b som jag är och törs inte plugga in min iphone i datorn. finns det nån risk att den automatiskt uppdaterar Firmwaren eller har ni “råkat” uppdaterat på nåt annat snille sätt´???

Peace

Klart du kan koppla in den, det är bara han som är klantig, det kommer upp “skyltar” som det står, det finns en ny uppdatering till din iPhone vill du uppdatera? tryck så klart nej där… ingen risk att du uppdaterar då!:)

jompao
    Member

@jolinjom 23945 wrote:

No shit, var det någon som påstod det?

Jag menade att så länge som Telia kan ta bort operatörslåset så måste det gå att hacka skiten, e du med?

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Återigen är man ju inte helt nöjd med uppdateringen. Det talas ju mycket om
    att Flash till iPhone är på G. Men frågan är vad det är som dröjer? Så himla lång
    tid kan det ju faktiskt inte ta. Adobe lär ju ha några av världens bästa programmerare
    för just detta… so whats the problem?

Samma sak med MMS från Telia. Det snackades det ju om för relativt länge sedan.
    Vad hände med det? Har dom bara glömt bort det?

Jetii
    Member
    Post count: 106

Någon som har testat 2.2.1 med rebelkort och fått det att fungera`?

Mekke
    Member

@hexenhammer 24494 wrote:

Återigen är man ju inte helt nöjd med uppdateringen. Det talas ju mycket om
    att Flash till iPhone är på G. Men frågan är vad det är som dröjer? Så himla lång
    tid kan det ju faktiskt inte ta. Adobe lär ju ha några av världens bästa programmerare
    för just detta… so whats the problem?

Samma sak med MMS från Telia. Det snackades det ju om för relativt länge sedan.
    Vad hände med det? Har dom bara glömt bort det?

Ja, Adobe har säkert fixat det (de har det fungerande på en simulator) och nu har också Apple gett sig. Ge dem lite tid för småpillande så ska det nog vara fixat 😉

mcdandrew
    Member
    Post count: 154

langa java fixen för helvete

QeuDee
    Member
    Post count: 463

rebel sim? nån som har testat ?

kakeeto
    Member
    Post count: 18

@qeudee 26087 wrote:

rebel sim? nån som har testat ?

Jag använder RebelSim med V61i firmware. Den funkar med mitt Tele2 kort, men endast med 2G. Ingen 3G support än. Data funkar, men gud vad sakta det går.

steffe
    Member

När jag ser allt detta krångel som finns i forumet är jag rätt nöjd med mitt teliaabb.Har på senare tid fått mitt itunes att funka igen och uppgraderat luren(fw och baseband),den funkar precis lika bra som alltid!
    Ibland är det bra att köpa luren och teckna abbet samtidigt i samma affär,eller hur?

Viewing 47 posts - 51 through 97 (of 97 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.