Front page › Forums › Övriga ämnen › Presentations tråden
-
AuthorPosts
-
Hejsan alla! Tänkte att vi alla kunde skriva en liten text om vilka vi alla är. Var ni bor, vad ni ev jobbar med osv.
Jag heter Henrik Bergau och jag bor i Stockholm. Går sista året NVNV i Kunskapsgymnasiet Globen.
Vetefan vad som sker efter det men vi får se. Några vet kanske att jag antagligen ska segla jorden runt men vi alla får se!
Har hängt på forumet sedan 08 men bestämde mig för att skapa ett nick å det när jag väl fått min första iPhone (3GS). Nu har jag fått en fader här (Freebo) och allt är frid å fröjd!
Ola Fredriksson. 25år Jönköping, studerar till mig CE-kort, truck, ADR, YKB osv. etc.
Dricker på tok för mycket öl.
Stockholmare sedan födseln, haft iPhones i drygt 1,5 år och är väl även skyldig till att ett 20-tal vänner skaffat. Nybyggda huset är täckt av datorer och media centers men efter iPhoneinköpet har intresset för OS X och Apple’s design gjort att jag påbörjat en migreringen
Jobbar som chef på världens största IT-bolag men sjukskriven i 2 månader efter en krasch i pisten, vilket naturligtvis givit mig all tid i världen att terrorisera forumet dygnet runt =)
3 barn (4 med H3nr11k)
Kul tråd.
Jag heter Mattias och har varit här på forumet sedan mitten på 08. Jag bor i X. Har haft lite olika jobb sen jag gick ut skolan, men just nu pluggar jag ekonomi (aktie och värdepapper).
Flyttar till Australien om ett halvår.Ska bli kul att höra lite om er andra 🙂
Tobias här. 20år Jönköping. Jobbar, vill studera snarast.
Kollat här dagligen sen tidigt -08Fotboll. Visca Barca!
Är ditt riktiga namn Bill, Freebo? Eller är det Steve? 😉
@bozz 57745 wrote:
Tobias här. 20år Jönköping. Jobbar, vill studera snarast.
Kollat här dagligen sen tidigt -08Fotboll. Visca Barca!
Är ditt riktiga namn Bill, Freebo? Eller är det Steve? 😉
Nästa år firar jag 20 årsjubileum som daglig internetanvändare – jag vet hur saker och ting kan länkas samman på ett kick och är mån om min integritet… 😎
Tjobalo!
En dalmas i sina bästa år!
Jobbar i en elektronikskedja och hänger här som ni har märkt.Fredrik här! Varit med sedan 09-10-21 då jag fick min första iphone (3G bytte efter 7 veckor till en 3GS). Hänger här dagligen. Har nog läst igenom de flesta trådar snart… Jobbar inom livsmedel.
Snart 31 år och från Gotland.Heter Robert, bor i umeå sedan 5-6år tillbaka, kommer från uddevalla egentligen.
är född -84 med ett polskt ursprung (kom till sverige som 1åring)
arbetar just nu som personlig assistent och
försöker sparka igång min hobby som fotograf igen.bara för att mosse säger det
haha @ carpe, din bild fick mig att tänka på
filmen little nicky, killen som fick boobs på skallenTråkigt att denna tråden har stannat av lite. Vill läsa mer presentationer ! 🙂
Manny här :), 21 år studerande inom produktionsteknik (maskin ing.)
Joinade detta forum en månad sen ,trivs som fan 😀Vet, vet tråkigt inlägg 😀
Emil här! 😀 Skellefteå bon 13 år och går skola. Under fritiden sitter jag oftast vid datorn hänger med kompisar och brudar:o
Kul tråd 😀
En liten presentation om Snook:
Är 27 år ung och har rötterna i dom djupaste skogarna i Hälsingland. Jobbar som CNC-programmerare på ett mellanstort företag.
Har ett brinnande intresse för datorer och it, just själva intresset för Apple`s produkter väcktes år 2005. Det var när jag hängde på Sweclockers och fick se en video som en användare hade lagt upp.
Länk till videon finns här.
Ja och sedan var man fast 😀 En vit Macbook blev min första, sedan har de flesta modellerna varit i mina ägor. I dagsläget sitter jag på en Macbook Air med SSD (som ev är till salu om nån är intresserad :)).
Min första iPhone köpte jag samtidigt när den lanserades i USA sommaren 2007, man fick ju självklart importera eftersom det skulle dröja innan den kom till Sverige.
Och när jailbreak först kom till iPhone 2G så var det nästan med fara för sitt eget liv när man skulle försöka. Inte lika snabbt och enkelt som idag var det heller, om jag minns rätt så tog det väl ca: 30 – 45 min att göra alla stegen. Samtidigt som man kallsvettades för rädslan att “Bricka” sin käraste.
Sedan när 3G och 3GS kom så var det ingen tvekan om att man skulle uppgradera 😀
Till iPhoneinfo hittade jag när Admin (användare iphoneinfo.se) annonserade ut i ett annat forum att han behövde lite hjälp i sitt eget, tror det var sommaren 2008. Och på den vägen är det 🙂
Just nu är jag ganska inaktiv på forumet för att jag har ett par projekt som tar hela min ledig tid.
Hehe snook tror det kommer kännas så för mig när jag får min ipod touch och ska jailbreaka :p Kommer kallsvettas under hela tiden då det inte finns någon garanti .
Stefan. 15 år går i nian, kan väl en del om iPhones (Freebo rätta mig om jag har fel 🙂
Började skriva här på forumet när jag skulle köpa en 2G och ville ha Jailbreakhjälp haha!
Blev dock en 3G. Varit helt aktiv från och till sen i somras och 3.0 kan man säga.Jag är en relativt nybliven Iphoneägare från de norra skogarna.
Älvsbyn närmare bestämt…
Hänger här i forumet varje dag och lär mig nåt nytt om
denna fantastiska telefon hela tiden…Måste slänga in ett stort beröm till alla eldsjälar som verkar sitta
här på forumet och hjälpa oss stackare hela tiden, men det tyder
ju på ett brinnande intresse 🙂Gillade presentationstråden, bra initiativ, men saknar ett inlägg även från PonyBoy som även han verkar finnas med i 98% av trådarna här hehe…
Heter Kristoffer och bor i Norrtälje, en liten stad några mil utanför Stockholm.
Går i 9an och jobbar som tennistränare.
Skaffade första iPhonen i april 2008, en GSM (eller 2g). Sålde den sedan för en tusenlapp och köpte en 3GS när den släpptes hos Telia.
Har läst ganska mycket på forumet men inte lagt så många poster.Patrik, 82a (1nov), Född Halmstad bor i Umeå. Vän med eran kära Pongo här på forumet. Han som fick mig att gå med.
Har flickvän, ser på anime, producerar musik, photoshopar etc. 🙂
Pic of me.
Tjena!
Ganska ny på forumet och även på fronten när det gäller iPhone! Köpte min vita 3GS 16GB för snart tre veckor, har jailbreakat med Spirit. Fortfarande mycket att lära när det gäller denna lur, hoppas ni kan hjälpa mig. Går vi över mer på presentation då, heter Jocke, 15 år gammal, familj och hund. Intresserad av dator, iPhone (ny! :)), familj, damer och fotboll. Favoritlaget är Liverpool FC, äkta supporter, skriver nyheter för den officiella svenska supporterklubben etc. Född och bor i Helsingborg.Emil heter jag, 15 år och börjar gymnasiet till hösten 🙂 Bor i en förort till Stockholm.
Medlem sen 2008-06-12 men har haft ganska mycket inaktiv tid, sista halvåret har jag varit väldigt inaktiv. Börjar smått hitta tillbaka hit igen 🙂
På fritiden idrottar jag (innebandy, tennis, golf), pillar med datan/ iPhonen eller är med vänner.
Köpte min 3G i oktober 2008 somhänger kvar fortfarande, blir en ny till sommaren!
Over and out.Hmm hur hittade jag hit nu igen:D?! Nåja glöm det =)
SvenskMeatball heter jag (nåja kallas det:laugh:). Är 19 bast gammal, jobbar som operatör åt ett stort säkerhetsföretag i sverige. Mao sitter jag och blir utskälld om dagarna av kunder som är missnöjd med något:cool:Är tillsammans med en underbar flickvän som får en att orka med all skit som händer ibland:)
Och nicket svenskmeatball, tja det fick jag från det här YouTube – Avp2 Survivor där jag var känd bland folket som lirade avp2 😛
Äger för tillfället ingen iphone, men en HTC tattooooo 😮
@svenskmeatball 67379 wrote:
Hmm hur hittade jag hit nu igen:D?! Nåja glöm det =)
SvenskMeatball heter jag (nåja kallas det:laugh:). Är 19 bast gammal, jobbar som operatör åt ett stort säkerhetsföretag i sverige. Mao sitter jag och blir utskälld om dagarna av kunder som är missnöjd med något:cool:Är tillsammans med en underbar flickvän som får en att orka med all skit som händer ibland:)
Och nicket svenskmeatball, tja det fick jag från det här YouTube – Avp2 Survivor där jag var känd bland folket som lirade avp2 😛
Äger för tillfället ingen iphone, men en HTC tattooooo 😮
AvP2, Marine Campaign, Hard Difficulty = Skräck!
Blev aldrig så sugen på multiplayer dock.
@mossarelli 67391 wrote:
AvP2, Marine Campaign, Hard Difficulty = Skräck!
Blev aldrig så sugen på multiplayer dock.
Det är nostalgi du 😎 Fan så skrajj man var när en flock med frätande monster kom emot en:P
Ursäkta för OT
come on boys and girls, dont be shy!
fler bilder!Ingen verkar BO i uddevalla förutom jag på det här forumet, haha. Jag är 19 år (i juli) köpte min första iPhone 100201 🙂 jätte nöjd, men jag har skickat in den två gånger, pga att jag är klumpig & tappa den i golvet nu förra veckan, så har en helt ny nu. Första gången skicka jag in den precis när 3.1.3 hade kommit ut, då jag inte kunde låsa upp den. Haha, och vart lite arg. Men tredje gången gillt, eller vad säger man ;)?
Jag hittade hit genom google, haha. Och känns som om man får svar på sina frågor hyffsat :). Trivs här, första forumet jag är medlem i också.På fritiden håller jag på med Cheerleading och gör om designen i min blogg (haha, blir aldrig bra men lär mig). Jag ska börja tredje året på stylist linjen på plusgymnasiet (fick även min första mac där)! Trivs där. Jag gick tidigare media linjen, men hoppade av efter halva tvåan så jag fick börja om ettan på stylist haha.
Vet inte mer vad jag kan skriva haha.
slaneby
June 21, 2010 at 13:23Post count: 0@valentine 68347 wrote:
Ingen verkar BO i uddevalla förutom jag på det här forumet
Jodå finns en å annan
hehe, min lilla historia.
flyttat från brastad till lysekil, från lysekil till uddevalla (gick gymnasiet där, från tureborgsvägen)
från uddevalla till umeåstod även ett tag bakom kassan på codenet för några år sedan
Jävla presentations trådar. Hela min värld vänds upp och ner när användare inte alls är så gamla som man tror att de är.
Får väl presentera mig på nåt sätt också då.
Daniel heter jag och är nyss fyllda 19 år. Bor emellan Vänern och Vättern, närmare bestämt i Skövde.
Läser IT-Programmet inr. Nätverk och Säkerhet. Med andra ord så ska jag utbilda mig till nätverkstekniker är det tänkt. Har även funderingar på att starta eget företag inom nätverk m.m.
På fritiden kör jag en hel del bil och är gärna med kompisar. Gymmar även 3 ggr på vecka om det är intressant 😉
Sist men inte minst, är aktiv som Vice Ordförande som anordnar LAN för ungdomar och andra intresserade. Både roligt och intressant faktist!
Det var väl det mest intressanta jag kunde berätta om mig! 🙂
Vår lärare skrev alltid bananer när vi glömde skriva enhet. Vi fick automatiskt fel.
Snälla lås tråden , detta var den mest oseriösaste tråd jag sett på länge.
Martin Acar bor i Södertälje ronna är beroende av program till iphone 3g, är 17år Jobbar och säljer jetpacks. Har varit medlem sen i december
@something 68695 wrote:
Snälla lås tråden , detta var den mest oseriösaste tråd jag sett på länge.
Någon som tvingar dig att läsa? Kan hålla med om att några inlägg är lite oseriösa/ offtopic, men mestadels gillar iaf jag presentationerna. Sluta lek forumpolis, och vi andra vanliga användare kanske tycker det är lite roligt att se vad det är för folk som hänger på forumet som man utbyter ett par rader till dagligen.
Mer presentationer till till iPhoneinfo folket! 😀
Jaha, då var det väl min tur. 34 årig finsk surgubbe? 😀 Ska precis införskaffa mig en Iphone efter alla om och men. Har lite egendomlig humor och en förkärlek för retroprylar och retrospel och i vissmån 80 talets pudelrock. Anledningen för att jag joinade detta forum är för att det verkar vara den mest seriösa Iphoneforumet i Sverige.
Så tack o bock från mig.
/Jani@jani 69393 wrote:
Jaha, då var det väl min tur. 34 årig finsk surgubbe? 😀 Ska precis införskaffa mig en Iphone efter alla om och men. Har lite egendomlig humor och en förkärlek för retroprylar och retrospel och i vissmån 80 talets pudelrock. Anledningen för att jag joinade detta forum är för att det verkar vara den mest seriösa Iphoneforumet i Sverige.
Så tack o bock från mig.
/JaniFår hälsa dig välkommen till forumet, roligt att ditt första inlägg var i en presentations tråd! hoppas du ska trivas och få ut mycket information från detta forum, sedan så kan jag inte mer än bara hålla med dig, retrospel är bäst. spelen var bättre förr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.