Presentations tråden

Front page Forums Övriga ämnen Presentations tråden

Viewing 15 posts - 51 through 65 (of 65 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@jani 69393 wrote:

Jaha, då var det väl min tur. 34 årig finsk surgubbe? 😀 Ska precis införskaffa mig en Iphone efter alla om och men. Har lite egendomlig humor och en förkärlek för retroprylar och retrospel och i vissmån 80 talets pudelrock. Anledningen för att jag joinade detta forum är för att det verkar vara den mest seriösa Iphoneforumet i Sverige.

Så tack o bock från mig.
    /Jani

Välkommen, hänger du på commodore64.se – Datorernas folkvagn • Index oxo?

Jani
    Member
    Post count: 10

Tackar och bockar!

pongo: Ja man har ju hängt på olika forum i åratal, så det första man letar fram är presentationstråden 🙂

Freebo: Jag har faktist missat den, men när jag kommer hem från jobbet så ska jag regga mig där, sajten är blockerad på jobbet. 😀

Det kommer bli en massa n00b frågor från mig. Jag försöker precis förstå skillnaden mellan baseband och firmware. Men först så måste jag ju ha en telefon, så det blir väl och smälla in en köpes annons. Efter det så kommer min Samsung bli förpassad till lådan med mina gamla telefoner.

EDIT: Såg att pongo hade en riktigt fin länk i signaturen! Tack för den!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 68862 wrote:

@SomethingG, forumet styrs ganska strikt och vi behöver ett par trådar med lösare regler där OT är tillåtet

@henrik, om jag är 15 och du är min son så är du inte född än….

Mentalt sa jag ju;) Har du inte satt på dig läsglasögonen? 😉

SNappz
    Member
    Post count: 30

Så fort man köper nya saker hittar man också det perfekta forumet tydligen 😉

Fredagen den 30/7 kl 02:30 var beställningen gjord och jag har nu haft Iphone 4 16GB Black, i 1½ dygn lite drygt. (Min första)

Lite info om mig:
    Namn: Jimmy
    Ålder: 21
    Boende: liiiiten lägenhet 😛
    Gör: Ska börja plugga bygg te hösten (:

Har ni några frågor är det bara att slänga dom te mig 🙂

[IMG=http://a.imageshack.us/img266/7905/bildaj.jpg][/IMG]

Thnx

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Får väl hälsa dig välkommen SNappz, hoppas du ska trivas me både forumet och din nya mobil ;P

come on nu, finns många nya nick´s i detta forum som skriver, hade varit roligt att höra lite om er också 😀

muffins
    Member
    Post count: 1906

Har ingen koll på om jag presenterat mig tidigare eller ej, men bättre sent än aldrig!

Tjobalo!
    Muffins kallar jag mig här, vilket de flesta redan vet.
    En snubbe på 25 jordsnurr som har en liten knodd som ger mig livsglädje.
    Pilla med iPhone är också en stor hobby.

Over and out!

Henry4dAce
    Member
    Post count: 2

Hallå gäng,

en rookie från Tjockhult downtown här.

Ny på iPhone, gammal i gatan, i vara nere med Steve Jobs’ sköna pryttlar.

Jag köpte min 1:a pizza-kartong nådens år 1990. Oldtimers vet vi talar LC. 16 MHz 68020 prosse, 10MB RAM, 256KB VRAM. Allt visat i en resolution av 512×384 pixlar, i sprakande 8-bitars färg, på Apple’s egen 12″ RGB monitor.

Ja, det var tider, ungar.

Numer är u-tecknad även uppdaterad med iPhone G3, firmware 4.0.1. Av denna goda anledning sign up här, i vad jag förstått Landets Finaste iPhone-forum.

Tack, för ni accepterat mig medlem. Jag kommer göra mitt bästa söka vara Forumet värdig.

Ser er snart, ute i Trådlandet.

Högaktningsfullt,

Henry4dAce

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@henry4dace 77810 wrote:

Hallå gäng,

en rookie från Tjockhult downtown här.

Ny på iPhone, gammal i gatan, i vara nere med Steve Jobs’ sköna pryttlar.

Jag köpte min 1:a pizza-kartong nådens år 1990. Oldtimers vet vi talar LC. 16 MHz 68020 prosse, 10MB RAM, 256KB VRAM. Allt visat i en resolution av 512×384 pixlar, i sprakande 8-bitars färg, på Apple’s egen 12″ RGB monitor.

Ja, det var tider, ungar.

Numer är u-tecknad även uppdaterad med iPhone G3, firmware 4.0.1. Av denna goda anledning sign up här, i vad jag förstått Landets Finaste iPhone-forum.

Tack, för ni accepterat mig medlem. Jag kommer göra mitt bästa söka vara Forumet värdig.

Ser er snart, ute i Trådlandet.

Högaktningsfullt,

Henry4dAce

Varmt välkommen till landets finaste iPhone-forum 🙂

Dannehakan
    Member
    Post count: 7

Halloj alla glada! Vem är då jag? Se nedan 🙂

Namn: Daniel
    Ålder: 24 i Mars
    Bor: Habo utanför Jönköping med sambo
    Sysselsättning: Pluggar Datanätteknikpå Jönköpings Tekniska Högskola, färdig Nätverkstekniker i Maj 2011.
    Intressen: Bilar, datorer, iPhone(är det ens ett intresse?), resa och mycket annat.

Köpte min första iPhone (4) i September hos Telia och hämtade ut den efter ca en månads väntetid. Jag var länge skeptisk till iPhone men sedan min förra telefon raderade alla mina filer på minneskortet i London i början av September 2010 satt helt jättelägligt affischer för iPhone 4 överallt…suget växter mer och mer och tre dagar efter vi kom hem var en iP4 beställd 🙂

Hur ser jag då ut?
    [IMG]http://www.laddauppbilder.se/?di=112939710240[/IMG]

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@dannehakan 85381 wrote:

Halloj alla glada! Vem är då jag? Se nedan 🙂

Namn: Daniel
    Ålder: 24 i Mars
    Bor: Habo utanför Jönköping med sambo
    Sysselsättning: Pluggar Datanätteknikpå Jönköpings Tekniska Högskola, färdig Nätverkstekniker i Maj 2011.
    Intressen: Bilar, datorer, iPhone(är det ens ett intresse?), resa och mycket annat.

Köpte min första iPhone (4) i September hos Telia och hämtade ut den efter ca en månads väntetid. Jag var länge skeptisk till iPhone men sedan min förra telefon raderade alla mina filer på minneskortet i London i början av September 2010 satt helt jättelägligt affischer för iPhone 4 överallt…suget växter mer och mer och tre dagar efter vi kom hem var en iP4 beställd 🙂

Hur ser jag då ut?
    [IMG]http://www.laddauppbilder.se/?di=112939710240[/IMG]

Kul att det fortfarande skriv inlägg i den här tråden.
    Välkommen till iPhoneinfo.se!

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Tjenare hejsan. Jag heter Christopher och är 23 år. Jag pluggar för tillfället till It-krimmare. Mina största intressen är datorer, design och såklart min iFyra. Min stora passion i livet är att dela med sig av den kunskapen man sitter på.

Ciao!

Dannehakan
    Member
    Post count: 7

@cophe 88850 wrote:

Tjenare hejsan. Jag heter Christopher och är 23 år. Jag pluggar för tillfället till It-krimmare. Mina största intressen är datorer, design och såklart min iFyra. Min stora passion i livet är att dela med sig av den kunskapen man sitter på.

Ciao!

Får man fråga vad IT-krimmare innebär?

Cophe
    Member

@dannehakan 88999 wrote:

Får man fråga vad IT-krimmare innebär?

Såklart du får!

“Är du intresserad av digital kriminalteknik eller dold övervakning av IT-system? Programmet är till för dig som vill jobba med kriminaltekniska undersökningar av datorer men vänder sig även till dig som vill arbeta med administration av datorsystem, nätverk och IT-säkerhet.”

IT-forensik och informationssäkerhet 120/180hp – Högskolan i Halmstad [NS4 version]

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

FRA Cophe 😉

Cophe
    Member

@h3nr11k 89068 wrote:

FRA Cophe 😉

Haha, lätt 😉 Som tur har det inget med APB att göra 😀

Viewing 15 posts - 51 through 65 (of 65 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.