Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt
-
AuthorPosts
-
Äntligen och 3GS knäcket är på väg enligt Saurik
(http://www.saurik.com/id/12)PwnageTool_3.1.dmg (download torrent) – TPB
http://www.peltner-kfz.de/PwnageTool_3.1.dmg
http://foskarulla.com/PwnageTool_3.1.dmg
http://fosk.it/PwnageTool_3.1.dmg
http://bentkowski.com.pl/PwnageTool_.dmg
http://www.iemanduitnederland.nl/PwnageTool_3.1.dmg
http://downloads2.touch-mania.com/PwnageTool_3.1.dmg
http://miphone.ca/iphone-dev/PwnageTool_3.1.dmg
http://dehek.us/PwnageTool_3.1.dmgNAJS 😀 ! vad är skillnaderna mellan 3.0(.1) och 3.1 ?
Oj verkar som jag fick svar på det i en annan tråd : )!
Inte mkt saker som är användbara dock ? eller ?
-Genius recommendations for Applications
-Support for iTunes 9 (Mac and Windows downloads), which offers Genius Mixes, app organization in iTunes, improved syncing options for music, movies, TV shows, podcasts, and photos, iTunes U Content organization
-Redeem iTunes Gift cards, codes, and certificates in the App Store
-Display available iTunes account credits in the App Store and iTunes Store
-Browse and download ringtones wirelessly from the iTunes Store
-Save video from mail and multimedia messages into Camera Roll
-Option to “save as new clip” when trimming a video on iPhone 3GS
-Better iPhone 3G Wi-Fi performance when Bluetooth is turned on
-Remotely lock iPhone with a passcode via MobileMe
-Use Voice Control on iPhone 3GS with Bluetooth headsets
-Paste phone numbers into the Keypad
-Option to use Home button to turn on Accessibility features on iPhone 3GS
-Warn when visiting fraudulent Web sites in Safari (antiphishing)
-Improved Exchange calendar syncing and invitation handling
-Fixes issue that caused some app icons to display incorrectlyFunkar det alltså nu att jailbreaka trots att man uppdaterat till 3.1? Alltså även med tanke på uppgraderingen av baseband som såvitt jag förstår gjordes i och med 3.1?
Jag börjar nämligen sakna SBsettings och möjligheten att välja egen sms-signal.
Någon som fått de funka ? för mig krånglar det.
För mig funkar det! Operatörsloggan har dock försvunnit men det stör mig inte…
det kanske är fel tråd att fråga i men någon som vet när Jailbreak kommer till 3GS?
@freeride00 42182 wrote:
det kanske är fel tråd att fråga i men någon som vet när Jailbreak kommer till 3GS?
Det är det ingen som vet men om du lägger en RSS på Dev-Team Blog så blir du bland de första att veta 😛
kanske dum fråga men detta är bara för mac va? inte till windows?
Tänk på att det är bara på iPhone 2G som upplåsningen och jailbreak fungerar 3G går att jailbreaak men inte låsa upp om du är på 3.1
postar två guider för att göra saken enklare gott folk :).
Rätta mig gärna om jag har fel 😉
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)
Jailbreak iPhone 3GSorry att jag dubbel postar men något strular kan inte redigera inlägget innan..
Som freebo har länkat läs först på dev-teams blogg det är bäst.
Ett utdrag direkt från bloggen om jailbreak till 3.1:
1. GOLDEN RULE: If you are using a 3G iPhone with ultrasn0w and rely on ultrasn0w to obtain cellular service, then you should only upgrade to 3.1 with a PwnageTool created .ipsw. – Stay away from Apple’s direct updates as described here and here please get up to speed on the whole subject by reading the information contained in these posts.
2. If you have an original iPhone (1st generation) then 3.1 unlock works with this PwnageTool release. iPhone 3G users upgrading to 3.1 will need to continue using ultrasn0w with a PwnageTool created 3.1 .ipsw
3. Please read all parts of this post before downloading and using these tools.
4. Read items 1, 2 and 3 again and again.
5. At the bottom of this post are the bittorrent files for the 3.1 capable version of PwnageTool.
6. This app is suitable for the recent 3.1 release.
7. This version of PwnageTool will NOT work for the iPhone 3GS.
8. PwnageTool WILL work for Original iPhone (1st Generation), Original iPod touch (1st Generation) and the iPhone 3G.@mevvan 42243 wrote:
Tänk på att det är bara på iPhone 2G som upplåsningen och jailbreak fungerar 3G går att jailbreaak men inte låsa upp om du är på 3.1
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)
Jailbreak iPhone 3Ghej min iphone e uppdaterad till version 3.1 (7c144) o har modemfirmware: 05.11.07 och den har inte låst sig använder comviq kontantkort. den fungerar som den ska.
@mevvan 42243 wrote:
Jailbreak iPhone 3GHost host… en iPhone 3G går visst att låsa upp med ultrasn0w på 3.1. Det är nämligen det jag har, skulle kunna lägga upp min ipsw som har exkluderat baseband. alltså samma baseband som 3.0. Det gör så att 3.1 funkar med ultrasn0w.
Här finns 3.1:
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!@h0h0_o 42255 wrote:
hej min iphone e uppdaterad till version 3.1 (7c144) o har modemfirmware: 05.11.07 och den har inte låst sig använder comviq kontantkort. den fungerar som den ska.
är du säker på det? för mig funkar det inte. jag har råkat uppdatera till 05.11.07. och jag får vänta tills man kan låsa upp 3.1.
@wilkab89 42263 wrote:
är du säker på det? för mig funkar det inte
Har också låst upp med ultrasn0w med 3.1 på iPhone 3G så visst går det!
Däremot så har min iphone börjat hänga sig då och då (får starta om ungefär en gång var/varannan dag), ngt som aldrig hänt tidigare på jailbreakad 3.01…I PwnageTool så skulle man dedikera minnesutrymme till jailbreakapplikationerna eller ngt sådant, standard var på 590 Mb om jag inte minns fel, om jag re-jailbreakar telefonen och ger mer minne, skulle den sluta hänga sig då tro?
//
Mackan
@mackan#1 42264 wrote:
Har också låst upp med ultrasn0w med 3.1 på iPhone 3G så visst går det!
Däremot så har min iphone börjat hänga sig då och då (får starta om ungefär en gång var/varannan dag), ngt som aldrig hänt tidigare på jailbreakad 3.01…I PwnageTool så skulle man dedikera minnesutrymme till jailbreakapplikationerna eller ngt sådant, standard var på 590 Mb om jag inte minns fel, om jag re-jailbreakar telefonen och ger mer minne, skulle den sluta hänga sig då tro?
//
Mackan
PwnageTool for MAC eller Windows? för jag har windows vista och dev team kmr ut med en PwnageTool för windows snart.
är din Baseband 05.11.07?okej. då förstår jag. jag kör windows och BB 05.11.07 så jag får vänta ett tag till tills Dev Team kmr ut med Pwnage 3.1 för windows
Till de föregående posterna,
Baseband (Modemfirmware) är det som avgör ifall du kan låsa upp med ultrasn0w.
Basebandet är det som hanterar samtal/sms osv. För närvarandet så kan inte 05.11.07 låsas upp med ultrasn0w.jag fick min iphone för tre dagar sen begagnad, då var den uppdaterat till senaste versionen 3.1 o senaste baseband 05.11.07 o upplåst men hur vet jag om den är jailbreakad då? jag har ingen cydia app lr nåt
nej inte fabrikupplåst, den var låst innan men till vad vet jag inte
Men om man nu inte bryr sig om att telefonen är operatörslåst, då har alltså modemfirmware-versionen ingen betydelse? Det går alltså att jailbreaka 3.1 då? Eller fattar jag fel? Jag har ju Telia som operatör så jag behöver inte låsa upp skiten.
@freeride00 42182 wrote:
Varför frågar du om jailbreak när du i signaturen skriver att den är jailbreakad? Eller tolkar jag det fel? Jagar själv en möjlighet att jailbreaka min. Just nu är min nya iPhone lika tråkig som en Nokia 2110, typ. 🙁
Hur gör man med pc? Vilka filer behöver man? Har redsnow kommit till 3.1?
är det bara köra en “shift+återställ” och använda sig utav filen på denna sida så är det klart sedan??
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!
edit: antar det är denna man ska köra efter? Synd man inte har Mac då….
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)@wester 42261 wrote:
Host host… en iPhone 3G går visst att låsa upp med ultrasn0w på 3.1. Det är nämligen det jag har, skulle kunna lägga upp min ipsw som har exkluderat baseband. alltså samma baseband som 3.0. Det gör så att 3.1 funkar med ultrasn0w.
Här finns 3.1:
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!Coolt då vet jag 🙂 det går snabbt frammåt ändå hoppas det kommer gå lika snabbt med 3GS
@h0h0_o 42322 wrote:
hur gör jag då? e det me pwnage 3.1 lr?
har du en mac kan du skapa egen ipsw med pwnagetool 3.1. Annars har jag gjort en som ska funka. Bara att shift+återställ eller cmd+återställ i mac.
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!@r_o_n 42323 wrote:
Hur gör man med pc? Vilka filer behöver man? Har redsnow kommit till 3.1?
@bjornsson 42324 wrote:är det bara köra en “shift+återställ” och använda sig utav filen på denna sida så är det klart sedan??
edit: antar det är denna man ska köra efter? Synd man inte har Mac då….
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)Yes det är bara göra så
Den där guiden behöver du egentligen inte, det är bara att shift+återställ i itunes med min fil så är det redan jailbroken efter.@wester 42343 wrote:
har du en mac kan du skapa egen ipsw med pwnagetool 3.1. Annars har jag gjort en som ska funka. Bara att shift+återställ eller cmd+återställ i mac.
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!
Yes det är bara göra så
Den där guiden behöver du egentligen inte, det är bara att shift+återställ i itunes med min fil så är det redan jailbroken efter.Tack för din hjälp, så långt.
Ska jag först uppdatera till 3.1? Jag har 3.01 nu.
För när jag försökte med din customfil så får jag felmeddelande enl. bifogad bildom man harIphone 3G med Baseband 05.11.07 funkar det då?
@r_o_n 42352 wrote:
Tack för din hjälp, så långt.
Ska jag först uppdatera till 3.1? Jag har 3.01 nu.
För när jag försökte med din customfil så får jag felmeddelande enl. bifogad bilddu ska ta återställa i itunes inte uppdatera.
@jasifil 42376 wrote:
Kanon! Då behöver jag väl ingen speciell ipsw-fil heller utan kan väl använda den jag laddat ner från Apple? Vill minnas att det var så jag gjorde senast jag jailbreakade.
Nej för det finns inte ett jailbreakingprogram än till windows. Bara pwnagetool till mac som skapar custom ipsw’s. Så om du tar min fil så blir telefonen jailbreakad med 3.1 och cydia och mobileterminal installerat. Alltså behöver du inte göra mer.
@wester 42385 wrote:
du ska ta återställa i itunes inte uppdatera.
Nej för det finns inte ett jailbreakingprogram än till windows. Bara pwnagetool till mac som skapar custom ipsw’s. Så om du tar min fil så blir telefonen jailbreakad med 3.1 och cydia och mobileterminal installerat. Alltså behöver du inte göra mer.
Klickar jag återställa med shift nedtryckt och väljer “din” fil så får jag felmeddelandet jag la en bild på i mitt förra inlägg.
Om jag väljer återställa utan tryck på shift så vill den återställa och uppdatera till 3.1. Är det detta val jag ska göra först, kanske? Jag har 3.01 nu.
Vet inte om jag är extra trög på något vis. Men det känns som om jag måste upp till 3.1 först, innan jag kan använda din fil, tänker jag helt fel nu?
@r_o_n 42388 wrote:
Klickar jag återställa med shift nedtryckt och väljer “din” fil så får jag felmeddelandet jag la en bild på i mitt förra inlägg.
Om jag väljer återställa utan tryck på shift så vill den återställa och uppdatera till 3.1. Är det detta val jag ska göra först, kanske? Jag har 3.01 nu.
Vet inte om jag är extra trög på något vis. Men det känns som om jag måste upp till 3.1 först, innan jag kan använda din fil, tänker jag helt fel nu?
Jaha ok, men har du itunes 9? Kan vara det som är problemet. Jag har nämligen INTE itunes 9 och för mig gick det först. OCh nej, du skall absolut inte bara trycka återställ. för då uppdaterar den ditt baseband också.
@wester 42401 wrote:
Jaha ok, men har du itunes 9? Kan vara det som är problemet. Jag har nämligen INTE itunes 9 och för mig gick det först. OCh nej, du skall absolut inte bara trycka återställ. för då uppdaterar den ditt baseband också.
Tack för din hjälp. Då avinstallerar jag iTunes 9 och lägger in 8.2 istället och testar igen.
Återigen, tack, uppskattas verkligen. 🙂Update:
La in 8.2 samma felmeddelanden vid samma tillfällen. 🙁Wester:
har följt denna tråd hela tiden, har gjort som du har sagt. shift-återställa…
men sen fick jag felmedelande 1604, det går inte att komma åt dIn iPhone(nått liknande). vad ska jag göra? jag är fast där det är en bild på iTunes och en pil och sen en usb-sladd,(om du fattar?). uppskattar hjälp fårn vem som helst 😀gick jätte bra att uppdatera med den filen.
Men nu hittar den inget nät? det står inte “no service” utan det är bara inga staplar där.
Har telia abb. Tips?@wester 42283 wrote:
Till de föregående posterna,
Baseband (Modemfirmware) är det som avgör ifall du kan låsa upp med ultrasn0w.
Basebandet är det som hanterar samtal/sms osv. För närvarandet så kan inte 05.11.07 låsas upp med ultrasn0w.har återtällt min iphone nu med den firmware men kan inte nu hitta nät.
vad ska jag göra nu.kanske ska man varna för den firmware såg nys att jag är inte den enda som har detta problem
@seno 42413 wrote:
har återtällt min iphone nu med den firmware men kan inte nu hitta nät.
vad ska jag göra nu.Vad jag läst innan (jag = ganska okunnig) är att man kan testa att aktivera flygplansläge och tillbaka x flera. Tror jag läst att det kan funka för en del. Men har jag helt jä*la fel, bortse från mitt inlägg. Men det är iaf enkelt och ofarligt att testa….
jag har modemfirmware 04.26.08 iaf och nu står det även no service för mig.
hade missat att jag måste installera ultrasnow manuellt. Nu funkar det igen =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.