PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt

Viewing 18 posts - 51 through 68 (of 68 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

måste man manuelt installera ultrasnow för att det ska funka.

diXet
    Member
    Post count: 236

@seno 42421 wrote:

har provat med itunes 8,2 med mac och itunes 9 med vista

@seno 42422 wrote:

har du fått de o funka då ?

seno
    Member

ja gjorde ny ipsw fil med pwnage och instalerade
    det är fortfarande os 3,1 men telefonen är jailbroken.
    nu ska jag köra bara downgrade baseband Downgrade iPhone 3G Firmware 3.1 Baseband 05.11.07 to 04.26.08 | Redmond Pie
    och testa att låsa upp den

seno
    Member

vill bara meddela att jag inte lyckades downgrade.

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

@dixet 42420 wrote:

Kör du Vista?

jag kör windows 7

@seno 42422 wrote:

ja jag gjorde det via cydia och då funkade det efter det.

dejevad
    Member
    Post count: 76

Jag har nu uppdaterat till 3.1 men nu har min operatörlogga försvunnit och jag kan inte ringa längre. Någon som vet vad jag gjort för fel?

dapr0x
    Member
    Post count: 55

hellow.
    kanske en lite retarded fråga men jag har ju uppdaterat till 3.1. jag bryr mig inte om att låsa upp den då jag använder telenor, som den är låst till.
    men självklart vill jag ju jailbreaka den. jag använder windows 7 med iTunes 9. jag har försökt att att återställa med Westers jailbroken .ipsw fil, men det går inte för det står bara att den inte kan fortsätta blabla… error 1604.
    är det något jag missat eller måste jag helt enkelt vänta tills det kommer ut från Dev-Team till windows?

//dapr0x

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Ni som får errornummer, var syns de?

dapr0x
    Member

@r_o_n 42462 wrote:

Ni som får errornummer, var syns de?

Efter att det kommer upp en ruta där det står att den förbereder iPhonen för uppdatering.

r_o_n
    Member

Ok, är det på Mac, eller? Beroende på vilken fil jag försöker köra in så står det på svenska, eller engelska, att filen jag försöker använda inte är kompatibel med telefonen. Jag använder PC

dapr0x
    Member

@r_o_n 42467 wrote:

Ok, är det på Mac, eller? Beroende på vilken fil jag försöker köra in så står det på svenska, eller engelska, att filen jag försöker använda inte är kompatibel med telefonen. Jag använder PC

Ne jag använder pc. Windows 7. iTunes 9. jag trycker shift+återställ och välder filen jag tagit ifrån Wester sen extraherar den programvaran o0ch sen står det, förbereder iPhone för återställning(det tar en jäkla tid.). på iPhonen visas en usb-kabel, en pil och iTunes loggan. sen kommer det upp en dialogruta där det står: iPhone-enheten “Joels iPhone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1604). sen är det kört då får man köra in den senaste säkerhetskopian.

diXet
    Member

@dapr0x 42468 wrote:

Ne jag använder pc. Windows 7. iTunes 9. jag trycker shift+återställ och välder filen jag tagit ifrån Wester sen extraherar den programvaran o0ch sen står det, förbereder iPhone för återställning(det tar en jäkla tid.). på iPhonen visas en usb-kabel, en pil och iTunes loggan. sen kommer det upp en dialogruta där det står: iPhone-enheten “Joels iPhone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1604). sen är det kört då får man köra in den senaste säkerhetskopian.

aaa händer samma sak för mig också jag använder Vista och itunes 9
    undra vad Fel 1604 innebär ?

r_o_n
    Member
    dapr0x
    Member

@r_o_n 42489 wrote:

Fixing 1604 iPhone Restore Error | How To Go About Fixing 1604 iPhone Restore Error

tack för länken!
    men jag har provat alklt nu:S recovery mode, reinstall iTines, nytt konto på datorn och provat på andra datorer. får fortfarande 1604:S
    antar att det är bara att vänta på tills det kommer ut jailbreak till windows då?

ps. när jag ska återställa med den filen som är jailbroken, så verkar iPhonen aldrig komma ur recovery mode, det kommer aldrig fram ett äpple och en status-bar under, dom det gör när man gör det i vanliga fall. kanske inte har någon betydels men ändå:P

r_o_n
    Member

Själv försökte jag med purplera1n, hängde sig mitt i och jag kunde bara återställa med 3.1 via iTunes. 🙁

diXet
    Member

@r_o_n 42503 wrote:

Själv försökte jag med purplera1n, hängde sig mitt i och jag kunde bara återställa med 3.1 via iTunes. 🙁

du borde ha backup IPSW fil på datorn ifall något händer som de t ex,

Är de bara jag som har så j*vla dålig batteri på iPhonen efter 3,0 kom ut,
    mins att den förra software kunde mobilen hålla mycket mycket mer än nu med 3,0…

r_o_n
    Member

@dixet 42505 wrote:

du borde ha backup IPSW fil på datorn ifall något händer som de t ex,

Är de bara jag som har så j*vla dålig batteri på iPhonen efter 3,0 kom ut,
    mins att den förra software kunde mobilen hålla mycket mycket mer än nu med 3,0…

Jo, det har/hade jag. Men eftersom iTunes inte tillåter eget val eller tänkande så gick det bara att återställa och uppgradera till 3.1 inte en möjlighet för mig att återställa med 3.01.
    Apple är världens mest idiotiska företag som inte tillåter användarna att fatta sina egna beslut…

vossen
    Member
    Post count: 1457

@r_o_n 42510 wrote:

Jo, det har/hade jag. Men eftersom iTunes inte tillåter eget val eller tänkande så gick det bara att återställa och uppgradera till 3.1 inte en möjlighet för mig att återställa med 3.01.
    Apple är världens mest idiotiska företag som inte tillåter användarna att fatta sina egna beslut…

Dom säljer dom till företag som AT&T och är låsta till deras abonnemang. Och AT&T vill ju tjäna så mycket det bara går och är därför låsta de har väl också betalat en hel del för att Apple ska skicka ut mobilerna till dom och inte något annat abonnemang 😉

Viewing 18 posts - 51 through 68 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.