Rebelkort med 2.2.1 NY!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Rebelkort med 2.2.1 NY!

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 78 total)
  • Author
    Member
    Post count: 106

Hej!

Jag har en iphone 2.2.1 och jag vill kunna använda en annan operatör än telia, och såg igår att rebelsimcard har kommit med nya uppdateringar på 2.2.1…

Jag kunde själv inte uppdatera mitt rebelkort.(vet inte varför men programmeraren verkar inte hitta kortet när jag skall uppdatera) Någon som vet vad som kan vara felet, (har den stora programeraren)

Och är det någon som har testat med den nya uppdateringen om det verkligen funkar på Tele2?

kakeeto
    Member
    Post count: 18

Är i samma sits. Jag var förbi en butik och sa att vill uppdatera mitt RebelSim, men då vill han sälja på mig ett nytt. till slut lyckades jag får till det att han uppdaterade kortet. Men jag vet inte vilken firmware det blev. för att vi fick inte det att funka. När jag kom hem återställde jag telefonen och vips så funkade det med Tele2 men inte 3G.

jollejo
    Member
    Post count: 64

@kakeeto 25592 wrote:

Är i samma sits. Jag var förbi en butik och sa att vill uppdatera mitt RebelSim, men då vill han sälja på mig ett nytt. till slut lyckades jag får till det att han uppdaterade kortet. Men jag vet inte vilken firmware det blev. för att vi fick inte det att funka. När jag kom hem återställde jag telefonen och vips så funkade det med Tele2 men inte 3G.

Ändra APN inställningarna?

diXet
    Member
    Post count: 236

APN inställningar är för datatrafik tror inte de har något med att din 3G inte funkar med RebelSIM

jollejo
    Member
    Post count: 64

Jag behövde göra det när använde rebelsimmet för att få 3g att fungera.

kakeeto
    Member

@jollejo 25608 wrote:

Jag behövde göra det när använde rebelsimmet för att få 3g att fungera.

Jag har gjort det, men det fungerar fortförande inte. Jag tror att det har med vilken mjukvara som RebelSim kortet har, och tyvär så vet jag inte vilken som finns på det kortet jag använder. Jag ska försöka hitta en butikt som kan uppdatera mitt kort.

kanske någon känner till nån i sthlm jag kan besöka??

Jetii
    Member

@kakeeto 25592 wrote:

Så du fick det att funkar med rebelsim på 2.2.1?

Någon som vet vart man kan uppdatera sitt rebelkort i Göteborg?

kakeeto
    Member

@jetii 25732 wrote:

Så du fick det att funkar med rebelsim på 2.2.1?

Någon som vet vart man kan uppdatera sitt rebelkort i Göteborg?

Hej Jetli,

Hur funkar ditt Rebel kort? Har du 3G koppling? vilken firmware kör du?

Eller om det finns någon annan som kör denna lösning? Rebelsim+Tele2. Vad har ni för fungerande funktioner?

Jag har endast 2G o kör Firmware V61i på Rebelkortet (No Cut)

Bmode
    Member
    Post count: 201

har liknande problem, min tfn var redan uppdterad till BB 02.30.03 så behöver ett reblsim
    som klarar detta, ngn som har erfarenhet av rebelsim med 2.2.1 FW ?

Pear
    Member
    Post count: 322

farsan hade rebelsim å 2.2.1, funkade inte alls “/

kakeeto
    Member

@bmode 26549 wrote:

har liknande problem, min tfn var redan uppdterad till BB 02.30.03 så behöver ett reblsim
    som klarar detta, ngn som har erfarenhet av rebelsim med 2.2.1 FW ?

Jag kör med ett RebelSim+Tele2, har också 2.2.1 med BB 03.20.03.
    Jag få endast 2G att fungera, slår man på 3G försvinner mottagningen.
    Har v61i firmware installerad på Rebel:en

snfilms
    Member
    Post count: 22

@kakeeto 26581 wrote:

Jag kör med ett RebelSim+Tele2, har också 2.2.1 med BB 03.20.03.
    Jag få endast 2G att fungera, slår man på 3G försvinner mottagningen.
    Har v61i firmware installerad på Rebel:en

Du menar att du har BB 03.30.03, inte 03.20.03 väl? I så fall har jag samma förutsättningar som du. Utöver det är min även jailbreakad. Jag vet inte om det spelar någon roll? Men jag skulle gärna vilja kunna använda Tele2. Det spelar ingen roll om jag får 2G täckning eller 3G. Vad ska jag ha för kort? Någon vägledning?

Tack på förhand! :rolleyes:

JokerM
    Member
    Post count: 117

Om man får den nyaste modellen av iPhone, som verkar vara helt låst idag, kan man åtminstone jailbreaka den?

snfilms
    Member

@jokerm 26612 wrote:

Om man får den nyaste modellen av iPhone, som verkar vara helt låst idag, kan man åtminstone jailbreaka den?

Jag jailbreakade min igår och jag har FW 2.2.1 och BB 2.30. Inget jag önskade, men nu får jag dras med ett RebelSim i bästa fall! 🙂

kakeeto
    Member

@snfilms 26611 wrote:

Du menar att du har BB 03.30.03, inte 03.20.03 väl? I så fall har jag samma förutsättningar som du. Utöver det är min även jailbreakad. Jag vet inte om det spelar någon roll? Men jag skulle gärna vilja kunna använda Tele2. Det spelar ingen roll om jag får 2G täckning eller 3G. Vad ska jag ha för kort? Någon vägledning?

Tack på förhand! :rolleyes:

Jag skrev fel, menade 02.30.03.
    Köpte RebelSim (no cut) från unlockandload.se Man kan välja vilken firmware kortet ska ha vid beställning. Sedan köpte jag en USB-programerare från jollejo här på forumet, då det var slut på unlockandload.se.
    Vid beställning valde jag firmware v58i beta som inte finns att välja längre, men den fungerade inte. Har med programeraren installerat v61i beta som ge mig 2G med mitt Tele2 kort.

Jetii
    Member

@kakeeto 26617 wrote:

Jag skrev fel, menade 02.30.03.
    Köpte RebelSim (no cut) från unlockandload.se Man kan välja vilken firmware kortet ska ha vid beställning. Sedan köpte jag en USB-programerare från jollejo här på forumet, då det var slut på unlockandload.se.
    Vid beställning valde jag firmware v58i beta som inte finns att välja längre, men den fungerade inte. Har med programeraren installerat v61i beta som ge mig 2G med mitt Tele2 kort.

Så det funkar alltså men 2.2.1 med rebelsim för dig?
    Jag har också tele2 och har rebelkort men inte den senaste firmwaren på den. Har den ”stora” programeraren men får den inte att funkar fan…

Tror jag får köpa den lilla programeraren…

kakeeto
    Member

@jetii 26618 wrote:

Så det funkar alltså men 2.2.1 med rebelsim för dig?
    Jag har också tele2 och har rebelkort men inte den senaste firmwaren på den. Har den ”stora” programeraren men får den inte att funkar fan…

Tror jag får köpa den lilla programeraren…

Tror inte det spelar någon roll vilken programerare du använder, men vet ej.
    Har du installerat den på rätt sätt, så att lampan/dioden på programeraren lyser med fast sken. Blinka den, så är programeraren inte korrekt installerad.
    Hade själv problem med installationen av programeraren i början. Sedan ska windows XP användas. Även om det se ut att det funkar i vista kan det bli fel. Iallafall var det så i mitt fall.

Hoppas detta hjälper 🙂

snfilms
    Member

Ok, skitbra. Spelar det roll om min telefon är jailbreakad då? Och kan man köpa RebelSim med förprogrammerad “v61i beta” nånstans?

kakeeto
    Member

@snfilms 26624 wrote:

Ok, skitbra. Spelar det roll om min telefon är jailbreakad då? Och kan man köpa RebelSim med förprogrammerad “v61i beta” nånstans?

Jag tror inte det spelar någon roll om telefonen är jailbreakad eller inte. Min bara råkar vara det. Och jag har för mig att unlockandload.se säljer RebelSim nu med v61i firmware.

snfilms
    Member

Nu blir man glad! Bara för att bekräfta, med en jailbreakad iPhone 3G med FW 2.2.1 och BB 02.30.03 kan man alltså med ett RebelSim som har FW v61i använda exempelvis Tele2 och trots avsaknaden av 3G ändå köra på 2G? Ursäkta att jag är övertydlig haha, men min dag håller på att förgyllas! Tack KAKEETO!!

kakeeto
    Member

@snfilms 26628 wrote:

Nu blir man glad! Bara för att bekräfta, med en jailbreakad iPhone 3G med FW 2.2.1 och BB 02.30.03 kan man alltså med ett RebelSim som har FW v61i använda exempelvis Tele2 och trots avsaknaden av 3G ändå köra på 2G? Ursäkta att jag är övertydlig haha, men min dag håller på att förgyllas! Tack KAKEETO!!

Helt korrekt!

snfilms
    Member

@kakeeto 26629 wrote:

Helt korrekt!

Tack så hemskt mycket! Ska se till att beställa ett sådant kort direkt! 😀

Jetii
    Member

@kakeeto 26623 wrote:

Tror inte det spelar någon roll vilken programerare du använder, men vet ej.
    Har du installerat den på rätt sätt, så att lampan/dioden på programeraren lyser med fast sken. Blinka den, så är programeraren inte korrekt installerad.
    Hade själv problem med installationen av programeraren i början. Sedan ska windows XP användas. Även om det se ut att det funkar i vista kan det bli fel. Iallafall var det så i mitt fall.

Hoppas detta hjälper 🙂

Ja, den lyser men sedan stängs lampan av, och ibland så blinkar den som du nämner.

Hur ska jag göra för att få den att funger så att jag installerar den rätt?

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

ursäkta om jag missat, men är det någon som använt nyaste rebelsim med Tre och firmware 2.2.1 basband 02.30.03?

kakeeto
    Member

@jetii 26631 wrote:

Ja, den lyser men sedan stängs lampan av, och ibland så blinkar den som du nämner.

Hur ska jag göra för att få den att funger så att jag installerar den rätt?

Hej Jetii

Jag gjorde detta med XP.

Du ska inte koppla in programeraren till datorn förrän du har installerat dess drivrutiner och startat om datorn. I ditt fall få du avinstallera alla program som har med rebelsim och usb programeraren. När detta är gjort och datorn är omstartad, följer du nedan anvisningar.

1. Stäng ner alla applikationer
    2.Installera drivrutiner för din programerare (medföljande eller så få du ladda ner dem) och starta om datorn.
    3. Koppla in din usb programerare. Vid uppmaning, låt du XP hitta och installera drivrutiner för den nya enheten den har hittat(usb programeraren).
    Sedan ska lampan på usb programeraren lysa med ett fast sken.
    Installation är nu klar och du kan ladda ner firmware av önskmål och installera.

Hoppas detta hjälper, som sagt det var så jag gjorde.

Jetii
    Member

@kakeeto 26839 wrote:

Hej Jetii

Jag gjorde detta med XP.

Du ska inte koppla in programeraren till datorn förrän du har installerat dess drivrutiner och startat om datorn. I ditt fall få du avinstallera alla program som har med rebelsim och usb programeraren. När detta är gjort och datorn är omstartad, följer du nedan anvisningar.

1. Stäng ner alla applikationer
    2.Installera drivrutiner för din programerare (medföljande eller så få du ladda ner dem) och starta om datorn.
    3. Koppla in din usb programerare. Vid uppmaning, låt du XP hitta och installera drivrutiner för den nya enheten den har hittat(usb programeraren).
    Sedan ska lampan på usb programeraren lysa med ett fast sken.
    Installation är nu klar och du kan ladda ner firmware av önskmål och installera.

Hoppas detta hjälper, som sagt det var så jag gjorde.

Tack ! skall göra att försök igen då 🙂

Jetii
    Member

Jag gjorde så som du skrev, men jag får fortfarande inte att funkar 🙁

När jag lägger in den i den stora programeraren så lyser det grönt och gör det hela tiden kortet är i. men ibland så sätter jag i kortet och det lyser grönt ett tag och sedan försvinner ljuset…
    och på rebelprogramet kommer följande text:

Looking for card in all PC/SC readers…
    Try ACS USB 0
    ACS USB 0 – no have card

Can not find card in boot/upgrade mode…
    note: Need to insert card without valid SIM…

Vet inte vad jag gör fel?:confused:

Bmode
    Member

För alla er med 2.2.1 / 02.30.03

Har letat och letat … och letat överallt tills jag blev länkad den här sidan av min kusin som bor i england och har samma problem som jag.
    Alltså en iphone 3g med basbandet 02.30.03 som alltså inte går att låsa upp…

det ska tydligen funka skitbra och utan några problem alls säger han.
    har sett några filmer på y-tube och det verkar stämma, ett par som har köpt det och bekräftat att det verkligen fungerar.

Så nästa vecka så beställer jag ett sådant kort som också är det billigaste på nätet ca 450 kr ( inkl. frakt ) 🙂
    Mooglex.com som tidigare haft monopol på kortet har sålt det för ca 850 kr (inkl. frakt)
    men nu har de alltså fått en konkurrent på marknaden och det är jag överlycklig för 🙂
    återkommer om kortet i framtiden.
    Mvh

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

Bmode, jag ser fram emot med spänning att höra hur det går för dig! vilken operatör har du?

MrMel
    Member
    Post count: 12

En FYI;

Jag har jobbad med frugans IPhone + Telenor en lång tid (sedan råkade uppgradera till 2.2.1), fick på sin höjd 2G att funka, tills idag, då jag hade beställt ett nytt simkort.

Rebelsim, v61 firmware, nya simkortet och voila, direkt 3G mottagning, hur länge den håller, tja, det vet jag inte ännu 😉

Har dock beställt ett sånt kort som BMode snackar om för att testa o jämföra…
    Allt för en glad fru :rolleyes:

carpe
    Member
    Post count: 904

Om detta nu stämmer, vilket jag tvivlar på…så borde det ha stått på löpsedel efter löpsedel

Kruset
    Member

@bmode 26903 wrote:

För alla er med 2.2.1 / 02.30.03

Har letat och letat … och letat överallt tills jag blev länkad den här sidan av min kusin som bor i england och har samma problem som jag.
    Alltså en iphone 3g med basbandet 02.30.03 som alltså inte går att låsa upp…

det ska tydligen funka skitbra och utan några problem alls säger han.
    har sett några filmer på y-tube och det verkar stämma, ett par som har köpt det och bekräftat att det verkligen fungerar.

Så nästa vecka så beställer jag ett sådant kort som också är det billigaste på nätet ca 450 kr ( inkl. frakt ) 🙂
    Mooglex.com som tidigare haft monopol på kortet har sålt det för ca 850 kr (inkl. frakt)
    men nu har de alltså fått en konkurrent på marknaden och det är jag överlycklig för 🙂
    återkommer om kortet i framtiden.
    Mvh

hör av dig om det fungerar så beställer jag direkt 😀

Bmode
    Member

@drdistorzion 27069 wrote:

Bmode, jag ser fram emot med spänning att höra hur det går för dig! vilken operatör har du?

Just nu kör jag ” 3 ” men eftersom jag aldrig ringt eller messat med den så
    vet jag inte hur det fungerar med den opperatören 🙁

@mrmel 27213 wrote:

En FYI;

Jag har jobbad med frugans IPhone + Telenor en lång tid (sedan råkade uppgradera till 2.2.1), fick på sin höjd 2G att funka, tills idag, då jag hade beställt ett nytt simkort.

Rebelsim, v61 firmware, nya simkortet och voila, direkt 3G mottagning, hur länge den håller, tja, det vet jag inte ännu 😉

Har dock beställt ett sånt kort som BMode snackar om för att testa o jämföra…
    Allt för en glad fru :rolleyes:

Funkade rebelsims nya alltså ? vart beställde du det ifrån och vad har du för baseband ?
    jag beställer mitt nästa vecka på tis men hinner du få hem ditt innan dess så
    är jag GRYMT nyfiken på hur det fungerar 🙂 hör av dig !

MrMel
    Member

Funkade rebelsims nya alltså ? vart beställde du det ifrån och vad har du för baseband ?
    jag beställer mitt nästa vecka på tis men hinner du få hem ditt innan dess så
    är jag GRYMT nyfiken på hur det fungerar hör av dig !

IPhone 3G, 2.2.1 upgraderad via Itunes (2.30 baseband), Jailbreakad.
    var ett “gammalt” rebel sim, har USB-programmeraren, körde in firmware (v61) klickade ur “Handle len 0 as 256 for UTMS”.

Problemet med 2G o gammalt sim är att den tappat kontakten ifall om man varit out of range för länge, får se hur det funkar nu.

(hade testat _alla_ combinationer innan med gamla simkortet, och det gick inte att få 3G täckning även om kortet i fråga funkade i en “vanlig” 3G lur med 3G mottagning)

Btw, ringde in till kundservice, de skickar nytt sim gratis om man säger att man har problem (sa dock inte vilken telefon).

Bmode
    Member

@mrmel 27232 wrote:

IPhone 3G, 2.2.1 upgraderad via Itunes (2.30 baseband), Jailbreakad.
    var ett “gammalt” rebel sim, har USB-programmeraren, körde in firmware (v61) klickade ur “Handle len 0 as 256 for UTMS”.

Problemet med 2G o gammalt sim är att den tappat kontakten ifall om man varit out of range för länge, får se hur det funkar nu.

(hade testat _alla_ combinationer innan med gamla simkortet, och det gick inte att få 3G täckning även om kortet i fråga funkade i en “vanlig” 3G lur med 3G mottagning)

Btw, ringde in till kundservice, de skickar nytt sim gratis om man säger att man har problem (sa dock inte vilken telefon).

ok … sååå med andra ord så fungerade rebelsim v61 med telefonen och ditt 3G fungerar 😛 ?
    för isf så kan jag beställa från unlockandload.se så slipper jag så dyrt frakt från övriga sidor 🙂 !

MrMel
    Member

ok … sååå med andra ord så fungerade rebelsim v61 med telefonen och ditt 3G fungerar ?
    för isf så kan jag beställa från unlockandload.se så slipper jag så dyrt frakt från övriga sidor !

Hittills, ja, men jag ropar inte hej förren om en vecka, de andra versionerna har ju varit notoriska för att behöva förnyade nycklar i annan telefon, så jag vill se vad som händer när det gått 3-4 dagar innan jag är nöjd.

Marry
    Member
    Post count: 31

@mrmel 27252 wrote:

Hittills, ja, men jag ropar inte hej förren om en vecka, de andra versionerna har ju varit notoriska för att behöva förnyade nycklar i annan telefon, så jag vill se vad som händer när det gått 3-4 dagar innan jag är nöjd.

Jag har haft mitt Rebelsim nu i 2 dagar utan större problem. Kan dock bara köra med 2g (Tele2) och vad jag förstått så blir det inte mer än så.
    Jävligt meckigt i början bara, en massa felmeddelanden hela tiden innan det funkade.

Kan du utveckala det där med att man måste förnya nycklarna? Har inte hör talas om det tidigare.

kakeeto
    Member

@marry 27261 wrote:

Jag har haft mitt Rebelsim nu i 2 dagar utan större problem. Kan dock bara köra med 2g (Tele2) och vad jag förstått så blir det inte mer än så.
    Jävligt meckigt i början bara, en massa felmeddelanden hela tiden innan det funkade.

Kan du utveckala det där med att man måste förnya nycklarna? Har inte hör talas om det tidigare.

Hej!

Samma här, har också Tele2. Har med mitt Rebelkort endast fått 2G att fungera. Är också intresserad av hur man förnya nycklarna.

MrMel
    Member

Manualen på Rebelsim visar det, men du petar in simkortet i en annan telefon, startar upp den, sätter manual på nätverk, väljer FEL nätverk (nycklar raderas), sen väljer du rätt (du får nya nycklar) och du väljer automatic på nätverksval igen, ring en gång, surfa en gång.

Tar ut simmet o stoppar i det i IPhonen.
    (på och av med flight mode, och det lär komma upp “no sim” en eller 2 ggr som man får trycka bort innan den söker).

Dock är inte manualen uppdaterad för v61, så frågan är om man behöver eller inte, vi får se.

Manualen
    http://rebelsimcard.com/virtu/images/documents/product-usage-guide.pdf

Det är något ni skall testa om ni har möjlighet iaf, för att få igång 3G, man behöver en lur till, men värt att testa.

Marry
    Member

@mrmel 27283 wrote:

Manualen på Rebelsim visar det, men du petar in simkortet i en annan telefon, startar upp den, sätter manual på nätverk, väljer FEL nätverk (nycklar raderas), sen väljer du rätt (du får nya nycklar) och du väljer automatic på nätverksval igen, ring en gång, surfa en gång.

Tar ut simmet o stoppar i det i IPhonen.
    (på och av med flight mode, och det lär komma upp “no sim” en eller 2 ggr som man får trycka bort innan den söker).

Dock är inte manualen uppdaterad för v61, så frågan är om man behöver eller inte, vi får se.

Manualen
    http://rebelsimcard.com/virtu/images/documents/product-usage-guide.pdf

Det är något ni skall testa om ni har möjlighet iaf, för att få igång 3G, man behöver en lur till, men värt att testa.

Tack för ditt svar.

Tror dock inte att det kommer att behövas pillas med nycklar och så. Dom skriver så här på deras downloadsida ang v.61:

NO NEED TO RESET NETWORK SIM IN ANOTHER PHONE FIRST For 80% of the world wide network simcards.

Får man bara hoppas att det stämmer!

lunkan
    Member
    Post count: 21

Jag har gjort alla dessa saker med min lur köpt i England.
    Till slut så får man 2G och Edge att funka i ca 2-4 timmar sedan står det “ingen service”
    Eller så funkar luren med 3G tills det står ogiltigt sim eller förlorat nätverk
    efter typ 10-20 sekunder.
    Jag uppdaterade till V61i men då funkade inget istället.
    Så nu har jag gått tillbaka till v57i och hoppas på att 2G funkar i ett tag.
    Måste säga att det är jobbigt att alltid ha med sig två telefoner i fickan.

Iphone 16GB/Telia abbonemang. Snålheten bedrar visheten, skulle ha köpt i Sverige istället..

MrMel
    Member

Frugans lur tappade servicen idag,

behövde “resetta” nycklarna för att få igång den igen… så, nej det fungerar inte felfritt.

Kommer testa köra den i bara 2G mode ett tag för att se om det funkar bättre.

Får väl vänta på nästa version av Rebelsim om nu inte det andra kortet gör wonder, men jag misstänker att det inte lär göra det, pga, i förrgår hade de “fixat” det för 2.2.1, och jag beställde för en vecka sen.

😡

Marry
    Member

@mrmel 27330 wrote:

Frugans lur tappade servicen idag,

behövde “resetta” nycklarna för att få igång den igen… så, nej det fungerar inte felfritt.

Kommer testa köra den i bara 2G mode ett tag för att se om det funkar bättre.

Får väl vänta på nästa version av Rebelsim om nu inte det andra kortet gör wonder, men jag misstänker att det inte lär göra det, pga, i förrgår hade de “fixat” det för 2.2.1, och jag beställde för en vecka sen.

😡

Ok. Jag kör ju bara med 2g så jag får hoppas att det är annorlunda för mig…

snfilms
    Member

@kakeeto 27266 wrote:

Hej!

Samma här, har också Tele2. Har med mitt Rebelkort endast fått 2G att fungera. Är också intresserad av hur man förnya nycklarna.

Kakeeto, efter mycket lycka och lång väntan så kom mitt RebelSim idag. Har nu pillat hela dagen och det känns hopplöst måste jag säga. 🙁 Jag har försökt allt. Även det med nycklarna för gprs osv. Har v61 och får inte ens 2G att fungera. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig ni som fått det att fungera.. Jag vädjar..

steffe
    Member
    Post count: 2452

Byt till telia.Detta är nog iaf det enklaste,även om det kanske suger en del.

kakeeto
    Member

@snfilms 27371 wrote:

Kakeeto, efter mycket lycka och lång väntan så kom mitt RebelSim idag. Har nu pillat hela dagen och det känns hopplöst måste jag säga. 🙁 Jag har försökt allt. Även det med nycklarna för gprs osv. Har v61 och får inte ens 2G att fungera. Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig ni som fått det att fungera.. Jag vädjar..

Prova med.
    Ta ut simkortet från telefonen, stäng av “Aktivera 3G” i inställningar,-Allmänt,- Nätverk. Sedan återställ nätverks inställningarna.
    Starta om telefonen utan simkortet, gå till inställningar,-allmänt,- nätverk och slå på “Data-roaming” och stäng av “Aktivera 3G” om den är på.
    Stang av telefonen och lägg in ditt simkort tillsammans med rebelkortet och slå på telefonen och vänta.

Hoppas det funkar för dig!

MrMel
    Member

Prova med.
    Ta ut simkortet från telefonen, stäng av “Aktivera 3G” i inställningar,-Allmänt,- Nätverk. Sedan återställ nätverks inställningarna.
    Starta om telefonen utan simkortet, gå till inställningar,-allmänt,- nätverk och slå på “Data-roaming” och stäng av “Aktivera 3G” om den är på.
    Stang av telefonen och lägg in ditt simkort tillsammans med rebelkortet och slå på telefonen och vänta.

Även airplane mode on/off hjälper ifall den inte börja söka.

snfilms
    Member

Tja! Tack för svaren. Det enda jag lyckas med dock är att få 3G-täckning i cirka tio minuter. Då kan jag inte alltid ta emot samtal eller sms, men lyckas själv skicka sms och ringa. Dessutom står det “TELIA” i hörnet som operatör trots att jag har Tele2. -Är det samma sak för er andra? Och ni som lyckats med 2G, har ni behövt följa manualen för att återställa nycklar i en annan GSM-telefon först? Utöver det: Har ni fyllt i APN-inställningarna under Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk? Ni är schyssta som svarar. Jag har precis pungat ut mycket pengar för mobilen och nu för rebelsimkortet. Börjar tappa hoppet…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Telia & tele 2 använder samma nät(sweden 3G) så det är fullt normalt att det står telia.
    Om du hade köpt en lur med telia som operatör,så hade den funkat.
    Fakesim har en viss förmåga att krabba.

MrMel
    Member

Update: Spelade ingen roll med 3G eller 2G (Telenor) den tappar nycklarna typ varannan dag ändå, får invänta en ny firmware eller andra typen av kort när den kommer o se.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.