Rebelkort med 2.2.1 NY!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Rebelkort med 2.2.1 NY!

Viewing 28 posts - 51 through 78 (of 78 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

@mrmel 27471 wrote:

Update: Spelade ingen roll med 3G eller 2G (Telenor) den tappar nycklarna typ varannan dag ändå, får invänta en ny firmware eller andra typen av kort när den kommer o se.

Konstigt. Jag har haft mitt Tele2 kort i nu i 4 dagar utan några problem. Inte tappat täckning, inga nya nycklar, inget. En oväntad positiv bieffekt är ju att batteritiden blir avsevärt längre när man kör utan 3g….

Marry
    Member

@snfilms 27443 wrote:

Tja! Tack för svaren. Det enda jag lyckas med dock är att få 3G-täckning i cirka tio minuter. Då kan jag inte alltid ta emot samtal eller sms, men lyckas själv skicka sms och ringa. Dessutom står det “TELIA” i hörnet som operatör trots att jag har Tele2. -Är det samma sak för er andra? Och ni som lyckats med 2G, har ni behövt följa manualen för att återställa nycklar i en annan GSM-telefon först? Utöver det: Har ni fyllt i APN-inställningarna under Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk? Ni är schyssta som svarar. Jag har precis pungat ut mycket pengar för mobilen och nu för rebelsimkortet. Börjar tappa hoppet…

1. Jag tror inte att man kan få 3g täckning med Rebelsim och Tele2 så stäng av 3g funktionen.

2.Jag fick fibbla som fan med mitt kort i början. 3 grejer hände: Det stod Telia i hörnet i 1min innan täckningen försvann, telefonen fick in tele2 nätet i 1min innan täckningen försvann och det stod att simkortet var ogiltigt, den sökte efter nät i oändlighet.

3. Jag gjorde så här: Stängde av 3g, satte på roaming, skrev in internet.tele2.se i APN och sen körde jag av och på flygplansläge om och om igen tills det funkade (vilket det också gjorde bara så där!)

MrMel
    Member
    Post count: 12

För alla er med 2.2.1 / 02.30.03

Har letat och letat … och letat överallt tills jag blev länkad den här sidan av min kusin som bor i england och har samma problem som jag.
    Alltså en iphone 3g med basbandet 02.30.03 som alltså inte går att låsa upp…

det ska tydligen funka skitbra och utan några problem alls säger han.
    har sett några filmer på y-tube och det verkar stämma, ett par som har köpt det och bekräftat att det verkligen fungerar.

Så nästa vecka så beställer jag ett sådant kort som också är det billigaste på nätet ca 450 kr ( inkl. frakt )
    Mooglex.com som tidigare haft monopol på kortet har sålt det för ca 850 kr (inkl. frakt)
    men nu har de alltså fått en konkurrent på marknaden och det är jag överlycklig för
    återkommer om kortet i framtiden.
    Mvh

Fick hem ett sånt kort idag, Telenor kortet känner den inte ens av, testade ett telia på kom det upp en plupp men den vägrar söka ens.
    Så, mja, den funkade iaf inte för mig…

j.m.s
    Member
    Post count: 1

@mrmel 27690 wrote:

Fick hem ett sånt kort idag, Telenor kortet känner den inte ens av, testade ett telia på kom det upp en plupp men den vägrar söka ens.
    Så, mja, den funkade iaf inte för mig…

Idag på kvällen fick jag hem mitt rebelsim no cut v61 och efter lite trixande så har jag fått igång det med ett Telenor företagskort som har ett par år på nacken. Jag tittade på mina telenor sidor och kan se att jag har Turbo 3G tjänsten på kortet. Har använt kortet tidigare i en Nokia E65 och den har väl inte Turbo 3G vad jag vet dock EDGE. Telefonen är en Telia Iphone 3G 2.2.1 med 02.30.03 och är inte moddad på något sätt.

Det jag märkt de här 3 timmar är:

– Efter omstart så får jag ange PIN två gånger
    – Den har droppat ett samtal
    – Under en stund var telefonen tydligen offline fast jag inte märkte det. Först efter en omstart så fick jag ett SMS som skickats under tiden till mig

+ Verkar fungera med 3G (inomhus ned ca 2,1 Mbit/s och upp 0,4 Mbit/ utan WiFi och jag verkar ha bästa farten av alla på både Telenor och Telia som finns i min närhet :D)

Då är frågan, kommer det att fungera eller kommer det skita sig inom några dagar? Verkar som att det strulat för många här inne!

Redigering #1
    – Det ballade ur helt och hållet efter ett tag, ingen service, söker, Telenor SE, inget sim och till slut ogiltigt sim. Efter att jag tog ur kortet och stoppade i den i den andra luren och satte tillbaka det så fungerar det igen.. lite drygt!

Redigering #2
    – Det verkar som att telefonen går att ringa till direkt efter att den är startad. Sedan efter 1-2 minuter så går det inte längre att ringa till den. För att kunna ringa måste jag ringa ut en gång, därefter går det att ringa den igen!

snfilms
    Member
    Post count: 22

@marry 27540 wrote:

1. Jag tror inte att man kan få 3g täckning med Rebelsim och Tele2 så stäng av 3g funktionen.

2.Jag fick fibbla som fan med mitt kort i början. 3 grejer hände: Det stod Telia i hörnet i 1min innan täckningen försvann, telefonen fick in tele2 nätet i 1min innan täckningen försvann och det stod att simkortet var ogiltigt, den sökte efter nät i oändlighet.

3. Jag gjorde så här: Stängde av 3g, satte på roaming, skrev in internet.tele2.se i APN och sen körde jag av och på flygplansläge om och om igen tills det funkade (vilket det också gjorde bara så där!)

När jag stänger av 3G så får jag ingen signal alls. Den söker och söker, tills det står “Ingen service”. Fram tills dess kommer det upp flera meddelanden om att det inte finns ett SIM-kort installerat.

MED 3G får jag att det står TELIA i hörnet och jag kan ringa samt SMSa vem som helst. Dock får de som försöker ringa mig höra att abonnenten inte kan nås för tillfället och inkommande SMS kan komma efter några timmar.

Nu hoppas man bara att Dev-Team inte drar ut på tiden alldeles för mycket, även om sent är bättre än aldrig! 🙂

kakeeto
    Member
    Post count: 18

Jag tror inte att Dev-team kommer att lås upp 2.2.1, och om de redan kan som jag har hört att det ryktas på vissa amerikanska forum “kommer inte på namnet på det forum jag var inne på” kommer de inte släppa det före 3.0 är släppt till allmänheten. Kan ha nåt med BB att göra. Men som sagt det är vad jag tror. Kan ha fel.

Funderar på att byta till Halebop. Hört att de har fastsurf för 89kr i mån. Nån har som har gjort det, eller ska man byta till Telia.

generuss
    Member
    Post count: 285

@kakeeto 27948 wrote:

Jag tror inte att Dev-team kommer att lås upp 2.2.1, och om de redan kan som jag har hört att det ryktas på vissa amerikanska forum “kommer inte på namnet på det forum jag var inne på” kommer de inte släppa det före 3.0 är släppt till allmänheten. Kan ha nåt med BB att göra. Men som sagt det är vad jag tror. Kan ha fel.

Dom kommer inte fokusera på nya basebandet överhuvudtaget eftersom 3.0 kommer att ha ett annat baseband och DEV TEAM förväntar sig att alla kommer updatera till det istället för det som finns nu.

snfilms
    Member

Ja, ni har rätt. Nu får man vänta tills de lyckats Jailbreaka 3.0 och en fungerande Yellowsn0w-version kommer förmodligen då baserad på det nta basebandet. Fast vi får nog vänta ett bra tag.

Lite trist är det att se på min iPhone 16GB på bordet bredvid den nya MacBook-en, med så mycket kapacitet och elegans. Istället går jag med en Sony Ericsson w660i och ser bara dum ut haha… Jag får väl byta till Telia tills Dev Team gjort sitt… Tack Kakeeto för hjälpen iaf.

Wester
    Member
    Post count: 200

Detta rör 2g och 3g iphones:

När 3.0 kommer ut, och man haft 2.2.1 med det basebandet.
    Och uppdaterar till 3.0 och dess baseband, kommer dev teams upplåsning funka då? Alltså spelar det ingen roll vad man har haft förut?

fireminded1
    Member
    Post count: 5

Hej

Tänkte dela med mig av min erfarenhet med rebelkortet.
    Jag har en Iphone med telia refil och har även köpt ett rebelsim v.61 no-cut

Jag har tele2 utan 3G surfpaket eller liknande.

Fick mitt rebelkort med v.61. och det var lite kämpigt att få in i telefonen i början, nästan så att man gav upp. Fick med en fil fila på baksidan av simkortet, så att kortet skulle bli tunnare och få plats tillsammans med rebelkortet. Så tejp är ett måste om man inte vill att kortet ska fastna i telefonen.

Det funkar bra än så länge, det går att smsa och ringa till/från. Jag har däremot inte 3G och “data roaming” påslagen i telefonen. Så bara 2G funkar än så länge.

Jag har märkt att om man sätter in simkortet när telefonen är påslagen så får man signal och tappar det igen lika snabbt och så pågår det tills man startar om telefonen.

Startar man om telefonen eller startar den med kortet i redan. Så funkar det bra. Signalen håller i sig.

mezka
    Member
    Post count: 1

hej allihopa jag har precis köpt en iphone 3g som var upptaterad med 2.2 tänkte köpa ett rebel sim tanken är att bara använda mig av tele 2 har någon nån erfarenhet av just rebel sim till 2.2 är det värt att köpa ett rebel och såfall var kan man få tag i ett.

mvh mezka

carpe
    Member
    Post count: 904

Om det är 2.2 så är det väl oxå 2.28.00? Och då förstår jag inte varför du vill köra rebel-sim

snfilms
    Member

@mezka 28873 wrote:

hej allihopa jag har precis köpt en iphone 3g som var upptaterad med 2.2 tänkte köpa ett rebel sim tanken är att bara använda mig av tele 2 har någon nån erfarenhet av just rebel sim till 2.2 är det värt att köpa ett rebel och såfall var kan man få tag i ett.

mvh mezka

Jag har ett RebelSim som jag köpte för cirka 2 veckor sen. Jag behöver inte det då jag numera kör med Telias kontantkort. Det är ett RebelSim No-cut som kostar ca 250 kr. Du kan få det billigt då jag inte alls är i behov av det!

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

tänkte dela med mig av lite märkliga erfarenheter.

har:
    iphone 3G 8GB FW 2.2.1 basband 02.30.03
    Rebelsim med beta fw61? senaste iaf.

Operatör: Tre (har 2 simkort, ett att ringa med, och ett för bredband).

Med ring-sim’et:
    Nätkontakt: OK
    3G: OK
    Data: OK
    SMS ut: OK
    SMS in: sms kommer om data-anslutningen används, annars ej.
    Samtal ut: OK
    Samtal in: fungerar bara om data-anslutningen varit aktiverad nyligen, annars kommer man till telefonsvararen.

Med bredbands-sim’et.
    SMS in: OK

Detta känns väldigt märkligt eftersom många andra beskriver att det ändast fugnerar med 3G avstängt. Någon annan som har Tre och får samma resultat?

mickex
    Member
    Post count: 13

Tror ni iphonen funkar utomlands om man har tele2/rebelsim? Måste inte nätsökningen vara inställd på automatiskt, för hur annars vet telefonen vilket nät den ska koppla upp sig mot?

Bmode
    Member
    Post count: 201

@drdistorzion 28950 wrote:

tänkte dela med mig av lite märkliga erfarenheter.

har:
    iphone 3G 8GB FW 2.2.1 basband 02.30.03
    Rebelsim med beta fw61? senaste iaf.

Operatör: Tre (har 2 simkort, ett att ringa med, och ett för bredband).

Med ring-sim’et:
    SMS in: sms kommer om data-anslutningen används, annars ej.
    Samtal ut: OK
    Samtal in: fungerar bara om data-anslutningen varit aktiverad nyligen, annars kommer man till telefonsvararen.

Med bredbands-sim’et.
    SMS in: OK

Detta känns väldigt märkligt eftersom många andra beskriver att det ändast fugnerar med 3G avstängt. Någon annan som har Tre och får samma resultat?

Går du in i gps:en o leker lite så kan du ta emot samtal 🙂 !
    bara telefonen får jobba lite så blir den åtkommlig för både samtal och sms…

DrDistorzion
    Member

@bmode 29144 wrote:

jo, men problemet är att det verkar som att om man gör det, tar emot samtal och sedan låter den ligga ett tag så blir den oåtkomlig igen… :S det är det som är problemet, för då vet man aldrig när man kan lita på den. Om det var så att jag kunde slå på den och “aktivera” den med hjälp av GPS, surf eller vad det nu är som aktiverar den, och att den sedan var tillgänglig tills nästa omstart så vore det ju OK. Är din så elr?

Marry
    Member

@mickex 29138 wrote:

Tror ni iphonen funkar utomlands om man har tele2/rebelsim? Måste inte nätsökningen vara inställd på automatiskt, för hur annars vet telefonen vilket nät den ska koppla upp sig mot?

Min funkar inte utanför Sverige. Har tele2 och rebelsim. Det är som du säger, för att få det att funka måste man välja tele2 som operatör och då funkar det inte utomlands eftersom telefonen inte kan roama.

lolhasse
    Member
    Post count: 6

@bmode 29144 wrote:

Bmode, Hur länge håller sig telefonen aktiv efter man vart ute o lekt med gps:n?

Såg att du oxå hade 3tre, funkar det ok så länge man vart uppkopplad mot gps eller liknande med ett rebel v61 alltså?? :confused:

DrDistorzion
    Member

@lolhasse 29487 wrote:

Bmode, Hur länge håller sig telefonen aktiv efter man vart ute o lekt med gps:n?

Såg att du oxå hade 3tre, funkar det ok så länge man vart uppkopplad mot gps eller liknande med ett rebel v61 alltså?? :confused:

hej, min är bara tillgänglig väldigt kort efter att den “aktiverats” med hjälp av antingen data-överföring eller utgående samtal.

en annan sak som oxå suger och gör det hela praktiskt ohållbart är problem med vad jag förstod som “nätverksnycklar” som lagras i SIM-kortet. Dessa uppdateras normalt, men det fungerar inte riktigt som det ska med rebelsim. så efter att ha varit online ett tag så kommer telefonen inte kunna ansluta till nätet, och då måste SIM-kortet sättas i en annan telefon som är olåst eller låst till det nät man har, och när man startar den så återställs dessa nycklar som lagras i sim-kortet.

Så verkar vara fallet med min oxå, efter ett tag så går det inte att få den att ansluta, men tar jag och sätter sim-kortet i min N95’a och sedan flyttar tillbaka det till iphonen så kan den ansluta igen.

Enligt Rebelsim’s instruktioner ska man kunna ådstakomma samma sak genom att försöka ansluta till fel nät. Den kommer säga att det inte går, men den kommer samtidigt radera de felaktiga nycklarna. Men detta fungerar inte på min iphone iaf.. det ända som funkar är att sätta sim-kortet i en annan ur och starta.

Och när jag sätter kortet i N95 och startar så märkst det att något är fel, för jag måste manuellt välja Tre och ansluta, den gör det inte automatiskt, vilket förmodligen beror på de felaktiga nycklarna eller vad det är för information som sparats ner på SIM-kortet och inte uppdaterats korrekt. Men det går åtminstone att ansluta, och efter det så funkar det i iphonen igen. Och min erfarenhet är att det fungerar åtminstone något dygn i streck.

Jag undrar verkligen när det kommer en ny rebelsim-firmware. För som det “fungerar” nu är ohållbart.. :/

fireminded1
    Member

Tja, jag vet inte om någon har sett eller testat detta. Men det finns en annat forum som handlar om rebelsim som finns här

Där verkar det finnas trådar om en nyare firmware version för rebelsim och den heter v64i
    och finns tydligen här för nedladdning
    . Jag har inte testat och undrar om någon har sett detta och testat.

mickex
    Member

@fireminded1 30270 wrote:

Tja, jag vet inte om någon har sett eller testat detta. Men det finns en annat forum som handlar om rebelsim som finns här

Där verkar det finnas trådar om en nyare firmware version för rebelsim och den heter v64i
    och finns tydligen här för nedladdning
    . Jag har inte testat och undrar om någon har sett detta och testat.

har tyvärr inte programmeraren. hoppas tele2s 3g äntligen går igång!!

fireminded1
    Member

Jag hade inte heller någon programmerare. Det är därför jag undrade samt att på unlockandloads hemsida, verkar endast v61 vara den senaste.

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

Jag har
    Version 2.2.1 (5H11)
    firmware 02.30.03

Allt funkar utom att ta emot samtal.
    Någon som vet vad som är fel?

MrMel
    Member

Om något så verkar v64 fungera sämre, iaf med Telenor.

Med v61 behöver jag resetta nycklar i en annan lur sen funkar det i 2G mode på IPhonen, men med v64 får jag inte ens det att funka.

DiiM
    Member

@carpe 28874 wrote:

Om det är 2.2 så är det väl oxå 2.28.00? Och då förstår jag inte varför du vill köra rebel-sim

Hej!
    Funkar din telefon klockrent? Kan du återställa den igen för till exempel garanti lagning?

Tackar på förhand!!:)

dizzee
    Member
    Post count: 6

tjena,
    jag kör:
    Version 2.2.1 (5H11)
    firmware 02.30.03
    rebelsim nocut v64

har pysslat med det i 3 timmar nu och allt verkar fungera som det ska förutom 3g… 🙁
    har inte fått in det en ända gång.
    får se senare har bara haft telefonen igång ett par timmar så får se senare.

ecvator
    Member

fattar mig inte på det här, alla verkar ha olika problem med rebelsim, vissa får igång allt utom 3g och andra kan inte ta emot samtal. Är nog bara att vänta på 3.0 och låsa upp där ifrån.

Viewing 28 posts - 51 through 78 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.