Front page › Forums › Köp & Sälj › RebelSIM – simupplåsning med garanti!
-
AuthorPosts
-
Hej på Er!
Jag har ett gäng Rebel Simcard till försäljning.
Om det mot förmodan inte fungerar, betalar jag tillbaka alla pengar (Märk att jag gömmer mig inte bak et nickname, men använder mitt väldigt ovanliga efternamn här på forumet 😉 )Detta kortet är väl testat, och det är verifierad att det fungerar. Se t.ex. denna diskussion på MinHemBio, eller direkt hos tillverkaren på RebelSimCard.
Köp direkt i Sverige, då ger jag fördelen av snabb leverans (skickar samma dag som jag får pengarna), och jag ger lokal support!
RebelSim erbjuder bl.a. en programmerare, så att man kan uppdatera sitt rebelkort själv, när RebelSim släpper nya firmware versioner. T.ex. om det finns en bugg, eller om Apple i framtiden spärrar för detta sätt att kringgå operatörslåset.
Man kan också köpa till en “klippare”, som gör ett precisionsklipp i simkortet, där rebeln’s mikrochip sitter. Denna är dock inte nödvändig, men underlättar en hel del!Jag skickar till hela Sverige, men om du bor i Stockholmstrakten, så är du välkommen hem till mig, så hjälper jag dig med allting.
Priser:
RebelSimCard: 220 kr (det enda du verkligen behöver)
“Klippare”: 100 kr (underlättar “monteringen”)
Programmerare: 150 kr (framtidssäkrar Rebel’en)Paket (Rebel + Klippare + Programmerare): 450 kr
Skicka ett PM om du är intresserad, så hör jag av mig direkt.
/J
Uppdatering 2008-09-28:
För att alla verkligen skall veta vad som gäller med RebelSim, så lägger jag upp denna korta lista med “begränsningar i Rebel kortet:
- Telefonen måste vara aktiverat (eller jailbrakat) innan du du använda Rebel med annan operatör. Detta måste dock bara göras en gång, och kan göras med vilket Telia simkort som helst (jag har aktiverat över 10 telefoner med mitt sim nu 😉 )
- När du synkroniserar med Itunes, måste du sätta telefonen i Flightmode, eftersom att Itunes inte känner igen simkortet. Men det är som sagt löst genom att sätta telefonen i flightmode.
Ut över dessa “work arounds”, så fungerar verkligen Rebelkortet KANON med Iphonen!
Edit: Bifogade lite screenshots från min Iphone, där den kör med Tre, Telenor och Tele2/Comviq 😀
Tänkte bara att tala om att Rebelkortet nu är testat med Iphone firmwaren 2.1 – och det funkar kloclrent 😉
Nå – hur går det med försäljningen då, fått sålt några kort?
@iPhoneinfo.se 12054 wrote:
Nå – hur går det med försäljningen då, fått sålt några kort?
Japp, jag har fått sålt en hel del kort, men tyvärr endast ett IphoneInfo än så länge:o
Det fungerar 100% med Tele2/Comviq och Tre, men det är fortfarande lite osäkert med Telenor:
Jag har nu testat kortet med mitt eget Telenor kontanktkort, och det fungerar hur bra som helst. Dock finns det jo fortfarande folk som har problem med Telenor. Kanske det har med 2.1 uppdateringen att göra.
Skall bli kull att få lite mer feedback från Telenor användare närmaste dagarna!@lindhardsen 12058 wrote:
Det fungerar 100% med Tele2/Comviq och Tre, men det är fortfarande lite osäkert med Telenor:
När du säger att det fungerar 100% inberäknar detta då och 3G data trafik ? Vad ag läst på andra forum verkar det bara funka med enstaka operatörer i enstaka länder.
Ja, 100% betyder även data.
Jag har själv testat med Tele2, Tenor och Tre, och det fungerar.Kolla in bifogade screenshot från min Iphone med ett Telenor kontantkort.
Du kan även kolla vad några som har köpt hos mig säger 😉
MinHemBio – Iphone 3GDet finns en del inlägg i den tråden, om man orkar leta lite…
/J
men jag undrar en sak, när man har satt i rebelkortet å fått comviq nät och sedan precis efter tar ut den å lägger in telia kortet kommer den få comviq nät när man sätter in den igen?
He he… Lite svårt att säga – Vad menar du med precis efter?
Alltså om du startar om telefonen emellan, så är det inget problem. Om du göre det medan telefonen fortfarande är på, så vet jag inte.
Men varför skulle du vilje göra så?
För mitt i-smart kort funkar inte nu när jag precis efter (ingen omstart) fått nät med comviq å sätter i telia kortet så jag undrar om det kommer hända sammasak för rebel kortet
Ja, det samma skulle nog hända med Rebelkortet… Men jag förstår fortfarande inte varför att du vill byta korta kort precis efter du har fått nätkontakt med telia???
asså det var så att för satte jag in i-smartkortet men jag visste INTE att man fick byta kort på en gång men det gjorde jag för att ringa till telia å säga upp fastpris avtalet, därför undrar jag om det skulle hända sammasak med rebel kortet. kanske mitt i-smartkort börjar funkar när jag laddar ner 2.1 men då måste det finnas jailbreak å det kommer ta ett innan jag vet om i-smartkortet funkar igen, därför undrar jag
Aha – nu förstår jag vad du menar…
Nej, detta är inget problem med Rebelkortet… Om något liknande skulle hända, så är det bara att du startar om telefonen med Tele2/rebel, så är du “back in business” 😉
Bifogade screenshots till original inlägget längst upp i tråden.
Nu ser ni hur min Iphone (låst till Telia), kör båda Tre, Telenor och Tele2/Comviq abonnemang!:)Alltså verkar det tidigare problem med Telenor vara löst!
@lindhardsen 12566 wrote:
Det du verkligen behöver är jo RebelSim kortet, och evt. en klippare.
Du kan välja att köpa programmeran sen, om du vill uppdatera kortet 😉hehe jo men man vill ju ha allt, tänk om du slutar sälja dom lr får slut? xD har inte råd med 450 kr lite tråkigt 🙁
Hej jag är intresserad av att köpa ett bara RebelSimkort men ja undrar mer om Monteringen känns lite osäker vart man ska klippa och så? Har en Iphone 3g 16 gb vit vill ha tele 2 2g
Du skall klippa “längst upp” i simkortet. Lite svårt att förklara… Skall skicka en bild ikväll, när jag kommer hem.
Om du är osäker kring detta, så rekommenderar jag dock att du köper en “klippare” också. Då är det bussenkelt. Då skulle jag til och med låta min mormor göra det 😉Finns det någon bild på rebelsim kortet? Jag undrar ifall det är styvare än ismartphone kortet, då det verkar som om det glider en aning och tappar kontakten med mitt simkort. Dessutom har det en tendens att vika sig i kanten när man trycker in det.
Beställde ett kort av Lindhardsen i fredags. Idag kom mitt kort med posten och efter en enkel installation så funkar telefonen perfekt (använder Tre som operatör):D
Hej Jocke, här har du en liten animation, men det säger jo inte så mycket i sig:
3D RebelSimJag känner inte igen problemen du beskrivar från I-Smart, men så byggar de jo också på lite olika upplägg. RebelSim ligger jo i original “sim-tray” i Iphonen, och passar som handen i handskan (eller Hans i Greta, som vi säger på danska 😉 )
@milan_klacar 12986 wrote:
Beställde ett kort av Lindhardsen i fredags. Idag kom mitt kort med posten och efter en enkel installation så funkar telefonen perfekt (använder Tre som operatör):D
Wow! Nice 🙂
Har du testat surfa något?
LindHardsen: Cool 3D-animation 🙂
Beställde också ett kort av Lindhardsen i förra veckan.
Snabb leverans, bra instruktioner samt bra support.
Fungerar med Tele2 3G.Kan också intyga att korten från Linhardsen funkar, kör Tele2 Comviq.
Bra service dessutom!hum, men en rebelsimcard kostar ju £10.00 från deras hemsida. vilket 97,16 SEK. (kollade på forex.se) sen vet jag inte hur mycket portot är från dem. du tar ju 100kr mer 😛
hum, men en rebelsimcard kostar ju £10.00 från deras hemsida. vilket 97,16 SEK. (kollade på forex.se) sen vet jag inte hur mycket portot är från dem. du tar ju 100kr mer 😛
hum, men en rebelsimcard kostar ju £10.00 från deras hemsida. vilket 97,16 SEK. (kollade på forex.se) sen vet jag inte hur mycket portot är från dem. du tar ju 100kr mer 😛
@sitting 13111 wrote:
10,00 GBP ger dig 119,30 SEK
+
Frakt
Royal Mail – Standard Rest of the World less than 0.5 kg £5.00
=
15 GBP = 178,95 kr
PS. Enklast att göra hål är väl med en hålslagare? Kom och tänka på det nu!
@sitting 13111 wrote:
+
Frakt
=
15 GBP = 178,95 kr
@sitting 13111 wrote:
+
Frakt
=
15 GBP = 178,95 kr
@sitting 13111 wrote:
+
Frakt
=
15 GBP = 178,95 kr
@sitting 13111 wrote:
Hmm.. Skall vi börja med valuta skolan?:P
Det är skillnad på Euro = € och Pund = £…Japp, du kan beställa från ReBelSims egen hemsida, då kostar det 15£ om du vill vänta 5-10 dagar. Om du vill ha det på 3-5 dagar är det 20£.
Jag försöker på inget sätt att dölja att du kan beställa, men erbjuder lokal support och med snabb leverans.
Sen gör jag jo självklart detta för att tjena lite pengar också, men det är jo fritt fram för vem som helst att handla där de tycker att de gör bästa affären:)@sitting 13111 wrote:
Det är skillnad på Euro = € och Pund = £…Japp, du kan beställa från ReBelSims egen hemsida, då kostar det 15£ om du vill vänta 5-10 dagar. Om du vill ha det på 3-5 dagar är det 20£.
Jag försöker på inget sätt att dölja att du kan beställa, men erbjuder lokal support och med snabb leverans.
Sen gör jag jo självklart detta för att tjena lite pengar också, men det är jo fritt fram för vem som helst att handla där de tycker att de gör bästa affären:)@sitting 13111 wrote:
Sen gör jag jo självklart detta för att tjena lite pengar också, men det är jo fritt fram för vem som helst att handla där de tycker att de gör bästa affären:)Har en fråga angående Rebelsimcard…
På deras hemsida så står det att man ska ha en liten bit tejp för att sätta i simkortet, men jag fattar inte måste man använda tejp och ska tejpen sitta kvar?Har en fråga angående Rebelsimcard…
På deras hemsida så står det att man ska ha en liten bit tejp för att sätta i simkortet, men jag fattar inte måste man använda tejp och ska tejpen sitta kvar?Har en fråga angående Rebelsimcard…
På deras hemsida så står det att man ska ha en liten bit tejp för att sätta i simkortet, men jag fattar inte måste man använda tejp och ska tejpen sitta kvar?Vi rekommenderar tapen av 2 anledningar:
- så ger det ännu bättre kontakt mellan simkort och Rebel kortet.
- så är det en extra säkerhet att inte kortet skall fastna i telefonen. Inga av de som jag har sålt kort till, har haft sådana problem, men jag vet att några amerikaner har rapporterat detta problemet med några av de första rebel korten.
Alltså: Du måste inte använda tape, det fungerar fint utan. Men vi (Rebel och Jag) rekommenderar det värmt.
Dock så behöver inte tapen “sticka upp”, som den gör på bilderna på Rebels hemsida. Klippa/skära tapen, så att den sluta precis kan i kant med telefonen, så syns det inte.Vi rekommenderar tapen av 2 anledningar:
- så är det en extra säkerhet att inte kortet skall fastna i telefonen. Inga av de som jag har sålt kort till, har haft sådana problem, men jag vet att några amerikaner har rapporterat detta problemet med några av de första rebel korten.
Alltså: Du måste inte använda tape, det fungerar fint utan. Men vi (Rebel och Jag) rekommenderar det värmt.
Dock så behöver inte tapen “sticka upp”, som den gör på bilderna på Rebels hemsida. Klippa/skära tapen, så att den sluta precis kan i kant med telefonen, så syns det inte.Vi rekommenderar tapen av 2 anledningar:
Dock så behöver inte tapen “sticka upp”, som den gör på bilderna på Rebels hemsida. Klippa/skära tapen, så att den sluta precis kan i kant med telefonen, så syns det inte.Har uppdaterat ursprungsinlägget med följande info:
För att alla verkligen skall veta vad som gäller med RebelSim, så lägger jag upp denna korta lista med “begränsningar i Rebel kortet:
- Telefonen måste vara aktiverat (eller jailbrakat) innan du du använda Rebel med annan operatör. Detta måste dock bara göras en gång, och kan göras med vilket Telia simkort som helst (jag har aktiverat över 10 telefoner med mitt sim nu 😉 )
- När du synkroniserar med Itunes, måste du sätta telefonen i Flightmode, eftersom att Itunes inte känner igen simkortet. Men det är som sagt löst genom att sätta telefonen i flightmode.
Ut över dessa “work arounds”, så fungerar verkligen Rebelkortet KANON med Iphonen!
Har uppdaterat ursprungsinlägget med följande info:
Har uppdaterat ursprungsinlägget med följande info:
Mitt har slutat fungera?
Mitt har slutat fungera?
Mitt har slutat fungera?
Hmm… Hade helt missat att uniktaktik har postat här idag 😮
Han kort har tydligen “lagt av”, och han få rinte igång det. Så på torsdag ligger det ett nytt kort i hans brevlåda;)
-
AuthorPosts
- The topic ‘RebelSIM – simupplåsning med garanti!’ is closed to new replies.