RebelSIM – simupplåsning med garanti!

Front page Forums Köp & Sälj RebelSIM – simupplåsning med garanti!

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 950 total)
  • Author
    Posts
  • jochen
    Member
    Post count: 3

    Hej!

    Jag har rebelsim och problem med att 3G inte kopplar upp igen efter att det har kopplat ned en gång. Det verkar vara ett känt problem tillsammans med vissa Tele2 kort/abonnemang. Jag kör tele2 smart. Jag undrar nu om någon här har först testat med Rebelsim, fått samma problem som jag upplever och sedan löst det på ngt sätt (inställningar/bytt kort etcetc). Vänligen skriv det här isåfall.

    Tack!

    jochen
    Member
    Post count: 3

    Hej!

    Jag har rebelsim och problem med att 3G inte kopplar upp igen efter att det har kopplat ned en gång. Det verkar vara ett känt problem tillsammans med vissa Tele2 kort/abonnemang. Jag kör tele2 smart. Jag undrar nu om någon här har först testat med Rebelsim, fått samma problem som jag upplever och sedan löst det på ngt sätt (inställningar/bytt kort etcetc). Vänligen skriv det här isåfall.

    Tack!

    jochen
    Member
    Post count: 3

    Hej!

    Jag har rebelsim och problem med att 3G inte kopplar upp igen efter att det har kopplat ned en gång. Det verkar vara ett känt problem tillsammans med vissa Tele2 kort/abonnemang. Jag kör tele2 smart. Jag undrar nu om någon här har först testat med Rebelsim, fått samma problem som jag upplever och sedan löst det på ngt sätt (inställningar/bytt kort etcetc). Vänligen skriv det här isåfall.

    Tack!

    LAV
    Member
    Post count: 34

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    LAV
    Member
    Post count: 34

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    LAV
    Member
    Post count: 34

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    @lav 16234 wrote:

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    har samma problem som du.. fast det beror på vart jag är.. om jag är hemma så får jag det problemet, men om jag är någon annanstans så funkar det utmärkt!

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    @lav 16234 wrote:

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    har samma problem som du.. fast det beror på vart jag är.. om jag är hemma så får jag det problemet, men om jag är någon annanstans så funkar det utmärkt!

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    @lav 16234 wrote:

    Har också Tele2 Smart (och RebelSIM). Problem med tappad 3G hela tiden. Nu även missade inkommande samtal/SMS trots att jag använt telefonen för att ringa ut/surfa under tiden folk försökte ringa till mig..! (Så har det inte varit förut, vad jag vet.) Att missa inkommande samtal blir en dealbreaker för mig, då jag måste kunna vara nåbar för jobbet. Får se om det händer igen, då blir det Telia och fastpris.. 😛

    har samma problem som du.. fast det beror på vart jag är.. om jag är hemma så får jag det problemet, men om jag är någon annanstans så funkar det utmärkt!

    LAV
    Member
    Post count: 34

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    LAV
    Member
    Post count: 34

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    LAV
    Member
    Post count: 34

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Hej då LAV!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Hej då LAV!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Hej då LAV!

    Petros
    Member
    Post count: 70

    @lav 16256 wrote:

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    Tjena vännen jag har haft samma besvär som dig och jag fick nog till slut. Tyvär så finns det så lite information om dessa fake sim adapetrs. Allt är så nytt och kanske inte utveklat till 100% ännu. Jag har inte tid att hålla på med att ta ut kortet in och ut för att få telefonen att fungera 1 timma om dagen med 3G och sen ha enkel Gsm uppkoppling utan att folk ska kunna nå mig…Nu har jag teknat,Telias fast pris abonemang och har fått lugn och ro i huvudet. Alla samtal kommer in och jag har full turbo 3G uppkoppling dygnet runt och vart jag än befinner mig….

    Petros
    Member
    Post count: 70

    @lav 16256 wrote:

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    Tjena vännen jag har haft samma besvär som dig och jag fick nog till slut. Tyvär så finns det så lite information om dessa fake sim adapetrs. Allt är så nytt och kanske inte utveklat till 100% ännu. Jag har inte tid att hålla på med att ta ut kortet in och ut för att få telefonen att fungera 1 timma om dagen med 3G och sen ha enkel Gsm uppkoppling utan att folk ska kunna nå mig…Nu har jag teknat,Telias fast pris abonemang och har fått lugn och ro i huvudet. Alla samtal kommer in och jag har full turbo 3G uppkoppling dygnet runt och vart jag än befinner mig….

    Petros
    Member
    Post count: 70

    @lav 16256 wrote:

    OK, nu har jag bekräftat att ytterligare en hel bunt samtal har missats utan anledning. Detta var till och med när telefonen redan tappat 3G och satt på SE COMVIQ-nätet. Telefonen har hela tiden varit på mitt skrivbord med full mottagning.
    (Har testat att ringa mig själv med en annan telefon ett antal gånger under dagen.)

    Detta fungerar inte längre för mig. Kan inte folk ringa mig så kan jag inte sköta mitt jobb. Jag får gå över till Telia, och vänta på mjukvaruupplåsning alternativt 12mån på att få låsa upp telefonen hos Telia. Bye bye RebelSIM…

    Tjena vännen jag har haft samma besvär som dig och jag fick nog till slut. Tyvär så finns det så lite information om dessa fake sim adapetrs. Allt är så nytt och kanske inte utveklat till 100% ännu. Jag har inte tid att hålla på med att ta ut kortet in och ut för att få telefonen att fungera 1 timma om dagen med 3G och sen ha enkel Gsm uppkoppling utan att folk ska kunna nå mig…Nu har jag teknat,Telias fast pris abonemang och har fått lugn och ro i huvudet. Alla samtal kommer in och jag har full turbo 3G uppkoppling dygnet runt och vart jag än befinner mig….

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @simba 16275 wrote:

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    Jag antar att jag är en av dem du avser, som mestadels postat onödigt rabbel? 🙂

    Jag var fullt medveten om att RebelSIM kanske inte skulle fungera, men valde att köpa och testa ändå. Men anledningen till att jag var medveten om det var just trådar som denna! När jag sedan fick problem tyckte jag det var ganska naturligt att beskriva problemen här, så att andra kan läsa på och sen fatta sina egna beslut om huruvida de vill testa RebelSIM. Visst, det blev en del dubbelpostningar under tiden det svängde från att fungera till att inte fungera med kort varsel, men så illa var det väl inte? 😉

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @simba 16275 wrote:

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    Jag antar att jag är en av dem du avser, som mestadels postat onödigt rabbel? 🙂

    Jag var fullt medveten om att RebelSIM kanske inte skulle fungera, men valde att köpa och testa ändå. Men anledningen till att jag var medveten om det var just trådar som denna! När jag sedan fick problem tyckte jag det var ganska naturligt att beskriva problemen här, så att andra kan läsa på och sen fatta sina egna beslut om huruvida de vill testa RebelSIM. Visst, det blev en del dubbelpostningar under tiden det svängde från att fungera till att inte fungera med kort varsel, men så illa var det väl inte? 😉

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @simba 16275 wrote:

    Mods? Snälla?

    Den här tråden borde vara för hjälp/frågor kring RebelSIM, inte ändlöst klagande.. Om det finns problem, visst, men att fullkomligt spamma 8 sidor med (ursäkta otrevligheten..) onödigt rabbel?

    Jag antar att jag är en av dem du avser, som mestadels postat onödigt rabbel? 🙂

    Jag var fullt medveten om att RebelSIM kanske inte skulle fungera, men valde att köpa och testa ändå. Men anledningen till att jag var medveten om det var just trådar som denna! När jag sedan fick problem tyckte jag det var ganska naturligt att beskriva problemen här, så att andra kan läsa på och sen fatta sina egna beslut om huruvida de vill testa RebelSIM. Visst, det blev en del dubbelpostningar under tiden det svängde från att fungera till att inte fungera med kort varsel, men så illa var det väl inte? 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Petros
    Member
    Post count: 70

    Onödigt rabbel??Jag klagar inte på Rebel utan jag vill skriva och berätta om just vad jag upplevde med sim adapters bla Rebel..Det finns många som inte har skaffat sig en Iphone och gör precis som jag misstaget att köpa en med bindningstid hos telia och tänka precis som jag gjorde ähh jag slänger bara telia åt sidan och låser upp min telefon med en fakesim tills vidare. Simba jag tycker att allt som skrivs här är värdefull information till alla nybörjare och till alla som har lekt med tanken av att köpa en låst Iphone och vill låsa upp den med denna metod.

    Petros
    Member
    Post count: 70

    Onödigt rabbel??Jag klagar inte på Rebel utan jag vill skriva och berätta om just vad jag upplevde med sim adapters bla Rebel..Det finns många som inte har skaffat sig en Iphone och gör precis som jag misstaget att köpa en med bindningstid hos telia och tänka precis som jag gjorde ähh jag slänger bara telia åt sidan och låser upp min telefon med en fakesim tills vidare. Simba jag tycker att allt som skrivs här är värdefull information till alla nybörjare och till alla som har lekt med tanken av att köpa en låst Iphone och vill låsa upp den med denna metod.

    Petros
    Member
    Post count: 70

    Onödigt rabbel??Jag klagar inte på Rebel utan jag vill skriva och berätta om just vad jag upplevde med sim adapters bla Rebel..Det finns många som inte har skaffat sig en Iphone och gör precis som jag misstaget att köpa en med bindningstid hos telia och tänka precis som jag gjorde ähh jag slänger bara telia åt sidan och låser upp min telefon med en fakesim tills vidare. Simba jag tycker att allt som skrivs här är värdefull information till alla nybörjare och till alla som har lekt med tanken av att köpa en låst Iphone och vill låsa upp den med denna metod.

    mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mwallon 16287 wrote:

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?

    Nej, detta baserar jag på den feedback jag får från mina kunder. Hör jag ingenting, så antar jag att de är nöjda.

    Många har hört av sig, om har problem med 3G, och jag vill säga att till 95% så är de alla kund hos Tele2.

    @mwallon 16287 wrote:

    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.

    Det är säkert många som tänker som du, att det är bättre med en upplåst telefon utan alla funktioner i nätet, framför att betala åkerprisar till Telia. Jag är själv en sådan.
    Jag upplyser båda i forumet här, och direkt på min hemsida, att detta inte fungerar till 100% för folk. Jag erbjuder dessutom 8 dagars returrätt, ifall att folk ändå inte är nöjda. Mycket mer än så tycker jag inte att man kan göra.
    Så ja, jag menar att absolut flertalet av mina kunder är nöjda med vad de får för 250kr.

    Tekniken är inte mogen, men den blir hela tiden bättre. Det är här RebelSim skiljer sig från konkurrenterna.
    Allt eftersom att Rebelsim övervinner fler hinder, så kan du som kund ta del av dessa uppdatering, om du har en USB programmerare, och det alldeles gratis. Det kan du inte med något annat kort idag! Och de (upplåsningskorten) har alla några problem… Alla jag har hört om i alla fall.

    @mwallon 16287 wrote:

    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Ok, detta är nytt för mig, kan du hänvisa till dessa forums, jag måste ha missat detta:confused:

    @mwallon 16287 wrote:

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mwallon 16287 wrote:

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?

    Nej, detta baserar jag på den feedback jag får från mina kunder. Hör jag ingenting, så antar jag att de är nöjda.

    Många har hört av sig, om har problem med 3G, och jag vill säga att till 95% så är de alla kund hos Tele2.

    @mwallon 16287 wrote:

    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.

    Det är säkert många som tänker som du, att det är bättre med en upplåst telefon utan alla funktioner i nätet, framför att betala åkerprisar till Telia. Jag är själv en sådan.
    Jag upplyser båda i forumet här, och direkt på min hemsida, att detta inte fungerar till 100% för folk. Jag erbjuder dessutom 8 dagars returrätt, ifall att folk ändå inte är nöjda. Mycket mer än så tycker jag inte att man kan göra.
    Så ja, jag menar att absolut flertalet av mina kunder är nöjda med vad de får för 250kr.

    Tekniken är inte mogen, men den blir hela tiden bättre. Det är här RebelSim skiljer sig från konkurrenterna.
    Allt eftersom att Rebelsim övervinner fler hinder, så kan du som kund ta del av dessa uppdatering, om du har en USB programmerare, och det alldeles gratis. Det kan du inte med något annat kort idag! Och de (upplåsningskorten) har alla några problem… Alla jag har hört om i alla fall.

    @mwallon 16287 wrote:

    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Ok, detta är nytt för mig, kan du hänvisa till dessa forums, jag måste ha missat detta:confused:

    @mwallon 16287 wrote:

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @mwallon 16287 wrote:

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?

    Nej, detta baserar jag på den feedback jag får från mina kunder. Hör jag ingenting, så antar jag att de är nöjda.

    Många har hört av sig, om har problem med 3G, och jag vill säga att till 95% så är de alla kund hos Tele2.

    @mwallon 16287 wrote:

    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.

    Det är säkert många som tänker som du, att det är bättre med en upplåst telefon utan alla funktioner i nätet, framför att betala åkerprisar till Telia. Jag är själv en sådan.
    Jag upplyser båda i forumet här, och direkt på min hemsida, att detta inte fungerar till 100% för folk. Jag erbjuder dessutom 8 dagars returrätt, ifall att folk ändå inte är nöjda. Mycket mer än så tycker jag inte att man kan göra.
    Så ja, jag menar att absolut flertalet av mina kunder är nöjda med vad de får för 250kr.

    Tekniken är inte mogen, men den blir hela tiden bättre. Det är här RebelSim skiljer sig från konkurrenterna.
    Allt eftersom att Rebelsim övervinner fler hinder, så kan du som kund ta del av dessa uppdatering, om du har en USB programmerare, och det alldeles gratis. Det kan du inte med något annat kort idag! Och de (upplåsningskorten) har alla några problem… Alla jag har hört om i alla fall.

    @mwallon 16287 wrote:

    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Ok, detta är nytt för mig, kan du hänvisa till dessa forums, jag måste ha missat detta:confused:

    @mwallon 16287 wrote:

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16288 wrote:

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    Jag kunde som sagt inte ta emot samtal även fast telefonen satt på “SE COMVIQ”-nätet. Men ja, det var oftare problem med 3G.

    Dock, jag vill poängtera att jag inte känner mig lurad på något sätt. Jag var fullt medveten att det kanske inte skulle fungera smärtfritt med RebelSIM.

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16288 wrote:

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    Jag kunde som sagt inte ta emot samtal även fast telefonen satt på “SE COMVIQ”-nätet. Men ja, det var oftare problem med 3G.

    Dock, jag vill poängtera att jag inte känner mig lurad på något sätt. Jag var fullt medveten att det kanske inte skulle fungera smärtfritt med RebelSIM.

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16288 wrote:

    Vad jag vet, så är det ingen som har problem med Tele2, om du håller sig borta från 3G nätet helt. De som säger annorlunda har i alla fall inte varit i kontakt med mig för support!

    Jag kunde som sagt inte ta emot samtal även fast telefonen satt på “SE COMVIQ”-nätet. Men ja, det var oftare problem med 3G.

    Dock, jag vill poängtera att jag inte känner mig lurad på något sätt. Jag var fullt medveten att det kanske inte skulle fungera smärtfritt med RebelSIM.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16293 wrote:

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    Touché 😉 Nej jag testade aldrig med 3G helt avstängt.

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16293 wrote:

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    Touché 😉 Nej jag testade aldrig med 3G helt avstängt.

    LAV
    Member
    Post count: 34

    @lindhardsen 16293 wrote:

    LAV, jag vill inte starta en diskussion;) – jag undrar bara om inte det var så att du fortfarande hade 3G påslagen i Iphonen?
    Som jag har förstått det, så bottnar problemen i “handover” mellan 2 oxh 3G nätet, så om om man kommer från 3G nätet till 2G nätet, så kan man “ta problemet med sig”.
    Så låt mig förmulera om på nytt: Om man kör med 3G = Av/Off i telefonen, så vet jag inte om att det skall finnas problem … Ut över att man saknar 3G täckning såklart 😉

    Touché 😉 Nej jag testade aldrig med 3G helt avstängt.

    blobcat
    Member
    Post count: 9

    Hej Allihopa!

    Jag tillhör skaran som har lite problem med Tele2:s 3G.

    Jag är mycket ute och reser på jobbet och förra helgen fick jag helt plötsligt 3G täckning söder om Örebro.. Den höll hela helgen nere i Helsingborg men när jag kom upp till Sthlm igen där jag bor försvann den helt och nu har jag bara 2G igen…

    Någon som har någon idé om hur det kan bli så?

    Väntar med spänning på en ny Rebelfirmware…

    blobcat
    Member
    Post count: 9

    Hej Allihopa!

    Jag tillhör skaran som har lite problem med Tele2:s 3G.

    Jag är mycket ute och reser på jobbet och förra helgen fick jag helt plötsligt 3G täckning söder om Örebro.. Den höll hela helgen nere i Helsingborg men när jag kom upp till Sthlm igen där jag bor försvann den helt och nu har jag bara 2G igen…

    Någon som har någon idé om hur det kan bli så?

    Väntar med spänning på en ny Rebelfirmware…

    blobcat
    Member
    Post count: 9

    Hej Allihopa!

    Jag tillhör skaran som har lite problem med Tele2:s 3G.

    Jag är mycket ute och reser på jobbet och förra helgen fick jag helt plötsligt 3G täckning söder om Örebro.. Den höll hela helgen nere i Helsingborg men när jag kom upp till Sthlm igen där jag bor försvann den helt och nu har jag bara 2G igen…

    Någon som har någon idé om hur det kan bli så?

    Väntar med spänning på en ny Rebelfirmware…

    blobcat
    Member
    Post count: 9

    Är förövrigt i Göteborg nu utan 3G 🙂

    blobcat
    Member
    Post count: 9

    Är förövrigt i Göteborg nu utan 3G 🙂

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 950 total)
  • The topic ‘RebelSIM – simupplåsning med garanti!’ is closed to new replies.