RebelSIM – simupplåsning med garanti!

Front page Forums Köp & Sälj RebelSIM – simupplåsning med garanti!

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 950 total)
  • Author
    Posts
  • Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Drejjmit,

    Jag tror att vi skall testa din telefon med ett en äldra version av Rebel firmwaren. Låt oss ta det på PM, så skall jag se till att du får ett nytt kort att testa med på måndag!

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Hade inga som helst problem att få igång 3G när vi testade RebelSIM. Fungerade utmärkt!

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Hade inga som helst problem att få igång 3G när vi testade RebelSIM. Fungerade utmärkt!

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Hade inga som helst problem att få igång 3G när vi testade RebelSIM. Fungerade utmärkt!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Andy, du och ytterligare ett par Tele2 kunder har upplevd likanande problem. Jag beklagar detta!

    Det verkar som om att det är något i sättet det gemensamma 3G nätet för Tele2/Telia är satt opp, så spelar oss i händerna. Rebelsim leverantören håller på att kolla det för fullt!
    Jag skall ge Er en uppdatering när jag vet mer, men det kan nog ta ett par veckor innan de har en ny firmware klar.

    rocky
    Member
    Post count: 15

    Jag har köpt Rebelsim av Lindhardsen och det fungerar jättebra, använder Tele2 och har inte märkt några problem alls.

    Trevlig är han också & snabb att svara!

    rocky
    Member
    Post count: 15

    Jag har köpt Rebelsim av Lindhardsen och det fungerar jättebra, använder Tele2 och har inte märkt några problem alls.

    Trevlig är han också & snabb att svara!

    rocky
    Member
    Post count: 15

    Jag har köpt Rebelsim av Lindhardsen och det fungerar jättebra, använder Tele2 och har inte märkt några problem alls.

    Trevlig är han också & snabb att svara!

    Ver-a
    Member
    Post count: 3

    Hejsan,
    Jag är mycket intresserad av att köpa ett Rebel Simcard av dig, hör av dig snarast till min mail adress, veronicagyllenfalk@hotmail.com.

    Ver-a
    Member
    Post count: 3

    Hejsan,
    Jag är mycket intresserad av att köpa ett Rebel Simcard av dig, hör av dig snarast till min mail adress, veronicagyllenfalk@hotmail.com.

    Ver-a
    Member
    Post count: 3

    Hejsan,
    Jag är mycket intresserad av att köpa ett Rebel Simcard av dig, hör av dig snarast till min mail adress, veronicagyllenfalk@hotmail.com.

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    @nopee 14326 wrote:

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    Jag har tele2 och mina sms kommer fram direkt och får dom direkt märker iaf ingen delay på dom

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    @nopee 14326 wrote:

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    Jag har tele2 och mina sms kommer fram direkt och får dom direkt märker iaf ingen delay på dom

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    @nopee 14326 wrote:

    Jag måste säga att Lindhardsen är grym. Tog bara någon dag att få kortet. Kortet fungerar med Tre, det gick direkt efter att ha använt guiden från Lindhardsen. Dock är det några saker som inte riktigt funkar (buggar). 1: Under dagen har 1 samtal brutits, jag var tvungen att starta om telefonen innan det började fungera igen. Men det verkar vara fler som har detta problem? 2: Det tar väldigt lång tid innan jag får sms: som mina vänner skickar. Det tar mellan 5-40 minuter, medan mina kommer fram direkt. Hur är detta hos er andra? Vad kan vara problemet hos mig?

    Jag har tele2 och mina sms kommer fram direkt och får dom direkt märker iaf ingen delay på dom

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Nopee.
    Du är min förstakund med dessa problem. Rebel hade i gaaamla versioner med samtalen – men det är löst sedan länge, så det måste ha varit en tillfällighet (hoppas jag)!
    SMS problematiken har jag aldrig tidigare hört talas om.
    Några andra med liknande problem?
    /J

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Det verkar vara så att folk inte kan komma i kontakt med mig, därför sms:en inte kommer fram. Det står 3 i rutan samt 3g, fast samtal kan inte komma in till mig. Inte hela tiden men då och då. Det måste innebära att nätet går upp och ner? Det verkar som det är täckningen då jag har full täckning med sony ericsson luren och 3 av 5 med iphonen.

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Det verkar vara så att folk inte kan komma i kontakt med mig, därför sms:en inte kommer fram. Det står 3 i rutan samt 3g, fast samtal kan inte komma in till mig. Inte hela tiden men då och då. Det måste innebära att nätet går upp och ner? Det verkar som det är täckningen då jag har full täckning med sony ericsson luren och 3 av 5 med iphonen.

    nopee
    Member
    Post count: 44

    Det verkar vara så att folk inte kan komma i kontakt med mig, därför sms:en inte kommer fram. Det står 3 i rutan samt 3g, fast samtal kan inte komma in till mig. Inte hela tiden men då och då. Det måste innebära att nätet går upp och ner? Det verkar som det är täckningen då jag har full täckning med sony ericsson luren och 3 av 5 med iphonen.

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    låter som det är täckning på din iphone, har du möjlighet och prova att köra tele2 eller nåt nån dag och se om det är samma problem där?

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    låter som det är täckning på din iphone, har du möjlighet och prova att köra tele2 eller nåt nån dag och se om det är samma problem där?

    Shiivaz
    Member
    Post count: 66

    låter som det är täckning på din iphone, har du möjlighet och prova att köra tele2 eller nåt nån dag och se om det är samma problem där?

    ironm
    Member
    Post count: 30

    Betalade för ett kort i söndags, skickade skärmdump och blev lovad att kortet skulle skickas på Måndag..
    Inget kort på posten =/
    Får hoppas att det kommer imorgon, lite drygt att sitta med en iphone som inte går att använda

    ironm
    Member
    Post count: 30

    Betalade för ett kort i söndags, skickade skärmdump och blev lovad att kortet skulle skickas på Måndag..
    Inget kort på posten =/
    Får hoppas att det kommer imorgon, lite drygt att sitta med en iphone som inte går att använda

    ironm
    Member
    Post count: 30

    Betalade för ett kort i söndags, skickade skärmdump och blev lovad att kortet skulle skickas på Måndag..
    Inget kort på posten =/
    Får hoppas att det kommer imorgon, lite drygt att sitta med en iphone som inte går att använda

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    ironm
    Member
    Post count: 30

    @lindhardsen 14424 wrote:

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Jag fick kortet idag, sorry!
    Tog en dag extra, men det kan jag leva med.. kortet fungerar alldeles utmärkt i alla fall! 🙂

    ironm
    Member
    Post count: 30

    @lindhardsen 14424 wrote:

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Jag fick kortet idag, sorry!
    Tog en dag extra, men det kan jag leva med.. kortet fungerar alldeles utmärkt i alla fall! 🙂

    ironm
    Member
    Post count: 30

    @lindhardsen 14424 wrote:

    Ironm – Jag har inte riktigt koll på vem du är. Har du handlat via hemsidan? I så fall, skicka mig ditt namn/ordernummer på mail, så att jag kan kolla vad som är status på din order.
    Alla helgens ordrar som kom in innan söndag kl. 13, skickades söndag. Alla som kom in efter det skickades måndag. Så om det är som du säger, så bör du ha dit kort senast imorgon.

    Jag fick kortet idag, sorry!
    Tog en dag extra, men det kan jag leva med.. kortet fungerar alldeles utmärkt i alla fall! 🙂

    dohgren
    Member
    Post count: 3

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    dohgren
    Member
    Post count: 3

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    dohgren
    Member
    Post count: 3

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    Det har varit en del frågor angående Iphonen säger att den är kopplat till Telias nät, när man använder Tele2 simkort.

    Det är inget ni skall oroa er för. Det är bara så att Iphonen blir lite förvirrat av att att Telia och Tele2 delar samma 3G nät -eller att den evt. förvirras för att Rebel Emulerar ett Telia simkort.

    Ni behöver inte att oroa Er för en plötlig räkning för att ni har roamat i Telias nät. Det är helt enkelt inte möjligt 😉

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @dohgren 14478 wrote:

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Danne!

    Låter som om att du kan ha fått ett kort som inte fungerar som det skall. Har inte hört om detta problemet tidigare, men idag har 2 kunder rapporterat samma sak.

    Kontakta mig genom webbutiken (reply på din orderbekräftelse), så jag vet vem du är… Så skall jag se till att byta ut kortet.

    /Jan

    Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

    @dohgren 14478 wrote:

    Hej, jag skickade ett PM till dig men jag är för ivrig…tänkte se ifall det är fler med mitt problem. Jag köpte ett RebelSim och har inte fått det att fungera i min iPhone 3G 16GB. Den klagar bara på “Ingen Service” efter ett tag så får jag knappa in PIN-koden igen och efter ett antal ggr med samma procedur så startar telefonen om.

    Den är jailbreakad och jag har t.o.m. följt instruktionerna på RebelSims web angående att stoppa in mitt SIM-kort i en annan telefon och sätta på dataroaming + flightmode on/off.

    Någon som kan hjälpa mig? Min operatör är Tre.

    /Danne

    Danne!

    Låter som om att du kan ha fått ett kort som inte fungerar som det skall. Har inte hört om detta problemet tidigare, men idag har 2 kunder rapporterat samma sak.

    Kontakta mig genom webbutiken (reply på din orderbekräftelse), så jag vet vem du är… Så skall jag se till att byta ut kortet.

    /Jan

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 950 total)
  • The topic ‘RebelSIM – simupplåsning med garanti!’ is closed to new replies.