Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Simbas custom Tele2 .ipcc samt bundle 3.0 – för OS 3.0!
-
AuthorPosts
-
@freakyp 44148 wrote:
Hej!
Finns det någon möjlighet att få Carrier logo på en iphone 3gs 3.1.2?
Den är jailbrejkad och upplåst med ultrasnowJust nu står det ingen operatör alls. Oavsett vad jag har för kort i den.
Kör btw tele2 och det är den som jag vill få att funka
Det finns ett program i Cydia som låter dig lägga in vilken text som helst istället för carrier-texten. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter, men det löser iaf ditt problem om du inte byter kort hela tiden mellan olika operatörer.
Det funka bra
Men själva funktionen med carrierlogo försvinner då man inte har koll på vilket nät man är uppkopplat på.
Inom Sverige är det inga problem, men om man är utomlands vill man gärna veta vilket nät som används?Kan man lösa carrierproblemet på något sätt??
Precis.. Man får
helt enkelt leva utan mim när man är utomlands…@h3nr11k 44237 wrote:
Precis.. Man får
helt enkelt leva utan mim när man är utomlands…Har inget med MIM att göra.
Carrier funkar inte alls sen jag uppgradera till 3.1
Så det spelar ingen roll vart jag är..
Står aldrig någonting.
Däri ligger problemet.
MIM är bara en lösning så det står någonting….Intressant.. Har du Unlockat din tele? Har inte de problemet..
För att få tethering med 3.1.2 när man inte har en officiell operatör:
Enable Tethering iPhone 3G 3GS 3.1.2 Firmware Cydia Hack | Tips & Tricks
fungerade mycket bra för mig 🙂
Får inte denna att funka med 3.1.2 Jailbreakad och upplåst med blacksn0w. Inget verkar hända när jag installerar den via Cydia.
Hur får man det att funka?Simbads? Prova med den på 99mac. Simbas var bara till 3.0
@h3nr11k 45971 wrote:
Simbads? Prova med den på 99mac. Simbas var bara till 3.0
Det står i första posten att den är till 3.0 bara också: Tele2 operatörs-bundle – 99.se
@joq 45989 wrote:
Det står i första posten att den är till 3.0 bara också: Tele2 operatörs-bundle – 99.se
Jag har frågat här och de sa att de skulle gå med 3.1.2
Jag har dragit fram en ny ipcc som bör fungera.
Testa gärna om ni får det att fungera. Jag hade gärna testat själv, men har Telia som operatör 🙂
update: jag fick det att fungera fint på min 3G 8gb med sambons tele2-kort.
Surfade och tog emot pushmail utan problem.@dobber 46115 wrote:
Testa gärna om ni får det att fungera. Jag hade gärna testat själv, men har Telia som operatör 🙂
Surfade och tog emot pushmail utan problem.Någon som orkat prova och kan bekräfta att den fungerar felfritt?
Sure, jag kan testa. Återkommer strax.
EDIT: Jodå, allt funkar för mig 🙂
Hej
Jag har läst denna långa tråd. Har en upplåst 3gs med 3.1 som tidigare varit 3, som jag nu har mitt tele2-kort i. Jag har laddat ner filen, startat itunes, fått in ipcc med alt-“leta uppdateringar”. Jag har nu fått in tele2-logga i mobilen, det går bra att surfa, men ingen internetdelning. Jag kan inte köra tethering. Behöver jag nu göra nåt med bundeln? Kör mac.@sjungberg 47235 wrote:
Hej
Jag har läst denna långa tråd. Har en upplåst 3gs med 3.1 som tidigare varit 3, som jag nu har mitt tele2-kort i. Jag har laddat ner filen, startat itunes, fått in ipcc med alt-“leta uppdateringar”. Jag har nu fått in tele2-logga i mobilen, det går bra att surfa, men ingen internetdelning. Jag kan inte köra tethering. Behöver jag nu göra nåt med bundeln? Kör mac.Enable Tethering iPhone 3G 3GS 3.1.2 Firmware Cydia Hack | Tips & Tricks
@dobber 46115 wrote:
Surfade och tog emot pushmail utan problem.Tjena Dobber! Är det nån hake med .zipfilen? Döpa om till .ipcc eller?
@simba 35779 wrote:
Uppdatering 22/7
dobbers custom Telia.ipcc finns nu tillagd. Fixar “buggen” med Multi-MMS! Installeras på samma sätt som Tele2 filerna (samma instruktioner som nedan).
Nu finns dobbers/Simbas ipcc v3.1 att tillgå (även på Cydia)! Denna nya version innehåller dessa ändringar:
– Grupp-MMS/Multi-MMS är nu fixat. Nu står det bara “Nytt meddelande”
– Alla APN’er är “städade”, nu behöver man inte fylla i något själv!“Easter-egg” finns under Inställningar->Telefon->Tele2-tjänster 😉
Det är givetvis tillåtet att ändra i dessa hur ni vill. Om ni gör en ändring och således en egen release, kunde det dock vara trevligt med kanske ett litet omnämnande! 🙂
— Intruktioner —
För enklast installation, lägg till följande repo i Cydia:
anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]
Och installera sedan carrier bundlen därifrån! När allt är klart behöver du endast starta om telefonen så ska alla nya inställningar börja gälla.
För .ipcc filen på iTunes 8.2:
– iTunes 8.2 [U][B]måste[/B][/U] vara installerat. Annars fungerar det inte!
– Se först av allt till att iTunes är avstängt innan du kör dessa kommandon.[B]Mac:[/B]
1. Öppna terminalen och kör:
[CODE]sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]
2. Skriv in ditt lösenord 🙂 Om du inte har ett, skapa ett innan du gör detta!
[B]Windows:[/B]
1. Öppna CMD (Windowstangenten+R -> skriv CMD -> tryck Enter) och dra in iTunes.exe i fönstret
[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^
2. Skriv sen till efter det: [CODE]/setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
– Det hela borde se ut (i mitt fall): [CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
3. Tryck Enter
4. Nu borde du kunna trycka Shift-Uppdatera (Win) eller Command-Uppdatera (Mac) i iTunes och välja Tele2_se.ipcc
En omstart krävs nu för att den nya bundlen ska fungera. Håll inne Home och Power på telefonen i ca 10 sek så startar den automatiskt om!
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
För att endast installera Tele2 carrier-bundle:
[CODE]1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/
2. Via SSH (PuTTY, Terminal): cd /System/Library/Carrier*
3. Fortfarande via SSH: rm -R 24007
4. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24005
5. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24007[/CODE]Starta om på samma sätt som ovan. Har du gjort rätt ska det nu stå Tele2 i övre högra hörnet. Allt bör fungera: Internetdelning (tethering), MMS, etc.
Glöm inte att skriva in “Mitt Nummer” under Inställningar->Telefon->Mitt Nummer
Tack går också till Wester som agerat försökskanin! 😎
funkar detta till 3.2.1 eller inte?
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]Och installera sedan carrier bundlen därifrån! När allt är klart behöver du endast starta om telefonen så ska alla nya inställningar börja gälla.
För .ipcc filen på iTunes 8.2:
– iTunes 8.2 måste vara installerat. Annars fungerar det inte!
– Se först av allt till att iTunes är avstängt innan du kör dessa kommandon.Mac:
1. Öppna terminalen och kör:
sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]
2. Skriv in ditt lösenord 🙂 Om du inte har ett, skapa ett innan du gör detta!
[B]Windows:[/B]
1. Öppna CMD (Windowstangenten+R -> skriv CMD -> tryck Enter) och dra in iTunes.exe i fönstret
[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^
– Det hela borde se ut (i mitt fall): [CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
3. Tryck Enter
4. Nu borde du kunna trycka Shift-Uppdatera (Win) eller Command-Uppdatera (Mac) i iTunes och välja Tele2_se.ipcc
En omstart krävs nu för att den nya bundlen ska fungera. Håll inne Home och Power på telefonen i ca 10 sek så startar den automatiskt om!
5. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24007[/CODE]Starta om på samma sätt som ovan. Har du gjort rätt ska det nu stå Tele2 i övre högra hörnet. Allt bör fungera: Internetdelning (tethering), MMS, etc.
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]2. Skriv in ditt lösenord 🙂 Om du inte har ett, skapa ett innan du gör detta!
Windows:
C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^
3. Tryck Enter
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^2. Skriv sen till efter det: /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
3. Tryck Enter
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]/setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]– Det hela borde se ut (i mitt fall): C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]
3. Tryck Enter
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]3. Tryck Enter
1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack[CODE]1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 Tack@benjamine 50631 wrote:
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 TackFinns ingen anledning till custom ipcc för Telia längre. Dom har fixat multi-mms-problemet.
@benjamine 50631 wrote:
Om det funkar kan någon skicka hur man gör 🙂 TackFinns inget “3.2.1” … 3.1.2 är den senast och ja det fungerar bra.
Funkar bra för Min 3GS med firmware 3.1.2 och TELE2 med ipcc-filen och Itunes, men har inte fått det att fungera genom att plocka ner från Cydia…
Tack för en mycket bra guide!
Tack dobber för din ipcc!
Den funkar fint men får ingen 3g med min iphone3gs. För att få det måste jag gå in o ändra operatör till Sweden 3G men jag tappar täckning med den hela tiden.
Om jag har operatör på auto så väljs alltid S COMVIQ per automatik som bara har edge och Sweden 3G i andrahand. Skulle helst vilja ha det tvärtom.
funkar internetdelning eller vad det heter med detta ?
Funkar fint denna! Tackar så mycket.
Undrar dock varför det står “Telia” uppe i hörnet, beror det på att min telefon i själva verket är låst till “Telia”? Går detta att ändra?Tack igen!
@getninjan 52279 wrote:
Funkar fint denna! Tackar så mycket.
Undrar dock varför det står “Telia” uppe i hörnet, beror det på att min telefon i själva verket är låst till “Telia”? Går detta att ändra?Tack igen!
Funkar fint samtidigt som du säger att det står Telia? Då funkar det ju inte fint :P.
Tjena. Jag har gjort allt men den vill inte hitta .ipcc filer när jag söker. men när jag skriver in namnet så hittar den det typ. Men när jag trycker “Öppna” så kommer det fram: “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatabel”… Är det någon som kan hjälpa mig?
EDIT: Hittade det själv, hade bara skrivit fel. Tack för en underbar guide!
Hejsan allesammans.
Har nyligen skaffat mig en Iphone 3G 8GB svart.
FW: 3.1.2. Baseband: 05.11.07. Operatör:Telnor med frisurf.
Jailbreakad med Blackra1n, upplåst med snOw.efter dessa har jag nu problem med Cydia, inga sources, kan heller ej lägga till zzzzzz.Zz Använder i nuläget Tele2 men har problem med alla operatörsinställningarna. Jag vet att många av er på detta forum är genier på denna front. jag vill be om hjälp på hur jag skall få alla min operatörsinställningar inkl internet, för Tele2. Jag kör Win7 och kan ingenting om Iphone.
Mvh m.scorpioInget piratsnack, då blir det varning/ban
Någon som vet om tele2 ipccn går att uppdatera för 3.1.3, det ska ju funka med tethering igen på officiellt upplåsta telefoner, men inte få bort gamla ipcc filer. Vilket innebär en total reset och sen köra utan ipcc vilket är lite trist…
Här är några som verkar ha gjort det för 3 i uk:
iPhone 3.1.3 APN settings and tethering IPCC for 3UK – 3G forum : your 3G community and resource.@meck 55127 wrote:
Någon som vet om tele2 ipccn går att uppdatera för 3.1.3, det ska ju funka med tethering igen på officiellt upplåsta telefoner, men inte få bort gamla ipcc filer. Vilket innebär en total reset och sen köra utan ipcc vilket är lite trist…
Här är några som verkar ha gjort det för 3 i uk:
iPhone 3.1.3 APN settings and tethering IPCC for 3UK – 3G forum : your 3G community and resource.När det kommer en unlock för baseband som kommer med 313 så kan jag ge mig på det. Dock tyvärr inte innan.
Jag tittade lite på det och gjorde en ny fil själv, det gällde bara att lägga in en signad blacklist i bundlefilen. Bifogar ipccn om det är någon annan som är intresserad, den är exakt samma som i förstaposten här förutom att med denna och 3.1.3 så funkar tethering på tele2.
PS. Detta är ju som sagt mest intressant för officiellt olåsta telefoner…
@meck 55855 wrote:
Jag tittade lite på det och gjorde en ny fil själv, det gällde bara att lägga in en signad blacklist i bundlefilen. Bifogar ipccn om det är någon annan som är intresserad, den är exakt samma som i förstaposten här förutom att med denna och 3.1.3 så funkar tethering på tele2.
hej. jag får inte din fil att fungera får ett felmeddelande från itunes. iphone-enheten kunde inte återställas. ett okäns fel uppstod 0xe8000051. om det är till någon hjälp.
har en 3gs 3.1.3 från tre som är upplåst av tre. med tele2 simkort i.
har jag missat något eller missförstått?Det var konstigt, den funkade fint på min upplåsta italienska 3g. Men jag jag googlade felet och det skulle funna vara något med permissions på filen och det stog också att om man har mac så kan den inbyggda arkivfunktionen strula till det, man skulle döpa om den till .zip packa upp paylod mappen och komprimera igen och döpa om till .ipcc.
Jag har igen egentlig koll på det här men eftersom den funkade för mig tänkte jag att jag skulle lägga upp den här…
@meck 56053 wrote:
Det var konstigt, den funkade fint på min upplåsta italienska 3g. Men jag jag googlade felet och det skulle funna vara något med permissions på filen och det stog också att om man har mac så kan den inbyggda arkivfunktionen strula till det, man skulle döpa om den till .zip packa upp paylod mappen och komprimera igen och döpa om till .ipcc.
Jag har igen egentlig koll på det här men eftersom den funkade för mig tänkte jag att jag skulle lägga upp den här…
tack det hjälpte. fungerar nu!
@meck 55855 wrote:
Tack!
Funkade klockrent på min fabriksupplåsta 3GS 🙂
Samma här! Fungerade jättebra på en upplåst 3GS med Tele2 som operatör. Stör en att det ska vara så himla krångligt att få det att funka, behöva jaga reda på specialutformade IPCC-filer. Man har ju hatkärlek till ens telefon…
Tack, detta verkar mycket lovande! Ska prova när jag kommer hem!
Det är så jäkla uselt av Apple att låsa vissa funktioner. Jag har köpt en olåst telefon i Australien och har inte jailbreakat utan kör helt legit. Därför är det tråkigt som f att det är mer meck nu än med min gamla 2G som jag jailbreakade 🙁
Tack Dobber, den nya filen fungerar alldelles utmärkt på min olåsta 3GS med 3.1.3! 😀
Om man får önska så vore det kul om det går att få in Tele2’s-loggo som carrier loggo, iställer för att bara står “Tele2”. :rolleyes:
Fann en intressant sida där man kan skapa en egen ipcc fil. Jag har inte vågat mig på det själv men det kanske finns någon som kan hitta på en del med denna. Gör det på egen risk.
Carrier Bundle Generator iPhone OS 3.0 – 3.1.2 (ipcc)
Hoppas det är till nytta för någon. 🙂
@ge_mig_teethering 60234 wrote:
Tack Dobber, den nya filen fungerar alldelles utmärkt på min olåsta 3GS med 3.1.3! 😀
Om man får önska så vore det kul om det går att få in Tele2’s-loggo som carrier loggo, iställer för att bara står “Tele2”. :rolleyes:
Jag bangar iphone till fördel för en nexus one nu. Om någon vill ta över och pilla med ipcc så ska ni veta att det är ganska enkelt. ipcc-filen är som en zipfil med filer. ett par av filerna är bilder (carrier logo) som öppnas och redigeras i paint.
plist-filerna, alltså inställningsfilerna öppnas med fördel i plist editor for windows, och med en viss gnutta logik och intelligens är det inte svårt att fixa dessa saker själv.Lycka till gott folk!
*Rider in i android-soluppgången*
@dobber 60363 wrote:
Jag bangar iphone till fördel för en nexus one nu. Om någon vill ta över och pilla med ipcc så ska ni veta att det är ganska enkelt. ipcc-filen är som en zipfil med filer. ett par av filerna är bilder (carrier logo) som öppnas och redigeras i paint.
plist-filerna, alltså inställningsfilerna öppnas med fördel i plist editor for windows, och med en viss gnutta logik och intelligens är det inte svårt att fixa dessa saker själv.Lycka till gott folk!
*Rider in i android-soluppgången*
Skulle gärna vilja höra dina synpunkter om Nexus1 och fördelar/nackdelar i jämförelse med iPhone. Då du är iPhone kunnig skulle det vara väldigt intressant att höra.
@ponyboy 60368 wrote:
Skulle gärna vilja höra dina synpunkter om Nexus1 och fördelar/nackdelar i jämförelse med iPhone. Då du är iPhone kunnig skulle det vara väldigt intressant att höra.
Jag har hittat några intressanta saker med nexus one än så länge, om man jämför med iphone:
Nexus one är onekligen mycket trevlig när det gäller inställningsmöjligheter, snabbhet och funktionalitet, men har också några negativa sidor.
Nexus+
Snabbare än iphone på att starta applikationer, detta gäller både 3GS och 3G.
Multitasking som verkligen fungerar mycket bra och apparna som körs i bakgrunden märker jag inte ens att dom drar någon ström alls. Dom ligger liksom bara i minnet och aktiveras av push eller om jag själv väljer att göra något
Batteritiden är märkbart bättre än iphones
De flesta apparna är gratis och överlag fungerar dom bra
Något som slog mig när jag skaffade iphone var den otroligt bra pekskärmen, den tag alla tryckningar utan att ha den där plastiga känslan. Nexus one har en minst lika bra pekskärm som jag också tror är gjord i glas, eller iaf något riktigt reptåligt material, precis som i iphone. Det är mer eller mindre omöjligt att repa detta glas. screen-protection är alltså till för n00bs 🙂
Nämnde jag att den är SNABB? 🙂Nexus-
iphone är, enligt min mening, svår att slå i utseende, så här faller nexus
Något “släpigare” i menyerna än iphone
Inget stöd för syncning med exchange-kalender. mailsync fungerar dock bra.
Appstoren är inte i samma klass som apples
Många av apparna är i betastadie, så även om jag ogillar apples kontroll av sin appstore och vilka appar som får finnas där så ser man iaf inte så ofta appar som är halvfärdiga.Nexus one är helt klart mer för oss lite mer avancerade användare. Inget jag skulle ge till min mamma.. Med lite tweakande och donande så är det en otroligt rolig lur och jag tror inte att jag kommer att gå tillbaka till apple-världen igen särskilt snart 🙂 Det jag ser som mest negativt med nexus one är att den inte är lika snygg som iphone, det är helt enkelt svårt att konkurera med apple när det gäller design.
@meck 55855 wrote:
ja, min är köpt direkt från Italien, och aldrig varit låst.
Men hur gör jag som har MacBook?@meck 55855 wrote:
ÅH vad skönt. Den här ipcc-filen löste både problemet med internetdelning och det irriterande “samtal vidarekopplas” på min 3GS.
@dude 65480 wrote:
Det är samma sidor som jag har provat och inte fått det att funka. Måste man använda 8.1 versionen eller går det med den nyaste?
Även: Skall iTunes starta efter man lagt in koderna i cmd eller är det något annat som händer då?Vet inte om denna diskution skall föra på den tråden eller ej.. :confused:
Det ska gå att göra med nyare iTunes versioner också. Har du problem med att installera den genom itunes så kan du även göra genom cydia.
Öppna cydia, välj Manage/Sources, tryck på Edit och sen Add. Lägg till denna source anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]
Tryck på Done när sourcen har lagts till, sen kan du i den sourcen hitta Tele2 Bundle, tryck på Install och när den har installerats färdigt så ska du reboota din iPhone.[CODE]anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]
Tryck på Done när sourcen har lagts till, sen kan du i den sourcen hitta Tele2 Bundle, tryck på Install och när den har installerats färdigt så ska du reboota din iPhone. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.