Skriva åäö i Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Skriva åäö i Iphone

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Hur gör jag för att skriva åäö när jag skriver i Iphone. Vissa ord man skriver får man inget förslag för. Hur gör jag då för att skriva någon av nämnda bokstäver?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@jasifil 29363 wrote:

Hur gör jag för att skriva åäö när jag skriver i Iphone. Vissa ord man skriver får man inget förslag för. Hur gör jag då för att skriva någon av nämnda bokstäver?

tryck och håll A eller O så kommer det up en rektangel med alla dessa bokstäver 🙂

jasifil
    Member

Ja jäklar! Tusen tack.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Är din ifån jailbreakad?
    Finns ett bra litet program som gör att ÅÄÖ alltid är synliga på tangentbordet.
    Går mann upp på startsidan så har iPhoneInfo.se en bra liten guide hur man gör.
    Å, Ä, Ö direkt på tangentbordet!
    Tangenterna blir ju lite mindre eftersom fler ska visas. Men de är små ändå så skillnaden blir inte så stor. Dessutom så kan man låta bli att använda detta även om det är inlagt.

QeuDee
    Member

@r_o_n 29371 wrote:

Är din ifån jailbreakad?
    Finns ett bra litet program som gör att ÅÄÖ alltid är synliga på tangentbordet.
    Går mann upp på startsidan så har iPhoneInfo.se en bra liten guide hur man gör.
    Å, Ä, Ö direkt på tangentbordet!
    Tangenterna blir ju lite mindre eftersom fler ska visas. Men de är små ändå så skillnaden blir inte så stor. Dessutom så kan man låta bli att använda detta även om det är inlagt.

jah men… vore perfekt om man kunde sätta på rättstavningen 🙁

r_o_n
    Member

@qeudee 29380 wrote:

jah men… vore perfekt om man kunde sätta på rättstavningen 🙁

Jag letade faktiskt efter en funktion för att ta bort den. Såg att denna skulle göra det, emn rättstavningen funkar iaf på min – trots att jag har detta med ÅÄÖ

Gillar du det inte så är det vbara att avaktivera det med den där jordgloben som syns på tangentbordet (vet inte om den syns innan man lagt dit programmet).

jasifil
    Member

@r_o_n 29371 wrote:

Är din ifån jailbreakad?

Nix, jag har inte vågat jailbreaka luren än. Har inte haft den en vecka än. Det lär dröja innan jag vågar mig på det.

QeuDee
    Member

@r_o_n 29385 wrote:

Jag letade faktiskt efter en funktion för att ta bort den. Såg att denna skulle göra det, emn rättstavningen funkar iaf på min – trots att jag har detta med ÅÄÖ

Gillar du det inte så är det vbara att avaktivera det med den där jordgloben som syns på tangentbordet (vet inte om den syns innan man lagt dit programmet).

den syns om man har mer än ett språk i tangentbordet, den använder man för o byta språk, men hur fixade du rättstavningen med ÅÄÖ tangentbord snälla snälla :o:o

jasifil
    Member

@qeudee 29393 wrote:

den syns om man har mer än ett språk i tangentbordet, den använder man för o byta språk, men hur fixade du rättstavningen med ÅÄÖ tangentbord snälla snälla :o:o

Är det inte det som kallas automatisk korrigering i tangentbordsinställningarna?

r_o_n
    Member

@qeudee 29393 wrote:

Hade jag vetat hade jag skrivit det här. Men för några dagar sedan märkte jag att “bubblorna” med ord kom när jag skrev…

E-Minor
    Member
    Post count: 87

Jag använder det svenska tangentbordet från iKeyEx (i Cydia), inga problem med rättstavningen.

QeuDee
    Member

@e-minor 29444 wrote:

Jag använder det svenska tangentbordet från iKeyEx (i Cydia), inga problem med rättstavningen.

source? heter packagen?

E-Minor
    Member

@qeudee 29464 wrote:

source? heter packagen?

BigBoss, den sourcen är väl med från start tror jag. Programmet heter iKeyEx

wariorman
    Member

@qeudee 29366 wrote:

tryck och håll A eller O så kommer det up en rektangel med alla dessa bokstäver 🙂
    86200942136PM76ec.jpg

hur fick du till et hjärta i iphonen? 😀 e nyfiken:P

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@wariorman 30956 wrote:

hur fick du till et hjärta i iphonen? 😀 e nyfiken:P

Haha, det har jag oxå 😛 Fixa emoji via Cydia och skriv 😉

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.