Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Skriva åäö i Iphone
-
AuthorPosts
-
Hur gör jag för att skriva åäö när jag skriver i Iphone. Vissa ord man skriver får man inget förslag för. Hur gör jag då för att skriva någon av nämnda bokstäver?
Är din ifån jailbreakad?
Finns ett bra litet program som gör att ÅÄÖ alltid är synliga på tangentbordet.
Går mann upp på startsidan så har iPhoneInfo.se en bra liten guide hur man gör.
Å, Ä, Ö direkt på tangentbordet!
Tangenterna blir ju lite mindre eftersom fler ska visas. Men de är små ändå så skillnaden blir inte så stor. Dessutom så kan man låta bli att använda detta även om det är inlagt.@r_o_n 29371 wrote:
Är din ifån jailbreakad?
Finns ett bra litet program som gör att ÅÄÖ alltid är synliga på tangentbordet.
Går mann upp på startsidan så har iPhoneInfo.se en bra liten guide hur man gör.
Å, Ä, Ö direkt på tangentbordet!
Tangenterna blir ju lite mindre eftersom fler ska visas. Men de är små ändå så skillnaden blir inte så stor. Dessutom så kan man låta bli att använda detta även om det är inlagt.jah men… vore perfekt om man kunde sätta på rättstavningen 🙁
@qeudee 29380 wrote:
jah men… vore perfekt om man kunde sätta på rättstavningen 🙁
Jag letade faktiskt efter en funktion för att ta bort den. Såg att denna skulle göra det, emn rättstavningen funkar iaf på min – trots att jag har detta med ÅÄÖ
Gillar du det inte så är det vbara att avaktivera det med den där jordgloben som syns på tangentbordet (vet inte om den syns innan man lagt dit programmet).
@r_o_n 29385 wrote:
Jag letade faktiskt efter en funktion för att ta bort den. Såg att denna skulle göra det, emn rättstavningen funkar iaf på min – trots att jag har detta med ÅÄÖ
Gillar du det inte så är det vbara att avaktivera det med den där jordgloben som syns på tangentbordet (vet inte om den syns innan man lagt dit programmet).
den syns om man har mer än ett språk i tangentbordet, den använder man för o byta språk, men hur fixade du rättstavningen med ÅÄÖ tangentbord snälla snälla :o:o
@qeudee 29393 wrote:
den syns om man har mer än ett språk i tangentbordet, den använder man för o byta språk, men hur fixade du rättstavningen med ÅÄÖ tangentbord snälla snälla :o:o
Hade jag vetat hade jag skrivit det här. Men för några dagar sedan märkte jag att “bubblorna” med ord kom när jag skrev…
Jag använder det svenska tangentbordet från iKeyEx (i Cydia), inga problem med rättstavningen.
@wariorman 30956 wrote:
hur fick du till et hjärta i iphonen? 😀 e nyfiken:P
Haha, det har jag oxå 😛 Fixa emoji via Cydia och skriv 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.