Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 701 through 750 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hejsan alla!

Jag behöver verkligen hjälp 🙁 jag kan inte Jailbreaka min Iphone 3G :S har gjort det förut men nu när jag startar QuickPwn22 och ansluter och allt kommer till sista steget där mobilen går i Recovery Mode…jag har väntat i flera timmar utan att något händer bilden kommer upp där det är USB kabeln och iTunes men inget mer händer i QuickPwn22 det snurrar runt o runt 🙁 🙁 🙁 hjälp

Haval
    Member
    Post count: 14

Hejsan alla!

Jag behöver verkligen hjälp 🙁 jag kan inte Jailbreaka min Iphone 3G :S har gjort det förut men nu när jag startar QuickPwn22 och ansluter och allt kommer till sista steget där mobilen går i Recovery Mode…jag har väntat i flera timmar utan att något händer bilden kommer upp där det är USB kabeln och iTunes men inget mer händer i QuickPwn22 det snurrar runt o runt 🙁 🙁 🙁 hjälp

toobii
    Member
    Post count: 2

@mrcabelguy 22110 wrote:

Går ej att stänga av pin kod på sim i iPhone du får fixa det i en annan telefon

Joho, jag stängde alldeles nyss av SIM PIM med min iPhone 3G…

Inställningar->Telefon->SIM PIN

där finns en 0/1-knapp som jag slog över till 0. Krävde att jag slog in PIN och sen är det ok. Testade att starta om telefonen och nu kräver den inte upplåsning av SIM för att koppla upp sig.

toobii
    Member
    Post count: 2

@mrcabelguy 22110 wrote:

Går ej att stänga av pin kod på sim i iPhone du får fixa det i en annan telefon

där finns en 0/1-knapp som jag slog över till 0. Krävde att jag slog in PIN och sen är det ok. Testade att starta om telefonen och nu kräver den inte upplåsning av SIM för att koppla upp sig.

Kungen
    Member
    Post count: 985

@toobii 22190 wrote:

Men då har du redan låst upp den med yellowsn0w?

Kungen
    Member

@toobii 22190 wrote:

Men då har du redan låst upp den med yellowsn0w?

snook
    Member
    Post count: 2190

@haval 22172 wrote:

Hejsan alla!

Men du tryckte väl lika som dom gjorde på bilden?

snook
    Member
    Post count: 2190

@haval 22172 wrote:

Hejsan alla!

Men du tryckte väl lika som dom gjorde på bilden?

Ramerix
    Member
    Post count: 92

Tjenare, jag hittade en rätt lovande guide på inet hur man Jailbreakar med QuickPwn 2.2 och jag började och allting verkade flyta på, va lite efter när man skulle trycka på home och så men verkade funka endå !? 😛

Men glömde att trycka i boot logon då ja ville ha den, haha så ja gjorde om de i gen och va bättre med att trycka in home och så !

Allt är klart och jag har den där annanasen som boot logo!! Men hur vet jag att allting blev rätt ? Jag märker ingen skillnad?

Och ska jag gå in i iTunes och trycka på återställa sen välja den filen som jag använde i QuickPwn 2.2 ?

Ramerix
    Member
    Post count: 92

Tjenare, jag hittade en rätt lovande guide på inet hur man Jailbreakar med QuickPwn 2.2 och jag började och allting verkade flyta på, va lite efter när man skulle trycka på home och så men verkade funka endå !? 😛

Men glömde att trycka i boot logon då ja ville ha den, haha så ja gjorde om de i gen och va bättre med att trycka in home och så !

Allt är klart och jag har den där annanasen som boot logo!! Men hur vet jag att allting blev rätt ? Jag märker ingen skillnad?

Och ska jag gå in i iTunes och trycka på återställa sen välja den filen som jag använde i QuickPwn 2.2 ?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@ramerix 22363 wrote:

Om det funkar så ska du ha en ananas när du startar om den, och det ska finnas två nya ikoner, Cydia och Installer 🙂

Om du återställer i iTunes försvinner jailbreaket 😉

Mekke
    Member

@ramerix 22363 wrote:

Om det funkar så ska du ha en ananas när du startar om den, och det ska finnas två nya ikoner, Cydia och Installer 🙂

Om du återställer i iTunes försvinner jailbreaket 😉

arlington
    Member
    Post count: 22

Jag är lite osäker huruvida detta är en småfråga eller ej, men med tanke på att resten här är betydligt mer erfarna antar jag att detta är en liten fråga för er, om än inte för mig. 😛
    Av någon anledning fungerar inte adresserna i Cydia eller Installer;
    Cydia source: 3G unlock – official yellowsn0w devteam site
    Installer repo: 3G unlock – official yellowsn0w devteam site

‘Dit not find repositary’ står det och längre än så kommer jag inte.

Och när jag söker efter yellowsn0w kommer BigBoss Yellowsn0w v. 1 (om jag minns rätt) upp, men efter installation händer ingenting. Jag är ganska säker på att jag gör något ganska galet men även fast jag läst allt jag kommit över om detta fiffiga program sedan det kom ut uppgifter, så hittar jag inget svar.
    Grejen är ju att det ska vara senaste versionen, 0,9x men den finns ingenstans.
    Det verkar vara fler än jag som inte hittar det i Cydia eller Installer, men så vitt jag sett har ingen svarat på deras frågor.

Så nu sätter jag min tilltro till er här, vet ni hur jag ska gå tillväga? :confused:
    Behöver jag något mer program utöver yellowsn0w? BossPref är ju väldigt omtalat men jag förstår inte exakt hur man hittar det efter installation. 😮

Tack på förhand!

arlington
    Member

Jag är lite osäker huruvida detta är en småfråga eller ej, men med tanke på att resten här är betydligt mer erfarna antar jag att detta är en liten fråga för er, om än inte för mig. 😛

Och när jag söker efter yellowsn0w kommer BigBoss Yellowsn0w v. 1 (om jag minns rätt) upp, men efter installation händer ingenting. Jag är ganska säker på att jag gör något ganska galet men även fast jag läst allt jag kommit över om detta fiffiga program sedan det kom ut uppgifter, så hittar jag inget svar.
    Det verkar vara fler än jag som inte hittar det i Cydia eller Installer, men så vitt jag sett har ingen svarat på deras frågor.

Så nu sätter jag min tilltro till er här, vet ni hur jag ska gå tillväga? :confused:
    Behöver jag något mer program utöver yellowsn0w? BossPref är ju väldigt omtalat men jag förstår inte exakt hur man hittar det efter installation. 😮

Tack på förhand!

Kungen
    Member

@arlington 22385 wrote:

Tack på förhand!

Du har skrivit yellowsn0w.com elr?
    Det ska vara http:// apt9.yellowsn0w.com (utan mellanrum mellan / och a
    😛 För cydia, installer vet jag inte 😛

Kungen
    Member

@arlington 22385 wrote:

Tack på förhand!

Du har skrivit yellowsn0w.com elr?
    Det ska vara http:// apt9.yellowsn0w.com (utan mellanrum mellan / och a
    😛 För cydia, installer vet jag inte 😛

arlington
    Member

Hej!

Tack för det snabba svaret! 😀
    Tyvärr är det där adressen jag använd, som inte fungerar. Funderar på om det är något fel på mitt Cydia, börjar allvarligt tro att det inte finns någon hjälp att få för detta problem. 🙁

arlington
    Member

Hej!

Tyvärr är det där adressen jag använd, som inte fungerar. Funderar på om det är något fel på mitt Cydia, börjar allvarligt tro att det inte finns någon hjälp att få för detta problem. 🙁

Mekke
    Member

@arlington 22393 wrote:

Hej!

Skumt… För i inlägget över skrev du att du skrivit yellowsn0w.com, istället för apt9.yellowsn0w.com :confused:

För installer är det i.yellowsn0w.com. Och BigBoss yellowsn0w v1 är en bossprefs-toggle för yellowsn0w tror jag…

Mekke
    Member

@arlington 22393 wrote:

Hej!

Skumt… För i inlägget över skrev du att du skrivit yellowsn0w.com, istället för apt9.yellowsn0w.com :confused:

För installer är det i.yellowsn0w.com. Och BigBoss yellowsn0w v1 är en bossprefs-toggle för yellowsn0w tror jag…

arlington
    Member

Ja, adressen ändrades när det publicerades, lite lustigt.
    Tack för infot om BossPrefs Toggle, varit lite fundersam över den. 😀

Ominstallerade Cydia men det fungerar fortfarande inte att lägga till sourcen.
    Ska försöka fler gånger idag så kan jag återkomma om det löser sig eller ngt.

Tack för hjälpen iaf! 😀

arlington
    Member

Ja, adressen ändrades när det publicerades, lite lustigt.
    Tack för infot om BossPrefs Toggle, varit lite fundersam över den. 😀

Ominstallerade Cydia men det fungerar fortfarande inte att lägga till sourcen.
    Ska försöka fler gånger idag så kan jag återkomma om det löser sig eller ngt.

Tack för hjälpen iaf! 😀

arlington
    Member

Okej, nu lyckades jag adda source i Cydia, MEN jag får felmeddelande ‘size mismatch’ eller något liknande, och hur jag än gör kan jag inte se filer vare sig på apt.bigboss .us.com/repofiles/cydia , hackndev’s source eller ngt liknande. De source som är installerade genom packages går att läsa in, och jag ser alla filer där.
    Vad jag än gör så går det inte att installera BigBoss’ paket som source via Cydia, därav mina försök att lägga in den som manuell source.

Läste på en sida att man ska uppdatera Cydia men när jag försöker ta ner filen i Changes verkar det gå bra, men sedan finns filen ändå kvar i changes= den inte kan ha installerats. Enligt BigBoss kan felmeddelandet ‘size mismatch’ bero på alltför stor trafik, men flertalet människor har samma problem oavsett när de försöker.

Ett par ggr stod det “Updating Database, Downloading Release, Downloading Packages, Error: Sub-process bzip2 retu..”, och jag installerade självklart bzip2 updaten för säkerhets skull. Dock ingen skillnad över huvudtaget. Eftersom problemet kvarstår har jag lite möjliga fel; a) servern är överbelastad, b) korrupta filer, c) fel på mitt Cydia- som kräver uppdatering av programmet som jag inte kan installera.

Nu börjar jag få gråa hår på riktigt, hur ska jag kunna ta ner yellowsn0w när de addade sourcerna inte kan visa några som helst paket?

arlington
    Member

Okej, nu lyckades jag adda source i Cydia, MEN jag får felmeddelande ‘size mismatch’ eller något liknande, och hur jag än gör kan jag inte se filer vare sig på apt.bigboss .us.com/repofiles/cydia , hackndev’s source eller ngt liknande. De source som är installerade genom packages går att läsa in, och jag ser alla filer där.
    Vad jag än gör så går det inte att installera BigBoss’ paket som source via Cydia, därav mina försök att lägga in den som manuell source.

Läste på en sida att man ska uppdatera Cydia men när jag försöker ta ner filen i Changes verkar det gå bra, men sedan finns filen ändå kvar i changes= den inte kan ha installerats. Enligt BigBoss kan felmeddelandet ‘size mismatch’ bero på alltför stor trafik, men flertalet människor har samma problem oavsett när de försöker.

Ett par ggr stod det “Updating Database, Downloading Release, Downloading Packages, Error: Sub-process bzip2 retu..”, och jag installerade självklart bzip2 updaten för säkerhets skull. Dock ingen skillnad över huvudtaget. Eftersom problemet kvarstår har jag lite möjliga fel; a) servern är överbelastad, b) korrupta filer, c) fel på mitt Cydia- som kräver uppdatering av programmet som jag inte kan installera.

Nu börjar jag få gråa hår på riktigt, hur ska jag kunna ta ner yellowsn0w när de addade sourcerna inte kan visa några som helst paket?

bozz
    Member
    Post count: 1199

jag lyckades jailbreaka tillslut!

Lite frågor:
    Hur vet man att Backgrounder körs/inte körs? jobbigt om den ligger o drar utan att man använder den.

I appen iRealSMS står det att den kommer ersätta vanliga smsprogramet…försvinner det?

De apps jag laddar ner syns inte på “skrivbord”?!?! kan inget hur gör man?

Jag ser inte Iphonen i DenHärDatorn när den är inkopplad?

bozz
    Member

jag lyckades jailbreaka tillslut!

Lite frågor:
    Hur vet man att Backgrounder körs/inte körs? jobbigt om den ligger o drar utan att man använder den.

I appen iRealSMS står det att den kommer ersätta vanliga smsprogramet…försvinner det?

De apps jag laddar ner syns inte på “skrivbord”?!?! kan inget hur gör man?

Jag ser inte Iphonen i DenHärDatorn när den är inkopplad?

Appelphone
    Member
    Post count: 594

1. har alldrig använt Den appen så jag vet inte 🙁
    2. Om du avinstallerar iRealSMS kommer den vanliga SMS appen tillbaka.
    3. På skrivordet på datorn?
    4. Du ser den som en kamera, du kan föra över bilder den vägen, men du kommer inte åt några systemfiler.

Appelphone
    Member

1. har alldrig använt Den appen så jag vet inte 🙁
    2. Om du avinstallerar iRealSMS kommer den vanliga SMS appen tillbaka.
    3. På skrivordet på datorn?
    4. Du ser den som en kamera, du kan föra över bilder den vägen, men du kommer inte åt några systemfiler.

bozz
    Member

3.naj, menar iphones “skrivbord”…eller vad det nu kallas springboard kanske? (Där som alla appsikoner ligger) jag ser inga av de apps jag installerar där?!
    4. Jo, såg en kamera förrut (Iphonen), men nu syns inte någon sån längre?!

bozz
    Member

3.naj, menar iphones “skrivbord”…eller vad det nu kallas springboard kanske? (Där som alla appsikoner ligger) jag ser inga av de apps jag installerar där?!
    4. Jo, såg en kamera förrut (Iphonen), men nu syns inte någon sån längre?!

Appelphone
    Member

aa, springboard kallas det 😀
    men det där verkar lustigt…

Appelphone
    Member

aa, springboard kallas det 😀
    men det där verkar lustigt…

bozz
    Member

har visserligen bara installerat 2 apps. Backgrounder – har väl kanske ingen sådan ikon. Och Quickgold – Den borde väl nästan ha en?

bozz
    Member

har visserligen bara installerat 2 apps. Backgrounder – har väl kanske ingen sådan ikon. Och Quickgold – Den borde väl nästan ha en?

Appelphone
    Member

då är det det. För dom appsen har inga ikoner, bevis på quickgold:
    QuickGold – iPhone Apps, iPhone 3G apps and iPod touch Applications Gallery appsafari.com

Appelphone
    Member

då är det det. För dom appsen har inga ikoner, bevis på quickgold:
    QuickGold – iPhone Apps, iPhone 3G apps and iPod touch Applications Gallery appsafari.com

bozz
    Member

ahh hehe dåså..tack.

Vilket är lättaste sättet att få in NES-roms, är det fortfarande SSH?

bozz
    Member

ahh hehe dåså..tack.

Kungen
    Member

@bozz 22748 wrote:

ahh hehe dåså..tack.

Nej, ladda ner via cydia/ installer 🙂 Har inte provat ssh men det verkar lite lättare att ladda ner de direkt 😛

Kungen
    Member

@bozz 22748 wrote:

ahh hehe dåså..tack.

Nej, ladda ner via cydia/ installer 🙂 Har inte provat ssh men det verkar lite lättare att ladda ner de direkt 😛

Mekke
    Member

@bozz 22710 wrote:

Lite frågor:

Prova ladda ned SBSettings och sen Processes. Om du då drar fingret längs statusbaren så borde det stå Processes nånstans. Klicka på den, så ser du vilka program som körs i bakgrunden (mail och telefon är standard) 🙂

Mekke
    Member

@bozz 22710 wrote:

Lite frågor:

Prova ladda ned SBSettings och sen Processes. Om du då drar fingret längs statusbaren så borde det stå Processes nånstans. Klicka på den, så ser du vilka program som körs i bakgrunden (mail och telefon är standard) 🙂

arlington
    Member

Tänkte bara säga att jag låste upp min iPhone just, med HACX‘s program via datorn. Gick hur lätt som helst och det funkar direkt att ta emot SMS, ringa och hänga på nätet på mitt Parlino SIM-kort. Cydia uppdaterades och installerade allt utan problem, konstigt nog.
    Läs mer på [Tutorial] 3G Unlock method that works – Page 4 – Hackint0sh om ni inte redan gjort det.

arlington
    Member

Tänkte bara säga att jag låste upp min iPhone just, med HACX‘s program via datorn. Gick hur lätt som helst och det funkar direkt att ta emot SMS, ringa och hänga på nätet på mitt Parlino SIM-kort. Cydia uppdaterades och installerade allt utan problem, konstigt nog.
    Läs mer på [Tutorial] 3G Unlock method that works – Page 4 – Hackint0sh om ni inte redan gjort det.

fakker
    Member
    Post count: 29

Jag bara undrar, måste man jailbreaka telefonen för att kunna låsa upp den?

fakker
    Member

arlington
    Member

@fakker 22841 wrote:

Ja det måste man. 🙂 Har du problem med detta?

arlington
    Member

@fakker 22841 wrote:

Ja det måste man. 🙂 Har du problem med detta?

fakker
    Member

Nej har inte köpt min iphone än så jag bara undra. men vad har läst på forumet ska det inte vara så svårt.

fakker
    Member

Nej har inte köpt min iphone än så jag bara undra. men vad har läst på forumet ska det inte vara så svårt.

Viewing 50 posts - 701 through 750 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.