Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 751 through 800 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 403

Min iPhone var konstig så jag fick återställa den.
    Jag jailbreakade den precis men det går inte att lägga in crackad IAP filer på den :/

Det står att filen inte är igenkännlig. Jag gör som vanligt, drar in filen i iTunes sen synkar jag.

Är det något man måste göra för att kunna ha crackade apps? Minns inte då det var längesen jag jailbreaka.

Jag vet att man kan via SSH men innan gjorde jag det via iTunes och det var väldigt smidigt 😛

utalker
    Member

Jag jailbreakade den precis men det går inte att lägga in crackad IAP filer på den :/

Det står att filen inte är igenkännlig. Jag gör som vanligt, drar in filen i iTunes sen synkar jag.

Är det något man måste göra för att kunna ha crackade apps? Minns inte då det var längesen jag jailbreaka.

Jag vet att man kan via SSH men innan gjorde jag det via iTunes och det var väldigt smidigt 😛

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@utalker 23438 wrote:

Du måste patcha mobileinstallation-filen.

Prova detta

Mekke
    Member

@utalker 23438 wrote:

Prova detta

utalker
    Member

@mekke 23442 wrote:

Prova detta

Tackar 😛 Nu när du säger det så minns jag att jag gjorde det en gång i tiden.

utalker
    Member

@mekke 23442 wrote:

Prova detta

Tackar 😛 Nu när du säger det så minns jag att jag gjorde det en gång i tiden.

Hane
    Member
    Post count: 46

Xperia Tele2 -> Iphone Tele2

Jag har valt att byta in min Xperia mot en Iphone 3G. Saken är den att jag sitter med ett Tele2 abonnemang.

För att jag ska kunna använda mitt Tele2 kort måste jag köpa ett Telia kort först så jag kan göra QuickPwn och yellowsn0w?
    Isf räcker det med att jag köper ett kontantkort på 100kr?

Hane
    Member

Jag har valt att byta in min Xperia mot en Iphone 3G. Saken är den att jag sitter med ett Tele2 abonnemang.

För att jag ska kunna använda mitt Tele2 kort måste jag köpa ett Telia kort först så jag kan göra QuickPwn och yellowsn0w?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@hane 23801 wrote:

nej, quickpwn sköter aktiveringen åt dig 🙂 inget simkort från telia behövs 😀

Kungen
    Member

@hane 23801 wrote:

nej, quickpwn sköter aktiveringen åt dig 🙂 inget simkort från telia behövs 😀

Hane
    Member

Så du menar att jag kan använda mig utav ett Tele2 kort för att ladda hem yellowsn0w? :S

Jobbigt bara, det verkar som Phone House blåste mig på min Iphone =/
    Återkommer med mer info.

P.s Tack för det snabba svaret, guld värt!

Hane
    Member

Så du menar att jag kan använda mig utav ett Tele2 kort för att ladda hem yellowsn0w? :S

Återkommer med mer info.

Kungen
    Member

@hane 23808 wrote:

Återkommer med mer info.

Först stoppar du in telefonen i datorn (med tele2kortet) itunes kommer säga att det är ogiltigt, men stäng bara ner itunes. Sedan öppnar du quickpwn och kör som vanligt:) sen när den är jailbreakad, går du in i cydia, lägger til sourcen apt9.yellowsn0w.com, installera ys och starta om telefonen och det ska funka:) nottera att du måste ha wifi för cydia, om inte gå till en polare som har eller sjukhus, bibliotek elr stora allmänna platser som brukar ha:)

Kungen
    Member

@hane 23808 wrote:

Återkommer med mer info.

Först stoppar du in telefonen i datorn (med tele2kortet) itunes kommer säga att det är ogiltigt, men stäng bara ner itunes. Sedan öppnar du quickpwn och kör som vanligt:) sen när den är jailbreakad, går du in i cydia, lägger til sourcen apt9.yellowsn0w.com, installera ys och starta om telefonen och det ska funka:) nottera att du måste ha wifi för cydia, om inte gå till en polare som har eller sjukhus, bibliotek elr stora allmänna platser som brukar ha:)

Victorius
    Member
    Post count: 88

[IMG]https://www.iphoneinfo.se/forum/attachment.php?attachmentid=258&stc=1&d=1233076791[/IMG]

Någon som har något bra tips för hur jag ska få next-knappen att bli blå så jag kan trycka?
    Har testat två olika firmware filer men det är fastnar där ändå.

Aldrig blivit så förut när jag jailbreakat

Edit: det fixade sig, jag var bara lite ung och dum 🙂

Victorius
    Member
    Post count: 88

[IMG]https://www.iphoneinfo.se/forum/attachment.php?attachmentid=258&stc=1&d=1233076791[/IMG]

Någon som har något bra tips för hur jag ska få next-knappen att bli blå så jag kan trycka?
    Har testat två olika firmware filer men det är fastnar där ändå.

Aldrig blivit så förut när jag jailbreakat

Edit: det fixade sig, jag var bara lite ung och dum 🙂

Ericzaaah
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag har en liten fråga angående Rebelsim. Köpte precic ett rebel sim till min iphone 3g firmware 2.2 uppdaterad i itunes så basebandet är ju också uppdaterat.

Men saksam. Undrar om ni har några bra länk eller några bra råd när jag skall sätta i rebelsimmet i iphonen? i fall man skall göra på ett visst sätt eller hur man nu skall göra så allt funkar.

MVH ERIC

Ericzaaah
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag har en liten fråga angående Rebelsim. Köpte precic ett rebel sim till min iphone 3g firmware 2.2 uppdaterad i itunes så basebandet är ju också uppdaterat.

Men saksam. Undrar om ni har några bra länk eller några bra råd när jag skall sätta i rebelsimmet i iphonen? i fall man skall göra på ett visst sätt eller hur man nu skall göra så allt funkar.

MVH ERIC

tokboffe
    Member
    Post count: 2

Köpte precis en Iphone 3g 8gb från Telia, på abonnemang. Undrar om det finns någon som helst risk att låsa upp mobilen för apps etc, vore ju sådär kul att bli fast med en månadskostnad på en mobil som inte funkar.

Tacksam för svar.

tokboffe
    Member

Köpte precis en Iphone 3g 8gb från Telia, på abonnemang. Undrar om det finns någon som helst risk att låsa upp mobilen för apps etc, vore ju sådär kul att bli fast med en månadskostnad på en mobil som inte funkar.

Tacksam för svar.

basebandit
    Member

Så jag lyckades i mistak uppdatera till baseband 02.30.03. Hur dum måste man vara? Finns det någån sätt i världen att gå tillbaka till 02.28.00 baseband?

Man blir ju ledsen av sånt här.

DTS
    Member
    Post count: 169

@basebandit 24385 wrote:

Så jag lyckades i mistak uppdatera till baseband 02.30.03. Hur dum måste man vara? Finns det någån sätt i världen att gå tillbaka till 02.28.00 baseband?

Man blir ju ledsen av sånt här.

tyvärr inte, finns tyvärr inga möjligheter att gå tillbaka med BB 🙁

basebandit
    Member

Det låter ju hemskt.. Hoppas någån hittar lösning till detta snart.

DTS
    Member
    Post count: 169

@basebandit 24387 wrote:

Det låter ju hemskt.. Hoppas någån hittar lösning till detta snart.

hoppas det med, men tyvärr har det varit så ända sen första iphone 3g:n ;_;

Mowgli
    Member
    Post count: 27

Hej! Om man har en iPhone som är köpt ifrån Schweiz.. kan man låsa upp den eller “jailbrake”a den utan problem då? TACKSAM FÖR AKUT SVAR 🙂

Matt3
    Member
    Post count: 251

@mowgli 24509 wrote:

Hej! Om man har en iPhone som är köpt ifrån Schweiz.. kan man låsa upp den eller “jailbrake”a den utan problem då? TACKSAM FÖR AKUT SVAR 🙂

Ja det är bara att köra på 🙂 Spelar ingen roll vilket land den är köpt i 😉 Jag tror min kommer från usa då jag köpte den av en på tradera helt ny. och inte fick med några kvitton eller så. Men som sagt det är bara att köra på 😀

Tiax
    Member
    Post count: 58

Jag använde Mekke’s custom IPSW-fil för att uppgradera från 2.2.
    Innan jag uppgraderade var min lur jailbreakad och nu efter är den också det men installer försvann.. Cydia finns kvar men inte installer.
    Och jag kan inte köra QuickPwn med Mekke’s custom IPSW-fil.
    Så hur får jag in Installer-appen? =)

Andreas91
    Member
    Post count: 97

Vart kan man hitta Mekkes custom firmware?
    Jag har en liten fråga
    sitter här med min 2.1 telefon och har tänkt updatera, vill hällre köra Yellowsnow än Gevey. Men hur ska jag gå till väga? Hur ska man kunna ladda ner 2.2?

Mekke
    Member

@andreas91 25118 wrote:

Vart kan man hitta Mekkes custom firmware?

HÄR 😛

gha
    Member
    Post count: 4

Jag tänkte köpa mig en iphone nu i dagarna och jag undra om dom har börjat sälja 2.2.1/02.30.03 än? Isf är det ingen idé.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@gha 25165 wrote:

Jag tänkte köpa mig en iphone nu i dagarna och jag undra om dom har börjat sälja 2.2.1/02.30.03 än? Isf är det ingen idé.

Köpte min i lördags. Fick 2.2.

spjonky
    Member
    Post count: 138

har beställt min Iphone nu wohoo har två frågor här bara, skulle inte förvåna mig om man får en 2.2.1, finns det jailbreak till det med windows ?

vi säger att man skulle få 2.1..kan man då fixa 2.2 genom itunes?

Kungen
    Member

Jupp, besök iClarified där du hittar FW filer till 2.2 och jailbreak till windows 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

Går det inte att jailbreaka 2.2.1 BB 02.30.03?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

det går…

carpe
    Member

Lyckades att jailbreaka. Men nu har jag ingen täckning? Kör Telia

petbir
    Member
    Post count: 68

När jag kör jailbreak exe QuickPwn225-2 filen kommer det upp hold home intryckt.
    kommer inte ihåg exaxt , men det går iallafall inte installera avslutas pga av att jag inte vet vad jag skall hålla nere under instllatiopnen .
    någon som vet en utförlig länk hur man gör helst på svenska

Kungen
    Member

iClarified, gå in på iPhone> jailbreak> How to jailbreak 2.x.x using Windows/ using mac, beroende på vad du använder:) tryck sedan på svenska flaggan och den översätts till svenska 🙂

petbir
    Member
    Post count: 68

Tack 🙂

carpe
    Member

Och hur gör jag med min “no service” efter att ha jailbreakat ?

ekkg
    Member
    Post count: 294

snabb fråga…. jag har jailbreakat förrut, men det var ett tag sen… haha.

När man ska hålla in shift och återställa i iTunes, försvinner allt på telefonen då? (iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows))

Kungen
    Member

@ekkg 25428 wrote:

snabb fråga…. jag har jailbreakat förrut, men det var ett tag sen… haha.

När man ska hålla in shift och återställa i iTunes, försvinner allt på telefonen då? (iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows))

Japp 🙂

carpe
    Member

Ingen som vill ta sig an mitt problem? “gör om, gör rätt metoden” funkar inte, har jailbreakat om ett flertal gången

Kungen
    Member

Tja, har du testat att det inte är smikortet de é fel på? Annars måste jag nog säga rebelsim 🙁

carpe
    Member

@kungen 25459 wrote:

Tja, har du testat att det inte är smikortet de é fel på? Annars måste jag nog säga rebelsim 🙁

Jag sitter tyvärr med 2.2.1 och 02.30.03, och då funkar inte rebelsim(?).
    Kör telia, och funkade fint då luren inte var jailbreakad.

Kungen
    Member

Har för mig att det var någon som sa att rebelsim funkade med 2.2.1:confused:

ekkg
    Member
    Post count: 294

@kungen 25435 wrote:

Japp 🙂

Går det bra utan att återställa? Vill inte förlora alla kontakter och inställningar

Kungen
    Member

I guiden står det att man ska återställa men jag tror inte de behövs, lämnar över frågan till någon annan:)

Mekke
    Member

@kungen 25492 wrote:

I guiden står det att man ska återställa men jag tror inte de behövs, lämnar över frågan till någon annan:)

Jag gjorde inte det, funkade perfekt. Två gånger t.o.m. 😀

carpe
    Member

Fick aldrig något svar på mitt problem här. Så jag återställde och kör icke Jailbreakat i fortsättningen.

Viewing 50 posts - 751 through 800 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.