Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Åh fan så skönt! 🙂 hur fixar man det ?
Antar att man måste ändra nått eller så? PussSådär, efter månget om o men så har ja lyckats jailbreaka (med redsnow) o unlocka (med ultrasnow).
Nu kom ett nytt problem, jag får ingen täckning.
När jag går in under “Operatör” o väljer comviq så kommer det nått meddelande om att nätverket är svagt.
Kan man fixa detta på nått sätt eller måste man göra om allt från början?
åh har det redan kommit jailbrak till 3.0? har varit borta utan internet 1 vecka o så händer allt detta 😀
så det är bara att återstaälla och hitta redsnow och köra om som vanligt då?
@r2d2 36262 wrote:
åh har det redan kommit jailbrak till 3.0? har varit borta utan internet 1 vecka o så händer allt detta 😀
så det är bara att återstaälla och hitta redsnow och köra om som vanligt då?
Du har hajat! Titta in på Dev-Team Blog och ladda ner redsn0w därifrån.
Ifall du behöver ultrasn0w så finns det på Cydia (efter att du lagt till rätt repo, men den finns på sidan jag länkar till ovan!
Ett tips, hacktivera inte! Jag skulle återställa min pga lite “sönderhackning” (:rolleyes:), och hade samtidigt simkortet i en annan telefon för att vara “nå-bar” (:P) och orkade inte sätta tillbaka det när jag skulle aktivera den, så jag hacktiverade med redsn0w och fick ingen täckning. Det slutade med en till återställning 🙁 Jag som skulle gå o lägga mej tidigt ikväll 😛
Tjenare.
Jag skulle tidigare idag jailbreaka min lur, men under första återställningen hängde sig Itunes och telefonen när det nästan var klart. Itunes var lätt att starta om, men hur gör man med telefonen? Jag tror detta skedde därför att jag försökte uppdatera med en gammal version av itunes (8.1.1.xxx något) men är som ledsen noob så klart inte säker 😛
Tack på förhand!
@älgarochkakor 36508 wrote:
Tjenare.
Jag skulle tidigare idag jailbreaka min lur, men under första återställningen hängde sig Itunes och telefonen när det nästan var klart. Itunes var lätt att starta om, men hur gör man med telefonen? Jag tror detta skedde därför att jag försökte uppdatera med en gammal version av itunes (8.1.1.xxx något) men är som ledsen noob så klart inte säker 😛
Tack på förhand!
Sätt iPhonen i DFU (iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode), ladda ned iTunes 8.2 (Apple – iTunes- Hmta iTunes) och försök igen! 😀
Vad skulle vi göra utan dig Mekke? :laugh: Tack så jätte mycket!!
Hej! Jag har försökte läsa så många guider o information om jailbreaking samt upplåsning av iPhone som möjligt. Men det är lite av ett virrevarv för en nybörjare som mig. Jag lyckades för några månader sedan att låsa upp min engelska iPhone så jag kan stoppa in vilket SIM kort som helst i den. Nu verkar det som att det finns en upplåsning för v 3.0 oxå. Dock när jag läser på DEV teams hemsida så förstår jag att jag inte kan använda deras pwnagetool 3.0 för att jag använder yellowsn0w för att kunna ringa från mitt nuvarande SIM kort. Så vad ska jag göra? Någon som har lust att hjälpa en något förvirrad iPhone älskare som vill kunna nyttja den till fullo? Jag har just nu, som sagt, en upplåst iPhone 3G version 2.2 (5G77) med modelfirmware 02.28.00 … Någon som har en aning om vilken guide jag ska följa för att vara säker på att telefonen inte kommer att låsa sig till mitt ursprungliga O2 SIM kort från England? Tacksam för svar!
Hej iphone-experter! Jag har lyckats jailbreaka och låsa upp min iphone 3gs 32g beställd från International-orders.com. På iClarified.com finns det en guide för hur man tar rätt på sin telefons iBEC och iBSS-nummer för att i framtiden kunna jailbreaka sin 3gs telefon. Jag har precis lyckats få min telefon att fungera med mitt tre sim och har ingen lust att börja om. Vad säger ni är det något jag borde göra för att kunna låsa upp telefonen när 3.1 firmwaren kommer? Tack på förhand! Varför skaffade jag inte en Iphone tidigare – allt annat är…
Hej
ska införskaffa mig en iphone nu när nya modellen släpps, och har upptäckta att det är många som verkar helt “sålda” på sin iphone, och det tycks finnas massor med apps till denna.
Nu till min fråga varför jailbreakar man telefonen och vad kan den göra extra då ???
Dum fråga, ja vet men jag har inte hittat svar så jag fattat iaf//uffe
Hej, tänkte bara fråga er experter om det är säkert att i dagsläget uppdatera luren i iTunes? -Så att man inte råkar få FW 3.1? Tänkte bryta min ur Telias fängelse, därför som jag undrar.
@snfilms 37590 wrote:
Hej, tänkte bara fråga er experter om det är säkert att i dagsläget uppdatera luren i iTunes? -Så att man inte råkar få FW 3.1? Tänkte bryta min ur Telias fängelse, därför som jag undrar.
ladda ner 3.0 ipsw filen och gör en återställning till den, helt onödigt o chansa
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw@qeudee 37608 wrote:
ladda ner 3.0 ipsw filen och gör en återställning till den, helt onödigt o chansa
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipswTackar! Men visst ska detta inte innebära några vidare problem i Jailbreak/Ultrasn0w-proceduren? :rolleyes:
@snfilms 37613 wrote:
Tackar! Men visst ska detta inte innebära några vidare problem i Jailbreak/Ultrasn0w-proceduren? :rolleyes:
nej det bara o köra
jailbreak guide
ultrasnow guideOm jag har 2.2.1 nu och uppdaterar till 3.0 och jailbreaket inte fungerar kan jag då återställa telefonen till 2.2.1? Använder Telenor + Rebel Sim idag (Telia låst iPhone).
Är det någon som stött på några problem med Telenor och jailbreak eller är det bara att tuta och köra?Hej,
jag ska till Kanada i höst och vill då gärna få min iPhone 3G (3.0) att leka med en av mobiloperatörerna där. Om jag har förstått rätt är det “bara” att jailbreaka och sedan låsa upp med ultrasn0w. Allt detta kan jag förstås fixa hemma och använda mitt Telia-SIM tills jag åker?Jag har dock en liten fråga: i iClarifieds PwnageTool-guide står det i “Step six” att
NOTE*: Deselect Activate if you have an iPhone legitimately activated on an official carrier. [Bild]
Bör jag då göra det, om jag nu använder Telia och i Kanada ska köra med Rogers (som båda är officiella operatörer?). Om denna inställning är viktig använder jag såklart PwnageTool, men finns det någon övrig anledning att inte köra redsn0w om jag inte behöver alla anpassningsmöjligheter?
Tack på förhand!
@raditz 37677 wrote:
Hej,
jag ska till Kanada i höst och vill då gärna få min iPhone 3G (3.0) att leka med en av mobiloperatörerna där. Om jag har förstått rätt är det “bara” att jailbreaka och sedan låsa upp med ultrasn0w. Allt detta kan jag förstås fixa hemma och använda mitt Telia-SIM tills jag åker?Jag har dock en liten fråga: i iClarifieds PwnageTool-guide står det i “Step six” att
Bör jag då göra det, om jag nu använder Telia och i Kanada ska köra med Rogers (som båda är officiella operatörer?). Om denna inställning är viktig använder jag såklart PwnageTool, men finns det någon övrig anledning att inte köra redsn0w om jag inte behöver alla anpassningsmöjligheter?
Tack på förhand!
Du ska bara aktivera i PwnageTool om du inte har tillgång till ett officiellt sim-kort, för annars måste du ha det för att kunna använda iPhonen 😛 Så om du har ett Teliakort ska den inte aktiveras på konstgjord väg 😉
@mekke 37682 wrote:
Du ska bara aktivera i PwnageTool om du inte har tillgång till ett officiellt sim-kort, för annars måste du ha det för att kunna använda iPhonen 😛 Så om du har ett Teliakort ska den inte aktiveras på konstgjord väg 😉
Okay. Ett annat SIM funkar alltså senare när jag drar, härligt.
Så nu är det bara att tuta och köra, använda Telia tills tiden är inne, dra och skaffa ett SIM-kort från nån operatör i Kanada (typ Rogers) och använda som vanligt? 🙂 Den gnäller inte när jag trycker i ett annat kort? Tack igen.
@raditz 37686 wrote:
Okay. Ett annat SIM funkar alltså senare när jag drar, härligt.
Så nu är det bara att tuta och köra, använda Telia tills tiden är inne, dra och skaffa ett SIM-kort från nån operatör i Kanada (typ Rogers) och använda som vanligt? 🙂 Den gnäller inte när jag trycker i ett annat kort? Tack igen.
Det stämmer 🙂
Tjenare!
Re-Jailbreakade min för några timmar sen till 3.0 och brukade iClarified’s guide för att göra det. Allt gick jätte smidigt, inga problem eller nåt.Och nu för dryga en timma sen så fick jag äntligen återställt alla kontakter, musik & video etc. Men jag har stött på problem!
Och detta problemet är att när jag går in på Cydia via Wi-Fi så krashar det hela tiden. Och när jag ska surfa i Safari är det samma sak. Men stänger jag av just Wi-Fi’et och kör via 3G så går det jätte bra på Safari. Och oftast bra i Cydia. Ibland hittar den första sidan, ibland inte. Och ibland krashar den osv.
Lyckades få hem sBSettings (reboot) och fick det att funka, men nu har jag svårt igen att komma in på Cydia igen. Startat om några gånger och så, vad är felet och hur löser jag det? :/
Prova detta: (MobileTerminal lr SSH)
su root
[i]alpine[/i]
apt-update[/CODE]Det hjälpte mej när Cydia kraschade :)[CODE]su root
alpine
apt-update[/CODE]Det hjälpte mej när Cydia kraschade 🙂
Håller på att re-jailbreaka, får se om det löser sig då. Gör de inte de får jag kika på vad du skrev.
Dock förstår jag inte riktigt vad du menar att jag ska göra (A) hehe:o
Hej!
Har tre abonnemang, som jag vill använda till min iPhone. Har bara köpt mobilen, alltså inget telia abonnemang! Men fastnar… Om jag sätter i mitt tre sim kort så står det att iPhone inte stödjer det sim-kortet. Och om jag inte har något sim i och ansluter till datorn så står det att jag ska sätta i ett sim kort som stödjer iPhone.
När jag tittar på videons på hur man jailbreakar så börjar dom alltid i iTunes med att återställa iPhonen – jag kan inte komma dit till det steget eftersom den tjatar om ett sim kort som stödjer iPhone.
Behöver jag sätta in ett telia sim kort för att aktivera den och sedan jailbreaka och låsa upp den?
Är jäkligt tacksam om någon kunde hjälpa!
Hur tittar jag vilken firmware jag har? och är det bara att klicka på 3.0 så updateras den? Eller ska man göra något mer med den än att välja den på redsn0w?
Tröttnade på min jailbreak till os 3.0 för det var så mycket som inte fungerade för mig.
* Safari kunde inte surfa via WiFi
* Cydia krashade ibland
* AppStore kunde inte brukars
* Mina pirate apps fungerar inte
* Vissa andra vanliga apps fungerar inte hellerSå nu tänkte jag nedgradera till jailbroken 2.2.1 men jag får ett okänt felmeddelande när den försöker. Så nu blev jag tvungen att jailbreaka till 3.0 ännu en gång! (Seriöst 5:e gången på bara några dagar).
Jag vill gärna ha 3.0 men inte när det krånglar så, så då vill jag ju hellre bruka 2.2.1. Vad ska jag göra?
Cydia dör hela tiden? Varför? Inget felmeddelande eller liknanade uita det bara dör.
slaneby
July 19, 2009 at 21:31Post count: 0jag får ju min 3g nu i veckan, är det något speciellt jag måste tänka
på med baseband å dyl eller är det bara att köra på med JB å US?@fredriklarsson2 38034 wrote:
Cydia dör hela tiden? Varför? Inget felmeddelande eller liknanade uita det bara dör.
Kanske skulle kolla några inlägg upp? 😛
Jag har nu jailbreakat och unlockad min iPhone 3G 3.0 och stoppade i mitt Tele2 kort, nu sitter jag och funderar på om det är värt att lägga till 89kr i månaden för 1GB surf eller om jag ska behålla mitt halebop abb. som jag fixade när jag fixade telefonen, där igår 500mb. Hur mycket tror ni behövs om jag kollar aftonbladet, lyssnar på radio, kollar någon youtube film när jag inte är hemma (då jag kör på Homerun då)? Räcker 500MB isf?
slaneby
July 21, 2009 at 06:44Post count: 0@slaneby 38042 wrote:
jag får ju min 3g nu i veckan, är det något speciellt jag måste tänka
på med baseband å dyl eller är det bara att köra på med JB å US?bump :confused:
@slaneby 38042 wrote:
jag får ju min 3g nu i veckan, är det något speciellt jag måste tänka
på med baseband å dyl eller är det bara att köra på med JB å US?Det är bara att köra på 🙂
slaneby
July 21, 2009 at 13:13Post count: 0Tack Mekke 🙂
Vågar man köra med någon custom-fil eller
skall man bruka “default” i itunes :confused:@slaneby 38124 wrote:
Tack Mekke 🙂
Vågar man köra med någon custom-fil eller
skall man bruka “default” i itunes :confused:Jag personligen brukar föredra custom ipsw, men allt tycks ha blivit tvärtom med 3.0 😛 Direkt när PwnageTool för 3.0 kom så gjorde jag en custom, men den tycktes inte funka för någon annan än mej.. Och lite andra småproblem verkade finnas.. Så kör vanliga i iTunes, sen Redsn0w och Ultrasn0w 🙂
slaneby
July 21, 2009 at 19:27Post count: 0Jädrigt nöjd med 3G vilketlyft från 2G 8gb
Tack mekke för heads up, det satt som en smäck!caps lock funkar inte på 3.0 va ? ngn som vet fall det finns ngn fix för det ? 🙂
Jo det funkar väl? Tyckte mig se en inställning för det under Inställningar>meddelanden.
Köpte en iphone 3G igår, låst till telia.
Får be om ursäkt men har inte världens koll på det här, jag har tele2 som operatör. Självklart vill jag låsa upp telefonen så jag kan använda mitt sim-kort.
Finns det något sätt att göra detta Utan att ha ett telia sim-kort? För telefonen är ju inte aktiverad ännu så jag har ingen aning om vad jag har för firmware, inte heller kan jag lägga in ultrasn0w o sånt jag har läst om..
Alltså, kan jag låsa upp telefonen direkt eller måste jag aktivera den först med telia kort?
Tack på förhand.jag får nät på min iphone efter när jag har jailbreakat och laddat hem ultrasn0w och jag använder telenor kort och det e det ända kortet som funkar hittils men sen efter 10-15min så försvinner nätet så står det sen ingen service? och sen är problemet också att min ultrasn0w körs inte i bakgrunden? vad kan felet vara jag aktiverar den men den avaktiveras själv :/ jag kollar det genom BossPrefs.
tjenare allihopa!
ja tänkte uppdatera min iphone och jailbreaka den från mitt nuvarande 2.2.1 till 3.0 men när ja conncetar till itunes så e de till 3.0.1 som jag kan uppdatera till. E det lungt om ja gör de o sen fortsätta allt som vanligt eller?
Hej alla glada.
Nu är det såhär va. Jag har fått tag på en 3GS 32GB från en polare. Vet inte hur han skaffade den och vill inte veta. Men jag vet att den kommer från en Telenorbutik.
Den är inplastad och helt ny. Men det jag undrar över är ifall den kommer från en sådan butik så måste den väll vara låst till dem antar jag fast den är inplastad?Så om jag nu vill använda mitt COMVIQ Kontant kompis i den så antar jag att jag måste Jailbreaka den och använda något av Snow programmen?
Min andra fråga är hur telenor sen kan låsa upp dem via ett telesamtal så att man slipper dem sen?
I Italien så får ju inte telefonerna säljas låsta, vad är det för programvara som skiljer dessa åt och som låser telefonen i fråga?Sen kommer jag behöva hjälp med detta så ni kommer få se mer av mig tyvärr då jag är en riktig Rookie på detta.
Tacksam för svar.
MVh // Jonas Stenberg
hej Här är det en som är helt Noob på detta.
Har lite frågor vill ha raka och enkla svar på det
1. Vad är en Jailbreak?
2. kan man låsa upp telefonen från typ telia, comviq, tre?
3. Finns det olicensierade programvaror som inte finns i applestore och vart får man tag på dom`?
4. isåfall hur gör man för att lägga in dom på iphonen?
ockej.. länge sedan uppgradering av nallen..o den funkar ju som den skall med allt roligt i sig som jag kan tänka mig.. men nu börjar det snart kännas som att en uppgradering vore motiverad..
Så..om jag fattat det hela rätt så avråds det från “ipsw” jailbrakning när det är över 3.0? (finns det och det fungerar så vill jag ha tag på en sådan!)
Nu kör jag med 2.2 (5G77) och när ni slutat skratta, så hur är det med basband och sådant? är det något man skall göra när man uppgraderar via iTunes? Sedan är det bara att köra ultrasn0w?
Edit:
det verkar som att en normal uppdatering inte vore en hitt..
To use redsn0w simply upgrade the device in iTunes to firmware version 3.0 and run redsn0w to activate and jailbreak the device (and if you are using an original iPhone 2G, it will unlock it too!)
och då borde 3.01 bli dumt?@nasse 39539 wrote:
ockej.. länge sedan uppgradering av nallen..o den funkar ju som den skall med allt roligt i sig som jag kan tänka mig.. men nu börjar det snart kännas som att en uppgradering vore motiverad..
Så..om jag fattat det hela rätt så avråds det från “ipsw” jailbrakning när det är över 3.0? (finns det och det fungerar så vill jag ha tag på en sådan!)
Nu kör jag med 2.2 (5G77) och när ni slutat skratta, så hur är det med basband och sådant? är det något man skall göra när man uppgraderar via iTunes? Sedan är det bara att köra ultrasn0w?
Edit:
det verkar som att en normal uppdatering inte vore en hitt..
To use redsn0w simply upgrade the device in iTunes to firmware version 3.0 and run redsn0w to activate and jailbreak the device (and if you are using an original iPhone 2G, it will unlock it too!)
och då borde 3.01 bli dumt?Ta en titt här :https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4834-iphone-os-3-0-1-slaeppt.html
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.