Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 1,051 through 1,100 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 115

Får min iPhone imorgon men ägnar lite till att förbereda en Jailbreak 🙂

Har nu läst igenom ett antal trådar och även googlat. Men jag skulle gärna att någon kommenterade för att se om jag fattat det hela rätt och slipper en massa nybörjarfel…

Jag har inte för avsikt att låsa upp min telefon (så jag behöver inte installera UltraSn0w). Men med Cyndia så får jag tillgång till ytterligare en store (jmf med Apple store) för program, program som jag kan använda för att tweaka min iPhone. Samt möjlighet att installera andra IPAs…

För att JB behöver jag RedSn0w (windows)

Nackdelarna:
    – Du kan förlora garantin om du inte återställer innan du lämnar in den.
    Men detta ska inte vara något problem, eller hur?

– Din iPhone kan bli lite seg p.g.a av program som kör i bakgrunden.
    Men jag bestämmer väl själv vilka program som ska köras?

– Om du rotar i systemfilerna finns en risk att telefonen inte svarar och du måste återställa.
    Inga problem…

Finns det några andra nackdelar?
    Räcker det med att installera RedSn0w (enbart Cydia ej Icy)?

Man förlorar inget på att jailbreaka, och vill du bli av med jailbreaken så är det bara att återställa telefonen i iTunes.
    Stämmer detta fortfarande?

Bra länkar som redan finns men…
    Varför jailbreaka din iPhone?
    Vad är Cydia?
    Bootloader, baseband och firmware – vi reder ut begreppen
    Cydia Store Applications vs. The Apple Store
    How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
    Jailbreak iPhone 3.0.1
    YouTube – Jailbreak 3.0.1 Firmware for iPhone, iPhone 3G & iPhone 3GS

Nasse
    Member
    Post count: 97

@bozz 39541 wrote:

Ta en titt här :https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4834-iphone-os-3-0-1-slaeppt.html

Jo.. jag har tittat där..oxo.. men tack ändå..

frågorna kvarstår..
    1# finns det någon färdikrackad 3.01 eller 3.0 _Restore.ipsw?
    2#om jag uppdaterar med redsnow från 2.2 till 3.0 med “iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw” uppdateras mitt baseband då? eller behåller jag det gamla?

Nasse
    Member

hmm.. är det så har att..
    om jag har 2.2 så uppdaterar jag i iTunes till 3.0 med iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw för att få 3.0
    ink allt.. sedan så kör jag redsnow med samma .ipsw fil?

och så löser det sig med basebandet ändå?

eller kan jag med min 2.2 köra redsnow iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw rätt upp och ned rakt över det gamla systenet?
    enl redsnow manualen så verkar det som att telefonen behöver HA 3.0 på sig för att unjaila den..

Varför jag verkar harig, är det att jag inte vill få strul med att byta operatör i framtiden.. dock har jag inget intresse av det i nu läget..
    o är det så att jag ändå sumpar mitt gammla BB så kan jag ju lika gärna dra in 3.01 via iTunes och köra iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw via redsnow (det ska ju funka)

spizzy
    Member
    Post count: 1

Fick hem en iphone 3gs som är dock operatörlåst till telenor.
    Nu undrar jag om det finns något program som kan ta bort så jag kan använda comviq? /william spizzy@hlo.nu msn <-

Nasse
    Member

änyway så är ja färdi..
    jag uppdaterade fånen via iTunes till 3.01 och körde iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw via redsnow och det funkade utmärkt, dock så fick jag ju så klart nytt BaseBand, en det är ju ett framtida problem 😉

kul att installous proggen lades till i iTunes.. får se om man blir debiterad eller om de börjar uppdateras.. men de ligger i iTunes som “köppta” proggs..

en tanke med uppdateringen gick förlorad och det var att i samma veva rennsa nallen från alla småslaskar som progg brukar lämna effter sig.. men just nu så uppväger fördelarna att ha allt kvar större..

tack för alla hjälpsamma svar 😀
    Moooahahahah

bozz
    Member
    Post count: 1199

@robert Smith 39542 wrote:

Text[/URL]

Jag har inte för avsikt att låsa upp min telefon (så jag behöver inte installera UltraSn0w). Men med Cyndia så får jag tillgång till ytterligare en store (jmf med Apple store) för program, program som jag kan använda för att tweaka min iPhone. Samt möjlighet att installera andra IPAs…

För att JB behöver jag RedSn0w (windows

)
    Det där har du förståt alldeles rätt

Nackdelarna:

– Du kan förlora garantin om du inte återställer innan du lämnar in den.
    Men detta ska inte vara något problem, eller hur?

Nej, det blir inga problem så länge du återställer. Kan ju dock vara så att du inte kan återställa, hårdvarufel, men då kan (troligtvis) inte de som lagar den se det heller.

– Din iPhone kan bli lite seg p.g.a av program som kör i bakgrunden.
    Men jag bestämmer väl själv vilka program som ska köras?

Precis. Du väljer ju själv. Finns en app som heter SbSettings, den har ett tillägg som heter Processes – med den kan du enkelt se och “döda” apps som ligger i bakgrunden. För att en app ska köras i bakgrunden med Processes måste du göra en viss grej (hålla in homeknappen har jag för mig). Så du väljer som du sa vilka som ska köras.

– Om du rotar i systemfilerna finns en risk att telefonen inte svarar och du måste återställa.
    Inga problem…

Är inte så haj på rotning i filsystem så brukar inte göra det om jag inte måste:P Så vågar inte svara på den.

Man förlorar inget på att jailbreaka, och vill du bli av med jailbreaken så är det bara att återställa telefonen i iTunes.
    Stämmer detta fortfarande?

Yep

Finns det några andra nackdelar?
    Räcker det med att installera RedSn0w (enbart Cydia ej Icy)?

Aa, räcker. Kan inte komma på några som helst nackdelar. SÅLÄNGE ALLT GÅR SOM DET SKA/BRUKAR

r2d2
    Member
    Post count: 134

behöver hjälp rätt snabbt….ska iväg med några mappar med musik + spotify.exe till en kompis ikväll..och hur lägger jag över mapparna så som dom är?

har gjort det innan med en ipod men kan man göra det med en iphone och sedan bara koppla in den i hans dator? behöver man nåt program?

telefonen är jailbreakad….när jag tar iutforskaren hittar jag bara bilderna jag tagit med kameran.

treppan
    Member
    Post count: 2

Har en Iphone 3G som jag jailbreakat och gjort operatörsfri men nu funderar jag på att sälja den. Hur återställer jag den lättast så den inte har kvar mina uppgifter (itunes konto, kontakter etc)? Men helst skulle jag även vilja ha den kvar som “operatörsfri”, går detta tro? Jag har inte lagt in OSX 3.

Tänker mig annars att jag bara kör en återställning via Itunes och sen gör om allt som jag gjorde från första gången… eller någon som har någon annan idé?

snook
    Member
    Post count: 2190

@treppan 39802 wrote:

Har en Iphone 3G som jag jailbreakat och gjort operatörsfri men nu funderar jag på att sälja den. Hur återställer jag den lättast så den inte har kvar mina uppgifter (itunes konto, kontakter etc)? Men helst skulle jag även vilja ha den kvar som “operatörsfri”, går detta tro? Jag har inte lagt in OSX 3.

Tänker mig annars att jag bara kör en återställning via Itunes och sen gör om allt som jag gjorde från första gången… eller någon som har någon annan idé?

Återställ (Möjligtvis till nya 3.0.1) –> Ställ in som ny iPhone –> Jailbreak (Redsn0w) –> Ultrasn0w.

treppan
    Member
    Post count: 2

@snook 39804 wrote:

Återställ (Möjligtvis till nya 3.0.1) –> Ställ in som ny iPhone –> Jailbreak (Redsn0w) –> Ultrasn0w.

Hej och tack för svar!
    Jag har ännu inte “kommit igång” med “fånmeckandet” för jag är ännu osäker ang Firmware (FW) och BaseBand (BB) etc

Det är bla dessa guider jag tittat på:
    iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w

Kort och gott undrar jag om FW och BB är något jag måste fundera på och hur svårt är det att eventuellt ändra det?

tallani
    Member
    Post count: 19

Följande problem råkar jag ut för när jag jailbreakar:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/redsn0w1.jpg

Tacksam för hjälp!

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@tallani 40423 wrote:

Tacksam för hjälp!

Då är vi två 😛
    Jag har också Vista, jag tror nämligen det är boven i dramat.

greverif
    Member
    Post count: 1

Köpte mig en 3GS 32 Gb idag hos telia, kommer jailbreaka o låsa upp för att kunna köra fler apps samt köra med tele2. Är det fortfarande dessa 2 program med guider som gäller?

1. Jailbreak: Redsnow: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

2. Upplåsning: Ultrasnow: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w

Sen ett par frågor om hur jag ska gå till väga:

1. Ska jag sätta i teliasimkortet när jag jailbreakar/låser upp?

2. Kan jag efter att den är breakad och upplåst fortfarande köpa grejer via itunes och lägga över/installera proggen via itunes?

3. Vilket program använder jag för att installera prog som jag tar ner från andra butiker än itunes?

4. Är det nåt speciellt att tänka på före break/upplåsning? Inga speciella orginalkoder att spara som försvinner etc?

5. Ska jag regga den på nåt sätt mot itunes före break/upplåsning eller skall man helst vänta till efteråt, eller spelar det ingen roll?

6: inga problem att programmen inte fungerar i Vista 64-bits?

Tacksam för svar då jag är rookie på detta och skall breaka och låsa upp senast i morgon tänkte jag.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@tallani 40423 wrote:

Tacksam för hjälp!

Jag har Vista och har inget problem med detta

carpe
    Member
    Post count: 904
    Pzych0
    Member

@mrcabelguy 40439 wrote:

Jag har Vista och har inget problem med detta

Jag löste det precis efter jag hade skrivit :laugh:

tallani
    Member
    Post count: 19

@pzych0 40467 wrote:

Jag löste det precis efter jag hade skrivit :laugh:

Hur gick du tillväga då?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@carpe 40461 wrote:

iPhoneUpplåsning.se – Lås upp din iPhone! Vi finns i både Göteborg & Stockholm – Iphone Upplåsning Är inte sånt här fult? Eller rent av olagligt?!

Väldigt fult iaf! Var ju en liten tattare här på forumet förut som gjorde reklam för sin webb-butik där de sålde iphone upplåsningar. När man lagt beställningen fick man ett mail på hur man skulle göra.
    Riktigt fult!

Pzych0
    Member

@tallani 40470 wrote:

Hur gick du tillväga då?

Jag ladda ner rätt program :laugh:

Nellma
    Member
    Post count: 4

En fråga, har en jailbreakad och upplåst telefon som fungerat utmärkt från USA, problemet jag fick kom upp idag när jag ska synca till itunes “the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported”

Har läst om detta och alla svar är att man ska låsa upp den osv men andra som haft det problemet har inte heller kunnat använda iphonen.

Saken för mig är att allting fungerar på telefonen har inga problem alls förutom att jag vill ju gärna kunna använda Itunes, ska jag avinstallera ultrasn0w och installera om det eller är det nån som har ett bra svar?

Aronsson
    Member
    Post count: 64

När jag jailbreakar, vad händer med mina sms och kontaker? Försvinner dem då?

dunderdon
    Member
    Post count: 13

Tänkte höra om någon vet om det går att jailbreak telefonen fast viloknappen är trasig ? Så man får den i rätt lägen.
    Väldig tacksam om någon kan hjälpa mig

robertaxin
    Member
    Post count: 31

@aronsson 40642 wrote:

När jag jailbreakar, vad händer med mina sms och kontaker? Försvinner dem då?

Allting var kvar efter jag jailbreakat men ta för vana att alltid köra en säkerhetskopia innan du meckar, då är det bara att ladda in säkerhetskopian igen om det skulle skita sig.

robertaxin
    Member

@nellma 40639 wrote:

En fråga, har en jailbreakad och upplåst telefon som fungerat utmärkt från USA, problemet jag fick kom upp idag när jag ska synca till itunes “the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported”

Har läst om detta och alla svar är att man ska låsa upp den osv men andra som haft det problemet har inte heller kunnat använda iphonen.

Saken för mig är att allting fungerar på telefonen har inga problem alls förutom att jag vill ju gärna kunna använda Itunes, ska jag avinstallera ultrasn0w och installera om det eller är det nån som har ett bra svar?

Har du provat att sätta telefonen i Flight-mode?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@tallani 40423 wrote:

Tacksam för hjälp!

Jag hade samma problem! det är Redsn0w 0.8 som knasar lite med Vista :laugh: Förösk hitta Redsn0w 0.7.2 tror jag den heter 🙂

Nellma
    Member
    Post count: 4

@robertaxin 40683 wrote:

Har du provat att sätta telefonen i Flight-mode?

Ja men det fungerar bara för vissa iphones och inte för min. Fungerar heller inte att ta ut simkortet och sen synka.

Nå fler ideér? 🙂

robertaxin
    Member

@nellma 40700 wrote:

Ja men det fungerar bara för vissa iphones och inte för min. Fungerar heller inte att ta ut simkortet och sen synka.

Nå fler ideér? 🙂

Nej dåligt med det. Verkar ju precis som att kortet inte stödjer. Fick samma meddelande när jag körde Rebel-sim samt när när jag testade comviq sim i min då Telia-låsta lur. Testat annat sim i luren?

berne88
    Member
    Post count: 85

var hittar man IPSW 3.0 3gs?

ridde
    Member
    Post count: 23

Fick min iphone idag, så nöjd 😀

Ska man uppdatera Itunes när man ansluter den till datorn?

carpe
    Member

Jag körde följande guide på en 3gs iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)

Jailrbreakade, allt gick fint, men sedan då jag startade iTunes så ville han att jag skulle antingen välja “ställa in som ny iPhone” eller “kör en återställningar ifrån detta datum”.
    Jag har ju redan gjort en shirt-klicks återställning? och sedan redsn0w 0.8.

Kollar man på iclarifieds video så får han upp alternativet, “när iTunes har återställt så will iTunes ask you to enter a name and syncoptions.” Men jag får inte upp detta, varför?
    För efter min återställning så får jag bara upp “emergency call” och itunes kan inte connecta till telefonen.

berne88
    Member
    Post count: 85

hitta de men inte några spel?

vad gör man?

tips på bra apps där?

r2d2
    Member

hej
    försöker jailbreaka igen efter uppdatering följer iclarifieds sida som jag gjort tidigare gånger jag jailbreakat …men när jag tagit hem 3.0.1 firmware så är den zip fil…. ändrar till ipsw men redsnow hittar inte den. kan man ta hem firmware nån annanstans …dom har ju 2 länkar till alla andra filerna…eller ska den va zip?

tänkte strunta nu i att uppgradera till 301 men nu finns inte säkerhetskopian som jag gjorde innan jailbreket :mad2:

sms:en, mailen och bilderna är borta nu
    ska inte dom finnas kvar när man tar återställ från säkerhetskopia?

….ibland blir man bara för trött på allt pillande

Loket
    Member
    Post count: 16

Det blir en zip fil när du tar hem med explorer. Jag tog hem den med Firefox, då blev det rätt.

r2d2
    Member

jaha…själv har jag bara explorer och safari….och i safari blir det en ispw.zip fil ..redsnow 0,7 hittar inte filen eller står att det är unable to recognize

man kanske ska använa sig utav ett annat program för att jailbreaka 3.0.1?

och vad är det för skilland? vad har uppdaterats?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@r2d2 40833 wrote:

jaha…själv har jag bara explorer och safari….och i safari blir det en ispw.zip fil ..redsnow 0,7 hittar inte filen eller står att det är unable to recognize

man kanske ska använa sig utav ett annat program för att jailbreaka 3.0.1?

och vad är det för skilland? vad har uppdaterats?

om filen blir .zip så bara döp om filen.. ändra i mappalternativ (kontrollpanelen) för att visa filändelser.

r2d2
    Member

har gjort det men den hittar inte filen ändå…..men sökte runt lite i youtube och där var det en som ..vad jag förstod…man skulle förts uppdagera till 3.0.1 och sedan skulle man jailbreaka med 3.0 ipsw filen så skulel det funka….förstår inte riktigt hur det skulel gå till men får väl göra ett försök i helgen.

och så får jag göra en säkerhetskopia den här gången så man slipper lägga in allt igen. och att bilder o sms försvinner.

carpe
    Member

Återställer med 3.0.1and IPSW i iTunes, och i redsnow så väljer du 3.0ans IPSW.

ridde
    Member

Wow nu har jag äntligen fått Iphonen att fungera som jag vill.
    Jailbreakad, upplåst, och fungerar med Comviq!

Har även kopierat över alla mina kontakter till Sim-kortet så nu är dem även i Iphonen.

Men en sista sak återstår: Kan man på något sätt göra en backup nu? Så ifall man behöver återställa den eller något, så kan man ta ifrån en backup sen, så man slipper göra om allt?

Kungen
    Member

@ridde 40875 wrote:

Wow nu har jag äntligen fått Iphonen att fungera som jag vill.
    Jailbreakad, upplåst, och fungerar med Comviq!

Har även kopierat över alla mina kontakter till Sim-kortet så nu är dem även i Iphonen.

Men en sista sak återstår: Kan man på något sätt göra en backup nu? Så ifall man behöver återställa den eller något, så kan man ta ifrån en backup sen, så man slipper göra om allt?

Synka den i iTunes (vilket du säkert redan gjort), då tar den backup automatiskt!
    Tänk på att det är apple vi snackar om, de är smart! Inte direkt Samsung/ Nokia etc nivå 😛

ridde
    Member

@kungen 40882 wrote:

Synka den i iTunes (vilket du säkert redan gjort), då tar den backup automatiskt!
    Tänk på att det är apple vi snackar om, de är smart! Inte direkt Samsung/ Nokia etc nivå 😛

Okey, dåså!

Det är min första Iphone, så jag kan absolut inget 🙂

Så varje gång man syncar den med Itunes, så tar den en “backup”? Ifall man behöver återställa den senare så väljer man bara datumet då iphonen fungerade?

Försvinner något överlag eller finns allt kvar ifrån SMS till bilder etc? 😮

Kungen
    Member

@ridde 40886 wrote:

Okey, dåså!

Det är min första Iphone, så jag kan absolut inget 🙂

Så varje gång man syncar den med Itunes, så tar den en “backup”? Ifall man behöver återställa den senare så väljer man bara datumet då iphonen fungerade?

Exakt! Så är det för mig iallafall, antar att det är standard. Någon annan får gärna bekräfta detta att den backupar ALLTID när man synkar, är nämligen bara 99% säker. Men när du synkar med iTunes står det ju vad som händer. Så ibörjan står det ”säkerhetskopierar xxxxxxx iPhone” om det står sa i iTunes så säkerhetskopierar den 😉
    Ett annat sätt för att vara säker så högerklickar du på din iPhone i iTunes, och då borde ett alternativ komma upp ungefär som detta: Återställ från senaste säkerhetskopia. lr liknande 🙂

Till och med dina rekord från eventuella spel finns kvar om du synkar med samma backup, så allt borde finnas kvar 🙂

Moiz
    Member
    Post count: 16

Hej!
    Jag har värsta ångest nu, för jag får inte igång min iphone. Och jag köpte den igår… (begagnad, visserligen, men ändå).
    Jo, jag börjar från början:
    Det är en iphone 2g. Jag skulle uppdatera den till nyaste (3.0 är det va?), mendå kom det upp så där med sim-kort att det inte är kompitabelt (stavning?) med telefonen. Och på skärmen stod det att den var kopplad till itunes. Och nu i efterhand så vet jag att det ska man inte göra (om jag har fattat rätt). Så nu, en dag senare tänkte jag att då försöker jag låsa upp den, med hjälp av följande guide: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows)
    Jag följde den så noga jag kunde.
    När jag kom till steg 10 så fick jag prova några ggr innan det blev rätt och telefonen kom till DFU-mode (om DFU-mode är att den är helt svart bara).
    Sen så när jag kom till steg 11 så bara stod det: “Please wait while your device is being jailbroken. Waiting for reboot.”
    Och jag väntade, och väntade. Men ingenting verkade hända. Så jag provade att tryckte på start-knappen på telefonen, ingenting hände. Klickade på “Cancel” (på datorn) och provade igen. Men den är bara död. Putsväck. Och nu så mår jag jättedåligt, för den kostade 2000 och jag har inte ens hunnit använda den. Så jag vet inte vad jag ska göra. Snälla, SNÄLLA, hjälp mig!
    Mvh (en aning desperat) Moa.

Tillägg: Okej, det fixade sig nu. Det visade sig att den bara behövde laddas. Vilket var lite konstigt för den satt ju i datorn när den dog så den borde ha laddats. Men jag gjorde detta i och för sig på en annan dator som snart firar 10 år, så att… ja, man vet aldrig. Men skönt att det löste sig.

Victorius
    Member
    Post count: 88

Hallå, jag undrar vad det är för fel när redsnow 0.8 inte kan känna igen .ipsw-filen?

Denna “iPhone1,2_3.0.1_7A400_Restore.ipsw” har jag laddat hem, och redsn0w-win_0.8.

Men ändå står det “unable to recognize specified IPSW.”

Värt att säga är att jag inte uppdaterade med den .ipsw-filen jag laddade hem. Utan jag uppdaterade via iTunes för några dagar sen :).

Någon som vet vad felet är?

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@ridde 40886 wrote:

Okey, dåså!

Det försvinner inte utan sparas i din profil som du laddar in igen om du behöver göra en återställning någongång.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@victorius 41123 wrote:

Hallå, jag undrar vad det är för fel när redsnow 0.8 inte kan känna igen .ipsw-filen?

Denna “iPhone1,2_3.0.1_7A400_Restore.ipsw” har jag laddat hem, och redsn0w-win_0.8.

Men ändå står det “unable to recognize specified IPSW.”

Värt att säga är att jag inte uppdaterade med den .ipsw-filen jag laddade hem. Utan jag uppdaterade via iTunes för några dagar sen :).

Någon som vet vad felet är?

Fick samma fel nu när jag skulle göra detta. Men vet inte riktigt vad de e jag gör fel någonstans

EDIT testa att ladda ner filen med en annan webläsare så funkar det iallafall för mig.

Victorius
    Member
    Post count: 88

@Mr Fyhr 41186 wrote:

Fick samma fel nu när jag skulle göra detta. Men vet inte riktigt vad de e jag gör fel någonstans

EDIT testa att ladda ner filen med en annan webläsare så funkar det iallafall för mig.

Jasså? Åh fan. Fattade verkligen inte heller vad det kunde vara för fel. Men ja laddade hem med firefox.

Får väl också pröva det då, återkommer imorgon om det funkade. Ligger i sängen med iphonen nu så orkar inte pröva nu:)

Adrian G
    Member
    Post count: 79

Borta

bjelochka
    Member
    Post count: 47

Jag tänkte också följa insturktionerna från iClarified för 2G Windows men det inte går att lada hem filen Bl 3.9… Den är tydligen blockerad pga felanvändning på Megauploads 🙁

Var kan jag hitta/ladda sån fil?

Jag har en 3.9 sedan förra uppgraderingen till 2.2.x och undrar om det är samma fil och att jag kan använda den stället???? Vet inte om dessa filer blir varje gång förändrade i takt med uppgraderingen…

Ngn som vet?

Jag vill hemskt gärna uppgradera min lur då det blev ngt konstigt med batteritiden after att jag uppgraderades till 3.0.0. Batterin (fulladdad under natten) dör till 20% under dagen även då jag inte använder telefonen under dagen, endast stand by. Så var det inte alls innan. Jag tror att det blev bugg vid uppdateringen och hoppas att det blir bättre på 3.0.1…

nexone
    Member
    Post count: 24

Köpte en jailbreakad 3gs idag. märkte att det är 3.0 på den, kan jag uppdatera till 3.0.1?

Vad är det för skillnad mellan de två versionerna? borde jag uppgradera?

Kan jag få reda på vilken operatör telefonen egentligen är låst till?

Jag är HELT grön på iphones 🙂

utalker
    Member
    Post count: 403

Vilken source måste jag lägga till för att kunna hitta SBSetting Volume MC?

Viewing 50 posts - 1,051 through 1,100 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.