Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 1,551 through 1,600 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@d3nna 50659 wrote:

okej, då kör jag på den då 😀 Du sa att den gäller som bas, vad menar du med det?

Vad jag menar är att om du har en 3G eller 3GS så är det den enda guiden du behöver för att jailbreaka och låsa upp telefonen.

Har du en 2G behöver du lite extra

Tjosan
    Member
    Post count: 6

Hej.
    Efter ha ägt min iPhone i snart ett halvår tänkte jag ta steget o jalbreaka. Just för multitaskingen.
    Min 3gs är gjord vecka 31 så jag har inte nya romen.
    Vad ska jag jailbreaka med egentligen. Tänkte ta blackrain men sen såg jag att det verkar rikta sig till de med nya Rom:et.
    Jag är bara intresserad av multitasking. Ringa med annan operatör intresserar mig inte.
    Väl mött
    Tjosan

Freebo
    Member

@tjosan 50675 wrote:

Hej.
    Efter ha ägt min iPhone i snart ett halvår tänkte jag ta steget o jalbreaka. Just för multitaskingen.
    Vad ska jag jailbreaka med egentligen. Tänkte ta blackrain men sen såg jag att det verkar rikta sig till de med nya Rom:et.
    Jag är bara intresserad av multitasking. Ringa med annan operatör intresserar mig inte.
    Väl mött
    Tjosan

Tjosan, Blackra1n fungerar utmärkt även för dig. Bara att köra på

/Tjosan från Freebo

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@tjosan 50675 wrote:

Hej.
    Väl mött
    Tjosan

Du ska använda dig av blackra1n, om du endast vill jailbreaka använd denna guide: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win]
    I cydia hittar du backgrounder och proswitcher för multitasking.

d3nna
    Member
    Post count: 30

@freebo 50664 wrote:

Vad jag menar är att om du har en 3G eller 3GS så är det den enda guiden du behöver för att jailbreaka och låsa upp telefonen.

Har du en 2G behöver du lite extra

Okej, tack så mkt för hjälpen 🙂

Tjosan
    Member

Freebo och ponyboy. Tack för det.
    Nu har även jag jailbreak. Snabb test med spotify och safari samtidigt och det fungerade utmärkt alla 10 sekunder jag prova 😀
    hmm kanske får blodad tand av det här. Har ni tips på mer kul man kan göra? 🙂
    tack än en gång.
    Tjosan

Ponyboy
    Member

@tjosan 50685 wrote:

Freebo och ponyboy. Tack för det.
    Nu har även jag jailbreak. Snabb test med spotify och safari samtidigt och det fungerade utmärkt alla 10 sekunder jag prova 😀
    hmm kanske får blodad tand av det här. Har ni tips på mer kul man kan göra? 🙂
    tack än en gång.
    Tjosan

Du kanske hittar nått kul här. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1414-tips-pa-bra-cydia-installer-apps.html

Tjosan
    Member

Länken du visa berättade om riktiga killer apps som Youtube och åäö. 😀
    2008 måste ha varit ett hårt år hehe
    får kika framåt några år på den länken.
    Tack ska du ha för snabba och direkta svar. Uppskattas.
    Nu ska jag zippa lite mer på vinet o läsa ditt tips. Skål!
    Tjosan

Ponyboy
    Member

Ja den är inte så bra uppdaterad.Denna tråd är nog lite bättre men börja med sista tråden och jobba dig bakåt då denna började också för ett tag sen. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/1018-tips-apps-etc-trix-iphone-3g-30.html

I första sidan i cydia välj Featured pakages, där hittar du de mest standard applikationerna. Sen kan du ju alltid kolla i sections, välj en app så får du en bra beskrivning av vad den gör.

mcpot
    Member
    Post count: 2

@pongo 50627 wrote:

hoppas detta svarar på lite

får tacka för de svaren. bara att ta orken till sig 😛

Tjosan
    Member

Kan jag även jailbreaka min 3G telefon med samma program? Blackra1n.
    Läste nåt om redsnow men det kanske är old news så att säga.

Ponyboy
    Member

@tjosan 50695 wrote:

Kan jag även jailbreaka min 3G telefon med samma program? Blackra1n.
    Läste nåt om redsnow men det kanske är old news så att säga.

Japp. Blackra1n är för det senaste firmware 3.1.2, du kan använda samma guide till både 3G och 3Gs.

Jonas182
    Member
    Post count: 4

Om jag använder blackra1n för att jailbreaka min 3gs vad kommer försvinna på mobilen då?? Försvinner musik o app sånt på den då??

Ponyboy
    Member

@jonas182 50712 wrote:

Om jag använder blackra1n för att jailbreaka min 3gs vad kommer försvinna på mobilen då?? Försvinner musik o app sånt på den då??

Inget försvinner under jailbreak men för att få en optimal jailbreak ska man helst återställa luren innan och ha en ren firmware.

Jonas182
    Member

@ponyboy 50713 wrote:

Inget försvinner under jailbreak men för att få en optimal jailbreak ska man helst återställa luren innan och ha en ren firmware.

Ok så jag kan använda dom app som jag har köpt via Appstore då?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jonas182 50714 wrote:

Ok så jag kan använda dom app som jag har köpt via Appstore då?

Du kan använda vilka apps du vill från appstore.

En telefon som inte är jailbreakad = bunden till appstore för apps
    En tele som är jailbreakad = Kan köra apps från appstore, cydia, egna hemmagjorda apps.. Ja alla apps som är gjorda för iPhone helt enkelt.

Jonas182
    Member

@muffins 50715 wrote:

Du kan använda vilka apps du vill från appstore.

En telefon som inte är jailbreakad = bunden till appstore för apps
    En tele som är jailbreakad = Kan köra apps från appstore, cydia, egna hemmagjorda apps.. Ja alla apps som är gjorda för iPhone helt enkelt.

ok så det är bara o återställa den sen köra in Blackra1n sen det där cydia sen kan jag bara syncka tillbaka all musik o app då?

Ponyboy
    Member

@jonas182 50716 wrote:

ok så det är bara o återställa den sen köra in Blackra1n sen det där cydia sen kan jag bara syncka tillbaka all musik o app då?

Precis.

Jonas182
    Member

@ponyboy 50717 wrote:

Precis.

Jätte stort tack för hjälpen nu är den jailbreakad o funkar utan problem

STRY123
    Member
    Post count: 19

Är på gång att köpa en Iphone och har sträckläst den här tråden.
    För några timmar sen så begrep jag inte ett dugg och nu tror jag att jag har koll på det mesta när det gäller jailbreak och upplåsning när min nya leksak anländer till sitt nya hem.

Vill bara tacka Freebo, muffins, ponyboy och alla andra som bidragit med info samt stått ut med samma frågor om och om igen.

Möjligt att jag återkommer med mössan i hand och inser att jag inte riktigt förstått allt, men den dagen den sorgen.

Åter igen, stort tack!!

krachan
    Member
    Post count: 5

itunes öppnas varje gång jag ansluter iphone o närjag trycker på make it ra1n knappen så händer inget örutom att det står waiting for device too reboot… o då låser sig iphone. Ituneshar upptäkt att enheten är i återställnings läg??? WHAT TOO DOOOOOO

Cupid
    Member
    Post count: 76

Har inte hängt med i svängarna nu under ett bra tag…
    Kan jag uppdatera till. 3.1.2 och låsa upp med blackrain trots att mitt firmware ä 04.26.08

Peace!

muffins
    Member

@cupid 50784 wrote:

Har inte hängt med i svängarna nu under ett bra tag…
    Kan jag uppdatera till. 3.1.2 och låsa upp med blackrain trots att mitt firmware ä 04.26.08

Peace!

Om du kör en normal uppdatering i iTunes så kommer du få baseband 05.11.07.

Om du vill behålla 04.xx.xx basebandet vid uppdatering till 3.1.2 så kika på dev-teams blogg om hur du går tillväga :P.

Svar ja, går hur bra som helst att jba och låsa upp 3.1.2 samt baseband 05.11.07

Ponyboy
    Member

@krachan 50779 wrote:

itunes öppnas varje gång jag ansluter iphone o närjag trycker på make it ra1n knappen så händer inget örutom att det står waiting for device too reboot… o då låser sig iphone. Ituneshar upptäkt att enheten är i återställnings läg??? WHAT TOO DOOOOOO

Koppla din iphone till datorn. Stäng itunes och i aktivitets hanteraren stäng itunesHelper och allt som har med itunes eller apple att göra. Starta blackra1n och Make it rain. Funkar det inte byt usb port och prova igen.

Serbian
    Member
    Post count: 28

Jag vet att det finns en tråd ang ifunbox men jag får inget svar där 🙁

Det e så att jag har följt allt som man ska göra men ifunbox får ingen kontakt med min iphone. Vad kan jag göra?

givememoney
    Member
    Post count: 70

hejsan jag har problem ja kan inte använda den blackra1n för när jag har gjort som man ska så när jag startar om mobilen så måste jag göra en sådan återställning på mobilen fick mobilen idag det är en iphone 3gs 32gig hoppas ja kan få svar va man kan göra åt de!

mvh jimmy

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@givememoney 50945 wrote:

hejsan jag har problem ja kan inte använda den blackra1n för när jag har gjort som man ska så när jag startar om mobilen så måste jag göra en sådan återställning på mobilen fick mobilen idag det är en iphone 3gs 32gig hoppas ja kan få svar va man kan göra åt de!

mvh jimmy

Hej Jimmy och välkommen till detta forum. Ett tips för att inte göra samtliga sura är att SÖKA! Du har en ny 3GS med det nya bootroomet vilket gör så att du måste använda blackra1n varje gång du stänger av mobilen.

Puss och Kram
    /Henrik

givememoney
    Member
    Post count: 70

@h3nr11k 50954 wrote:

Hej Jimmy och välkommen till detta forum. Ett tips för att inte göra samtliga sura är att SÖKA! Du har en ny 3GS med det nya bootroomet vilket gör så att du måste använda blackra1n varje gång du stänger av mobilen.

Puss och Kram
    /Henrik

oki tack för svaret bara tråkigt att man inte kommer kunna ladda hem saker för de mesta vill att man startar om ju 🙁

muffins
    Member

@givememoney 50955 wrote:

oki tack för svaret bara tråkigt att man inte kommer kunna ladda hem saker för de mesta vill att man startar om ju 🙁

Skulle säga det motsatta. Det är inte de “mesta” som krävs omstarter..

Sen vore det trevligt om du höll dina frågor i en tråd istället för att sprida ut dom. Såg att jag besvarade din fråga i en annan tråd, vilket var identisk till frågan här.

Ponyboy
    Member

@serbian 50936 wrote:

Jag vet att det finns en tråd ang ifunbox men jag får inget svar där 🙁

Det e så att jag har följt allt som man ska göra men ifunbox får ingen kontakt med min iphone. Vad kan jag göra?

Vad har du för operativsystem i din dator? (Säg inte XP för jag har sökt som fan men inte kunnat lösa det med XP, alla andra OS funkar).

bootyluv
    Member
    Post count: 38

har köpt mig en iPhone 3G nu iallafall. En fråga, hur vet man ifall man är uppkopplad mot Wi-fi eller 3G nätet? 😮

muffins
    Member

@bootyluv 50997 wrote:

har köpt mig en iPhone 3G nu iallafall. En fråga, hur vet man ifall man är uppkopplad mot Wi-fi eller 3G nätet? 😮

Ser du en ikon brevid din operatörslogo som är i form av en radar eller hur man ska förklara det så surfar du på wifi..

Alltså om du är uppkopplad mot wifi och har en fungerande wifi-anslutning så väljer telefonen wifi över 3g-nätet.

Freebo
    Member

@bootyluv 50997 wrote:

Wifi symbolen

http://images.apple.com/euro/timecapsule/images/wireless_wirelessicon_20080115.png

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

@pongo 50483 wrote:

du får inte tethered jailbreak på en iphone 3g bara dom nya 3gs..
    en ominstallation behövs inte, bara att jailbreaka om den. tar mindre än 1minut
    den nya 3gs går att jailbreaka men om den är helt ny så har den det nya bootrom så de blir tethered jb.

3g:
    3.0 – går att JB och låsa upp
    3.1.2 – går att jb och låsa upp

nya 3gs
    3.1.2 går att jb (tethered) och låsa upp

blackweather här har du prog för att jb

vad bör jag göra om jag vill ha den gammla basebanndet kvar o jag ska uppdatera från 3.0 till 3.2.1 fw det är en 3g?

Andra frågan vad har dom lagt till 3.2.1 gemfört med 3.0?

sista fråga jag läste runt lite här i forumen, de står att man upplever problem med blackr1a eller vad det heter stämmer det? eller funkar det bra med 3g? finns det ett antenativt för jb och unlocket o det är blackr1in och blacksnow?

muffins
    Member

@volvo-s60 51027 wrote:

vad bör jag göra om jag vill ha den gammla basebanndet kvar o jag ska uppdatera från 3.0 till 3.2.1 fw det är en 3g?

Andra frågan vad har dom lagt till 3.2.1 gemfört med 3.0?

sista fråga jag läste runt lite här i forumen, de står att man upplever problem med blackr1a eller vad det heter stämmer det? eller funkar det bra med 3g? finns det ett antenativt för jb och unlocket o det är blackr1in och blacksnow?

Dev-Team Blog och följ update train, om du vill behålla ditt baseband.

Sluta skriv 3.2.1 hela tiden, finns inget sådant.. 3.1.2 finns och är det senaste.
    Sedan 3.1 till 3.1.2 så är det endast små buggfixar som fixat iaf. Tidigare vet jag inte.

Att man upplever problem med blackra1n beror på att man gjort en hacktivation. Dvs en fuling för att aktivera telefonen utan simkort från den operatör som telen är låst till, vilket resulterar i wifi/gps/youtube/push problem.
    Dessa problem finns inte om man aktiverar telefonen utan hacktivation.

volvo-s60
    Member

@volvo-s60 51027 wrote:

vad bör jag göra om jag vill ha den gammla basebanndet kvar o jag ska uppdatera från 3.0 till 3.1.2 fw det är en 3g?

Andra frågan vad har dom lagt till 3.1.2 gemfört med 3.0?

sista fråga jag läste runt lite här i forumen, de står att man upplever problem med blackr1a eller vad det heter stämmer det? eller funkar det bra med 3g? finns det ett antenativt för jb och unlocket o det är blackr1in och blacksnow? är mkt tacksam för hjälp:)

Hade skrivit fel med fw men nu har jag ändrat;)

volvo-s60
    Member

@muffins 51029 wrote:

Dev-Team Blog och följ update train, om du vill behålla ditt baseband.

Sluta skriv 3.2.1 hela tiden, finns inget sådant.. 3.1.2 finns och är det senaste.
    Sedan 3.1 till 3.1.2 så är det endast små buggfixar som fixat iaf. Tidigare vet jag inte.

Att man upplever problem med blackra1n beror på att man gjort en hacktivation. Dvs en fuling för att aktivera telefonen utan simkort från den operatör som telen är låst till, vilket resulterar i wifi/gps/youtube/push problem.
    Dessa problem finns inte om man aktiverar telefonen utan hacktivation.

alltså om jag aktiverar den först med telia simkortet då är det inga problem? hade jag rätt att det finns ett antenativt o det är blackra1n och blacksnow eller finns det flera man kan välja jb och unlocka alltså olika program menar jag att välja på?

kan nån annan svara på vad är skiillnaden och ändrigarna i 3.0 . 3.1.2?

volvo-s60
    Member

???????????

volvo-s60
    Member

@volvo-s60 51190 wrote:

???????????

finns det nån som kan svara på frågan

muffins
    Member

@volvo-s60 51031 wrote:

alltså om jag aktiverar den först med telia simkortet då är det inga problem? hade jag rätt att det finns ett antenativt o det är blackra1n och blacksnow eller finns det flera man kan välja jb och unlocka alltså olika program menar jag att välja på?

kan nån annan svara på vad är skiillnaden och ändrigarna i 3.0 . 3.1.2?

Om du har 05.11.07 så finns bara blackra1n i dagsläget att köra med.

Om du aktiverar telefonen med Telia så ska det inte vara nå problem, vad jag vet om.

Har du 04.xx.xx baseband så använder du dig av ultrasn0w, för upplåsning.

vanduung
    Member

Hej har införskaffat mig en iphone 3gs, som är låst till telia.
    jag skulle vilja Jailbreaka den men fortfarande ha kvar operatörslåsnigen, går det eller måste man låsa upp den okså?

muffins
    Member

@vanduung 51251 wrote:

Hej har införskaffat mig en iphone 3gs, som är låst till telia.
    jag skulle vilja Jailbreaka den men fortfarande ha kvar operatörslåsnigen, går det eller måste man låsa upp den okså?

Går hur bra som helst.
    Bara att jailbreaka telen och strunta i att låsa upp telefonens operatörslås alltså.

volvo-s60
    Member

@muffins 51227 wrote:

Om du har 05.11.07 så finns bara blackra1n i dagsläget att köra med.

Om du aktiverar telefonen med Telia så ska det inte vara nå problem, vad jag vet om.

Har du 04.xx.xx baseband så använder du dig av ultrasn0w, för upplåsning.

hur kollar jag vad jag har för baseband? ingen har fortfarande svarat på min fråga vad det är för skillnaden 3.0 och 3.1.2 fw

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@volvo-s60 51274 wrote:

hur kollar jag vad jag har för baseband? ingen har fortfarande svarat på min fråga vad det är för skillnaden 3.0 och 3.1.2 fw

Det är bugfixar.. Tydligen ska folk med 3.0 ha problem med tappade samtal.. Annars så är det inget mer med det

Serbian
    Member

@ponyboy 50958 wrote:

Vad har du för operativsystem i din dator? (Säg inte XP för jag har sökt som fan men inte kunnat lösa det med XP, alla andra OS funkar).

🙂 jo jag har xp. Ska jag byta till annat OS? om ja, hur fixar jag det med itunes (säkerhetskopia, kontakter, musik m.m.) när man ska installera om sin dator?

Freebo
    Member

@serbian 51304 wrote:

🙂 jo jag har xp. Ska jag byta till annat OS? om ja, hur fixar jag det med itunes (säkerhetskopia, kontakter, musik m.m.) när man ska installera om sin dator?

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6373-ifunbox-problem-min-iphone-3gs.html#post51033

😉

Serbian
    Member

@freebo 51306 wrote:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6373-ifunbox-problem-min-iphone-3gs.html#post51033

😉

1000 tack för ifunbox frågan.

kan du kanske hjälpa till med denna fråga. hur gör man med itunes när man ska installera om sin dator? alla säkerhetskopior, kontakter osv?

Freebo
    Member

Ok, jag är absolut ingen fena på iTunes, faktum är att iTunes är skrämmande elakt ibland…

Jag skrev ett långt inlägg men radera det, det finns skickligare användare här som kan sin iTunes bättre. Muffinman, ponyboy eller pongo tror jag kan ge dig en 100% korrekt instruktion 😮

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

du hittar säkerhetskopian här

På en Mac: ~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/

På Windows XP: Documents and Settings(användarnamn)Application DataApple ComputerMobileSyncBackup

På Windows Vista & 7: Users(användarnamn)AppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup

nu har jag gjort ett test,
    -flyttade över min säkerhetskopia till en annan mapp och gick in till itunes högerklickade på min iphone. den kunde inte hitta någon säkerhetskopia.

-flyttade tillbaka mappen och gick in till itunes högerklickade på min iphone, o den hittade säkerhetskopian..

så detta ANTAR jag efter att ha läst runt lite, spara den mappen som du hittar, sedan när du har installerat om. så stoppar du bara tillbaka mappen där den ska vara. sry att jag inte kan ge dig ett 100% rent svar. (där av gjorde jag detta test)

oh måste lägga till, säkerhetskopian inkluderar inte Musik

Serbian
    Member

@pongo 51312 wrote:

du hittar säkerhetskopian här

På en Mac: ~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/

På Windows XP: Documents and Settings(användarnamn)Application DataApple ComputerMobileSyncBackup

På Windows Vista & 7: Users(användarnamn)AppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup

nu har jag gjort ett test,
    -flyttade över min säkerhetskopia till en annan mapp och gick in till itunes högerklickade på min iphone. den kunde inte hitta någon säkerhetskopia.

-flyttade tillbaka mappen och gick in till itunes högerklickade på min iphone, o den hittade säkerhetskopian..

så detta ANTAR jag efter att ha läst runt lite, spara den mappen som du hittar, sedan när du har installerat om. så stoppar du bara tillbaka mappen där den ska vara. sry att jag inte kan ge dig ett 100% rent svar. (där av gjorde jag detta test)

oh måste lägga till, säkerhetskopian inkluderar inte Musik

när man installerat om datorn, kan man då bara göra en ny säkerhetskopia istället för att spara den gamla? förstår du min luddiga text 🙂

Viewing 50 posts - 1,551 through 1,600 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.