Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
låste precis upp min iPhone 3G, nu kan jag varken smsa/ringa/gå ut på internet.. vad kan problemet vara..?
@bootyluv 51714 wrote:
låste precis upp min iPhone 3G, nu kan jag varken smsa/ringa/gå ut på internet.. vad kan problemet vara..?
Följde du denna guide iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows] Alltså installerade du Blacksn0w?
@ponyboy 51717 wrote:
Följde du denna guide iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows] Alltså installerade du Blacksn0w?
nuså, fick allt att funka till slut 🙂 tack återigen!
hej har installerat winterboard och sen efter installtionen sa den reebor device gjorde det och tänkte sätta på den igen men den stängs av hela tiden . nu är den avstängd men när jag sätter på den så kommer apple märket i några sekunder som den alltid ska göra men den stängs av jag kan inte komma till hemmenyn
@denniz123456 51885 wrote:
hej har installerat winterboard och sen efter installtionen sa den reebor device gjorde det och tänkte sätta på den igen men den stängs av hela tiden . nu är den avstängd men när jag sätter på den så kommer apple märket i några sekunder som den alltid ska göra men den stängs av jag kan inte komma till hemmenyn
Är det en 3Gs köpt efter vecka 39?
Edit: nu kom jag ihåg att du har en 2G. Detta har drabbat många efter att ha installerat winterboard. Det hände mig också ett par gånger när jag jailbreakade mina bakantas iphones. Mitt råd till dig är att återställa igen och jailbreaka om.
men hur ska jag göra det går inte att öppna iphone. den kommer bara till apple märket i 10 sekunder sen stängs den av. hur ska jag göra
@denniz123456 51888 wrote:
men hur ska jag göra det går inte att öppna iphone. den kommer bara till apple märket i 10 sekunder sen stängs den av. hur ska jag göra
Återställ i DFU mode. Håll i powerknappen och homeknappen i 10 sekunder, släpp powerknappen men fortsätt hålla i homeknappen tills det dyker upp en bild på sladd och itunes. Då kan du koppla den till itunes och återställa.
men min hemknapp funkar ju inte
@denniz123456 51890 wrote:
men min hemknapp funkar ju inte
Just det ja, vet inte vad man kan göra då. Ska söka lite och försöka hitta nån lösning till dig, eller så finns det nån annan här som har en annan lösning.
Skicka inte pm till mig med varje inlägg, det räcker med att du skriver i tråden så ser jag det.
ok ska också leta
hittade inget
snälla kan nån hjälpa mig snälla skulle vara världens stora tack om jag fick hjälp
vad ska jag göra
ZiPhone och iLiberty sätter dig i DFU utan att du behöver trycka Home button
Fungerar det inte rekommenderar jag dig att köpa en ny, fungerande iPhone och sluta mecka så mycket =)
EDIT: on 2nd thought. Jag tror inte det kommer att fungera då dessa pgm var anpassade för fw 2.x men du har ju inte mycket att förlora så ger ett par försök
ok först provar vi ziphone
vet du nåt om det hur man gör eller nåtför där jag laddade ner det så var det en ziphone men filen va i formaten dmg. vet inte vad det är. kan du hitta en bättre
@denniz123456 51908 wrote:
för där jag laddade ner det så var det en ziphone men filen va i formaten dmg. vet inte vad det är. kan du hitta en bättre
Om det är i *.dmg format så är det anpassat för osx. Ej i windows miljö.
funkar ziphone för iphone
sorry menar funkar ziphone för windows
det gick inte med iliberty iphone måste vara på men den är avstängd
@denniz123456 51917 wrote:
det gick inte med iliberty iphone måste vara på men den är avstängd
Har sökt efter en lösning till dig men det verkar vara kört. De metoderna som finns för att få iphone i dfu utan hemma knappen kräver att din iphone fungerar eller att itunes hittar den. En sista chansning vore att prova och se om blackra1n kan reboota din iphone. Prova flera gånger chansen är inte så stor men man vet aldrig. Du kan ju försöka reperera knappen men jag hade hellre slängt den och köpt en ny.
men hemknappen kan jag fixa men sen har jag en liten liten repa på displayen sen när jag kankse fixar knappen så kanske repan blir stor för att man måste ju öppna hela iphonen
@denniz123456 51920 wrote:
men hemknappen kan jag fixa men sen har jag en liten liten repa på displayen sen när jag kankse fixar knappen så kanske repan blir stor för att man måste ju öppna hela iphonen
Sälj telefonen? Hur har allt kunnat pajja dirr?
varför just jag som får såna problem varför just denna pojke med iphone 2g. VARFÖR 🙁
@denniz123456 51924 wrote:
varför just jag som får såna problem varför just denna pojke med iphone 2g. VARFÖR 🙁
Ingen aning. Du är nr2 som fått hemknappen trasig.. Repor kommer alltid och det är därför jag har en plastfilm över min skräm.. Dock har jag lyckats repa filmen -.-
men altså det e repa på displayen inuti 🙁 tänk om den blir stor när jag byter flexkablen till hemknappen
På insidan lär du inte hitta några repor, det är nog skärmen som är spräckt.
aa det är små små streck precis så här ____
–@denniz123456 51936 wrote:
aa det är små små streck precis så här ____
–På skärmen under glaset? MG.. Du har antagligen en krossad display eller så har pixlar fuckat ur..
mmm men hoppas det inte blir stor när jag byter flexkabeln den ligger precis under displayen så man måste ta bort allting på iphonen
Hej
Jag hade lite frågor angående det där med tethered jb.
Om man stänger av mobilen så tar det väl inte så lång tid att jailbreaka den igen? måste man då synka allting igen med eller behövs det inte? För i såfall lär det bli lite jobbigare.
Sen tänkte jag fråga, När man startar om mobilen, måste man då jailbreaka det med samma dator som alltid eller räcker det med vilken dator som helst som har blackra1n eller vad det nu är?
@sly 51969 wrote:
Hej
Jag hade lite frågor angående det där med tethered jb.
Om man stänger av mobilen så tar det väl inte så lång tid att jailbreaka den igen? måste man då synka allting igen med eller behövs det inte? För i såfall lär det bli lite jobbigare.
Sen tänkte jag fråga, När man startar om mobilen, måste man då jailbreaka det med samma dator som alltid eller räcker det med vilken dator som helst som har blackra1n eller vad det nu är?
Inget försvinner. Den är bara låst.. Du kan ta vilken dator som helst. Bara du har en usb kabel å blackra1n. Du kan göra de på ONOFF om det så behövs;D
Betyder detta att problemet med tethered unlock är löst?
iClarified – Apple News – Redsn0w May Be Updated for iPhone 3.1.2 [Update]
Hej! Min kompis var nyligen i USA och köpte sig en iPhone 3G. Nu behöver han hjälp me att låsa upp den.
På skärmen står det:
No sim card installed
insert a valid sim with no pin lock to activate iPhone.Då undrar jag, Kan jag koppla in den i datorn och köra blackra1n eller måste jag uppdatera till 3.1.2 I iTunes först? Ge gärna en Guide hur jag ska göra. Just det! Jag vill ha 3.1.2
@steffeiphone 52018 wrote:
Allt det kan jag, men blackra1n verkar stanna på Running… :S
Vad är det som är felet?Testa denna metod
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu-9.html#post44851Köpte precis en iPhone och sitter o biter på naglarna då jag inte verkar kunna unlocka den, har testat blackrain säkert 20ggr. Det står varje gång att den är grön (done) men ändå har jag ingen täckning när den bootat upp.
Har kollat flera trådar här och det verkar som alla med “tethered” iphone ändå lyckats använda sin iphone men jag lyckats bara inte.. Förstå mig inte fel, jag kommer in i luren och kan göra allt förutom att surfa.Har även sökt i forumet men ej hittat nåt som hjälpt!
Snälla hjälp mig så jag kan gå sova ikväll annars kommer jag sitta uppe hela natten och gå galen!
Flytta från egen tråd till RÄTT tråd /Mod
Lyckades fixa det, till er som hamnar i samma sits 😛 Gå in i blacksn0w programmet i din iphone o klicka på “snow” 😀 Korkad man kan vara…
Jag har en Iphone 3gs 32 gb.
Version 3.1.2 (7D11).
Köpt från Telenor.Efter jag gjorde min Jailbreak med Blackra1n så hände följande:
WIFI:n fungerar inte!
När jag startar om Iphone:n så kommer “Itunes loggan” upp.
För att komma förbi det så måste jag köra “Blackra1n” igen.Finns det någon lösning på detta?
Otroligt jobbigt för mig då jag reser mycket och är i behov av att kunna stänga av telefonen. Och inte behöva ha datorn med mig.@flottarn 52065 wrote:
Version 3.1.2 (7D11).
Köpt från Telenor.Efter jag gjorde min Jailbreak med Blackra1n så hände följande:
För att komma förbi det så måste jag köra “Blackra1n” igen.Finns det någon lösning på detta?
Otroligt jobbigt för mig då jag reser mycket och är i behov av att kunna stänga av telefonen. Och inte behöva ha datorn med mig.Ang. wifi inte fungerar, nollställ nätverksinställningarna.
Att iTunes loggan dyker upp vid omstart, så får du lov att göra som du säger.. Köra blackra1n för att boota upp telefonen. Du har en s.k. tethered jailbreak.
Finns ingen lösning för tethered jailbreak i dagsläget.@flottarn 52065 wrote:
Version 3.1.2 (7D11).
Otroligt jobbigt för mig då jag reser mycket och är i behov av att kunna stänga av telefonen. Och inte behöva ha datorn med mig.Vad gäller WiFi brukar det fixa sej om man använder Återställ nätverksinställningar i Inställningar.
Någon lösning för omstart på de nyaste iPhone finns det inte än. Och kanske inte kommer förrän efter nästa firmwareuppdatering från Apple.tjenare! funderar på att jailbreaka min 3g med blackra1n men det är en grej jag inte riktigt fattar. när man har installerat cydia, fungerar det då ungefär som appstore så att man kan söka på spel och sen ladda ner bara att det är gratis?
Tack på förhand! // ME
@jibbson 52098 wrote:
tjenare! funderar på att jailbreaka min 3g med blackra1n men det är en grej jag inte riktigt fattar. när man har installerat cydia, fungerar det då ungefär som appstore så att man kan söka på spel och sen ladda ner bara att det är gratis?
Tack på förhand! // ME
Cydia är för de applikationer som inte är godkända av apple. Finns en massa annat som är roligt i cydia som är gratis men det som finns i appstore finns inte i cydia.
Är du efter ett sätt att ladda ner appstore crackade apps eller piratkopierade material så kan vi inte hjälpa dig i denna forum då det strider mot forums reglerna. Forumets reglerEdit: Nu när jag har läst din inlägg igen så förstår att det inte var vad du frågade efter. Japp det är som appstore och du kan ladda ner massa med gratis applikationer. Finns dock inte så många spel att välja mellan i cydia, det mesta är “annat” (kom inte på ett bättre ord).
@ponyboy 52100 wrote:
Cydia är för de applikationer som inte är godkända av apple. Finns en massa annat som är roligt i cydia som är gratis men det som finns i appstore finns inte i cydia.
Är du efter ett sätt att ladda ner appstore crackade apps eller piratkopierade material så kan vi inte hjälpa dig i denna forum då det strider mot forums reglerna. Forumets reglertack så mkt! undrade bara hur det fungerade^^ så man behöver inte hålla på och installera massa patcher eller liknande för att få det att fungera utan det är bara att köra?
Gjorde ändring i mitt förra inlägg då jag hade missförstått dig. Det kanske är bättre svar på din fråga.
@ponyboy 52100 wrote:
Är du efter ett sätt att ladda ner appstore crackade apps eller piratkopierade material så kan vi inte hjälpa dig i denna forum då det strider mot forums reglerna. Forumets reglerEdit: Nu när jag har läst din inlägg igen så förstår att det inte var vad du frågade efter. Japp det är som appstore och du kan ladda ner massa med gratis applikationer. Finns dock inte så många spel att välja mellan i cydia, det mesta är “annat” (kom inte på ett bättre ord).
ok tack! finns doodle jump i cydia? :O sökte mn hittade det inte…
Untethered!! (kanske)
Här är en grupp som påstår sig ha fixat untethered jailbreak till 3Gs med den nya bootrom. De söker beta testare. Ni kan bedöma själva om det är nån sanning i det.
DiVYNE DEV TEAM: NOW LIVE! ACCEPTING BETA APPLICATIONS!
divyne (divynedevteam) on Twittervet inte om frågan hör hemma här men.. Hur tar man bort apps som man har laddat ner från cydia?
när jag går in i cydia så kommer det upp: Essential upgrade, one more essential packages are currently out of date. if these upgrades are not performed you are likely to encounter errors. sen kan man trycka på “upgrade essential”, “complete upgrade” och “ignore (temporary)” fattar inte ett skit men är det någon som vet var det innebär och vad jag ska välja?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.