Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@freebo 52025 wrote:
Testa denna metod
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5537-blackra1n-aer-ute-nu-9.html#post44851Det var så jag gjorde, men fick det att funka på 3e försöket 🙂
Tack ändå :p
Dum fråga kanske, men är ens kontakter, filmer, musik, apps kvar om man jailbreakar?
Kanon, tusen tack.
Nästa fråga, har sökt och sett att på dom senaste modellerna så försvinner jailbreaket om man startar om telefonen. Vilken modell eller så ska man ha för att inte behöva göra det?, Jag har en 3GS som jag köpte i höstas.
@hinken 52184 wrote:
Kanon, tusen tack.
Nästa fråga, har sökt och sett att på dom senaste modellerna så försvinner jailbreaket om man startar om telefonen. Vilken modell eller så ska man ha för att inte behöva göra det?, Jag har en 3GS som jag köpte i höstas.
Är din iphone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)
Ta en titt här
Härligt, min är tillverkad 36 så det är bara att köra då. Tack.
Har nu jailbreakat, men mina apps startar men stängs ner direkt när jag startat dom. Läst här på forumet att det kan hjälpa att ta bort/installera en ny app men det hjälper inte. Någon som har några tips?
@hinken 52189 wrote:
Har nu jailbreakat, men mina apps startar men stängs ner direkt när jag startat dom. Läst här på forumet att det kan hjälpa att ta bort/installera en ny app men det hjälper inte. Någon som har några tips?
Testa att auktorisera din iTunesinstallation/dator en gång till och sedan synka
Sådär ja, nu funkar det kanon, ännu en gång, tusen tack.
Kalas, då är du den 47707:e nöjde forumanvändaren 😉
Kan man på något sätt spara allt man har installerat från cydia om man skulle vilja göra en återställning? Eller måste man hitta varje program igen? Och om man har köpt nåt i cydia tex cyDialer (vilket är jävligt bra by the way) måste man köpa det på nytt vid en eventuell återställning?
@ grozny
@freebo 52009 wrote:
Mja, du måste installera om allt. MEN, vad du gör är att du laddar ned APTBackup från Cydia, kör programmet och synka sedan telefonen med iTunes. I och med detta sparar du undan en konfigurationsfil som innehåller en lista på alla de pgm du installerat från Cydia.
Uppdatera FW, ladda ned APTBackup från Cydia igen till din nu ganska tomma telefon. Starta APTBackup och välj restore och synka sedan med iTunes (minns inte riktigt ordningföljden men programmet talar om hur du skall göra.)
Då laddas samtliga Cydia pgm ned i din iPhone igen
De program du har köpt behöver du inte köpa igen, du kan ladda om de så många gånger du vill.
@bozz 52185 wrote:
Är din iphone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)
Ta en titt här
Inte alla har nya bootromen efter tillverkning efter v30 tydligen då min har v 43 och funkar finfint!
Man ska nog testa! Kostar ju inget att testa…@fredda-79 52255 wrote:
Inte alla har nya bootromen efter tillverkning efter v30 tydligen då min har v 43 och funkar finfint!
Man ska nog testa! Kostar ju inget att testa…Det stämmer. Därför jag skrev förmodligen, men jag var lite otydlig, håller med;)
Hej, jag har precis jailbreakat min iphone och har ett par (säkert dumma) frågor.
1. När jag laddat ner en ringsignal från Cydia så läggs den under “manage”, men hur gör man för att sen använda den som en ringsignal?
2. Har gör man för att överföra ett program från en torrentklient i datorn (tex Vuze) till sin Iphone?
Tacksam om någon orkar svara!
KenzoTja!
Har suttit och läst runt på olika forum om Jailbreak, men jag har inte fått helt klar information. Så nu frågar jag här och hoppas jag får svar
Jag har en 3gs 3.1.2 med fm 05.11.07.
Behövs ibss och ibec koderna till min iPhone för att vara säker på att kunna uppdatera den i framtiden? Har läst att det bara behövs/fungerar på dom tidigare firmware, stämmer det?Sen om jag breaka den, då får jag inte uppdatera den med ett eventuellt nyare firmware?
Men går det bra och köra restore / Total återställning om man tex vill ta bort jailbreaken? Och kommer telefonen fungera då och inte bli spärrad av apple?Och om jag jailbreaka den nu, kommer jag kunna uppdatera den men ett eventuellt nyare jailbreak eller tex nyare firmware i framtiden?
Vill inte att jag inte ska kunna uppdatera firmware bara för att jag breaka den nu.
Många frågor, men jag hoppas ni har överseende
I korthet, glöm ibec/ibss filerna. I realiteten var detta mer för dem som ville kunna nedgradera från 3.0.1 & 3.1.2 tillbaka till 3.0 etc.
Om du idag har fw 3.1.2 och jailbreakar med Blackra1n skall du inte uppgradera till nästa fw förän det finns ett fungerande jailbreak. iTunes kommer att påminna dig så fort en ny fw version finns tillgänglig, och be sig uppgradera. Gör inte det och gör det framförallt inte om du är beroende av unlock för att kunna ringa.
En återställning via iTunes ger dig, iaf mjukvarumässigt, en helt ny telefon och NEJ, Apple kan aldrig spärra dig eller klandra dig för att du jailbreakat. Det är INTE olagligt! Skall du lämna in telefonen på service så skall du däremot återställa den/ta bort jailbreak först…
Breaka på nu för sjutton 🙂 det växer ingen mossa på rullande stenar
@kenzo1 52284 wrote:
Hej, jag har precis jailbreakat min iphone och har ett par (säkert dumma) frågor.
1. När jag laddat ner en ringsignal från Cydia så läggs den under “manage”, men hur gör man för att sen använda den som en ringsignal?
2. Har gör man för att överföra ett program från en torrentklient i datorn (tex Vuze) till sin Iphone?
Tacksam om någon orkar svara!
Kenzo1. Du hittar signalerna i Inställningar – Ljud – Ringsignal
2. Det får du ingen hjälp med här. Läs forumreglerna en gång till, framförallt paragraf 8….tack freebo för ett mkt bra svar:)
Imorrn kommer det regna, hoppas allt går bra bara;)Tja!
Jag har jailbreakat min iPhone. När jag installerade temat “Glasklart” och sedan reboota den så kommer det att jag måste koppla in den till iTunes, vad gör jag för fel? :-/
Tjena alla där ute.
Jag har en iPhone 3G och överväger att uppdatera är dock lite skraj. Telefonen är köpt utomlands och jag vill därför inte uppdatera och plötsligt sitta i sittsen att jag inte kan använda simkortet eftersom telefonen egentligen är låst till andra opperatörer. Jag sitter på 3.0 och Modem Firmware 04.26.08. Jag kommer ihåg när 3.0 uppdateringen kom då var det många som uppdaterade som helt plötsligt inte kunde använda telefonen pga den nya Modem Firmwaren.
Kommer jag att få problem jag få problem med min utländska iphone? Tack för hjälpen i förväg
Flyttat inlägget till rätt tråd/Mod@larssonenator 52441 wrote:
Tjena alla där ute.
Jag har en iPhone 3G och överväger att uppdatera är dock lite skraj. Telefonen är köpt utomlands och jag vill därför inte uppdatera och plötsligt sitta i sittsen att jag inte kan använda simkortet eftersom telefonen egentligen är låst till andra opperatörer. Jag sitter på 3.0 och Modem Firmware 04.26.08. Jag kommer ihåg när 3.0 uppdateringen kom då var det många som uppdaterade som helt plötsligt inte kunde använda telefonen pga den nya Modem Firmwaren.
Kommer jag att få problem jag få problem med min utländska iphone? Tack för hjälpen i förvägDet nya basebandet 05.11.07 och fw 3.1.2 knäcktes för ett bra tag sedan så om du använder guiden jag länkat till i min signatur så skall du förhoppningsvis inte stöta på några större problem.
Jag ska skaffa en Iphone 3Gs (USA).
Men det finns lite saker som jag inte fattar med jailbreak.1. Jag har last om jailbreak pa forumet. Och det tas ofta upp vilken vecka Iphonen ar gjord i. Vad spelar det for roll nar man jailbreakar??
2. Nar man har jailbreakat sin Iphone och ska starta den. Maste man jailbreaka om den varje gang man startar den da??
3. Vilket jailbreak program ar bast??
4. Nagot annat
man borde veta om jailbreak??MVH
QuamraZ@quamraz 52465 wrote:
Jag ska skaffa en Iphone 3Gs (USA).
Men det finns lite saker som jag inte fattar med jailbreak.1. Jag har last om jailbreak pa forumet. Och det tas ofta upp vilken vecka Iphonen ar gjord i. Vad spelar det for roll nar man jailbreakar??
2. Nar man har jailbreakat sin Iphone och ska starta den. Maste man jailbreaka om den varje gang man startar den da??
3. Vilket jailbreak program ar bast??
4. Nagot annat
man borde veta om jailbreak??MVH
QuamraZ1&2 läs FAQn om tether jailbreak
3. Se länken i min signatur
4. Nä, bara tuta å köra!Tack for svaret.
Men jag fatar inte riktigt alltihop.
Om Iphone 3Gs:en ar gjord efter vecka 39 sa maste man starta Iphon:en via datorn nar den har varit avstangd??
Kan man inte kringa det pa nagot satt??(Kan man kopa Iphone 3Gs 32gb i USA i en Applestore som ar gjord tidigare an vecka 39??)
MVH
QuamraZNej det kan man inte kringå. Sannolikheten att du idag lyckas köpa en ny telefon som ger dig en untethethered jailbreak är väl 1/100, köp Muffins 32GB som finns på annons i köp&sälj forumet istället.
Den är tillverkad innan v 39 och då vet du vad du får.
1.untethethered. Vad ar det??
Jag vil ha en ny Iphone och inte begagnad. Och Iphonen i USA ar mycket billiga.
2.Men haller det inte pa att komma ett program som gor sa att man slipper starta Iphonen via datorn varje gang man ska starta den??
3. Ska det komma ut en ny Iphone till sommaren??@quamraz 52470 wrote:
1.untethehered. Vad ar det??
Jag vil ha en ny Iphone och inte begagnad. Och Iphonen i USA ar mycket billiga.
2.Men haller det inte pa att komma ett program som gor sa att man slipper starta Iphonen via datorn varje gang man ska starta den??
3. Ska det komma ut en ny Iphone till sommaren??1. Untethered är att slippa jailbreaka varje gång man stänger av den, alltså utan tethered.
2. De håller på men ingen vet när det kommer eller om de ens klarar av det.
3. Enligt ryktena men inget officiellt uttalande från apple.Hejsan skaffade mig en iphone för 3 dar sedan köpte det via blocket telefonen var helt ny och fabrikslåst, Stoppade i mitt Kontant kort comviq och allting funkade perfekt,
Eftersom alla rekomendera blackra1in så pröva jag det och cydia osv funkade men efter 2 dar sluta den fungera och min iphone 3G blev segare bestämde mig för att göra en Fabriks återställning via Itunes, Efter återställning står det på itunes
The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported, Och på iphone kan ja bara ringa nödsamtal.
Så desperat som jag var gjorde jag ett blackra1n igen då funkade iphone igen men nu har jag ingen nät och telefonen hittar inte mitt comviq kort,
Vad gör jag skulle uppskattas med lite hjälp
/
KentaFlyttat inlägget till rätt tråd/Mod
Har en iphone 3GS 16Gb
Med
bootloader 06.04
Baseband 05.11.07
OS 3.1.2Har testat med blackra1n ( Sn0w)
Och
sn0wbreeze
Jag lyckas aktivera den och jailbreak men jag får ingen kontakt med nätten. Har testat flera sim kort.
Telefonen söker och sedan får jag NO Service.
Har pratat med telenor och imei nr är ej spärrat.Vet någon vad de kan va ??
Flyttat inlägget till rätt tråd/Mod
@sockan 52542 wrote:
Har en iphone 3GS 16Gb
Med
bootloader 06.04
Baseband 05.11.07
OS 3.1.2Har testat med blackra1n ( Sn0w)
Och
sn0wbreeze
Jag lyckas aktivera den och jailbreak men jag får ingen kontakt med nätten. Har testat flera sim kort.
Telefonen söker och sedan får jag NO Service.
Har pratat med telenor och imei nr är ej spärrat.Vet någon vad de kan va ??
Flyttat inlägget till rätt tråd/Mod
Mitt råd är att börja om frrån början helt och hållet. Sätt telefonen i DFU-läge. Kör en restore i iTunes till 3.1.2 och kör sedan guiden i min signatur till punkt och pricka.
Rapportera sedan tillbaka hur det gått
@kentaa 52498 wrote:
Hejsan skaffade mig en iphone för 3 dar sedan köpte det via blocket telefonen var helt ny och fabrikslåst, Stoppade i mitt Kontant kort comviq och allting funkade perfekt,
Eftersom alla rekomendera blackra1in så pröva jag det och cydia osv funkade men efter 2 dar sluta den fungera och min iphone 3G blev segare bestämde mig för att göra en Fabriks återställning via Itunes, Efter återställning står det på itunes
The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported, Och på iphone kan ja bara ringa nödsamtal.
Så desperat som jag var gjorde jag ett blackra1n igen då funkade iphone igen men nu har jag ingen nät och telefonen hittar inte mitt comviq kort,
Vad gör jag skulle uppskattas med lite hjälp
/
KentaFlyttat inlägget till rätt tråd/Mod
Samma här, följ rådet jag givit här
Fixade det genom att betala 100:- till en affär de fixade var för avancerad för mig tror jag.
Det var min lille broders iphone nu mår han bra.
Men jag kan inte leva utan cydia därför har jag jailbreakad min iphone. De funkar perfekt förutom att varje gång ja stänger av eller startar om iphone så vill de att ja kopplar in usb och kör itunes men inget händer får jailbreaka hela tiden vid start hur fixar jag detta. tacksam för hjälpen
@freebo 52544 wrote:
Mitt råd är att börja om frrån början helt och hållet. Sätt telefonen i DFU-läge. Kör en restore i iTunes till 3.1.2 och kör sedan guiden i min signatur till punkt och pricka.
Rapportera sedan tillbaka hur det gått
Har flashat från dfu mode + blackra1n och installerat cydia och sn0w.
Har fortfarande No Servive 🙁
om man går settings = carrier = kan man söka och välja operatör men man får No Service
@kentaa 52552 wrote:
Fixade det genom att betala 100:- till en affär de fixade var för avancerad för mig tror jag.
Det var min lille broders iphone nu mår han bra.
Men jag kan inte leva utan cydia därför har jag jailbreakad min iphone. De funkar perfekt förutom att varje gång ja stänger av eller startar om iphone så vill de att ja kopplar in usb och kör itunes men inget händer får jailbreaka hela tiden vid start hur fixar jag detta. tacksam för hjälpen
Ska kopa en Iphone 3Gs i USA. Men nar jag last lite om tethered sa undrar jag om det ar nagot smart inkop??
1.Jag funderar mest pa om det ar jobbigt att alltid behova starta Iphonen via datorn??
2.Ska man kanske vanta pa att den nya Iphonen ska komma (eller kommer den ha samma problem)??
3.Det jag behover jailbreak mest till ar att lasa upp den (koper den ju i USA). Men kan man fabriks upplasa en Iphone fran USA utan att fabriken jailbreakar??
4.Eller ar nagot annat allternativ battra vid inkop (ej beg?@quamraz 52557 wrote:
Ska kopa en Iphone 3Gs i USA. Men nar jag last lite om tethered sa undrar jag om det ar nagot smart inkop??
1.Jag funderar mest pa om det ar jobbigt att alltid behova starta Iphonen via datorn??
2.Ska man kanske vanta pa att den nya Iphonen ska komma (eller kommer den ha samma problem)??
3.Det jag behover jailbreak mest till ar att lasa upp den (koper den ju i USA). Men kan man fabriks upplasa en Iphone fran USA utan att fabriken jailbreakar??
4.Eller ar nagot annat allternativ battra vid inkop (ej beg?Jag tycker inte att det är värt att köpa från USA, man tjänar lite på priset men förlorar garantin och möjligheten att få den fabrikupplåst. Det är helt osäkert om de framtida uppdateringarna går att jailbreaka, då är fabriksupplåsning enda utvägen.
Tack for svaret!!
Men gar det att fabriks upplasa med AT&T?? Sa att man kan andvanda tele2? Pa ett ungefar hur mycket kan det kosta?
Man har ju sjalvforsakring (tror det heter) i Sverige sa det ar jag inte orolig for.Ar nagon nara att knacka tethered??
Mycket tacksam for svar!!!!
@quamraz 52563 wrote:
Tack for svaret!!
Men gar det att fabriks upplasa med AT&T?? Sa att man kan andvanda tele2? Pa ett ungefar hur mycket kan det kosta?
Man har ju sjalvforsakring (tror det heter) i Sverige sa det ar jag inte orolig for.Ar nagon nara att knacka tethered??
Det går inte med AT&T. Angående untethered så vet ingen, antingen så har de redan löst det och väntar på kommande uppdateringar eller så är det som Geohots har sagt “I cant do it and Im not sure if it can be done”.
@quamraz 52563 wrote:
Tack for svaret!!
Nej, du kan inte få en factory unlocked via AT&T. Inse att du går över ån efter vatten och skapar dig själv en massa problem genom att vilja köpa en ny iPhone från staterna. Det ÄR däremot inte omöjligt att hitta en factory unlocked i US men garantin kan inte ersättas av en utöka hemförsäkring. Tethered är inte på väg att lösas.
Tjena! ny medlem här och haft min 3gs sedan jul så den har nog senaste mjukvaran även nya bootromen (v.45) och har två frågor då jag tänkt jailbreaka men inte låsa upp den.
1. Kommer alla mina kontakter och apps försvinna när jag kör blackra1n?
2.Hur är det med täckningen att man kanske tappar sin 3g täckning och wifi buggar? Eller det kanske mest händer om man även låser upp telefonen har Telenor och ska fortsätta med det så ska inte låsa upp den!
Tack på förhand.
Välkommen Kallz, all din data på telefonen lämnas orörd så det enda du bör göra är att synka innan du kör Blackra1n.
Bara Blackra1n bör inte ge dig några problem med wifi/3G/Youtube, du har redan aktiverat din telefon men Telenor SIM-kortet, det är hacktiveringen och upplåsning med Blacksn0w som verkar ge de flesta problem
@freebo 52580 wrote:
Välkommen Kallz, all din data på telefonen lämnas orörd så det enda du bör göra är att synka innan du kör Blackra1n.
Bara Blackra1n bör inte ge dig några problem med wifi/3G/Youtube, du har redan aktiverat din telefon men Telenor SIM-kortet, det är hacktiveringen och upplåsning med Blacksn0wnsom verkar ge de flesta problem
Okej tack för ett snabbt svar känns som det är dags för jailbreak snart då!:) Bästa guiden till Blackra1n finns i din signatur eller finns det någon annan guide?
(Inget får gå fel med min älskade iPhone så måste ha någon bra guide att följa)
Det är den enda ‘officiella’ guiden. Kör nu, det är inte mycket om kan gå fel
@freebo 52582 wrote:
Det är den enda ‘officiella’ guiden. Kör nu, det är inte mycket om kan gå fel 🙂
Okej ska nog testa till helgen:). Efter man jailbreakat kan man använda iTunes för att få in musik i mobilen och kan man fortfarande använda Appstore?
Kanske nybörjarfrågor men man vill ju ha kött på benen innan man kör en jailbreak.
@kallz 52583 wrote:
Okej ska nog testa till helgen:). Efter man jailbreakat kan man använda iTunes för att få in musik i mobilen och kan man fortfarande använda Appstore?
Kanske nybörjarfrågor men man vill ju ha kött på benen innan man kör en jailbreak.
Japp, AppStore och iTunes fungerar precis som vanligt.
Hur ser man vilken vecka iphonen (om man tittar på en iphone 3gs) är gjord i??
Kan man se det på iphonen eller på förpackningen??:confused:
Finns det något smartare sätt än i USA att skaffa en iphone 3Gs 32 gb (ej beg) billigt??
Mycket tacksam för svar!!!!:):):):):)
Mvh QuamraZ:P -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.