Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,101 through 2,150 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 196

Då jag laddar ner och installerar så blir det bara på kinesiska… Har ju testat att ta bort de 2 filerna men ej lyckats med det heller… Är det mig det är fel på eller hur gör man 😀

EDIT: Såg på bilden nu!

Kopierade ditt inlägg i PC Suite tråden /Mod

Molo
    Member

Oki installerat och klart men den hittar den ej via USB och ipn till wifin kan jag ej så då är väll ända lösningen Fabriksåterställning?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@molo 55314 wrote:

Oki installerat och klart men den hittar den ej via USB och ipn till wifin kan jag ej så då är väll ända lösningen Fabriksåterställning?

Tråkigt, men som sagt PC Suite var en vild chansning.

Se till att följa Freebos guide när du återställer så du inte uppdateras till 3.1.3. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Molo
    Member

Oki tack för hjälpen iallafall!

loomis71
    Member
    Post count: 7

om min telefon iphone 3gs är låst till telia går det att låsa upp den så jag kan byta operatör?

om jag gör det kan telia se det på nått sätt?

och går det att återställa telefonen till låst om man ångrar sig gäller även jailbreaking eller är det samma sak

ps ursäkta mig helt ny på iphone

Flyttat från egen tråd /Mod

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@loomis71 55454 wrote:

om min telefon iphone 3gs är låst till telia går det att låsa upp den så jag kan byta operatör?

om jag gör det kan telia se det på nått sätt?

och gåpr det att återställa telefonen till lås om man ångrar siggäller även jailbreaking eller är det samma sak

ps ursäkta mig helt ny på iphone

Vad har du för firmware? Även kallat Version i bilden nedan

firmware2-2-jailbreak.jpg

loomis71
    Member

3.1.3

Freebo
    Member

@loomis71 55466 wrote:

3.1.3

Loomis, om din telefon inte tidigare varit jailbreakad kan du just nu varken låsa upp den eller jailbreaka den.

loomis71
    Member

@freebo 55467 wrote:

Loomis, om din telefon inte tidigare varit jailbreakad kan du just nu varken låsa upp den eller jailbreaka den.

nej tyvär har den aldrig vart det jag köpte den i lördags

loomis71
    Member

@loomis71 55468 wrote:

nej tyvär har den aldrig vart det jag köpte den i lördags

men är jailbreaking och upplåsning samma sak?

Freebo
    Member

Läs FAQn i min signatur

Bowlted
    Member
    Post count: 1

Hejsan! Jag är helt ny med det här med uppdateringar och jailbreak och sånt även fast jag har haft min Iphone 2G (första generationen) i typ 1,5 år. Jag har fortfarande kvar 1.1.4 på telefonen och skulle väldigt gärna vilja uppdatera den. Min Iphone är från USA och är upplåst här i Sverige, dock inte av mig själv.

Någon som har tips på en guide eller hur jag ska göra för att uppdatera telefonen? har letat runt lite men har inte hittat något som jag förstått mig på.

Tack på förhand!

Ponyboy
    Member

@bowlted 55486 wrote:

Hejsan! Jag är helt ny med det här med uppdateringar och jailbreak och sånt även fast jag har haft min Iphone 2G (första generationen) i typ 1,5 år. Jag har fortfarande kvar 1.1.4 på telefonen och skulle väldigt gärna vilja uppdatera den. Min Iphone är från USA och är upplåst här i Sverige, dock inte av mig själv.

Någon som har tips på en guide eller hur jag ska göra för att uppdatera telefonen? har letat runt lite men har inte hittat något som jag förstått mig på.

Tack på förhand!

Du kan uppdatera till 3.1.3 i iTunes och använda dig av denna guide för att jailbreaka och låsa upp. Guiden är för 3.1.2 men den funkar för 3.1.3 också.
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

andrezii
    Member
    Post count: 84

Hejsan, jag behöver verkligen hjälp med en sak jag inte kan hitta svaret på.
    Jag fick nyss en IPHONE 3GS som är låst till 3 från vecka 50. Jag ska då sätta igång proceduren med att låsa upp/jailbreaka. Jag läser första steget i iCLARIFIEDs guide iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)
    och där står det att jag ska stoppa in iphonen i ITUNES och sedan välja iphonen på listan som kmr upp, trycka restore samtidigt som man håller in shift och sedan ska man välja ipsw-filen.

MEN istället för att ens få upp min iphone från en lista så får jag enbart detta meddelande och kan ej gå vidare “The simcard that is inserted in this iPhone does not appear to be supported.

Vad i h****** är felet??(under tiden jag stoppat in mobilen i datorn har jag då i mitt tele2simkort om det gör nån skillnad, har testat att inte ha i ett simkort alls och då får jag samma error)

Är en jailbreak/upplåsning möjlig? Jag har ju då förmodligen absolut senaste basebandet då den är t om tillverkad vecka 52

Tack på förhand

Freebo
    Member

Skaffa/låna ett TRE kontantkort/SIM-kort innan du gör något annat, jag kan inte nog understryka fördelarna med att först aktivera din iPhone istället för att Hacktivera med Blackra1n eller Redsn0w.

andrezii
    Member
    Post count: 84

Aktivera som i att göra det i en 3butik menar du?
    Nej, jag vet faktiskt inte riktigt fördelarna, skulle du kunna berätta?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@andrezii 55498 wrote:

Jag fick nyss en IPHONE 3GS som är låst till 3 från vecka 50. Jag ska då sätta igång proceduren med att låsa upp/jailbreaka. Jag läser första steget i iCLARIFIEDs guide iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)
    och där står det att jag ska stoppa in iphonen i ITUNES och sedan välja iphonen på listan som kmr upp, trycka restore samtidigt som man håller in shift och sedan ska man välja ipsw-filen.

MEN istället för att ens få upp min iphone från en lista så får jag enbart detta meddelande och kan ej gå vidare “The simcard that is inserted in this iPhone does not appear to be supported.

Vad i h****** är felet??(under tiden jag stoppat in mobilen i datorn har jag då i mitt tele2simkort om det gör nån skillnad, har testat att inte ha i ett simkort alls och då får jag samma error)

Är en jailbreak/upplåsning möjlig? Jag har ju då förmodligen absolut senaste basebandet då den är t om tillverkad vecka 52

Tack på förhand

Du måste ha ett 3 sim för att komma in i itunes men då tycker jag du ska kör Blackra1n så funkar det om det är mjukvara 3.1.2.Är det mjukvara 3.1.3 är det kört.Kolla in denna guide:
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Freebo
    Member

@andrezii 55505 wrote:

Aktivera som i att göra det i en 3butik menar du?
    Nej, jag vet faktiskt inte riktigt fördelarna, skulle du kunna berätta?

Well, du slipper problem med wifi/gps/YouTube/pushmail. Fyra goda skäl att aktivera med original-SIM

Ponyboy
    Member

@andrezii 55498 wrote:

Tack på förhand

Du är lite sent ute, sen 3.1.3 släpptes förra veckan kan du längre inte återställa till en custom 3.1.2 ipsw så skippa redsn0w helt och hållet.

Om du fortfarande inte uppdaterat till 3.1.3 så har du en engångs lösning. Du kan nu jailbreaka med blackra1n och låsa upp med blacksn0w. Men du måste vara försiktig med vad du installerar för som sagt det är en engångs lösning, krashar din iphone eller den fastnar har du inget annat val än att uppdatera till 3.1.3 och då kan du inte längre jailbreaka/låsa upp.

and3n
    Member
    Post count: 34

Funderar på att skaffa en iPhone. Har dock en fråga som kanske är lite dum;
    Kan man synca musik, filmer och tv program med iTunes om man har jailbreakat telefonen?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@and3n 55565 wrote:

Funderar på att skaffa en iPhone. Har dock en fråga som kanske är lite dum;
    Kan man synca musik, filmer och tv program med iTunes om man har jailbreakat telefonen?

Ja det kan du

and3n
    Member
    Post count: 34

@mrcabelguy 55566 wrote:

Ja det kan du

sweet

loomis71
    Member

@freebo 55504 wrote:

Skaffa/låna ett TRE kontantkort/SIM-kort innan du gör något annat, jag kan inte nog understryka fördelarna med att först aktivera din iPhone istället för att Hacktivera med Blackra1n eller Redsn0w.

funkar det att knäcka telefon nu jag har versin 3.1.3

Freebo
    Member

@loomis71 55731 wrote:

funkar det att knäcka telefon nu jag har versin 3.1.3

Modell och tillverkningsvecka? (se FAQn)

faaebs
    Member
    Post count: 10

Hejsan alla hjälpsamma själar!

Det är så att jag har en gammal iPhone 2g som jag inte har använt på ett väldigt tag. Jag tog sedan upp den och skulle återställa och jailbreaka och allt igen. Jag läste mig till att Blackra1n skulle fungera. Jag körde det och allt gick förvånansvärt fort. Men sedan när den har rebootat och allt ska vara ¨klart¨ så är det inte det. iPhonen vill att jag ska koppla ihop den med iTunes och i iTunes så står det: The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
    Min fråga är alltså hur ska jag nu gå vidare för att låsa upp den? Och borde inte Jailbreaken med Blackra1n göra det åt mig?

Tack på förhand. Hoppas på hjälp snabbast möjligt

Flyttat till rätt tråd /Freebo

Malinbara4039
    Member
    Post count: 6

Jag har jailbreakat telefonen och låst upp den från telia men den stängdes av och nu lyckas jag inte få upp den igen. Har återställt den men det går ända inte jalibreaka den med blackra1n. Hur gör jag?

loomis71
    Member

@freebo 55736 wrote:

Modell och tillverkningsvecka? (se FAQn)

mod mc131ks tillverkad 50

Freebo
    Member

@faaebs 55737 wrote:

Hejsan alla hjälpsamma själar!

Det är så att jag har en gammal iPhone 2g som jag inte har använt på ett väldigt tag. Jag tog sedan upp den och skulle återställa och jailbreaka och allt igen. Jag läste mig till att Blackra1n skulle fungera. Jag körde det och allt gick förvånansvärt fort. Men sedan när den har rebootat och allt ska vara ¨klart¨ så är det inte det. iPhonen vill att jag ska koppla ihop den med iTunes och i iTunes så står det: The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
    Min fråga är alltså hur ska jag nu gå vidare för att låsa upp den? Och borde inte Jailbreaken med Blackra1n göra det åt mig?

Tack på förhand. Hoppas på hjälp snabbast möjligt

Flyttat till rätt tråd /Freebo

Försök igen och följ guiden på iClarified – Apple News and Tutorials till punkt och pricka. Sök även på 2G här i forumet så hittar du minst 20 trådar med tips på jb och upplåsningsförfarande.

Ponyboy
    Member

@malinbara4039 55739 wrote:

Jag har jailbreakat telefonen och låst upp den från telia men den stängdes av och nu lyckas jag inte få upp den igen. Har återställt den men det går ända inte jalibreaka den med blackra1n. Hur gör jag?

Hej och välkommen till forumet!

Har du återställt den nu i veckan så har du nog uppdaterad den till 3.1.3. I så fall är det kört för din upplåsning. Kolla i denna tråd Fw 3.1.3. Uppdatera inte!!!

Freebo
    Member

@loomis71 55740 wrote:

Ja kanske, men bara om du hade den jailbreakad med fw 3.1.2 innan du uppdaterade.

Ponyboy
    Member

@loomis71 55740 wrote:

Svar nej. Det finns ingen jailbreak och upplåsning för din modell om du har uppdaterat till 3.1.3.

Freebo
    Member

@ponyboy 55742 wrote:

Hej och välkommen till forumet!

Har du återställt den nu i veckan så har du nog uppdaterad den till 3.1.3. I så fall är det kört för din upplåsning. Kolla i denna tråd Fw 3.1.3. Uppdatera inte!!!

Damen yppar iofs inte vilken modell hon sitter med, alla måste ange vilken modell och firmware de har annars slutar iaf jag att svara på småfrågor som dessa :mad2:

Ponyboy
    Member

@freebo 55747 wrote:

Damen yppar iofs inte vilken modell hon sitter med, alla måste ange vilken modell och firmware de har annars slutar iaf jag att svara på småfrågor som dessa :mad2:

Ja precis, det skulle underlätta mycket med mera info men om den är låst till telia då kan det bara vara 3G lr 3Gs. Då är upplåsningen kört.

MangeeeA
    Member
    Post count: 1

Nån som vet om det någonsin kommer att komma en jailbreak till 3.1.3? Är verkligen ny i matchen då jag köpte en 3gs igår och såklart uppdatera den till 3.1.3 direkt 🙁

bozz
    Member
    Post count: 1199

@mangeeea 55790 wrote:

Nån som vet om det någonsin kommer att komma en jailbreak till 3.1.3? Är verkligen ny i matchen då jag köpte en 3gs igår och såklart uppdatera den till 3.1.3 direkt 🙁

Inte säkert att det kommer till just 3.1.3, men kommer med största sannolikhet till en större uppdatering (typ 3.2)

bly
    Member
    Post count: 15

Hallå.
    Fick min nya iphone igår (3.1.2) och har börjat komma igång lite.
    Är väl dags för jailbreak snart och jag undrar vilket program som rekommenderas för att komma igång smidigast möjligt såhär i början.
    Är det något speciellt man bör tänka på?
    MVH

Ponyboy
    Member

@bly 55822 wrote:

Hallå.
    Fick min nya iphone igår (3.1.2) och har börjat komma igång lite.
    Är väl dags för jailbreak snart och jag undrar vilket program som rekommenderas för att komma igång smidigast möjligt såhär i början.
    Är det något speciellt man bör tänka på?
    MVH

Hej och välkommen till forumet.

Det första du ska tänka på när du jailbreakar är att vara försiktig med vad du installerar. Skulle nåt hända så kommer du att bli tvungen att uppdatera till 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka/låsa upp. Winterboard t.ex. har skapat problem för många, läs i forumet och som sagt var försiktig med vad du installerar.

bly
    Member
    Post count: 15

@ponyboy 55826 wrote:

Hej och välkommen till forumet.

Det första du ska tänka på när du jailbreakar är att vara försiktig med vad du installerar. Skulle nåt hända så kommer du att bli tvungen att uppdatera till 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka/låsa upp. Winterboard t.ex. har skapat problem för många, läs i forumet och som sagt var försiktig med vad du installerar.

Tackar 🙂
    Antar att det får bli blackrain som används. Verkar ju väldigt simpelt och ganska stabilt.

faaebs
    Member

Nu är det så att jag har följt denna tråd: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows). Allting fungerar fram till att man ska hålla in knappar så att den kommer i DFU-läge. Skärmen är bara helt svart då och ingenting händer. Någon som har något tips om någon alternativ metod eller om jag kan göra något annat så att den hamnar i DFU-läge?

Freebo
    Member

@faaebs 55852 wrote:

Nu är det så att jag har följt denna tråd: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows). Allting fungerar fram till att man ska hålla in knappar så att den kommer i DFU-läge. Skärmen är bara helt svart då och ingenting händer. Någon som har något tips om någon alternativ metod eller om jag kan göra något annat så att den hamnar i DFU-läge?

Vid DFU-läge skall skärmen vara svart

faaebs
    Member

Jaha haha då kanske jag inte ska klaga på det. Men redsn0w säger att den inte hittar någon iPhone i vilket fall som helst.

Freebo
    Member

@faaebs 55857 wrote:

Jaha haha då kanske jag inte ska klaga på det. Men redsn0w säger att den inte hittar någon iPhone i vilket fall som helst.

Använd den senaste releasen av RedSn0w
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

faaebs
    Member

Den vill ändå inte. Som sagt så står det att redsn0w inte kan hitta någon iphone och att jag ska ta hjälp utav google eller youtube… Du vet inte vad det kan vara för fel eller någon alternativ metod? Börjar bli lite trött på det här nu faktiskt

faaebs
    Member

Det är inte så att man måste ha simkortet i för att den skall hamna i dfu-läge eller några sådanna detaljer?

Freebo
    Member

Nejdå, behövs inte. Testa en annan USB-port

faaebs
    Member

Nu har jag provat även det och såklart utan framgång:( det finns inget annat program man kan låsa upp den med där man inte manuellt behöver sätta den i DFU-läge?

Freebo
    Member

@faaebs 55877 wrote:

Nu har jag provat även det och såklart utan framgång:( det finns inget annat program man kan låsa upp den med där man inte manuellt behöver sätta den i DFU-läge?

Är det firmware 3.1.2 på den? Testa blackweather

SiE
    Member
    Post count: 13

Hejsan,

Har i en annan tråd nämnt att jag på en 3GS med 3.1.2, nya bootROM:en, har fastnat i “done, wait for reboot” recovery mode med Blackra1n. Trots att jag bör ha SHSH sparat får jag inte till det med en 3.1.2 restore, har testat många gånger på både pc och mac.

Finns det någon chans att jag kan nyttja andra verktyg som redsn0w eller pwnagetool (kan ganska lite om dessa) för att kicka ut telefonen ur recovery mode?

Freebo
    Member

@sie 55928 wrote:

Hejsan,

Har i en annan tråd nämnt att jag på en 3GS med 3.1.2, nya bootROM:en, har fastnat i “done, wait for reboot” recovery mode med Blackra1n. Trots att jag bör ha SHSH sparat får jag inte till det med en 3.1.2 restore, har testat många gånger på både pc och mac.

Finns det någon chans att jag kan nyttja andra verktyg som redsn0w eller pwnagetool (kan ganska lite om dessa) för att kicka ut telefonen ur recovery mode?

Sök i forumet på QuickPwn eller iReb

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Efter Jailbreak till 3.1.3 med Sn0wBreeze får inte min telefon någon täckning, inte ens med mitt orginal Telia kort.
    Hjälp? 🙂

Viewing 50 posts - 2,101 through 2,150 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.