Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@steffeiphone 55933 wrote:
Efter Jailbreak till 3.1.3 med Sn0wBreeze får inte min telefon någon täckning, inte ens med mitt orginal Telia kort.
Hjälp? 🙂Så du kom in i den efter att den hängt sig vid äpplet/snöflingan? Kolla vilket baseband du har, 05.11.07 eller 05.12.01. Har du fortfarande 05.11.07 så avinstallera Blacksn0w via Cydia, boota om (håll tummarna) och installera Blacksn0w igen.
Har du 05.12.01 är du rökt…
Ett råd till alla är att LÅTA BLI att modifiera bootlogon. Hur kul är det att behöva skicka in en iPhone på service som bara bootar till en ananas eller snöflinga?@freebo 55934 wrote:
Så du kom in i den efter att den hängt sig vid äpplet/snöflingan? Kolla vilket baseband du har, 05.11.07 eller 05.12.01. Har du fortfarande 05.11.07 så avinstallera Blacksn0w via Cydia, boota om (håll tummarna) och installera Blacksn0w igen.
Har du 05.12.01 är du rökt…
Ett råd till alla är att LÅTA BLI att modifiera bootlogon. Hur kul är det att behöva skicka in en iPhone på service som bara bootar till en ananas eller snöflinga?Ja jag satte in min iPhone i DFU mode och återställde till 3.1.3 Snowbreeze igen.
Nope mitt baseband är 05.11.07 så det var väl tur 🙂 inte för att det stör mig då jag bara använder mitt Telia kort ändå, men man vill ju ha täckning liksom.!Vill även säga att så fort jag rebootar min 3G så hänger den sig vid Snöflingan. Gjorde en ny custom ipsw nu med orginella bootloaders, får se om det hjälper! 🙂
@steffeiphone 55937 wrote:
Ja jag satte in min iPhone i DFU mode och återställde till 3.1.3 Snowbreeze igen.
Nope mitt baseband är 05.11.07 så det var väl tur 🙂 inte för att det stör mig då jag bara använder mitt Telia kort ändå, men man vill ju ha täckning liksom.!Vill även säga att så fort jag rebootar min 3G så hänger den sig vid Snöflingan. Gjorde en ny custom ipsw nu med orginella bootloaders, får se om det hjälper! 🙂
Ja du, konstig att du saknar täckning med ‘rätt’ SIM. Du får mecka en stund och löser det sig inte så är det nog bara att break om den igen och hoppas på bättre Sn0wbreezelycka
Hej, jag har försökt att jailbreaka min iphone 3gs med 3.1.2 (ny bootrom med baseband 05.11.07)
Men efter jag klickar på “make it rain” så går iphonen till connect to itunes bilden och sedan efter ett tag blir det bara en svart bild som visas och ingen geohot bild.
jag har försökt ca 4 gånger samma problem alla gånger. Någon som känner igen problemet?
@limepatch 55954 wrote:
Hej, jag har försökt att jailbreaka min iphone 3gs med 3.1.2 (ny bootrom med baseband 05.11.07)
Men efter jag klickar på “make it rain” så går iphonen till connect to itunes bilden och sedan efter ett tag blir det bara en svart bild som visas och ingen geohot bild.
jag har försökt ca 4 gånger samma problem alla gånger. Någon som känner igen problemet?
Sök upp blackra1n-tråden eller sök lite. Denna fråga har besvarats… Uhmmm… 200 gånger
@freebo 55878 wrote:
Är det firmware 3.1.2 på den? Testa blackweather
När jag kör blackra1n så går allting igenom och blackra1n säger att allting är rätt (den rebootar efteråt och jag får inga varningstexter eller någonting). Men den blir ändå inte upplåst. Jag förstår verkligen inte hur jag ska gå till väga. Känns som jag snart har provat allting…
@faaebs 55967 wrote:
När jag kör blackra1n så går allting igenom och blackra1n säger att allting är rätt (den rebootar efteråt och jag får inga varningstexter eller någonting). Men den blir ändå inte upplåst. Jag förstår verkligen inte hur jag ska gå till väga. Känns som jag snart har provat allting…
Har du använt rätt guide och även installerat BootNeuter från Cydia som låser upp 2G iPhones?
@faaebs 55971 wrote:
Använt rätt guide har jag men om jag har installerat bootneuter från cydia vet jag inte. Använder man inte cydia i telefonen eller kan man göra det från pc?
Du har inte kört med rätt guide, gör om gör rätt!
Cydia finns bara i din telefon och installeras då du jailbreakar med Blackra1n. Öppna Cydia och sök efter Bootneuter.
Jailbreak Unlock iPhone 2G 3.1.2 Firmware with blackra1n RC3 | Redmond Pie
Okej jag ska testa att följa den tråden. Men nu är det så att den har fastnat i recovery mode:/ Fungerar inte att stänga av den eller någonting…
Vilka är de bästa sidorna att ladda ner apps för jailbreakade telefoner?
Vad behöver jag veta angående OS 3.1.3 när jag köpt min iPhone?
Kommer jag bli tvångsuppgraderad till 3.1.3 i iTunes när jag syncar eller något sånt?
Hur uppdaterar jag min nya iPhone till 3.1.2?Jag hade tänkt att JB min 3GS. Har hört att beroende på vilken vecka som telefonen är gjord, så är det lättare att breaka den. Stämmer detta? Min telefon är gjord i v.16:). Min fråga är alltså ifall det skulle vara några problem med att breaka den? 😎
@abbe‘siphone 56064 wrote:
Jag hade tänkt att JB min 3GS. Har hört att beroende på vilken vecka som telefonen är gjord, så är det lättare att breaka den. Stämmer detta? Min telefon är gjord i v.16:). Min fråga är alltså ifall det skulle vara några problem med att breaka den? 😎
Läs FAQn, du kommer med all sannolikhet inte kunna jailbreaka din nya 3GS. Läs mer här;https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post55060
@and3n 56062 wrote:
Vad behöver jag veta angående OS 3.1.3 när jag köpt min iPhone?
Kommer jag bli tvångsuppgraderad till 3.1.3 i iTunes när jag syncar eller något sånt?
Hur uppdaterar jag min nya iPhone till 3.1.2?Vid det här laget borde du veta att det krävs mer info än så, vad är det du har för modell och fw???
@freebo 56067 wrote:
Läs FAQn, du kommer med all sannolikhet inte kunna jailbreaka din nya 3GS. Läs mer här;https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post55060
För övrigt så är min iphone 3.1.2. Iphonens serie nummer ”imei” 4-5 siffra säger väl ifall det går att JB den utan problem? Menar alltså utan att JB försvinner så fort den är urladdad? Det var mer det jag syftade på:o
@abbe‘siphone 56073 wrote:
För övrigt så är min iphone 3.1.2. Iphonens serie nummer ”imei” 4-5 siffra säger väl ifall det går att JB den utan problem? Menar alltså utan att JB försvinner så fort den är urladdad? Det var mer det jag syftade på:o
Din signatur säger gamla bootromen vilket alltså innebär att du inte behöver JB igen om du stänger av telefonen
@freebo 56069 wrote:
Vid det här laget borde du veta att det krävs mer info än så, vad är det du har för modell och fw???
Jag har inte köpt den än. Ska göra det i veckan.
Det jag undrar är alltså när jag fått den, vad ska jag göra / inte göra,
för att få 3.1.2 och inte 3.1.3? Något som jag måste veta?@and3n 56094 wrote:
Jag har inte köpt den än. Ska göra det i veckan.
Det jag undrar är alltså när jag fått den, vad ska jag göra / inte göra,
för att få 3.1.2 och inte 3.1.3? Något som jag måste veta?😉 ok. Med 99% sannolikhet får du 3.1.2 och det enda du ska tänka på är att svara nej/aldrig på frågan i iTunes om du vill uppdatera till 3.1.3
Köper du den ny kan du inte se vilken fw som ligger på, begagnad är ju enklare.
@freebo 56095 wrote:
😉 ok. Med 99% sannolikhet får du 3.1.2 och det enda du ska tänka på är att svara nej/aldrig på frågan i iTunes om du vill uppdatera till 3.1.3
Köper du den ny kan du inte se vilken fw som ligger på, begagnad är ju enklare.
OK tack. Man kan kolla vilken firmware man fick med iPhonen när man kopplat den till iTunes, precis som vanliga iPods antar jag?
Jag vet ej om jag fattat dett rätt men har blivit helt “yr” av när 3.1.3 kom så ställer denna fråga nu…
Om man nu uppgraderat till 3.1.3 går det att JailBreaka men inte låsa upp eller hur är det som?
///Cappe
@molo 56183 wrote:
Jag vet ej om jag fattat dett rätt men har blivit helt “yr” av när 3.1.3 kom så ställer denna fråga nu…
Om man nu uppgraderat till 3.1.3 går det att JailBreaka men inte låsa upp eller hur är det som?
///Cappe
Jag undrar bara om man ska ha sitt sim kort i telefonen när man ska jailbreaka den med blackra1n??
har precis jailbreakat min 3g.. skulle testa att köra skype över 3g nätet istället för wifi.. så efter lite sökande på forumet kom jag fram till att jag skulle behöva installera voipover3g från cydia, men hur hittar jag det i cydia? det kommer inte upp när jag söker efter det? helt ny på detta, gör jag nått fel?
@landing 56312 wrote:
har precis jailbreakat min 3g.. skulle testa att köra skype över 3g nätet istället för wifi.. så efter lite sökande på forumet kom jag fram till att jag skulle behöva installera voipover3g från cydia, men hur hittar jag det i cydia? det kommer inte upp när jag söker efter det? helt ny på detta, gör jag nått fel?
VoIpOver3G finns kvar if BigBoss-repon men har mer eller mindre ersatts av 3GUnrestrictor för 2.99$. Kör med den istället, en billig peng jämfört med vad du sparar gemom att ringa med Skype
Har funderar kring en sak, Om jag i dagsläget får för mig att restora min iphone 3g till fabriksinställningarna. Kommer itunes då automatiskt att installera 3.1.3? Vill nämligen restora då jag har lite problem med BiteSMS.
MVH / EL96157
@el96157 56347 wrote:
Har funderar kring en sak, Om jag i dagsläget får för mig att restora min iphone 3g till fabriksinställningarna. Kommer itunes då automatiskt att installera 3.1.3? Vill nämligen restora då jag har lite problem med BiteSMS.
MVH / EL96157
Varför göra en restore, när man kan lösa problemet med biteSMS genom kontakt med dom bakom appen?
Du kan restora till 3.1.2 eller tidigare också OM du har dina SHSH-files i cydia för tidigare versioner.
@muffins 56348 wrote:
Varför göra en restore, när man kan lösa problemet med biteSMS genom kontakt med dom bakom appen?
Du kan restora till 3.1.2 eller tidigare också OM du har dina SHSH-files i cydia för tidigare versioner.
Jo, det är klart jag ska kontakta dom, men ville veta fallifall. Mina SHSH-Files?
@freebo 55963 wrote:
Jag glömde nämna verktyget iRecovery, det bör fungera det med
Har testat iRecovery och lärt mig lite om terminalen i mac på kuppen. Dock kommer jag inte längre är att jag lyckas få luren att försöka en reboot, men den kommer inte hela vägen igenom då heller. Har använt denna guiden:
How to fix the problem of iPhone 3GS being stuck on Apple Logo screen or in recovery mode
Ang QuickPwn: Programmet hittar ej telefonen när jag skall köra igång, vet inte om det beror på att den är fast i recovery mode?
@sie 55942 wrote:
iReb: Verkar som att den löser en del felmeddelanden men inte mitt “osignerade” (this device isn’t eligible for request build).
QuickPwn: Funkar den verkligen för 3.1.2?
@sie 56414 wrote:
Har testat iRecovery och lärt mig lite om terminalen i mac på kuppen. Dock kommer jag inte längre är att jag lyckas få luren att försöka en reboot, men den kommer inte hela vägen igenom då heller. Har använt denna guiden:
How to fix the problem of iPhone 3GS being stuck on Apple Logo screen or in recovery mode
Ang QuickPwn: Programmet hittar ej telefonen när jag skall köra igång, vet inte om det beror på att den är fast i recovery mode?
Om du fastnar i “this device isn’t eligible for request build” så kommer quickpwn inte att hjälpa dig. Du kan heller inte jailbreaka din 3Gs med 3.1.3 med quickpwn. Det hjälper endast om du har lyckats nergradera till 3.1.2 och fastnat i slutskedet med (error 1015). Då kan du med hjälp av quickpwn komma ut ur recovery mode.
Jag sitter här med min nya iPhone. Och har precis installerat “glasklart” mm.
Men det jag undrar är om man kan hitta något app i cydia eller någon annan stans, som kan ta bort texten under appsen i menyn?? Så att man bara har den lilla bilden utan text under den.
@quamraz 56448 wrote:
Jag sitter här med min nya iPhone. Och har precis installerat “glasklart” mm.
Men det jag undrar är om man kan hitta något app i cydia eller någon annan stans, som kan ta bort texten under appsen i menyn?? Så att man bara har den lilla bilden utan text under den.
Du kan t.ex installera “Winterboard” från cydia, där kryssar du i “No undocked icon labels” för att ta bort App-namnet på appsen på springboard.
Och för att ta bort ikonnamnen i docken kryssar du i “No docked icon labels”
Har köpt en iPhone 3GS hos telia, tänkte jailbreaka och låsa upp den till Tele2. Är BlackRa1n och BlackSn0w det bästa alternativet då? Och måste jag underhålla iPhonen på något särskilt sätt efteråt eller tänka på något annat? Förutom då att inte uppgradera firmware(har 3.1.2 nu).
@enohpi 56507 wrote:
Har köpt en iPhone 3GS hos telia, tänkte jailbreaka och låsa upp den till Tele2. Är BlackRa1n och BlackSn0w det bästa alternativet då? Och måste jag underhålla iPhonen på något särskilt sätt efteråt eller tänka på något annat? Förutom då att inte uppgradera firmware(har 3.1.2 nu).
Välkommen! Absolut enklast är Blackra1n/Blacksn0w. Det du bör vara medveten om, är att om du mot förmodan skulle behöva återställa telefonen så kommer du att tvingas in i firmware 3.1.3 till vilken det ännu inte finns någon upplåsning. Här är guiden
Vidare kommer du att med all sannolikhet att få en en s.k. Tethered jailbreak.
@freebo 56510 wrote:
Välkommen! Absolut enklast är Blackra1n/Blacksn0w. Det du bör vara medveten om, är att om du mot förmodan skulle behöva återställa telefonen så kommer du att tvingas in i firmware 3.1.3 till vilken det ännu inte finns någon upplåsning. Här är guiden
Vidare kommer du att med all sannolikhet att få en en s.k. Tethered jailbreak.
Vad menas med Tethered? En snabb googling gav inte svaret.
Och vad är det för skillnad på Black,Red,Purple,Ultra?@enohpi 56511 wrote:
Vad menas med Tethered? En snabb googling gav inte svaret.
Och vad är det för skillnad på Black,Red,Purple,Ultra?Inga träffar på Google… nehepp =) Hur som helst, Tethered nämns i FAQn i min signatur och det finns ingen väg runt ett tethered JB på din 3GS
Black låser upp 3G/3GS på firmware 3.1.2 och baseband 05.11.07, de andra låser/låste upp tidigare fw och baseband.
@freebo 56512 wrote:
Inga träffar på Google… nehepp =) Hur som helst, Tethered nämns i FAQn i min signatur och det finns ingen väg runt ett tethered JB på din 3GS
Black låser upp 3G/3GS på firmware 3.1.2 och baseband 05.11.07, de andra låser/låste upp tidigare fw och baseband.
Nej inget som förklara vad som menas med Tethered. Men läste FAQn nu och förstod, verkar vara som en riktig procidur. Tack för hjälpen
@Göbbe 56453 wrote:
Du kan t.ex installera “Winterboard” från cydia, där kryssar du i “No undocked icon labels” för att ta bort App-namnet på appsen på springboard.
Och för att ta bort ikonnamnen i docken kryssar du i “No docked icon labels”
Jag har winterbord installerat. Men jag har inte det som du skriver att man ska göra. Vad ska jag göra??
@Göbbe 56516 wrote:
Du hittar dom alternativen när du trycker på winterboard-iconen?
Bocka för dom, voila!
De försvinner fortfarande inte. Jag har kryssat i det du skriver att jag ska göra. Men det funkar inte. Hjälp!!!!!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.