Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,601 through 2,650 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Är den helt ny och aldrig tidigare JBad så är det kört just nu.

Flyttar tråden till rätt generella tråd

Malinbara4039
    Member
    Post count: 6

Jag har en Iphone3gs 3.1.3 med firmware05.12.01, den är låst till Telia men jag har tele2.
    Finns det något jag kan göra?

Freebo
    Member

@malinbara4039 59887 wrote:

Jag har en Iphone3gs 3.1.3 med firmware05.12.01, den är låst till Telia men jag har tele2.
    Finns det något jag kan göra?

Nej tyvärr, den fungerar just nu bara med Telia. Baseband 05.12.01 går inte att låsa upp

Malinbara4039
    Member

ok jag har lyckats låsa upp den 1 gång med blackra1n men batteriet dog så då försvann det. Kan jag ha uppdaterat den till 3.1.3 av misstag då?
    Tycker att det är jätte konstigt att jag har haft den upplåst men inte lyckas göra det igen?

Freebo
    Member

Det basebandet och den firmware versionen kan inte direkt ha smugit sin in, troligen har du klickat på uppdatera eller återställ i iTunes ngn gång. Hur länge hade du den jailbreakad och när?

Malinbara4039
    Member

Det va för en månad sen ungefär och den var upplåst i fem dagar. Jag återställde den itunes när jag försökte jailbreake den 🙁

Malinbara4039
    Member

Finns det nåt jag kan göra?

Freebo
    Member

@malinbara4039 59894 wrote:

Finns det nåt jag kan göra?

Nej tyvärr och du är inte ensam

Schenkmanis
    Member
    Post count: 16

Jag köpte min iPhone för ungefär en månad sen, en 3GS låst till Telia. Eftersom jag är bunden till Tre så jailbreakade jag den med blackra1n och låste upp den med Sn0W (?) – allt har fungerat strålande tills jag var tvungen att starta om den igår. Då gick det helt plötsligt inte att jailbreaka den, telefonen återvänder bara till återställningsläget. Prövat på tre olika datorer med samma resultat. Har sett att några har liknande problem, något som har lyckats lösa det?

Jag tänkte testa att uppdatera den med Suariks 3.1.2-programvara, om nu telefonen mot förmodan har klantuppdaterats av mig alternativt smyguppdaterats.

Forbannadjavel
    Member
    Post count: 33

Tillbaka, argare än någonsin.
    Imorse när jag knallade till jobbet så upplevdes min telefon telefon sjukt seg (3gs) så jag stoppa ner han i fickan, upptäckte sen att den hade rebootat. Så jag fick vänta med att starta telefon tills jag kommer hem från jobbet, eftersom jag har nya bootromen.
    Nu har jag provat både redsn0w och blackra1n , blackra1n hänger sig vid bilden, redsn0w kör inte ens igång…
    Några förslag förutom restore?(Kan inte återställa till 3.1.2)

Freebo
    Member

Argre än någonsin. Nu ska man inte ge sig i första, andra eller 88 försöket men en telefon ska man f-n kunna lita på. Du verkar ha haft problem länge och om du inte lyckas lösa det genom att jailbreaka med en annan dator eller om du kan få hands-on hjälp av ngn så skulle jag överväga att byta/sälja…

Vad händer när du *verkligen* behöver kunna ringa?

Forbannadjavel
    Member
    Post count: 33

@freebo 60097 wrote:

Argre än någonsin. Nu ska man inte ge sig i första, andra eller 88 försöket men en telefon ska man f-n kunna lita på. Du verkar ha haft problem länge och om du inte lyckas lösa det genom att jailbreaka med en annan dator eller om du kan få hands-on hjälp av ngn så skulle jag överväga att byta/sälja…

Vad händer när du *verkligen* behöver kunna ringa?

Du var väl ute efter en 3gs Telenor låst? 😎

Freebo
    Member

@Förbannadjävel 60099 wrote:

Du var väl ute efter en 3gs Telenor låst? 😎

Ja faktiskt, name your price. PM pls

enohPi
    Member
    Post count: 18

@enohpi 59587 wrote:

Varför hittar inte min iPhone trådlösa nätverk alla gånger? Kan det vara en komplikation efter jailbreaking?

Nu funkar inte det att surfa utan att ha 3G aktiverat heller. Och har ännu inte ordnat det andra problemet. Är båda jailbreaking komplikationer?

Freebo
    Member

@enohpi 60103 wrote:

Nu funkar inte det att surfa utan att ha 3G aktiverat heller. Och har ännu inte ordnat det andra problemet. Är båda jailbreaking komplikationer?

WiFi är nästan säkert relaterat till Blackra1n/Sn0w. Surfa utan 3G är troligen inte relaterat. Har du installerat pushfix?

Pushfix 2.0 • View topic – WiFi or GPS loss? Look here.

enohPi
    Member

Det har alltid funkat innan, om det funnits tillräcklig teckning såklart. Nej vad är det?

simon-elmlund
    Member
    Post count: 2

jag har jailbreakat min iphone 2g, men nu är det så att högtalaren har slutat fungera, och det går bara att ladda den ibland, vad ska jag göra?

det finns dom som säger att man ska ta tops i hörlursuttaget, jag har testat det utan resultat, tacksam för hjälp 🙂

Landing
    Member
    Post count: 24

Har du testat med tops i öronen? 😛

Freebo
    Member

@simon-elmlund 60125 wrote:

jag har jailbreakat min iphone 2g, men nu är det så att högtalaren har slutat fungera, och det går bara att ladda den ibland, vad ska jag göra?

det finns dom som säger att man ska ta tops i hörlursuttaget, jag har testat det utan resultat, tacksam för hjälp 🙂

Om inte tops i öronen fungerar så testa att rengöra bottenkontakten med isopropylalkohol som du hittar på Apoteket. Vad gäller högtalaren så har du nog bara två alternativ; köp delar t.ex. på MrGizmo – Selected Gadget & Unika Prylar Tillbehör eller lämna in den för reparation

simon-elmlund
    Member

fast jag har jailbreakat den, kan jag fortfarande lämna in den?

Freebo
    Member

ja självklart, du ska ju inte lämna in den till Apple

greekplace
    Member

Hej

Idag försökte jag Jailbreaka min 3G med 3.1.3 med snow för första gången,
    när jag försöker via Itunes att installera det får jag efter ett tag error 1604. jag har försökt att gå tillbaka men det funkar inte och inte med den image jag skapade, nu är jag utan telefon vad kan jag göra ? vad har jag gjort för fel ?

Inlägg flyttat /Freebo

greekplace
    Member

Hej

Idag försökte jag Jailbreaka min 3G med 3.1.3 med snow för första gången,
    när jag försöker via Itunes att installera det får jag efter ett tag error 1604. jag har försökt att gå tillbaka men det funkar inte och inte med den image jag skapade, nu är jag utan telefon vad kan jag göra ? vad har jag gjort för fel ?

Cecilia
    Member

Min iphone 3g är jailbreakad och idag låste den sig helt. Den gick att starta om, men jag kom inte längre än till äpplet.
    Jag läste här på forumet att jag skulle koppla in telefonen till datorn, hålla in sleep+home i 10 sek och sen släppa sleep knappen.
    Jag gjorde detta och datorn hittade min iphone igen, men nu vill itunes att jag gör en återställning.

Ska jag göra det i itunes eller kommer den bli uppdaterad till version 3.1.3 då?
    Uppdateras telefonen till nya versionen kan jag inte använda den, men som det är nu startar den ju inte ens.

Tacksam för all hjälp
    MVH Cecilia

Flyttar inlägget till rätt tråd /Freebo

enohPi
    Member

Tänkte återställa iPhonen för att jailbreaka om den. Autoinstalleras nytt fw och bb? Vad är bäst att göra shift återställa eller “vanlig”?

Freebo
    Member

Cecilia, Gör så här först. Håll in Home+Powerknappen i 10 sekunder tills den startar om så nollställer du telefonen helt. Testa att starta om den ett par gånger om du fortfarande hamnar vid äpplet, låt den vara avstängd en längre stund innan du försöker igen

Fungerar det verkligen inte så får du jailbreaka om den igen. Ladda först ned 3.1.2 Återställa den i iTunes genom att hålla ned SHIFT-knappen och sedan trycka på Restore. Bläddra fram till 3.1.2 som du precis laddat ned och kör in den versionen i telefonen

Sedan kör du guiden

Braxen
    Member
    Post count: 212

varför hittar jag inte status notifier i cydia gjorde det innan jag återställde den???

Freebo
    Member

@enohpi 60237 wrote:

Tänkte återställa iPhonen för att jailbreaka om den. Autoinstalleras nytt fw och bb? Vad är bäst att göra shift återställa eller “vanlig”?

Du måste använda “guiden för er som uppdaterat till 3.1.3 av misstag” annars får du 3.1.3 och updaterat baseband

enohPi
    Member

Om jag har gjort återställning via iPhonen(Inställningar>Allmänt>Återställ>Radera allt innehåll och intställningar) först då och nu inte kommer längre än anslut till iTunes hur jag än gör?

Freebo
    Member

Dunkar huvudet i parkettgolvet

Freebo
    Member

Eller så sätter du den i DFU-läge och testar guiden. Be till ngn högre makt att du har sparat SHSH via Cydia. Vilken operatör är den låst till?

enohPi
    Member

Om jag gör rätt(håller in home+power) samtidigt så funkar inte det utan den blir svart i någon sekund sen kommer äpplet upp och anslut till iTunes igen. Telia

enohPi
    Member

Lyckats hamna i DFU nu med resten funkar inte, kommer upp att bygget inte funkar

enohPi
    Member

Jag är väl i ett lika dött läge nu som jag skulle vara i om jag uppdaterar till 3.1.3? Men det är kanske lika lite chans att få den till 3.1.2 då också

Freebo
    Member

@enohpi 60258 wrote:

Jag är väl i ett lika dött läge nu som jag skulle vara i om jag uppdaterar till 3.1.3? Men det är kanske lika lite chans att få den till 3.1.2 då också

Vilket datum jailbreakade du på 3.1.2? Har du sparat SHSH i Cydia innan 4e februari?

enohPi
    Member

Inte jailbreakat innan 4de Februari.

Tryckte shift+ctrl och återställ och då kom det inte upp samma ruta som om man bara trycker återställ. På den här stog det inget om att den senaste iPhonen-programvaran skulle installeras.

När man sen tryckt återställ kommer det upp att programvaran som behövs för att kommunicera med iPhone är inte rätt installerad och att man ska installera om iTunes för att det ska bli rätt.

Freebo
    Member

@enohpi 60262 wrote:

Inte jailbreakat innan 4de Februari.

Då har du förlorat ditt jailbreak och får ringa med Telia då

Braxen
    Member
    Post count: 212

jag har problem att hitta vissa apps i cydia, jag tror att det har och göra med att jag inte har den sources, var hittar man adresser till sources, har hittat några tips på apps i en tidning och på nätet men ner jag söker på dom så hittar jag inte dom

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@braxen 60279 wrote:

jag har problem att hitta vissa apps i cydia, jag tror att det har och göra med att jag inte har den sources, var hittar man adresser till sources, har hittat några tips på apps i en tidning och på nätet men ner jag söker på dom så hittar jag inte dom

Google
    Skriv appnamnet + cydia source

Ju mer source du lägger till desto mer chans att Cydia eller din iPhone failar. Håll dig borta från source du inte känner till!!

daniel.olsson70@comhem.se
    Member

När kommer uplåssningen till Iphone 3Gs
    version 3.1.3 (7E18)
    modemfirmware 05.12.01

Tråd flyttad /Ponyboy

carpe
    Member
    Post count: 904

nevah

medzz
    Member
    Post count: 259

Tror att det är så nära sommaren, så folk engagerar sig på förberedelser att breaka den kommande os 4.0

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@medzz 60324 wrote:

Tror att det är så nära sommaren, så folk engagerar sig på förberedelser att breaka den kommande os 4.0

Många som tror så men vissa tror nu i april när iPad kommer. Ingen vet men många tror. Jag tror inget.. Säger bara att de kan komma någon dag..

Nemesis_88
    Member
    Post count: 1

Har en 3gs men har laddat ner cydia med blackra1n

o nu till frågan vart sparas teman o sånt. Letat igenom allt i Cydia mappen/ikonen

Tråd flyttad /Ponyboy

carpe
    Member

Du måste ha nått som heter Winterboard.

Jabbex
    Member
    Post count: 36

@nemesis_88 60378 wrote:

Har en 3gs men har laddat ner cydia med blackra1n

o nu till frågan vart sparas teman o sånt. Letat igenom allt i Cydia mappen/ikonen

Tråd flyttad /Ponyboy

Winterboard som nämnts ovan kan du hitta på Cydia. Efter att du har installerat winteboard kan du aktivera de tema du laddar ner i programmet.

Alla tema du laddar hem kommer synas i winterboard.

Hojta till om du får problem:)

denniz123456
    Member
    Post count: 144

hej alihop !!!!!!!!!!!!!!!! det är jag igen som hade en iphone 2g men installerade winterboard så dog den , men plötsligt idag kom min mammas bror med en iphone 3g 🙁 men det är uppgraderat till 3.1.3 och är låst till telia vet inte vad jag ska göra , skulle vara tacksam om jag fick hjälp

carpe
    Member

@denniz123456 60608 wrote:

hej alihop !!!!!!!!!!!!!!!! det är jag igen som hade en iphone 2h men installerade winterboard så dog den , men plötsligt idag kom min mammas syster med en iphone 3g 🙁 men det är uppgraderat till 3.1.3 och är låst till telia vet inte vad jag ska göra , skulle vara tacksam om jag fick hjälp

Det är väl bara att ringa, tuta o köra?

denniz123456
    Member
    Post count: 144

@carpe 60610 wrote:

Det är väl bara att ringa, tuta o köra?

men jag vill ha tele2 comviq 🙁 hur ska jag göra . villl ha den jailbreakad och upplåst

carpe
    Member

@denniz123456 60612 wrote:

men jag vill ha tele2 comviq 🙁 hur ska jag göra . villl ha den jailbreakad och upplåst

Jasså du vill låsa upp, det framgick inte. Och det är en 3G och inte en 3GS?

Viewing 50 posts - 2,601 through 2,650 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.