Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@chrippen 61598 wrote:
Hej!
Jag är nyligen registrerad här för att jag känner mig lite okunnig inom min nyinköpta iPhone.
Jag har en del frågor, det första är:
Jailbreakning.
1. Kan jag via. blackra1n få alla spel/apps gratis?
2. Vad är riskerna med det? Kan iPhonen gå sönder? Om ja, hur stor risk?Sen firmware, helt ärligt.
Jag är okunnig, men hur vet jag vad jag har? Jag har en iPhone 3G 8GB om det skulle vara någon betydelse.Hejsan! Välkommen till forumet!
1. Det är möjligt att få in de flesta applikationerna från appstore via olika program som man synkar till datorn. Men sådant prat är förbjudet på forumet enl. regel §8.
2. Det finns risker med att jailbreaka iPhonen. Men de flesta kan man fixa genom att återställa mobilen. Dock, så finns det vissa program i cydia, som kan förstöra mobilen helt. (Iallafall fanns det förut. Kanske är hårdare kontroll på vad som finns i cydia nu?)Du kan kolla vad du har för firmware genom att gå in i inställningar -> Allmänt -> Om -> Version
Är inte säker på att flikarna heter just så, då jag använder engelska som språk i mobilen./iA
Edit: Såg nu att Pongo var före mig 😡
@VW BORA 61597 wrote:
varför funkar inte mitt wifi 🙁
Återställ men läs alltså inte in någon backup
Jag har en 3gs som är låst till halebop. Jag låste upp den tidigare med hjälp av Blackra1n. Sedan två dagar tillbaka har den hakat upp sig vid den där gubben, geo ellr vad han heter. Nu var jag och köpte ett startpaket från Halebop och när jag satta in den i telefonen så kom Itunes ikonen upp. När jag ansluter till Itunes står det att telefonen är i återställningsmode.
VAD kan jag göra för att kunna använda mobilen FAST att inte uppdatera till 3.1.3? Jag vill kunna använda detta simkort lite tills det kommer någon lösning till mitt första problem med tele2.
@ludii 61610 wrote:
Jag har en 3gs som är låst till halebop. Jag låste upp den tidigare med hjälp av Blackra1n. Sedan två dagar tillbaka har den hakat upp sig vid den där gubben, geo ellr vad han heter. Nu var jag och köpte ett startpaket från Halebop och när jag satta in den i telefonen så kom Itunes ikonen upp. När jag ansluter till Itunes står det att telefonen är i återställningsmode.
VAD kan jag göra för att kunna använda mobilen FAST att inte uppdatera till 3.1.3? Jag vill kunna använda detta simkort lite tills det kommer någon lösning till mitt första problem med tele2.
Återställ till 3.1.2 med denna metod:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html@freebo 61612 wrote:
Återställ till 3.1.2 med denna metod:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.htmlJag har ju redan 3.1.2 på telefonen. Jag behöver bara aktivera den med halebop simkortet. Kan man göra det utan att behöva återställa till 3.1.3?
ingen annan metod verkar ju fungera så återställ till 3.1.2 om du inte kommer in i telefonen. Utan metoden jag länkat till får du 3.1.3
Edit: spelling
@freebo 61619 wrote:
ingen annan metod verkar ju fungera så återställ till 3.1.2 om du inte kommer du in i telefonen. Utan metoden jag länkat till får du 3.1.3
Jag förstår. Jag vill inte ha 3.1.3 :/ .. samtidigt så har jag inte någon sparad SHSH. Jag vill verkligen använda Tele2 på telefonen. Finns det något annat jag kan göra?
vill HELST undvika att uppdatera till 3.1.3
Suck, utan SHSH är du stekt. Fortsätt försöka komma in, sannolikheten finns men den är liten
@freebo 61624 wrote:
Suck, utan SHSH är du stekt. Fortsätt försöka komma in, sannolikheten finns men den är liten
saken är den att exakt samma sak hände i fredags. så efter några försök så lyckades jag komma in i den. men jag har försökt hela natten och hela dagen idag med att fixa det utan att lyckas..
@VW BORA 61629 wrote:
Freebo vad menar du med det ? 🙁
Du KAN ju inte återställa till 3.1.2 iaf så glöm det inlägget
freebo, det enda jag kan göra nu är att återställa till 3.1.3 och sedan sälja den direkt?
Ja får du inte igång den från det nuvarande skicket så ja då är 3.1.3 den enda vägen framåt.
oh va suuurt.. finns det något sätt att spara alla filer och sånt nu när jag inte har shsh filen?
Hjälp min iphone upptäcks inte i itunes den gjorde det för 3 dagar sen och då läggde jag i låtar och bilder och det var inga problem , men nu upptäcks den inte snälla kan nån hjälpa mig lite. men den upptäcks i datorn
fixar jb detta?
-jag vill ha en kalender med “påminnelseljud” i klass med en jumbojet, reglerbart
-jag vill kunna sänka ljudet från ipoden, jag använder peltor hörselskydd med blåtand och tycker att ljudet från ipoden är alldeles för högt, på min i min windows mobil,HTC touch hd , kan jag sänka ljudet till en acceptabel nivå.
-en väckarklocka som lever rövare lika pkt 1
– ringsignaler lika pkt
hoppas verkligen att detta går att lösa annars blir det en fån for sale:mad2:Tråd flyttad /Ponyboy
Hej Jag har en iphone 3gs med 3.1.2 men om min telefon skulle crsha på något sätt och jag måste åteställa den finns det något sätt att spara sin shsh 3.1.2 och jag kan behålla min gammla bb så jag kan låsa upp den. kan man använda umbrealla och tynss på något sätt och spara så jag kan åtställa till det jag redan har. Jag skrebv ungäfär ett lika dant inälgg fast kortare i ett annat ämmne men tycket det passade bättre här.
@braxen 61692 wrote:
Hej Jag har en iphone 3gs med 3.1.2 men om min telefon skulle crsha på något sätt och jag måste åteställa den finns det något sätt att spara sin shsh 3.1.2 och jag kan behålla min gammla bb så jag kan låsa upp den. kan man använda umbrealla och tynss på något sätt och spara så jag kan åtställa till det jag redan har. Jag skrebv ungäfär ett lika dant inälgg fast kortare i ett annat ämmne men tycket det passade bättre här.
Det är omöjligt att spara sin 3.1.2 SHSH nu, var inte din iPhone jailbreakad innan 4/2-2010 så är det inte heller sparad i cydias server. Som jag tidigare skrivit till dig så måste du vara försiktig med vad du installerar i din iPhone. Skulle din iPhone hänga sig av nån anledning så MÅSTE du uppdatera till 3.1.3 och vara utan jailbreak.
ok jag fick iden på engelsk sida jag är rätt dålig å¨engelska så jag förstod inte riktigt vad han menade därför fick jag lite hopp om att någon hade kommit på ett sätt att spara sin shsh fil på 3.1.2 så jag frågade här för att vara säker. Men kan du nämna några riska fyllda program som kan få iphonen att crasha, jag vet att winteboard är en av dom men et har jag installerat, och det går klock ren finns det några nadra program??
– Påminnelseljud är inget problem, du kan modifiera ljudet till vad du vill och även skruva upp gain/volymen på ljudfilen
– Ljudet kan du ju sänka via iPoden redan idag
– väckarklocka som lever rövare. Inga problem…min iphone upptäcks inte i itunes 🙁 nån som vill hjälpa mig
installerade om itunes då upptäcktes min iphone
hej ..alla..jag är ny här …och hela denna grejer är ny för mej…om nån har lust eller är sugen att hjälpa mej med den jailbreak jag är mycket tacksam …
sasasasasa, i ditt fall är det gaska enkelt – du kan inte jailbreaka en 3GS med fw 3.1.3 men fortsätt läsa trådarna här så är du väl förberedd på inför nästa jailbreak
@sasasasa 61707 wrote:
hej ..alla..jag är ny här …och hela denna grejer är ny för mej…om nån har lust eller är sugen att hjälpa mej med den jailbreak jag är mycket tacksam …
Ta dig en titt här:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]Förutsatt att du har/har åtkomst till en mac.
Hej!
Har precis beställt en iphone 3gs 32gb från telia kommer om nån dag på posten) (telialåst) men använder Telenor egentligen…hur stor är chansen att jag breaka den och använda mitt telenor abbonemang i den?
Finns det någon möjlighet?Tacksam för svar och hjälp, då det är min första iphone 🙂
Tack!Mvh Maackan
Tråd flyttad /Ponyboy
vet inte vilket firmware dom levererar nu med, men antar att det är 3.1.3
och nya bootloader, så nopp, du kommer inte kunna låsa upp din iphone eller jailbreaka. bara att vänta tills dev team tar tummen ur. med andra ord fw 4.0fast om du har jävlig tur, så får du en med fw 3.1.2
då kan du jailbreaka den iaf, o om du har jävligt mycket tur, så får du
den gamla bootloadern ;pse bild nedan: [ tack rotkiv för tabellen ]
Länk till orginalet: iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com/Freebo
Detta börjar bli riktigt jävla irriterande. När jag är inne på Rock och går till categories/Themes (Springboard) ca 3000st där, då fastnar allt, ibland kmr jag in men sen stänger Rock ner sej :/
Det fungerar bättre på kategorierna som har mycket mindre innehåll! Klarar den helt enkelt inte av att hantera programmet när det blir lite mer belastat eller vad är det frågan om?!
mvh Patric
hmm ok, ja tack för hjälpen, får se vad den har när jag packar upp den, hoppas på den äldre fw eller nåt 🙂
@maackan 61815 wrote:
Hej!
Har precis beställt en iphone 3gs 32gb från telia kommer om nån dag på posten) (telialåst) men använder Telenor egentligen…hur stor är chansen att jag breaka den och använda mitt telenor abbonemang i den?
Finns det någon möjlighet?Tacksam för svar och hjälp, då det är min första iphone 🙂
Tack!Mvh Maackan
Tråd flyttad /Ponyboy
efter att ha lärt mig en sak utav ponyboy, så är tydligen jailbreak för 3.1.3 pågång utav musclenerd, så din väntan behöver nog inte vara så lång.
(he “Spirit” JB will (also) work on 3.1.3 when released. But next FW for ipt3g will be 4.0 (not 3.2..which seems to be iPad only))Nu sitter jag igen och är sugen på att uppgradera till 3.1.2 fw för att kunna leka med en synthprogram, nlog, som tydligen kräver 3.1.2 i fullversionen.
jag har en iphone 3gs 3.0.1 med gamla bootrom och gamla modemfw.
Egentligen bryr jag mig inte om unlock möjlighet då jag är låst till telia och vill använda telia.
mina SHSHs är sparade från 3.0 –> 3.1.3 i Cydia så jag bör vara på den säkra sidan ifall jag skulle klanta till de.
man har ju läst lite om att de kan bli strul med push notifications samt internet thetering vid jb av 3.1.2 vill jag minnas, är detta något jag kan råka ut för?
tex om jag uppdaterar till en custom 3.1.2 firmware eller om jag uppdaterar till en orginal 3.1.2 fw genom att mixtra med host filen ?Även om jag inte bryr mig om unlock, är det endå värt att bevara sin gamla modemfirmware: 04.26.08. detta vill jag mest för de e coolt 😉
om jag nu endå skulle uppgradera till 3.1.2 med en vanlig fw så uppdaterar jag ju min modemfirmware till 05.xx, kan detta påverka min iphone negativt när jag endå inte ska unlocka den ?
Hur säkert är det att uppgradera till en custom firmware? är det ens tillåtet att diskutera custom firmwares på denna sidan?
Med en custom firmware så är telen redan JBad när den har restoreat klart, eller?
med en orginal fw så hade jag tänkt köra redsn0w innan jag kör blackrain, gillar inte den av någon anledning.Någon som försökt sig på något av ovanstående och kan komma med lite bra input till mig?
tack tack
/fiskk
Flyttar till bättre lämpad tråd /Freebo
Det låter onekligen som om du är väl förberedd med SHSH och ett åtråvärt 04.26.08 baseband. Om jag var som du skulle jag skapa en custom fw 3.1.2 med PwnageTool på Mac och hålla mig borta från Blackra1n som vid hacktivering skapar problemen med Push/wifi/GPS/YouTube. (Hacktiverar gör du när du saknar ett SIM-kort från operatören telefonen är låst till, i ditt fall aktiverar du med Telia SIM och allt ska vara grönt). PwnageTool ser till att du behåller 04.26.08 och även om du inte själv behöver låsa upp så ökar just det basebandet andrahandsvärdet med säkert 30-40%! Varför jag rekommenderar 3.1.2 framför 3.1.3 är för att 3.1.3 inte innehåller något nytt och 3.1.2 är så pass analyserat och verktygen du behöver är primärt utvecklade med tanke på 3.1.2
Har du inte access till en Mac kan du alltid testa Sn0wBreeze även om Steffe’s guide har fungerat för många så är jag själv ganska skeptiskt till det programmet… det andra alternativet är at be någon med Mac skapa en custom fw baserat på rätt parametrar.
@freebo 61885 wrote:
Det låter onekligen som om du är väl förberedd med SHSH och ett åtråvärt 04.26.08 baseband. Om jag var som du skulle jag skapa en custom fw 3.1.2 med PwnageTool på Mac och hålla mig borta från Blackra1n som vid hacktivering skapar problemen med Push/wifi/GPS/YouTube. (Hacktiverar gör du när du saknar ett SIM-kort från operatören telefonen är låst till, i ditt fall aktiverar du med Telia SIM och allt ska vara grönt). PwnageTool ser till att du behåller 04.26.08 och även om du inte själv behöver låsa upp så ökar just det basebandet andrahandsvärdet med säkert 30-40%! Varför jag rekommenderar 3.1.2 framför 3.1.3 är för att 3.1.3 inte innehåller något nytt och 3.1.2 är så pass analyserat och verktygen du behöver är primärt utvecklade med tanke på 3.1.2
Har du inte access till en Mac kan du alltid testa Sn0wBreeze även om Steffe’s guide har fungerat för många så är jag själv ganska skeptiskt till det programmet… det andra alternativet är at be någon med Mac skapa en custom fw baserat på rätt parametrar.
tack för flytten, hittade min post nu 😉
Jo precis, jag är väl lite rädd om mitt baseband trots allt, därför som “custom fw” blivit mer intressant.
tyvär har jag inte tillgång till en mac i dags läget, vilket är rejält surt. endå är man itkonsult på ett it företag, och ingen har mac.. ajajaj..
Är det ett alternativ att tanka hem en färdig “custom fw” som någon annan gjort och lägga på den, eller man vet inte vad man får då ? det finns ju lite alternativ på google..
Sn0wbreeze har jag ju läst lite om, men är det inte för 3.1.3 om man redan är jailad på 3.1.2 ? jag har ju 3.0.1 och vill komma till 3.1.2.
Menar du att det kan gå att skapa en custom 3.1.2 firmware med sn0wbreeze och uppdatera min telefon med?EDIT: det går inte att skapa en custom 3.1.2 fw med sn0wbreeze tyvär.
tack igen
@tehfiskk 61887 wrote:
tack för flytten, hittade min post nu 😉
Jo precis, jag är väl lite rädd om mitt baseband trots allt, därför som “custom fw” blivit mer intressant.
tyvär har jag inte tillgång till en mac i dags läget, vilket är rejält surt. endå är man itkonsult på ett it företag, och ingen har mac.. ajajaj..
Är det ett alternativ att tanka hem en färdig “custom fw” som någon annan gjort och lägga på den, eller man vet inte vad man får då ? det finns ju lite alternativ på google..
Sn0wbreeze har jag ju läst lite om, men är det inte för 3.1.3 om man redan är jailad på 3.1.2 ? jag har ju 3.0.1 och vill komma till 3.1.2.
Menar du att det kan gå att skapa en custom 3.1.2 firmware med sn0wbreeze och uppdatera min telefon med?EDIT: det går inte att skapa en custom 3.1.2 fw med sn0wbreeze tyvär.
tack igen
Vad gäller Sn0wbreeze och om det fungerar att gå från 3.0.1 så är det nog bäst att ställa frågan i tråden jag länkade till, jag hatar Sn0wbreeze =/
Själv hade jag aldrig laddat in en Custom FW jag inte litade till 110% på, ta dig tid att göra det rätt och jaga rätt på någon som kan hjälpa dig här på formuet. Det är inte tillåtet att länka till Custom FW men vad ni gör mellan “skål och vägg” är upp till er =)
@freebo 61889 wrote:
Vad gäller Sn0wbreeze och om det fungerar att gå från 3.0.1 så är det nog bäst att ställa frågan i tråden jag länkade till, jag hatar Sn0wbreeze =/
Själv hade jag aldrig laddat in en Custom FW jag inte litade till 110% på, ta dig tid att göra det rätt och jaga rätt på någon som kan hjälpa dig här på formuet. Det är inte tillåtet att länka till Custom FW men vad ni gör mellan “skål och vägg” är upp till er =)
hehe nej jag är lika osäker som du på någon random custom fw. dock hittade jag en äldre version av sn0wbreeze på ih8sn0w sidan, för 3.1.2.
Version 1.2 (iPhone OS 3.1.2-7D11)
tänkte testa och se ifall jag kan skapa en fw där och försöka hitta info om den versionen.
återkommer ifall de går eller inte.
EDIT:
Det fungerade bra att skapa en custom 3.1.2 FW med sn0wbreeze v1.2.
Så nu e frågan bara om man vågar blåsa på den. och ifall det fungerar.EDIT 2:
Kan meddela att min custom fw 3.1.2 gjord med sn0wbreeze v1.2 inte fungerade att återställa till, fick ERROR 14 i itunes hur jag än gjorde…
Downgradeade nyss till OS 3.0 i itunes, ändrade hostfilen till cydia servern, det gick bra. jailar nu med redsn0w 0.8. Cydia finns igen och nu e de dags o läsa tillbaka alla mina backuper..
verkade inte gå att nergradera till 3.0.1 dock.. så nu får jag väll nöja mig med 3.0.
lite sur är jag nu endå baraför jag inte fick in 3.1.2 med en custom..
någon som har info på Error 14 eller har kirrat in en custom 3.1.2 får ni gärna PMa något spännande..
tjotjo.
//fiskk
EDIT 3:
har kvar mitt gamla baseband, så det känns skönt!
itunes frågar om jag vill installera “iPhone carrier settings” när jag kopplar telefonen till datorn, är detta safe att installera?
Tjo när jag går in på inställningar – allmänt – om. Så står det filmware 3.1.2 base band 05.12.01 men jag hittar inte boot loader någonstans?
@habbohotel 61945 wrote:
Tjo när jag går in på inställningar – allmänt – om. Så står det filmware 3.1.2 base band 05.12.01 men jag hittar inte boot loader någonstans?
@habbohotel 61945 wrote:
Bootloader versionen kollar du enklast med F0recast. För att du ska kunna nergradera ditt baseband måste du ha Bootloader 5.8. Endast de tidigare 3G versionerna har det, så hoppas inte allt för mycket.
Hej!
Detta har säket varit uppe en massa gånger innan men jag har ej hittar det isf! 🙂
Jag har en Iphone 3GS som jag köpte när dom släptes i sommar. Då jag fortfarande sitter på 3.0 så tänkte jag att jag kanske skulle uppgradera till senaste. Är detta någon direkt idé? Kommer jag att kunna Jailbreaka igen och låsaupp den? Telefonen är köpt i Norge och därför fabriksupplåst hos Telenor men efter att jag Jailbreakade den så var jag tvungen att köra en unlock igen!Tacksam för alla tips!! 🙁
Flyttat till mer passande tråd /Freebo
Hejsan, jag har en 3gs, som jag hade jailbreakad, men som jag nyligen updaterade till 3.1.3, och nu så fungerar knappt några av mina applikationer att starta, och jag fattar inte varför?
Hur kan jag göra för att det skall fungera?prova göra om uppdateringen, eller gör en restore
@diim 62148 wrote:
Hej!
Detta har säket varit uppe en massa gånger innan men jag har ej hittar det isf! 🙂
Jag har en Iphone 3GS som jag köpte när dom släptes i sommar. Då jag fortfarande sitter på 3.0 så tänkte jag att jag kanske skulle uppgradera till senaste. Är detta någon direkt idé? Kommer jag att kunna Jailbreaka igen och låsaupp den? Telefonen är köpt i Norge och därför fabriksupplåst hos Telenor men efter att jag Jailbreakade den så var jag tvungen att köra en unlock igen!Tacksam för alla tips!! 🙁
Flyttat till mer passande tråd /Freebo
DiiM!
Du ska inte uppdatera till de senaste FW 3.1.3 för då får du senaste basebandet vilket gör så att du inte kan låsa upp. Det jag rekommenderar är någon av Dev-teams program för att skapa en custom FW. Nu har jag ingen större koll i vad du ska använda men snart så svarar säkart PonnyBoy eller Freebo otförligt..
Det fungerar fortfarande inte, jag återställde den och fixade med säkerhets kopian, men denna gången finns inte ens apparna i iphonen…
Hejsan
Jag har fått min nya Iphone 3GS nu 🙂
Men det är ett problem med den… Jag hoppades på att jag skulle få den med 3.1.2 och det fick jag också MEN när jag jailbreakade den med redsn0w (vet inte varför jag inte använde blackra1n istället) så hamnade den i en så kallad reboot loop. Det är när man startar om telefonen så hamnar den i det läget där itunes + sladd kommer upp på skärmen. Och jag måste varje gång jag rebootar den, stoppa in den i datan och köra redsn0w igen för att få den normal igen.Jag vet att folk som hamnat i reboot loop har använt blackra1n igen bara så funka de, men eftersom att jag använde redsn0w så funkar inge det.
Jag beställde den från Telenor så jag behöver inte ha den olåst, ett tips är att Telenor suger…
Aja, jag vill bara ha ett fungerande tips på hur jag kommer ur reboot loopen så att jag kan stänga av den och sätta på den utan att behöva vara nära min kära dator 🙂
Hej svejs
Tråd flyttad /Ponyboy
@vossen 62239 wrote:
Hejsan
Jag har fått min nya Iphone 3GS nu 🙂
Men det är ett problem med den… Jag hoppades på att jag skulle få den med 3.1.2 och det fick jag också MEN när jag jailbreakade den med redsn0w (vet inte varför jag inte använde blackra1n istället) så hamnade den i en så kallad reboot loop. Det är när man startar om telefonen så hamnar den i det läget där itunes + sladd kommer upp på skärmen. Och jag måste varje gång jag rebootar den, stoppa in den i datan och köra redsn0w igen för att få den normal igen.Jag vet att folk som hamnat i reboot loop har använt blackra1n igen bara så funka de, men eftersom att jag använde redsn0w så funkar inge det.
Jag beställde den från Telenor så jag behöver inte ha den olåst, ett tips är att Telenor suger…
Aja, jag vill bara ha ett fungerande tips på hur jag kommer ur reboot loopen så att jag kan stänga av den och sätta på den utan att behöva vara nära min kära dator 🙂
Hej svejs
Tråd flyttad /Ponyboy
Att hamna i reboot loop innebär att din iPhone inte kan starta ordenligt och den autorebootas var sjunde minut.
Det du är drabbad av är tethered jailbreak och det kan du inte undvika om du har en 3Gs med ny bootrom,
Hej!
Jag fick en Iphone 3GS i julklapp i år och Jailbreakade den med Blackra1n. Är nu lite trött på att behöva använda datorn varje gång jag skall starta den om jag stängt av den.
Vilken jailbreak skall jag skaffa för att slippa detta? Finns det någon än? Jag har Pc men även tillgång till Mac ibland.
Snälla kan nån som har koll på detta rådgiva mig vilken Jailbreak jag skall skaffa!!
Tack på förhand!:laugh:
@strappo 62464 wrote:
Hej!
Jag fick en Iphone 3GS i julklapp i år och Jailbreakade den med Blackra1n. Är nu lite trött på att behöva använda datorn varje gång jag skall starta den om jag stängt av den.
Vilken jailbreak skall jag skaffa för att slippa detta? Finns det någon än? Jag har Pc men även tillgång till Mac ibland.
Snälla kan nån som har koll på detta rådgiva mig vilken Jailbreak jag skall skaffa!!
Tack på förhand!:laugh:
Hej och välkommen till Forumet strappo.
Du har ett såkallat tethered jailbreak på din iPhone 3Gs vilket gör att du måste starta om din iPhone oavsett jailbreak. Det finns ingen lösning på detta i dagsläget men en lösning är påväg iallafall, ingen vet tyvärr när den kommer dock.
@steffeiphone 62469 wrote:
Hej och välkommen till Forumet strappo.
Du har ett såkallat tethered jailbreak på din iPhone 3Gs vilket gör att du måste starta om din iPhone oavsett jailbreak. Det finns ingen lösning på detta i dagsläget men en lösning är påväg iallafall, ingen vet tyvärr när den kommer dock.
Tackar tackar för svaret. Så det finns alltså inget att göra åt saken? Finns det inte några andra Jailbreaks som funkar, typ redsn0w eller nån annan?:confused:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.