Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,801 through 2,850 (of 4,041 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

@strappo 62471 wrote:

Tackar tackar för svaret. Så det finns alltså inget att göra åt saken? Finns det inte några andra Jailbreaks som funkar, typ redsn0w eller nån annan?:confused:

nope inte i dagsläget, håll koll på forumet för uppdateringar på den fronten!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@strappo 62471 wrote:

Tackar tackar för svaret. Så det finns alltså inget att göra åt saken? Finns det inte några andra Jailbreaks som funkar, typ redsn0w eller nån annan?:confused:

Alla jailbreak beter sig likadant för er med nyare 3GSer.

Flyttar nu dessa poster till rätt tråd

strappo
    Member
    Post count: 4

Ok tackar! 😉

vilketgot
    Member
    Post count: 2

Tjenare!

Jag har problem med min Iphone 3GS V 3.1.3 som jag hämtat ifrån Dannmark.
    I Dannmark så fungerade den på deras kort men här i Sverige vill den inte funka på något alls.. Det står ingen service oavsett vilket kort jag lägger in.. finns det något man kan göra åt saken?

Tacksam för hjälp.

Freebo
    Member

@vilketgot 62643 wrote:

Tjenare!

Jag har problem med min Iphone 3GS V 3.1.3 som jag hämtat ifrån Dannmark.
    I Dannmark så fungerade den på deras kort men här i Sverige vill den inte funka på något alls.. Det står ingen service oavsett vilket kort jag lägger in.. finns det något man kan göra åt saken?

Tacksam för hjälp.

Se mitt svar i (den nu låsta) tråden du först postade i

Freebo
    Member

Igår återställde jag min fabriksupplåsta 3GS som körde på fw 3.1.2 (gamla bootromet) och var jailbreakad med Blackra1n RC3 till 3.1.2 igen (utan inläst backup). Jag kör nu utan jailbreak ett tag och det finns en del skillnader i hur telefonen beter sig. Nu kanske de ovetenskapliga skillnaderna nedan inte enbart behöver bero på jailbreak utan på ngt annat, korrupta filer, ROCK, etc, men det vore intressant att se om ngn annan känner igen dem. Och säg inte att jag hade ett ruttet jailbreak, hey – it’s me, mr perfect =)

Med JB kunde jag sitta med skitdålig 3G-uppkoppling och folk klagade på att jag hördes dåligt. Utan JB slår telefonen om till Edge automatiskt, vilket ger full mottagning, notera att Blacksn0w aldrig varit i närheten av denna telefon.

Med JB tog det upp till 3 minuter för telefonen att verifiera SMTP-servrar när jag satte upp ett mailkonto, utan JB samma tar procedur, mot samma SMTP-servrar, mindre än 20 sekunder.

Med JB ser jag 4 WLAN i min närhet, utan JB ser jag 7. Ja, dessa har funnits här i flera år så de är inte nya och jag känner dem alla =) Jag vet att Blackra1n kan få wireless att balla ut på ett binärt sätt men inte försämra.

Med JB snittade jag 1,2Mbits/s upp & 10,5 ned på mitt wlan, utan JB snittar jag 1,45 upp och 12,3 ned. Mätningarna gjorda samma dygn på samma plats. Visst kan det diffa under ett dygn men snittet på varje mätning ligger väldigt nära medianen. Så det finns en korrelation…

Utan JB känner jag mig naken och töntig men gränssnittet är kvickt som attan, med JB är jag hur cool som helst men uj vad segt det går…

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@freebo 62667 wrote:

Igår återställde jag min fabriksupplåsta 3GS som körde på fw 3.1.2 (gamla bootromet) och var jailbreakad med Blackra1n RC3 till 3.1.2 igen (utan inläst backup). Jag kör nu utan jailbreak ett tag och det finns en del skillnader i hur telefonen beter sig. Nu kanske de ovetenskapliga skillnaderna nedan inte enbart behöver bero på jailbreak utan på ngt annat, korrupta filer, ROCK, etc, men det vore intressant att se om ngn annan känner igen dem. Och säg inte att jag hade ett ruttet jailbreak, hey – it’s me, mr perfect =)

Med JB kunde jag sitta med skitdålig 3G-uppkoppling och folk klagade på att jag hördes dåligt. Utan JB slår telefonen om till Edge automatiskt, vilket ger full mottagning, notera att Blacksn0w aldrig varit i närheten av denna telefon.

Med JB tog det upp till 3 minuter för telefonen att verifiera SMTP-servrar när jag satte upp ett mailkonto, utan JB samma tar procedur, mot samma SMTP-servrar, mindre än 20 sekunder.

Med JB ser jag 4 WLAN i min närhet, utan JB ser jag 7. Ja, dessa har funnits här i flera år så de är inte nya och jag känner dem alla =) Jag vet att Blackra1n kan få wireless att balla ut på ett binärt sätt men inte försämra.

Med JB snittade jag 1,2Mbits/s upp & 10,5 ned på mitt wlan, utan JB snittar jag 1,45 upp och 12,3 ned. Mätningarna gjorda samma dygn på samma plats. Visst kan det diffa under ett dygn men snittet på varje mätning ligger väldigt nära medianen. Så det finns en korrelation…

Utan JB känner jag mig naken och töntig men gränssnittet är kvickt som attan, med JB är jag hur cool som helst men uj vad segt det går…

Intressant att du upplever dessa problen!

just med 3g / edge mottagning känner jag inte alls igen eller att man hörs dåligt. fungerar utmärkt för mig. både på 3.0 + redsn0w och nu på 3.1.3 sn0wbreezed.

mailen sattes upp utan problem och kan faktiskt säga att sen jag uppgradera från 3.0 tiill en custom 3.1.3 så har min tele blivit snabbare i gränssnittet i vissa apps och minnet håller sig ganska mycket ledigt, tidigare fick man “free mem” lite oftare.

ang wlan osv så har jag inte hunnit jämföra, men har ju en 3.1.2 3gs från jobb med som inte är jailad, och jag märker faktiskt ingen skillnad.
    den jag har som är jailad är det betydligt fler appar på, tema osv, men jag upplever endå den som mycket bättre.

Rock app har jag aldrig testat, men endå känns de som det är en sämre variant av cydia. om den kan ha med problemen att göra verkar konstigt men inte omöjligt. testa utan ? 🙂

att du känner dig naken och töntig utan JB de kan jag förstå, jag undviker jobbluren så mycket jag kan, men ringer endå oftast från den(billigare ;))

Jag har alltid varit skeptiskt till Blackra1n JB, känns som en budget variant av redsn0w.

vilken fw kör du idag? kanske skulle du testa att smälla på en cusom 3.1.3 med sn0wbreeze? ditt baseband behåller du intakt, även om du e frabriksupplåst och inte behöver bry dig om det. du har ju garanterat shsh hos cydia så fw mässigt är du ju säkrad ifall något skiter sig.

EDIT: kom på att de jag känner som har JB och upplevt det som segare har alla haft en iphone 3G… vilket känns mer naturligt att det blir segare pga hårdvara etc.

peve
    Member
    Post count: 92

Tänk om det är så enkelt!!!

Mr Unlocking iPhone 3G SIM-kort

Freebo
    Member

@peve 62778 wrote:

Tänk om det är så enkelt!!!

Mr Unlocking iPhone 3G SIM-kort

Att låsa upp fw 3.x med fake SIM=fail, det GÅR INTE

Jabbex
    Member
    Post count: 36

RedSn0w 0.9.5 för OS 4.0 Beta är släppt!! Detta innebär att man kan jailbreaka OS 4.0 Beta.

Ni som vill läsa mer kan ta en titt på länken nedan, jag har skrivit ett längre inlägg där ang. det nya jailbreaket.

Jailbreak för OS 4.0 (Beta) med Redsn0w (Nyheter) |

Tänk på att detta jailbreak är släppt för utvecklare av Apps 😉

(Vet ej om detta skulle skrivas i en ny tråd, men jag tänkte det kunde passa här:) )

jonas19
    Member
    Post count: 120

@jabbex 62794 wrote:

RedSn0w 0.9.5 för OS 4.0 Beta är släppt!! Detta innebär att man kan jailbreaka OS 4.0 Beta.

Ni som vill läsa mer kan ta en titt på länken nedan, jag har skrivit ett längre inlägg där ang. det nya jailbreaket.

Jailbreak för OS 4.0 (Beta) med Redsn0w (Nyheter) |

Tänk på att detta jailbreak är släppt för utvecklare av Apps 😉

(Vet ej om detta skulle skrivas i en ny tråd, men jag tänkte det kunde passa här:) )

funkar den för 3.1.3 då ? 😛

Gobbe
    Member

@freebo 62667 wrote:

batteritiden då? 🙂

Freebo
    Member

@Göbbe 62812 wrote:

batteritiden då? 🙂

Helt ärligt ingen större skillnad, och då körde jag inte ens JB med Winterboard

VW BORA
    Member
    Post count: 37

du fredde vet inte hur gammal min iphone är , vill låsa upp den men som du sa så sa telia den måste vara ett år gammal , köpte iphonen för 1000 kronor men frågade inte hur gammal den var

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Kolla upp i Apples hemsida om du har garanti på den. Har du inte det så är den äldre än 12 månader.

Freebo
    Member
    VW BORA
    Member

så här stog det

Registered
    Not Registered
    Your registration lets Apple quickly find your product and provide the help you need.

Telephone Technical Support: Expired
    You are eligible to purchase telephone technical support from an Apple expert.

Repairs and Service Coverage: Active
    Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple’s Limited Warranty.
    Estimated Expiration Date: April 23, 2010

Eligible for the AppleCare Protection Plan
    Time is running out. You may be able to buy an AppleCare Protection Plan to extend coverage to 2 years from your iPhone purchase date, but you must do so before April 23, 2010.

Freebo
    Member

grattis då, 23/4 är ju bara några dagar bort

VW BORA
    Member

🙂 JAAAAA tack och tack för hjälpen. men jag undrar en sak det är viktigt för mig. ok min när jag låser upp den kan jag då uppdatera till 4.0 och ha den upplåst och ha den jailbreakat , jag önskar att jag kunde ha det undrar om det går

Egil
    Member
    Post count: 9

En polare ska ta över min 3GS nu, och i väntan på att hans nummer flyttas över till 3abbet så vill han köra med sitt Telia abb. Förra gången jag JB min 3.12 med blackrain var den helt ny. Så nu till frågan, måste jag göra en “grundinställning” i itunes innan jag jailbreakar med blackrain, eller är det bara att plugga i sladden och köra blackrain trots att den har använts i ca: 3 månader nu med en massa applikationer och diverse installerat? Är medveten om tethered jb.

Freebo
    Member

Blackra1n skall fungera bra även utan att du först tömmer, rensar eller återställer din iPhone. Dock bara med fw 3.1.2, inte med 3.1.3

stocklyn
    Member
    Post count: 10

För att jailbraka en 3.1.3 som är fast till telenor, måste man ___FÖRST____ låsa upp den för att anävnda tele2??? oCH ___SEDAN___ jailbraka den??!!

Freebo
    Member

@stocklyn 62936 wrote:

För att jailbraka en 3.1.3 som är fast till telenor, måste man ___FÖRST____ låsa upp den för att anävnda tele2??? oCH ___SEDAN___ jailbraka den??!!

Jailbreak kommer ALLTID först. Det är en förutsättning för en upplåsning

stocklyn
    Member

@freebo 62939 wrote:

Jailbreak kommer ALLTID först. Det är en förutsättning för en upplåsning

Men hur jailbreakar jag min 3.1.3 3G med telenor, när jag inte ens har telenor simkortet här? Blackra1n fungerade inte. iPhone 3.1.3 Jailbreak – Ultimata guiden för PC användare | Daily iPhone – ajfone på svenska! testade den, kom bara till steg 2, “Gör nu en total backup(säkerhetskopiera) på din telefon, så den sparar undan alla kontakter, calender, program etc.” Kunde jag inte göra eftersom när jag försöker göra en säkerthetskopia så säger bara itunes att det e fel simkort inne

Freebo
    Member

Blackra1n fungerar inte på 3.1.3, sök i forumet efter Redsn0w

stocklyn
    Member

@freebo 62945 wrote:

Blackra1n fungerar inte på 3.1.3, sök i forumet efter Redsn0w

har du någon guide som du rekommenderar? har inte lust att ta sönder mobilen.

stocklyn
    Member

och sen när jag har gjort klart den där jailbraken med redsn0w, kommer den fungera med tele2 då?

Ponyboy
    Member

@stocklyn 62951 wrote:

och sen när jag har gjort klart den där jailbraken med redsn0w, kommer den fungera med tele2 då?

Nej. Har du en gång uppdaterat till 3.1.3 så kan du längre inte låsa upp. 3.1.3 uppdaterar basebandet och den går inte att nergradera.

stocklyn
    Member

jahapppp då vare bara att skaffa telenor dåra.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@stocklyn 62951 wrote:

Nu antar jag att du installerade 3.1.3 med hjälp av iTunes. Då fick du ett nytt baseband som du INTE kan låsa upp. Endast jailbreak funkar på en 3G med 3.1.3 och 05.12.01 basebandet.

Nerd Lord var före..

stocklyn
    Member

den var i 3.1.3 när jag köpte den. HUr kollar man basebandet?

stocklyn
    Member

hallåååå

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@stocklyn 62957 wrote:

den var i 3.1.3 när jag köpte den. HUr kollar man basebandet?

Inställningar>Allmänt>Om>Scrolla ner och kolla

VW BORA
    Member

menn ååå såå drygt att det står no wifi på min iphone kan inte trycka på wifi det är hlet grått och står no wifi har åteställt nätverksintällningarna som freebo sa men det gick inte ,

Freebo
    Member

Testat 20 gånger? 🙂

Robin Crosby
    Member

Hej,
    Jag har en 3G som är jailbreakad och upplåst, version 3.0(7A341), modell MB048LL, och firmware 04.26.08
    Är det värt besväret att försöka uppdatera till 3.1.2, jailbreaka om den och låsa upp igen? (3.1.3 bör man inte göra alls har jag ju läst här) Har förstått att det är sim-kortupplåsningen som är mest vansklig?
    Märkte nyligen att vissa iphone appar blev avinstallerade om man inte minst har 3.1.0.

Freebo
    Member

@robin Crosby 63000 wrote:

Hej,
    Jag har en 3G som är jailbreakad och upplåst, version 3.0(7A341), modell MB048LL, och firmware 04.26.08
    Är det värt besväret att försöka uppdatera till 3.1.2, jailbreaka om den och låsa upp igen? (3.1.3 bör man inte göra alls har jag ju läst här) Har förstått att det är sim-kortupplåsningen som är mest vansklig?
    Märkte nyligen att vissa iphone appar blev avinstallerade om man inte minst har 3.1.0.

Robin, det finns en Sn0wbreeze-guide i forumet som låter dig uppdatera till 3.1.2 eller om det är 3.1.3(?) med bibehållet Baseband. 04.26.08 låser du upp
    med Ultrasn0w(stabilt) och 05.11.07 som följer med 3.1.2 låser du upp
    med Blacksn0w(instabilt) så gör allt du kan för att behålla 04.26.08

Kör du Mac byter du Sn0wbreeze mot PwnageTool

VW BORA
    Member

@freebo 62995 wrote:

Testat 20 gånger? 🙂

fredde sa du att jag skulle testa 20 gånger eller ? 🙁

Freebo
    Member

@VW BORA 63039 wrote:

fredde sa du att jag skulle testa 20 gånger eller ? 🙁

Ja, 1-2 ggr räcker sällan

Robin Crosby
    Member

@freebo 63004 wrote:

Robin, det finns en Sn0wbreeze-guide i forumet som låter dig uppdatera till 3.1.2 eller om det är 3.1.3(?) med bibehållet Baseband. 04.26.08 låser du upp
    med Ultrasn0w(stabilt) och 05.11.07 som följer med 3.1.2 låser du upp
    med Blacksn0w(instabilt) så gör allt du kan för att behålla 04.26.08

Kör du Mac byter du Sn0wbreeze mot PwnageTool

Ok, tack så mycket. Jag har försökt läsa på i alla sn0wbreeze-guider men kanske inte snappat allt: Det du säger här är att jag kan alltså uppdatera till 3.1.2 eller 3.1.3 med bibehållet Baseband, men samtidigt säger du att det kommer ett annat Baseband 05.11.07 med i 3.1.2 ?

Mvh

Lockdown7
    Member
    Post count: 5

Hej jag har nu i ett par timmar nog försökt fixa så att min iPhone 3G fungerar ihop med Telenor och att den är jailbreakad. Jag har testat en massa alternativ men dessa två går inte ihop, jag har haft den aktiverad men då är den inte jailbreakad, jag har den just nu jailbreakad men den är inte kompatibel med mitt telenor kort. Hur ska jag fixa detta.

Tack i förhand.

Freebo
    Member

@robin Crosby 63070 wrote:

Ok, tack så mycket. Jag har försökt läsa på i alla sn0wbreeze-guider men kanske inte snappat allt: Det du säger här är att jag kan alltså uppdatera till 3.1.2 eller 3.1.3 med bibehållet Baseband, men samtidigt säger du att det kommer ett annat Baseband 05.11.07 med i 3.1.2 ?

Mvh

Nästan varje ny fw release innehåller nytt baseband, verktygen jag nämnde gör att du kan uppdatera fw UTAN att uppdatera baseband.

Skoog8
    Member
    Post count: 9

Hej, ber om ursäkt om det redan finns en liknande tråd men har sökt och inte hittat någon. Vill vara helt säker så jag inte gör något fel.

Jag har en 3GS med firmware 3.1.2 jailbreakad med blackra1n som jag vill återställa till fabriksinställningarna. funkar det att bara göra det genom itunes utan problem? vet att jag kommer få 3.1.3 då men det gör inget.

Och allt som jag laddat ner är bara att ladda ner igen utan att det kostar en andra gång, eller?

Tack för svar

Tråd flyttad /ponyboy

Gobbe
    Member

Då kommer du uppgradera ditt baseband= du kan inte låsa upp operatörslåset.
    Har du inget emot det så kör på via itunes bara!

Annars följ den här guiden om du vill återställa din 3.1.2 utan att fibbla till basebandet!

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Ponyboy
    Member

Ja det går bra att återställa till 3.1.3 och alla applikationer som du köpt/laddat ner från Appstore kan du ladda ner igen utan att behöva betala. Vill du ha det som fabriksinställningar så ska du låta bli att backa upp från din säkerhetskopia, vissa jailbreaks inställningar förljer med i säkerhetskopian.

Tänk på att om du uppdaterar till fw 3.1.3 så kan du inte jailbreaka/låsa upp längre.

barabazzare
    Member
    Post count: 33

@lockdown7 63075 wrote:

Hej jag har nu i ett par timmar nog försökt fixa så att min iPhone 3G fungerar ihop med Telenor och att den är jailbreakad. Jag har testat en massa alternativ men dessa två går inte ihop, jag har haft den aktiverad men då är den inte jailbreakad, jag har den just nu jailbreakad men den är inte kompatibel med mitt telenor kort. Hur ska jag fixa detta.

Tack i förhand.

Du vill aktivera den?
    Menar du då att den fastnar med bilden usb till itunes? o att den inte får något 3G nät/täckning?

isf ska du aktivera den med iReb eller andra program. Finns en del post i forumet om detta de bara o söka.

Lockdown7
    Member

Jag kan fixa antingen så att mobilen är aktiverad eller jailbrakad, hur gör jag det så till båda. T.ex. om jag lägger in den firmware med jailbreak, hur kan jag då aktivera den, enda sättet att aktivera är då att återställa telefonen. Finns det ingen firmware som kombinerar dessa två?

Flyttar inläggen till rätt tråd/Freebo

Lockdown7
    Member

@lockdown7 63142 wrote:

Jag kan fixa antingen så att mobilen är aktiverad eller jailbrakad, hur gör jag det så till båda. T.ex. om jag lägger in den firmware med jailbreak, hur kan jag då aktivera den, enda sättet att aktivera är då att återställa telefonen. Finns det ingen firmware som kombinerar dessa två?

Flyttar inläggen till rätt tråd/Freebo

Edit: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7600-problem-med-simkort-mm-oerhort-tacksam-hjaelp.html 🙂

VW BORA
    Member

@freebo 63045 wrote:

Ja, 1-2 ggr räcker sällan

gjorde det 3 gånger, gjorde precis så här , först inställningar, allmänt, sen längst ner där det står återställ , återställ nätverksintällningar gjorde det men det går inte 🙁

Vasastan
    Member
    Post count: 21

Fick tillbaka “min” iPhone idag (tog bara 1 månads tid) som förvånad såg jag att det stod 3.1.2 på min, nu har jag jailbreakad den och på cydia står det 3.1.3 sparat, ska det inte vara 3.1.2? har jag gjort rätt nu så jag kan försätta “leka” utan och behöver restore till den riktiga 3.1.3.

Viewing 50 posts - 2,801 through 2,850 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.