Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,951 through 3,000 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 84

Hej har bara en fråga: om jag uppdatera min Iphone från 3.1 till 3.1.2 utan custom firmware? kan jag låsa upp den då eller behöver jag göra custom firmware 3.1.2 ipsw?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@wilkab89 65438 wrote:

Hej har bara en fråga: om jag uppdatera min Iphone från 3.1 till 3.1.2 utan custom firmware? kan jag låsa upp den då eller behöver jag göra custom firmware 3.1.2 ipsw?

Har du en 3G eller 3Gs? Alltid bra att ange sånt information eller ha det i sin signatur.

Om du redan har ett baseband 05.11.07 så kommer du inte behöva göra en custom 3.1.2 ipsw då 3.1.2 innehåller samma baseband. Men om du har en 3Gs kan du inte återställa till 3.1.2 utan att ha sparat dess SHSH. Då måste du skapa ett custom 3.1.3 ipsw istället.

JmSevoro
    Member
    Post count: 22

Jag är en ganska ny iPhone användare och funderar på att jailbreaka den men har lite frågor som vore bra om nån kunde svara på.

1. Blir det nån skillnad på batteriet eller så? (Tar det slut snabbare?)
    2. Funkar synkningen med iTunes precis som när den är osynkad?
    3. Går det att köpa/ladda ner ifrån app store fast den är jailbreakad?

Det var dom frågorna jag hadde just nu.

Djungeluffe
    Member
    Post count: 5

Ack så smidigt! Har alltid varit skeptisk till Iphone, antagligen bara för att det är apple som utvecklat den. Men nu har jag äntligen skaffat mig en.
    Och hujedamej vad jag ångrar att jag köpte en HTC touch diamond istället för en Iphone 3g för 2 år sen.
    Tog mig runt 3 timmar efter det att jag registrerat tills att jag jailbreakade den. Herregud vad användarvänligt det är, helt stört löjligt.

En oupplåst Iphone går ju faktiskt inte att ha, då går man ju miste om allt det gottiga.

Underbart forum, som hjälpt mig med det jag behövt ha hjälp med! det tackar jag för!:)

Mcaan
    Member
    Post count: 67

Vet att det inte har kommit någon upplåsning till 3.1.3 men vet någon när det kommer?
    Eller kommer de ens att komma?
    Finns de chans att de aldrig kommer?

Djungeluffe
    Member
    Post count: 5

@mcaan 65515 wrote:

Vet att det inte har kommit någon upplåsning till 3.1.3 men vet någon när det kommer?

Det finns redan upplåsning till 3.1.3, det är den FW jag har på min Iphone.

Ponyboy
    Member

@mcaan 65515 wrote:

@djungeluffe 65516 wrote:

Det finns redan upplåsning till 3.1.3, det är den FW jag har på min Iphone.

Det finns jailbreak för fw 3.1.3 men det finns ingen upplåsning till baseband 05.12.01 som följer med fw 3.1.3. Med upplåsning menar man att ta bort operatörs låset som finns i mobilen.

Upplåsning kommer att komma efter att nästa iPhone modell har börjat säljas nån gång i juli. Geohot och Dev Team har redan lyckats låsa upp baseband 05.12.01 men vill inte avslöja metoden för att Apple inte ska kunna blockera det i nästa stora uppdatering.

YNWA90
    Member
    Post count: 12

tjena

är ny här på forumet. jag ska byta bort min htc hd2 mot en kille som har en
    3GS som är låst till halebop alltså 3.1.3. den har tidigare varit jailbreakad och upplåst men han säger att råkade uppdatera i itunes så den låste sig igen. jag har tänkt att använda den med tele2/comviq..vet att jailbreak redan finns till 3.1.3, men finns det någon möjlighet att ta bort operatörslåset på den FW ? har läst runt lite, det finns väl flera faktorer som spelar in som jag kan fråga han. vilket baseband den har? tror inte han sparat den där filen i cydia..

jätte tacksam för svar, vill inte direkt göra bytet och bli blåst 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Köper du en med 3.1.3 och Baseband 05.12.01 så lär du
    i bästa fall kunna låsa upp i slutet av sommaren då fw 4.0 kanske kommer. Många kansken…

YNWA90
    Member
    Post count: 12

@freebo 65536 wrote:

Köper du en med 3.1.3 och Baseband 05.12.01 så lär du
    i bästa fall kunna låsa upp i slutet av sommaren då fw 4.0 kanske kommer. Många kansken…

pratade med killen nyss och hans baseband är 05.12.01…då känns de ganska kört tyvärr. fick nummer till en kille som jobbar med mobiler borta i hornstull han säger att han tar borta operatörslåset på 3.1.3 för 400 kronor när jag frågade hur så sa han att de har en speciell maskin, är det 100% bluff?

JmSevoro
    Member
    Post count: 22

Jag är en ganska ny iPhone användare och funderar på att jailbreaka den men har lite frågor som vore bra om nån kunde svara på.

2. Funkar synkningen med iTunes precis som när den är obreakad?

Freebo
    Member

@ynwa90 65538 wrote:

pratade med killen nyss och hans baseband är 05.12.01…då känns de ganska kört tyvärr. fick nummer till en kille som jobbar med mobiler borta i hornstull han säger att han tar borta operatörslåset på 3.1.3 för 400 kronor när jag frågade hur så sa han att de har en speciell maskin, är det 100% bluff?

Jag säger bluff 🙂

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@freebo 65540 wrote:

Jag säger bluff 🙂

1+ Freebo

Ponyboy
    Member

@jmsevoro 65539 wrote:

2. Funkar synkningen med iTunes precis som när den är obreakad?

Själva jailbreak påverkar inte batteriet speciellt men det finns vissa applikationer som kan vara batteri krävande, det hela beror på vilka jailbreak applikationer du installerar efter att du jailbreakat.

Allt funkar precis som vanligt efter att du jailbreakat, du förlorar inga funktioner.

denniz123456
    Member
    Post count: 144

kan jag fixa min iphone 2g 3.1.2 m installerade ju winterboard sen så fick jag detta problem, YouTube – MVI_1598.AVI

här e han som har fått detta problem på sin 3gs https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7863-iphone-startar-inte-staenger-av-efter-apple-loggan-filmklipp.html

kan jag fixa min iphone 2g

Post flyttad /Freebo

Freebo
    Member

@denniz123456 65649 wrote:

kan jag fixa min iphone 2g 3.1.2 m installerade ju winterboard sen så fick jag detta problem, YouTube – MVI_1598.AVI

här e han som har fått detta problem på sin 3gs https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7863-iphone-startar-inte-staenger-av-efter-apple-loggan-filmklipp.html

kan jag fixa min iphone 2g

Post flyttad /Freebo

Testa att resetta den genom att hålla ned Home+Power samtidigt i 10 sekunder. Får du inte igång den på så sätt så uppdaterar du din 2G till 3.1.3 och låser upp med Bootneuter. Innan du ställer nästa fråga: JA DU KAN LÅSA UPP EN 2G SOM UPDATERATS TILL 3.1.3 =)

denniz123456
    Member

@freebo 65650 wrote:

Testa att resetta den genom att hålla ned Home+Power samtidigt i 10 sekunder. Får du inte igång den på så sätt så uppdaterar du din 2G till 3.1.3 och låser upp med Bootneuter. Innan du ställer nästa fråga: JA DU KAN LÅSA UPP EN 2G SOM UPDATERATS TILL 3.1.3 =)

det går inte, den upptäcks inte på datorn, vad ska jag göra 🙁 snälla rädda min iphone 2g

denniz123456
    Member

men vad menar du med Får du inte igång den på så sätt så uppdaterar du din 2G till 3.1.3 och låser upp med Bootneuter, hur ska jag göra det om det inte upptäcks i itunes, snälla fredde rädda min 2g 🙁

Freebo
    Member
    denniz123456
    Member

@freebo 65655 wrote:

Läs sektionen “min iPhone startar inte i https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.html

tack ska prova på det , hoppas det kommer funka

Mcaan
    Member
    Post count: 67

@ynwa90 65538 wrote:

Jag betalar 400 för upplåsning!
    Ge mig hans nr i PM.

denniz123456
    Member

@freebo 65655 wrote:

Läs sektionen “min iPhone startar inte i https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.html

nej provade det men gick inte, finns det inget att göra , snälla rädda min 2g:confused:

Freebo
    Member

@denniz123456 65801 wrote:

nej provade det men gick inte, finns det inget att göra , snälla rädda min 2g:confused:

Sorry Denniz, om inte DFU fungerar och du har prövat alla andra råd som postats – ja då går jag bet på varför den inte startar.

Lägg den i en byrålåda eller sälj den som skrot

denniz123456
    Member

@freebo 65803 wrote:

Sorry Denniz, om inte DFU fungerar och du har prövat alla andra råd som postats – ja då går jag bet på varför den inte startar.

Lägg den i en byrålåda eller sälj den som skrot

ååhhh 🙁 🙁 sååå tråkigt men ska prova detta

How to Fix an iPhone Caught in a Bad Reboot Cycle or That Won't Boot

Crappy
    Member
    Post count: 9

SBLOCCA IL TUO IPHONE – sbloccare iphone 3G, sblocco iphone, iphone 3G sbloccato, iphone craccato, iPhone crakkato, sblocco i-pone
    Jag börjar tröttna på att vänta. :mad2:

130 sek? för en chansning? 😮 Men jag antar att det är helt bortkastat?
    Vad är det värsta som kan hända?

Freebo
    Member

Du får en länk till Blackra1n/BlackSn0w och ett presentkort på en länk till unlock för 05.12.01 som kommer när det släpps. Trust me

denniz123456
    Member

@freebo 65943 wrote:

Du får en länk till Blackra1n/BlackSn0w och ett presentkort på en länk till unlock för 05.12.01 som kommer när det släpps. Trust me

fredde jag vill också låssa upp min iphone 3g 3.1.3 med baseband 05.12.01, kan jag också få det, vill låssa upp min

Freebo
    Member

@denniz123456 65979 wrote:

fredde jag vill också låssa upp min iphone 3g 3.1.3 med baseband 05.12.01, kan jag också få det, vill låssa upp min

oj då dom tog precis slut…:eek:

nä seriöst, jag beskrev för användaren Crappy vad som händer om man betalar någon av alla SCAM-butiker på nätet för en upplåsning av 05.12.01

denniz123456
    Member

@freebo 65980 wrote:

oj då dom tog precis slut…:eek:

nä seriöst, jag beskrev för användaren Crappy vad som händer om man betalar någon av alla SCAM-butiker på nätet för en upplåsning av 05.12.01

men åå freddeeeeee 🙁 finns det ingen lösning än ?

Gobbe
    Member
    Post count: 92

@denniz123456 65982 wrote:

men åå freddeeeeee 🙁 finns det ingen lösning än ?

jo, köp ett ab eller kontantkort med operatören iphonen är låst till.

annars, nej.

denniz123456
    Member

vill haaa comviq !!!!!!!!!!!!!!! ingen jävla telia, sveriges mest onöjdaste kunder

bozz
    Member
    Post count: 1199

http://www.ra1nb0wra1n.com/

jailbreak och upplåsning till OS 4.0?

Freebo
    Member

@bozz 65990 wrote:

http://www.ra1nb0wra1n.com/

jailbreak och upplåsning till OS 4.0?

Grääääsligt

bozz
    Member
    Post count: 1199

@freebo 65995 wrote:

Grääääsligt

hehe, cool sida dock!

Sess
    Member
    Post count: 1

Hej jag har köpte en iPhone 3gs firmware 3.1.3 nyss. När jag först startade den så kunde jag använda den, men inte ringa med den. Det är låst till 3 och jag har försökt allt med att låsa upp den och så men det verkar inte ha kommit något bra program än. Efter jag hade testat massa saker så återställde jag den med iTunes så att jag skulle kunna använda den igen som jag kunde innan. Men nu är har den fastnat på ”connect to itunes” och om jag återställer den så står det bara ”emergency call only”. Man kan då inte använda något program som jag har hittat att jailbreaka den med. Går det och fixa? Jag kommer dö om jag har förstört den. Och de elaka människorna på 3 vägrar låsa upp den åt mig så jag måste fixa det själv. Hjälp mig! 🙂

Freebo
    Member

Skaffa ett TRE SIM och aktivera den med

denniz123456
    Member

@freebo 66010 wrote:

Skaffa ett TRE SIM och aktivera den med

kan jag uppdatera till 4.0 sen låssa upp den eller ?, snälla kan nån berätta för mig hur jag kan göra, ska jag vänta tills 4.0 kommer ut sen uppdatera till den sen låssa upp den ?? kan jag göra så?

Freebo
    Member

@denniz123456 66011 wrote:

kan jag uppdatera till 4.0 sen låssa upp den eller ?, snälla kan nån berätta för mig hur jag kan göra, ska jag vänta tills 4.0 kommer ut sen uppdatera till den sen låssa upp den ?? kan jag göra så?

Gör som du vill, du har iaf en iPod just nu

grozny
    Member
    Post count: 65

Jag har installerat android lock och kan inte avinstallera den. Det står error nånting. Hjälp

Quiz
    Member
    Post count: 15

Men kolla här, jag har iphone 3G baseband 05.12.01 firmware 3.1.3. jag använder halebop. men då jag stoppar i det så funkar det inte?. den är köpt i USA förövrigt.. kan någon hjälpa mig med detta ?

micked
    Member

Har du tur kan du nedgradera basebandet med hjälp av fuzzyband i cydia men det funkar bara på “tidiga” 3G modeller. Prova får du se 🙂

Quiz
    Member

har redan prövat, har bootloader 5.9 så de går inte :S, men kan inte spirit hjälpa mig med detta ?

micked
    Member

Spirit jailbreakar bara, den låser inte upp telefonen.

Quiz
    Member

Okej, men så lösningen kommer att vara att jag måste vänta på OS 4.0 eller ?

micked
    Member

Japp. Det verkar dessvärre som unlocken dröjer till 4.0 dvs troligen under juni – juli månad.

Quiz
    Member

Okej, får börjar räkna dagar då 🙂

Freebo
    Member

@quiz 66057 wrote:

Okej, får börjar räkna dagar då 🙂

Den 7e juni vet vi exakt hur många dagar det är kvar. Håll ut

Vidiiic
    Member
    Post count: 6

Kan jag föra över bilder från iTunes till min iPhone som jag gjort innan, fastän den är jailbreakad?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@vidiiic 66061 wrote:

Kan jag föra över bilder från iTunes till min iPhone som jag gjort innan, fastän den är jailbreakad?

Japp.

r2d2
    Member
    Post count: 134

tjenis….efter jailbreak med ..redsnow tror jag det var och 3.1.3 så hittar itunes iphonen kankse 1 gång av 10 försök…ibland kommer det upp felmeddelande – dataklass kunde inte hittas försök igen …osv…så kan inte ens återställa =( såg nu att det kommit ny jailbreak (spirit) och tänkte göra om allt …

letade runt lite i forumet och såg nåt om att man skulle ta bort gamla säkerhetskopieringar och starta om iphonen och försöka igen men det blev nästan värre….innan hittad itunes åtminstone så jag kunde välja program o likande och fastnade sedan i säkerhetskopieringläget…..tips på vad man kan göra?

windows hittar enheten när jag kopplar in den. ( kommer upp pop up ruta med importera bilder o liknande)

gör inget om jag måste tömma allt…men hade gärna haft kvar sms mms mail …och framförallt kontakter =)

ps hela datorn låser sig medans itunes försöker hitta iphonen

Viewing 50 posts - 2,951 through 3,000 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.