Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Halloj igen 😛 Har ominstallerat hela min iphone 3g nu. När man körde någon app så helt random så blev det svart skärm och iphonen gick tillbaka till huvudmenyn. Nu när den är ominstallerad och höll på att installera alla cydia appar manuellt igen så händer det igen >.<
Vad är felet, hur fixar man det?
tack på förhandps. återställde aldrig den innan ominstallation, gör det något?
@elmi 66765 wrote:
Halloj igen 😛 Har ominstallerat hela min iphone 3g nu. När man körde någon app så helt random så blev det svart skärm och iphonen gick tillbaka till huvudmenyn. Nu när den är ominstallerad och höll på att installera alla cydia appar manuellt igen så händer det igen >.<
Vad är felet, hur fixar man det?
tack på förhandps. återställde aldrig den innan ominstallation, gör det något?
Det finns tydligen buggar i din iPhone som orsakar att applikationerna krashar. Du kan prova att ladda ner i ett gratis app från appstore och logga in i itunes i din dator och synka den med din iPhone. Det kansle kan hjälpa men oftast måste man återställa iPhone i iTunes för att bli av med buggarna, backa inte upp från din säkerhetskopia heller då buggarna brukar sparas där.
Har en iphone 3gs med verision 3.1.3. Som jag har förstått ska det gå och jailbraka den med sperit. Om jag skulle göra det skulle jag fortfarande kunna ladda ned gratis appar och köpa spel från itunes (sånna som inte finns på cydia)???
@bergman19 66836 wrote:
Har en iphone 3gs med verision 3.1.3. Som jag har förstått ska det gå och jailbraka den med sperit. Om jag skulle göra det skulle jag fortfarande kunna ladda ned gratis appar och köpa spel från itunes (sånna som inte finns på cydia)???
Om du med gratisappar menar det som finns att ladda ned via Cydia – så ja
@bergman19 66840 wrote:
Men kan jag ladda ned appar som kostar pengar och är gratis ifrån AppStore även fast jag har jailbraket
Ja, det kan du
Är det stor risk att det blir något fel på iphonen om jag skulle jailbreka
@bergman19 66854 wrote:
Är det stor risk att det blir något fel på iphonen om jag skulle jailbreka
Nej, skulle du vara missnöjd så återställer du bara i iTunes
bergman19 wrote:okej men måste jag återställa iphonen innan jag jailbrakerInte ett måste om du ska jailbreaka med http://www.spiritjb.com
@jezper 15708 wrote:
Om man har en jailbreakad telefon och ångrar sig. Räcker en återställning då?
Det stämmer bra, se till bara att du sparar alla kontakter från telefonen så att inte dom försvinner , allt raderas ju som sagt och nollställs från utgångsläget då du köpte telefonen, så om du vill slippa att lägga in alla nummer igen rekomenderar jag dig att spara allt sånt först.
Jag har en iPhone 3gs som är köpt från USA den kom som unlocked/jailbreakad med versionen 3.0.1.
Jag har alltid varit emot uppgradering (om det nu kallas så) då jag minns att jag haft problem med min gamla lur som var en iPhone 2g. Till min fråga: Idag efter mycket om och men så bestämde jag mig för att jag skulle göra en uppgradering till 3.1.2. Jag följde instruktionerna som stog på iClarified och önskan var att jag skulle “unlock/jailbreak” med Blacksn0w (Blackra1n), men tydligen fungerar det endast om man har en baseband 05.11.07. Men läser man den engelska översättningen på iClarified (iClarified – iPhone – How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w [Windows]) så står det att har man lägre/äldre baseband så ska restora till firmware 3.1.2.Problemet är att jag har nu baseband/version: 3.1.2 och modem firmware: 04.26.08, och detta gjordes som sagt med Blackra1n men jag får inte Blackra1n ikonen så jag misstänker att det är just pga mitt modem firmware. Så vad gör man i detta läge om du kan sånt här?
Sorry för det långa brevet, men är helt slut på att leta runt på google utan att veta vad som måste göras.
Ps. Jag kör med windows och grejjen med ultrasn0w pwntool om jag förstår rätt så måste man sitta med Mac vilket inte funkar. Dessutom så säger de att man ska gå in på Cydia för att ladda ner Ultrasn0w (repo666.ultrasn0w.com) men hur ska det gå till när ens telefon inte har någon trådlöst anslutning?
Nippe, 04.26.08 som fungerar med Ultrasn0w är en 10 ggr bättre kombination än 05.11.07 och Blacksn0w. Grattis till en bra bas att stå på. Du måste ha wifi access för att kunna installera Ultrasn0w, leta reda på en gratis hotspot, sedan är du tillbaka på banan igen
@freebo 67481 wrote:
Nippe, 04.26.08 som fungerar med Ultrasn0w är en 10 ggr bättre kombination än 05.11.07 och Blacksn0w. Grattis till en bra bas att stå på. Du måste ha wifi access för att kunna installera Ultrasn0w, leta reda på en gratis hotspot, sedan är du tillbaka på banan igen
Tack, men grejen är som så att jag har dessvärre ingen wifi access, försöker att sno grannens/grannarnas wifi för att komma åt Ultrasn0w när jag väl försöker så får jag upp meddelandet could not find respitory.
Dock så ser jag att jag har ultrasnow under package-mappen i Cydia. Och jag tog bort yellowsn0w vet inte om det kanske den som är i vägen. Men hur går man till väga när man får upp ett sånt meddelande som jag får?Tacksam för svar.
@nippe10 67535 wrote:
Tack, men grejen är som så att jag har dessvärre ingen wifi access, försöker att sno grannens/grannarnas wifi för att komma åt Ultrasn0w när jag väl försöker så får jag upp meddelandet could not find respitory.
Dock så ser jag att jag har ultrasnow under package-mappen i Cydia. Och jag tog bort yellowsn0w vet inte om det kanske den som är i vägen. Men hur går man till väga när man får upp ett sånt meddelande som jag får?Tacksam för svar.
Om du kan surfa på grannens wlan så skall även Cydia fungera, dock låter det som om du inte är uppkopplad. Jag testade att lägga till ultrasn0w.com och det gick galant.
Min gissning är att du inte är online alls
Snälla kan någon vänlig själv hjälpa mig?
Har jailbreakat via spirit, och går in på cydia och ska ladda ner **********, men jag kan inte ladda ner något alls via det kommer bara “POSIX timed passed out” och sånt efter ett tag? vad har jag gjort för fel?
@beefcake 67541 wrote:
Snälla kan någon vänlig själv hjälpa mig?
Har jailbreakat via spirit, och går in på cydia och ska ladda ner **********, men jag kan inte ladda ner något alls via det kommer bara “POSIX timed passed out” och sånt efter ett tag? vad har jag gjort för fel?
Felet du gör är att du försöker ladda ned piratkopierade appar, lägg av med det så går det mycket bättre. Läs även forumets regler en gång till – paragraf 8 är spännande 🙂
Hmm okey, så man får ingen hjälp här om jailbreakandet eller? 🙁 Sorry då men får snart spel..
hej
jag funderar på att köpa en 3GS, fast det sägs att 3.1.3 inte funkar med tele2?
jag vet inte om det stämmer rätt eller inte,
går det att få en 3gs att funka med tele2?@mattinho 67637 wrote:
hej
jag funderar på att köpa en 3GS, fast det sägs att 3.1.3 inte funkar med tele2?
jag vet inte om det stämmer rätt eller inte,
går det att få en 3gs att funka med tele2?Jag skulle inte rekommendera Tele2 till någon med en iPhone
andra har haft mer tur men som sagt – det verkar vara roulette med Tele2
Hej, har nu jailbreakat min iphone 3gs med spirit hade tidigare blackr1an. men kommer inte ut på nätet via 3g nu men wifi funkar, någon som vet vad felet kan vara?
@-=IPHONE=- 67739 wrote:
Hej, har nu jailbreakat min iphone 3gs med spirit hade tidigare blackr1an. men kommer inte ut på nätet via 3g nu men wifi funkar, någon som vet vad felet kan vara?
Testa att återställa mobildata: Inställningar – Allänt – Mobilt Datanätverk och sedan Återställ Inställningar
annars bör du verifiera att det som står där faktiskt är korrekt för den operatör du använder
Hej! jag har nyss köpt mig en iphone! men är inte så jätte kunnig om den så jag undrar vad “jailbreakad” är för något? och hur updaterar man iphonen så man kan få Cydia och hur de funkar?=) Tack på förhand=)
@martinhook 67861 wrote:
Hej! jag har nyss köpt mig en iphone! men är inte så jätte kunnig om den så jag undrar vad “jailbreakad” är för något? och hur updaterar man iphonen så man kan få Cydia och hur de funkar?=) Tack på förhand=)
Allting du behöver för att komma igång finns i FAQn i min signatur. Om telefonen är helt ny så skall du jailbreaka den med Spirit
nån som har hört nåt av upplåsning till 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 botloader5.9 ?? nån som har hört nåt ??
@denniz123456 67894 wrote:
nån som har hört nåt av upplåsning till 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 botloader5.9 ?? nån som har hört nåt ??
Jau, läs här: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8087-en-unlock-till-3-1-3-aer-pavaeg.html
@ponyboy 67897 wrote:
Jau, läs här: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8087-en-unlock-till-3-1-3-aer-pavaeg.html
kan jag vänta på ios 4 sen uppdatera till det och sen låssa upp, vad skulle du göra ponyboy om du var i samma situation ??
@denniz123456 67899 wrote:
kan jag vänta på ios 4 sen uppdatera till det och sen låssa upp, vad skulle du göra ponyboy om du var i samma situation ??
Jag skulle vänta tills det är klart o tydligt att det går att låsa upp innan jag uppdaterar. Vänta tills slutet av månaden, då vet vi förmodligen mer än vad vi vet nu.
@denniz123456 67936 wrote:
aa det sant , några säger på facebook att det kommer ut 24 juni
Ny telefon och OS den 24/6 så Facebook är helt rätt ute, fantastiskt vilken insider info den siten verkar sitta på…:) unlock kommer efter det, precis som det alltid gjort
inte för att det spelar någon större roll men ios4 kommer den 21 juni.
så rätt så, tur att jag som är så senil har dig Micke…
Hej har försökt att återställa efter jailbreak 3.1.3 men kommer upp fel kod 1015 helq tiden. Har stängt av itunes, startat om iphonen , startat om datorn. Måste man slänga iphonen och köpa en ny? Har iTunes 9.2
flyttad /Freebo
@belkin 67994 wrote:
Hej har försökt att återställa efter jailbreak 3.1.3 men kommer upp fel kod 1015 helq tiden. Har stängt av itunes, startat om iphonen , startat om datorn. Måste man slänga iphonen och köpa en ny? Har iTunes 9.2
flyttad /Freebo
Hej!
Jag vet att man måste ha en dator till hands för att kunna starta om telefon.. Fungerar de nu att låsa upp och kunna starta av på?
3GS, Telia.
Det finns redan massvis med trådar om just detta, sök eller håll er till de existerande trådarana! Tråd flyttad / Ponyboy
@Käraste 68114 wrote:
Som vanligt att bara köra in telefonen med sladd och starta programmet och trycka Run/jailbreak eller vad de nu står..?
Måste man ha någon speciell version av itunes?
@pongo 68115 wrote:
Enligt den där kan man ju inte låsa upp telefonen till andra abb.. Hur gör man det?
om du är på FW 3.1.3 så får du vänta 1-4veckor tills en unlock kommer. (KANSKE)
troligen till FW 4.0
fw 3.1.2 går att låsa uppJag har en 3Gs 3.1.3, jailbreaked med spirit. Men nu har 4.0 kommit ut, eller ja, imorgon har det. Är nöjd med min iPhone såhär, men funderar ändå på att uppgradera till 4.0 imorgon. Men saken är den att min kompis har en 3Gs, 3.1.2, jailbreaked, som han skulle uppdatera till 3.1.3 för att sedan jailbreaka den med spirit. Men, när han skulle uppdatera den, så krashade skiten och går inte att använda längre. Så jag undrar egentligen om det är riskfyllt att uppgradera till 4.0 för mig, eftersom att min iPhone är jailbreaked. Har dock en iPod touch som jag kunde uppgradera utan problem, men är mer rädd om min iPhone.
är du rädd för att telefonen skall krascha om du uppdaterar till 4.0 från en jailbreakad miljö så återställ den först till 3.1.3
p.s det är din kompis det är fel på, inte hans telefon =)
Hej, helt ny på iphone och ja kommer från android tidigare så jag undrar lite vad ja tjänar på att jailbreaka min lur mer än att ladda hem apps/spel gratis..
Kan jag jailbreaka min 4.0 GM nu ifrån windows 7?
@trashed78 68307 wrote:
Hej, helt ny på iphone och ja kommer från android tidigare så jag undrar lite vad ja tjänar på att jailbreaka min lur mer än att ladda hem apps/spel gratis..
Kan jag jailbreaka min 4.0 GM nu ifrån windows 7?
Vad gäller fördelar så får du själv söka i forumet, det handlar till största del om att kunna förändra utseende och funktionalitet till något som du gillar bättre än orginalet. Är det någonting du stör dig på med 4.0 så kan du vara säker på att det finns alternativ/fixar i Cydia.
Jailbreak handar inte om att kunna ladda hem saker gratis, vi diskuterar inte piratkopiering här – verboten… Du kan JBa 4.0GM redan idag men då 4.0 i skarp version släpps under dagen så ser jag inte riktigt poängen =) Det kommer skarpa processer och verktyg inom kort
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.