Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Verkar som en upplåsing är på väg som funkar på alla nya baseband på 3g 3gs och 4g
Unlock for iOS 4, iPhone 4 and 05.13.04 Baseband Confirmed by MuscleNerd
n a reply to a tweet, MuscleNerd a member of the iPhone Dev Team has confirmed on Twitter that iOS 4 can be unlocked with the exploit that they have preserved. He also added that the same exploit may be used to unlock iPhone 4 too. So it is confirmed that iPhone 3G and iPhone 3GS on iOS 4.0 are confirmed to be unlockable. The same exploit can be used to unlock 05.12.01 and 05.13.04 basebands. So once the iPhone 4 is released to the public we can expect even the new unlock tool to be released.So if you are one of those who has been eagerly waiting for to unlock 3.1.3 on 05.12.01 baseband then you might get an answer very soon. Once iOS 4.0 is available to the public the Jailbreak Community will be able to release a final version of the Jailbreak and Unlock tool for iOS 4.
Jag är osäker på om jag hängt med här eller inte, men jag gör ett försök.
När os 3.0 kom så släppte dev-team en upplåsning och jailbreak samma dag?
Jag har just nu ett telia-abb som bara ligger, och får just nu använda ett skit-3kontantkort.
Så därför undrar jag just nu ifall dev-team eller några liknande hackers som laggt ut ett jailbreak MED upplåsning?Tack på förhand
@jonnilsson 68478 wrote:
Jag är osäker på om jag hängt med här eller inte, men jag gör ett försök.
När os 3.0 kom så släppte dev-team en upplåsning och jailbreak samma dag?
Jag har just nu ett telia-abb som bara ligger, och får just nu använda ett skit-3kontantkort.
Så därför undrar jag just nu ifall dev-team eller några liknande hackers som laggt ut ett jailbreak MED upplåsning?Tack på förhand
Håll kolla på MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter så ser du lika snabbt som alla andra när en unlock släpps
Okej, här kommer en amatör fråga antar jag som jag hoppas någon kan svara på. Har en iPhone 3GS:
– Version: 3.1.3 (7E18)
– Model Firmware: 05.12.01Den är låst till Telia i Sverige men jag är mycket i Danmark och skulle gärna vilja låsa upp den så man slipper de enorma telefon räkningarna det annars blir. Går det eller är telefonen för ny och uppdaterad? Tacksam för svar 🙂
@kontrabas 68488 wrote:
Okej, här kommer en amatör fråga antar jag som jag hoppas någon kan svara på. Har en iPhone 3GS:
– Version: 3.1.3 (7E18)
– Model Firmware: 05.12.01Den är låst till Telia i Sverige men jag är mycket i Danmark och skulle gärna vilja låsa upp den så man slipper de enorma telefon räkningarna det annars blir. Går det eller är telefonen för ny och uppdaterad? Tacksam för svar 🙂
Samma sak för dig, uppdatera till 4.0 och håll koll på Musclenerd på Twitter samt naturligtvis Dev-Team Blog
all four one!
Around an hour ago the new version of the iPhone Operating System (now called ‘iOS’) was released.
iOS 4 is a huge release for Apple with many many changes and those changes offer slick additional features.
These new features are being offered by Apple as a free upgrade to qualifying devices.
We are working hard on a release to our tools that will jailbreak your device (or give you iOS 4 via the jailbreak train) and provide you with a carrier unlock.
Until these tools are released you should hold off on updating your device until we have fully tested our tools with all the relevant devices.
If you rely on hacktivation or a carrier unlock (ultrasn0w) then you should not upgrade until we have fully tested and released our tools.
Don’t be tempted with unofficial PwnageTool/redsn0w bundles or releases, just check here or our team twitter for real time release information.
Remember, we risk our devices so you don’t have to (but this time anyone who has made a mistake upgrading their baseband firmware at 3.1.3 or 4.0 should be OK real soon 😉
Göbbe postade precis i en annan tråd men vi tar det i den officiella tråden oxo:
ultrasn0w 0.93 released! Cydia repo is repo666.ultrasn0w.com. Works with basebands 04.26.08 thru 05.13.04
tja jag har uppdaterat min iphone till 4.0 men ja vill jailbreaka den hur ska ja göra? det är en 3gs 32gig nya bootloader
@freebo 68544 wrote:
Härligt,
dumma frågor men jag ställer dem ändå.
Så det är bara att dra ner senaste firmwaret från itunes utan att behöva oroa sig för basband eller dylikt? Antar att dem släpper verktyget inom en snar framtid för “allmänheten”?
Tack på förhand
M@mashi 68548 wrote:
Härligt,
dumma frågor men jag ställer dem ändå.
Så det är bara att dra ner senaste firmwaret från itunes utan att behöva oroa sig för basband eller dylikt? Antar att dem släpper verktyget inom en snar framtid för “allmänheten”?
Tack på förhand
MInitialt sett är det PwnageTool som gäller samt antagligen Redsn0w, vi väntar fortfarande på att Dev-Team Blog skall updateras så häng på låset
Okej, nu har jag läst runt lite. Det är bäst att först återställa till 3.1.3 och sedan uppdatera till 4.0. Efter det är det att fixa ultrasnow, right?
Ni vet kanske inte men jag är ju beroende av hacktivation, detta fixar ju redsnow, men pushfix och youtubeproblemen är fortfarande kvar trots den nya unlocken?
Sen så undrar jag också om TELE2.ipcc fungerar på den nya iOS4.0?
Mvh
Hej,
Kommer kanske framstå som helt dum i huvudet eller något, men ni får gärna svara på dessa frågor!
Jag har en Iphone 3GS 16GB. Version 3.1.2 Firmware 05.11.07.
Jag har just idag sålt telefonen över Tradera, och lovade fixa allt till köparen. Alltså, ha den olåst samt jailbreakad.
Kan jag uppdatera till 4.0 och låsa upp den? Jailbreaken är skitsamma, då han inte förstod sig på det hela, han var bara intresserad av att använda sitt Tele2/comviqkompis i luren.
Så min fråga – Kan jag uppdatera till 4.0 och låsa upp den med Ultrasnow som kom nyss (idag) utan några som helst problem?
Då till min andra fråga, hur ska jag komma åt ultrasnow om jag inte har JB, då man måste komma åt det via cydia?
Tacksam för snabba svar,
samt nyfiken på ifall du fick sålt luren freeboo 😀
mandinga, för att kunna låsa upp så behöver du först jailbreaka och just nu verkar det saknas verktyg som fungerar med 4.0. Vänta ett par timmar så tror jag Redsn0w dyker upp
Jag fick luren såld men inte via Tradera utan här =)
Freebo: Ne, såg din auktion faktiskt, la upp min efter att du lagt upp din, det var du som fick mig sugen att sälja min. Haha! Såg även att han som vann hade nytt konto och 0 omdömen, såg lite surt ut! Hoppas du fick ut lika mycket här, som du höll på att få på Tradera.
Nu tillbaka till det andra –
Okej, så just NU kan jag alltså låsa upp min Iphone. OM jag haft tillgång till JB. Men då jag har den nya bootromen så kan jag inte JB’a med de verktyg som finns ute nu, utan får vänta på den nya som ska komma. Och om jag förstår det hela rätt, så är det på gång och kan röra sig om timmar, ev. någon dag innan jag kan jailbreaka och låsa upp luren?
Får ursäkta alla mina dumma frågor, men vill inte förstöra något nu när jag sålt den och lovat att han ska få den upplåst 🙂
Är det någon som kommer in på redsn0ws hemsida? Jag kommer inte in :S
Hej!
Förlåt om jag ställer dumma frågor, men vill vara säker.
Har en iPhone 3GS 32Gb, 3.1.3 , 05.12.01 låst till Telenor och jailbreakad med spirit. Kör windows för övrigt.
Jag vill ha iOS4 både jailbreakad och upplåst för att kunna använda ett Telia sim. Hur bör jag göra? Ska jag dra ner Ultrasn0w så länge och låsa upp min nuvarande konfiguration och vänta på jailbreak till iOS innan jag uppdaterar? Och sedan jailbreaka samt låsa upp den igen? Vilket baseband får man om man uppdaterar till iOS4 och funkar det att låsa upp med senaste Ultrasn0w?
Tack på förhand!EDIT: Kunde inte hålla mig 😛 Installerade Ultrasn0w och låste upp 3.1.3, 05.12.01. Hoppas att detta inte påverkar ovanstående negativt 🙂
Nu kan man låsa upp iPhonen som man ska sälja 😀
Fråga: Om man “låser upp” sin telefon, kan man sedan, om man vill återgå till hur den var från början? En slags återställning så den är låst igen?
@denniz123456 68685 wrote:
fredde kan jag låssa upp nu 🙁
vill du vara kvar på 3.1.3 med baseband 05.12.01 och kunna låsa upp bara
räcker det med att gå in i Cydia och update Ultrasn0w till version 0.93.@something 68688 wrote:
vill du vara kvar på 3.1.3 med baseband 05.12.01 och kunna låsa upp bara
räcker det med att gå in i Cydia och update Ultrasn0w till version 0.93.kan jag uppdatera till ios 4 sen låssa upp
@denniz123456 68691 wrote:
kan jag uppdatera till ios 4 sen låssa upp
Beror på vad du sitter med för telefon i dagsläget , 3G eller 3GS ?
Har du 3GS är svaret Nej, för det finns ingen jailbrake till 4.0 än så du kan inte hämta ner ultrasn0w.
Har du 3G så kan du göra det om du sitter på en MAC dator med Redsn0w.
@something 68694 wrote:
Beror på vad du sitter med för telefon i dagsläget , 3G eller 3GS ?
Har du 3GS är svaret Nej, för det finns ingen jailbrake till 4.0 än så du kan inte hämta ner ultrasn0w.
Har du 3G så kan du göra det om du sitter på en MAC dator med Redsn0w.
en 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 bootloader 5.9 kan jag göra det
@denniz123456 68696 wrote:
en 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 bootloader 5.9 kan jag göra det
Ja det kan du göra om du har en Mac Dator. ( Inte Windows ).
@something 68698 wrote:
mmmeeeennn ååååhhh 🙁 varför, hur länge ska det vara så här, hur länge måste jag vänta
@something 68698 wrote:
vet du hur länge det ska vara så här, altså hur länge ska jag vänta , för att uppdatera till 4.0 sen låssa upp med windows
Kan jag Jailbreaka min Iphone 3GS 16GIG med den nyaste uppdateringen (Ios4), jag använder Windows Xp på min dator och känner ingen som har en Mac ! .. jag vill gärna kunna Jaila den, snälla svara på min fråga ..
@denniz123456 68700 wrote:
mmmeeeennn ååååhhh 🙁 varför, hur länge ska det vara så här, hur länge måste jag vänta
Jailbreak iOS 4.0 on Windows with Redsn0w 0.9.5 | Redmond Pie
@jonas19 68705 wrote:
Kan jag Jailbreaka min Iphone 3GS 16GIG med den nyaste uppdateringen (Ios4), jag använder Windows Xp på min dator och känner ingen som har en Mac ! .. jag vill gärna kunna Jaila den, snälla svara på min fråga ..
Svar nej, finns ingen Jailbrake för 3Gs än.. jag sitter som du och väntar.
@something 68715 wrote:
Jailbreak iOS 4.0 on Windows with Redsn0w 0.9.5 | Redmond Pie
så jag kan uppdatera till ios 4 sen gå till cydia och installera redsnow 0.93 kan jag det ??
@denniz123456 68720 wrote:
så jag kan uppdatera till ios 4 sen gå till cydia och installera redsnow 0.93 kan jag det ??
all information finns på sidan gå in och läs där först .
men nej nej när du uppdaterar till ios 4 så försvinner Cydia
och du behöver redsnow för att få tillbaka Cydia.när du väl fått tillbaka Cydia så kan du gå in och ladda ner
Ultrasn0w 0.93 för att låsa upp telefonen.så du väntar på en jailbreak till 4.0
@warhawk 68731 wrote:
HowTo: CFW 4.0 final, jailbroken iPhone 3GS iOS 4 finalpattyland’s Homepage | pattyland’s Homepage
Värt att testa?
warhawk jag har en iphone 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 bootloader 5.9, vill uppdatera till ios 4 sen låssa upp, vi ska väl först uppdatera till ios 4 sen jailbreak sen gå till cydia och installera ultrasnow 0.93, har jag fel eller rätt , om jag har rätt vart kan jag hitta jailbreak till ios 4 iphone 3g, altså till min iphone
Windows: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0]
OS X: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0]När ju jailbreakat vill du kanske låsa upp: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Ovanstående JB är för 3G, inom ett par dagar bör vi ha ett JB för 3GS från Dev-Team.
GeoHot hintar också att han sitter på en godisbit till
Hoppas JB för 3GS iOS4 (Windows) kommer under dagen.
nu e den här upplåsningen jag har redan gjort min
iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Tack för påminnelsen, flyttar /Freebo
@freebo 68762 wrote:
Windows: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0]
OS X: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0]När ju jailbreakat vill du kanske låsa upp: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Ovanstående JB är för 3G, inom ett par dagar bör vi ha ett JB för 3GS från Dev-Team.
GeoHot hintar också att han sitter på en godisbit till
tack men jailbreak ser lite svår ut , undrar om dom kommer släppa en letare jailbreak, gehot kommer släppa 21 eller 24 juli. vet nån om det kommer komma ut nåt annnat jailbreak till iphone 3g ios4
Hejsan. Jag körde via guiden som jag hittade på en annan tråd här på forumet
(iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0])Jag drog ner Phone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw och RedSn0w.
Steg ett. Tryck in “option” vilket jag översätter till Alternativ (alt), men gissar på att det istället ska vara skift?
När jag försöker öppna “Phone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw-filen” så står det såhär:
(iPhone-enheten “Iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel)Så nu frågar jag er eliter på forumet. Vad är problemet, och hur ska jag lyckas jailbreaka / låsa upp min telefon?
Tack på förhand.
JonNilsson
Flyttat till rätt tråd /Freebo
@jonnilsson 68835 wrote:
Hejsan. Jag körde via guiden som jag hittade på en annan tråd här på forumet
(iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0])Jag drog ner Phone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw och RedSn0w.
Steg ett. Tryck in “option” vilket jag översätter till Alternativ (alt), men gissar på att det istället ska vara skift?
När jag försöker öppna “Phone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw-filen” så står det såhär:
(iPhone-enheten “Iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel)Så nu frågar jag er eliter på forumet. Vad är problemet, och hur ska jag lyckas jailbreaka / låsa upp min telefon?
Tack på förhand.
JonNilsson
Flyttat till rätt tråd /Freebo
det är lite skillnad mellan iOS 4.0 GM och 4.0 versionen som man laddar ner genom iTunes. Det är exakt samma features i de men filen är annorlunda på nåt sätt. Det du ska göra är att uppdatera till 4.0 genom iTunes och se ladda ner iOS 4.0 GM versionen. När redsn0w sen frågar efter din ipsw fil ska du välja GM versionen. Då ska det funka.
nån som vet om det kommer komma ett jailbreak till iphone 3g ios4 , vill inte göra med redsnow som jonnilson gjorde för dom ser svåra ut, undrar om det kommer koma ett annat jailbreak , kommer det och göra det ??
@denniz123456 68846 wrote:
nån som vet om det kommer komma ett jailbreak till iphone 3g ios4 , vill inte göra med redsnow som jonnilson gjorde för dom ser svåra ut, undrar om det kommer koma ett annat jailbreak , kommer det och göra det ??
Vad tiden lider så kommer det fler verktyg, Sn0wbreeze, PwnageTool och säkert ngt mer men vad kan vara enklare än Redsn0w? Om du frågar mig så tror jag inte enklicksprogram som Spirit eller Blackra1n kommer för 4.0
@ponyboy 68840 wrote:
det är lite skillnad mellan iOS 4.0 GM och 4.0 versionen som man laddar ner genom iTunes. Det är exakt samma features i de men filen är annorlunda på nåt sätt. Det du ska göra är att uppdatera till 4.0 genom iTunes och se ladda ner iOS 4.0 GM versionen. När redsn0w sen frågar efter din ipsw fil ska du välja GM versionen. Då ska det funka.
Jag blir säkert idiotförklarad efter denna kommentaren, men jag provar ändå.
enligt guiden länkar de till en downloadfil där just “iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw” finns. Jag har redan uppdaterat telefonen till iOS 4.0 (gjorde igår vid 19.00tiden).
Men om det nu är helt fel OS 4.0 fil jag fått tag på via deras hemsida. (Alltså inte GM versionen) Så måste jag få tag på den på något annat sätt. Eller är det filen som jag dragit ner samtidigt som jag uppdaterade telefonen igår?
:confused: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.