Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,301 through 3,350 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

@r_o_n 70499 wrote:

Snabb liten fråga:

Dottern har en iPod Touch 1G 16GB OP: 3.1.2 (7D11)

Hur jailbreakar jag den? Inte nödvändigt till 4.0 går bra med 3.1.2 eller 3.1.3
    Var finns det ipsw-filer och finns det någon riktigt bra guide? Eller någon som kan förklara i några enkla nödvändiga punkter?

Ingen?

Tobbelager
    Member
    Post count: 4

Tja. 🙂

skaffade min iphone 3gs 16gig för några dagar sen och har några frågor.

Jag har ett abonnemang hos Telenor i 24 månader där jag betalar 199 kr/månaden + 0.69 öre/min + Fri mobilsurf!!

första frågan är : # Vad är skillnaden mellan jailbreaka och att låsa upp telefonen?

# om jag jailbreakar min telefon kommer mitt abonnemang och! den fria surfen att ändras eller påvärka mitt abonnemang ?

# om jag jailbreakar min iphone, kommer jag kunna ladda ner Apps som kostar pengar helt gratis då?

# och sissta frågan… är detta lagligt ? vad jag förstår så försvinner garantin ( ifall man har någon) men då är det bara att reseta till fabriksinställningarna. men hur är det med försäkringen om man gör detta?

Hoppas ni kan hjälpa mej med mina frågor 😛 förlåt att det är så många..

Tack på förhand!

mvh Tobbelager :laugh:

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@tobbelager 70558 wrote:

Tja. 🙂

skaffade min iphone 3gs 16gig för några dagar sen och har några frågor.

Jag har ett abonnemang hos Telenor i 24 månader där jag betalar 199 kr/månaden + 0.69 öre/min + Fri mobilsurf!!

första frågan är : # Vad är skillnaden mellan jailbreaka och att låsa upp telefonen?

# om jag jailbreakar min telefon kommer mitt abonnemang och! den fria surfen att ändras eller påvärka mitt abonnemang ?

# om jag jailbreakar min iphone, kommer jag kunna ladda ner Apps som kostar pengar helt gratis då?

# och sissta frågan… är detta lagligt ? vad jag förstår så försvinner garantin ( ifall man har någon) men då är det bara att reseta till fabriksinställningarna. men hur är det med försäkringen om man gör detta?

Hoppas ni kan hjälpa mej med mina frågor 😛 förlåt att det är så många..

Tack på förhand!

mvh Tobbelager :laugh:

Svar:

1. När du jailbreakar så kan du också låsa upp telefonen (alltså använda annat än telenor. t.ex. tre, telia, tele2 you name it). Så det finns ingen likhet eller skilnad på jailbreak och upplåsning

2. Nej, Ditt abonnemang påverkas inte om du jailbreakar. Dock försvinner garantin på din telefon om du jailbreakar.

3. Du kommer inte kunna ladda ner apps från apple store gratis, dock kommer du att kunna hitta apps i cydia som inte kostar något. (ink. spel)

4. Återställer du telefonen efter du jailbreakar den så kan de inte se att du jailbreakat den, och garantin återkommer.

******** Har du uppdaterat din telefon till iOS 4.0 så kan du troligt vis inte jailbreaka din telefon ÄN, antagligen kommer det en lösning på det snart. (Enligt Iclarified) ********

LadyA
    Member
    Post count: 3

Hej

Jag köpte en Iphone 3G i London for 2 månader sen. Det är en 3G 3.1.3 och har modem firmwire 05.12.01. Jag har den låst på O2 i london och vill nu kunna använda den här i sverige med comviq. Kan jag jailbreaka den och låsa upp den nu? har väntat i 1 månad och blir så förvirrad av allt som står på nätet

MVH

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Lady: Spirit

LadyA
    Member

Tack så mkt för det snabba svaret. Kommer denna att både jailbreaka och låsa upp min telefon? funkar det verkligen för att det står lite överallt på nätet att det inte funkar med den :confused:

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@ladya 70566 wrote:

Tack så mkt för det snabba svaret. Kommer denna att både jailbreaka och låsa upp min telefon? funkar det verkligen för att det står lite överallt på nätet att det inte funkar med den :confused:

den jailbreakar bara, men om du vill låsa upp gå till cydia och sök på ultrasnow 0,93 och den kommer låsa upp din iphone

LadyA
    Member

@apple 3g 70568 wrote:

den jailbreakar bara, men om du vill låsa upp gå till cydia och sök på ultrasnow 0,93 och den kommer låsa upp din iphone

Tack så mkt alla för svaren, jag är ny till detta så jag vet inte riktigt hur man ens får cydia? finns det någon introduktions video eller video som visar hur man gör? uppskattas

Freebo
    Member

@ladya 70574 wrote:

Tack så mkt alla för svaren, jag är ny till detta så jag vet inte riktigt hur man ens får cydia? finns det någon introduktions video eller video som visar hur man gör? uppskattas

Upplåsning samt video…

iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w

Tobbelager
    Member
    Post count: 4

@jonnilsson 70559 wrote:

Svar:

1. När du jailbreakar så kan du också låsa upp telefonen (alltså använda annat än telenor. t.ex. tre, telia, tele2 you name it). Så det finns ingen likhet eller skilnad på jailbreak och upplåsning

2. Nej, Ditt abonnemang påverkas inte om du jailbreakar. Dock försvinner garantin på din telefon om du jailbreakar.

3. Du kommer inte kunna ladda ner apps från apple store gratis, dock kommer du att kunna hitta apps i cydia som inte kostar något. (ink. spel)

4. Återställer du telefonen efter du jailbreakar den så kan de inte se att du jailbreakat den, och garantin återkommer.

******** Har du uppdaterat din telefon till iOS 4.0 så kan du troligt vis inte jailbreaka din telefon ÄN, antagligen kommer det en lösning på det snart. (Enligt Iclarified) ********

Tack så jätte mkt för svaret! 🙂

men på fråga #2 : är min fria internetsurf från telenor kvar om jag jailbreakar?

och vilket program är bäst att jailbreaka med? 😀

Freebo
    Member

@tobbelager 70581 wrote:

Tack så jätte mkt för svaret! 🙂

men på fråga #2 : är min fria internetsurf från telenor kvar om jag jailbreakar?

och vilket program är bäst att jailbreaka med? 😀

Ditt abonnemang påverkas överhuvudtaget inte om du jailbreakar. Ska du jailbreaka är det lättast att att utgå från denna guide

fangorn
    Member
    Post count: 13

När jag kopplar in min Iphone så kommer följande felmeddelande upp i itunes:

Itunes kan inte läsa innehållet i Iphone-enheten “Iphone”. Gå till fliken sammanfattning i Iphone-inställningarna och klicka på återställ så återställs Iphone till frabriksinställningarna.

den är jailbreakad med 4.0

r_o_n
    Member

Snabb liten fråga en gång till:

Dottern har en iPod Touch 1G 16GB OP: 3.1.2 (7D11)

Hur jailbreakar jag den? Inte nödvändigt till 4.0 går bra med 3.1.2 eller 3.1.3
    Var finns det ipsw-filer och finns det någon riktigt bra guide? Eller någon som kan förklara i några enkla nödvändiga punkter?

Freebo
    Member
    jonas19
    Member
    Post count: 120

Någon som fattar vad de menar ?? .. Hänger inte med alls där om det har kommit eller om det är på väg med ett JB 🙂 ..

MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter

🙂

Freebo
    Member

Du lär se med all önskvärd tydlighet när jb/unlock kommer

jonas19
    Member

haha okej .. men man e ju liiiiiiiiite sugen just nu asså 😛 .. vill ha de nuuuu ! 😛 haha

jonas19
    Member

Sedan är detta en fråga om en Cydia app, En polare snackade om en WIFI finder som kunde ta sig in på ett WIFI utan att kunna lösenordet 😛 .. är de möjligt eller bara bullshit ? 😛 Tack 😀

Freebo
    Member

@jonas19 70612 wrote:

Sedan är detta en fråga om en Cydia app, En polare snackade om en WIFI finder som kunde ta sig in på ett WIFI utan att kunna lösenordet 😛 .. är de möjligt eller bara bullshit ? 😛 Tack 😀

Ta det här där det finns en del tips. Det går men f-n är så urbota snål att han ger sig på att breaka WLAN för att kunna surfa gratis? Det tar en bra stund… en stund du har med 3G

r_o_n
    Member

@freebo 70604 wrote:

Ron, iClarified – Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod touch, AppleTV

Tack, vet du var jag hittar en bra ipsw till denna touch (den har 3.1.2 nu)

apple 3g
    Member

@freebo 70604 wrote:

Ron, iClarified – Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod touch, AppleTV

du freebo kan jag uppdatera till 4.0 och sen bara hämta hem ipsw filen från iclarified och sen trycka på shift eller vad det var och sen är det klar, altså hålla in knappen shift och sen välja denna ipsw fil eller har jag fel :confused:

Freebo
    Member

@apple 3g 70617 wrote:

du freebo kan jag uppdatera till 4.0 och sen bara hämta hem ipsw filen från iclarified och sen trycka på shift eller vad det var och sen är det klar, altså hålla in knappen shift och sen välja denna ipsw fil eller har jag fel :confused:

Du har fel, IPSW-filen du hittar via iclarified är en orginal Apple IPSW’s så om du vill återställa till 4.0 så är de precis så du kan göra – en vanlig Återställning via iTunes ger dock samma resultat. Ska du jailbreaka skall du följa ngn av guiderna

apple 3g
    Member

@freebo 70618 wrote:

Du har fel, IPSW-filen du hittar via iclarified är en orginal Apple IPSW’s så om du vill återställa till 4.0 så är de precis så du kan göra – en vanlig Återställning via iTunes ger dock samma resultat. Ska du jailbreaka skall du följa ngn av guiderna

ok tack, ska nog vänta på comex dom ska släppa ett ny jailbreak som spirit, den kommer släppas innan 4.0.1 kommer släppas 🙂 undrar när 4.0.1 släpps

r_o_n
    Member

@apple 3g 70642 wrote:

ok tack, ska nog vänta på comex dom ska släppa ett ny jailbreak som spirit, den kommer släppas innan 4.0.1 kommer släppas 🙂 undrar när 4.0.1 släpps

Annars drar du ner sn0wbreeze (numera i ver. 1.7x) och jalbreakar 4.0 originalfilen. Ta en som passar din telefon (3 3G eller 3GS) sedan återställer du via iTunes (tryck shift och peka på din moddade fil)

apple 3g
    Member

@r_o_n 70643 wrote:

Annars drar du ner sn0wbreeze (numera i ver. 1.7x) och jalbreakar 4.0 originalfilen. Ta en som passar din telefon (3 3G eller 3GS) sedan återställer du via iTunes (tryck shift och peka på din moddade fil)

aa har en 3g 3.1.3 jailbreakad med spirit och upplåst med ultrasnow, vart kan jag hitta en sån fil , kan du visa mig länken eller nåt

Hinken
    Member
    Post count: 14

Hej, jag har idag uppgraderat min 3gs från 3.1.2 till Ios 4. Tog självklart säkerhetskopia före jag gjord det och den har jag kvar. När jag ska föra över den till telefonen igen kommer kontakter, bilder m.m till telefonen men inte mina appar. Någon som har något tips. Har följt denna guiden Jailbreaka iPhone 3gs till ios4 på windows | En teknisk blogg om datorer, iPhone och dreambox Har även provat med och utan *******.

r_o_n
    Member

@hinken 70670 wrote:

Hej, jag har idag uppgraderat min 3gs från 3.1.2 till Ios 4. Tog självklart säkerhetskopia före jag gjord det och den har jag kvar. När jag ska föra över den till telefonen igen kommer kontakter, bilder m.m till telefonen men inte mina appar. Någon som har något tips. Har följt denna guiden Jailbreaka iPhone 3gs till ios4 på windows | En teknisk blogg om datorer, iPhone och dreambox Har även provat med och utan *******.

Fråga:
    Dina applikationer har kommit in i luren (tidigare) via iTunes? Eller köpta via Cydia?För har du fått tag på dem på annat sätt så rekommenderar jag samma sätt igen.

Vad betyder *******?

Freebo
    Member

******* är mitt sätt att tala om för den som postar att detta inte är ngt vi talar om här. Vi betalar för våra appar.

Hinken
    Member

Ursäkta om jag skrev något olämpligt. Apparna var från både appstore och cydia.

apple 3g
    Member

@r_o_n 70643 wrote:

aa har en 3g 3.1.3 jailbreakad med spirit och upplåst med ultrasnow, vart kan jag hitta en sån fil , kan du visa mig

r_o_n
    Member

@hinken 70686 wrote:

Ursäkta om jag skrev något olämpligt. Apparna var från både appstore och cydia.

De man har i itunes store finns ju kvar. De man köpt från cydia måste man komma ihåg vad de heter. Dessa får man helt enkelt söka upp igen. Så gör jag iaf. När man lägger in de man köpt igen så behöver man iaf inte betala igen. Har för mig att betalprogrammen presenteras i blå text om man bara bläddrar i vad som finns.

skogsmulle101
    Member
    Post count: 7

@syperio 14853 wrote:

ja har problem ? ja jailbreaka den , Men får inget nät för att kunna ladda ner saker från Inastelr eller cydia för att kunna få tag på packs o sånt ? va gör ja för feL?

efter JB måste du låsa upp den allt står i guiderna

JockeL
    Member
    Post count: 107

Fortfarande inget JB till oss med 3gs nya bootrom, köpt i maj 2010?

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@jockel 70761 wrote:

Fortfarande inget JB till oss med 3gs nya bootrom, köpt i maj 2010?

neope. Jag väntar fortfarande på musclenerds release.

MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Finns det någon anledning att uppgradera från sn0wbreeze 1.6.1 till 1.7 om telefonen funkar bra.

r_o_n
    Member

@nalle55a 70767 wrote:

Finns det någon anledning att uppgradera från sn0wbreeze 1.6.1 till 1.7 om telefonen funkar bra.

När jag körde med 1.6 funkade inte Youtube, funkar det på din? Annars är det vad som fixats till 1.7

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

@r_o_n 70771 wrote:

När jag körde med 1.6 funkade inte Youtube, funkar det på din? Annars är det vad som fixats till 1.7

Funkar utan problem. Finns ju ingen anledning alltså att trassla med ny JB. 😎

SjAM
    Member

Har inte riktigt förstått det hela.

Min iPhone 3gs har just nu 4.0 (05.13.04) Finns det något unlock? Om jag negraderar den till 3.1.2, finns det unlock då? För det fanns inte när jag nedgraderade den till 3.1.3 då det fortfarande var 05.13.04, den ändras alltså inte? För vad jag har förstått så finns inget unlock till 05.13.04 än?

Det hela verkar vara väldigt rörigt för mig, bra trött på att använda min gamla ericsson.

Ursäkta mina dumma frågor men måste få ett svar på allt

Gobbe
    Member
    Post count: 92

@sjam 70844 wrote:

Har inte riktigt förstått det hela.

Min iPhone 3gs har just nu 4.0 (05.13.04) Finns det något unlock? Om jag negraderar den till 3.1.2, finns det unlock då? För det fanns inte när jag nedgraderade den till 3.1.3 då det fortfarande var 05.13.04, den ändras alltså inte? För vad jag har förstått så finns inget unlock till 05.13.04 än?

Det hela verkar vara väldigt rörigt för mig, bra trött på att använda min gamla ericsson.

Ursäkta mina dumma frågor men måste få ett svar på allt

Det går inte att nedgradera baseband.
    Senaste ultrasn0w fixar biffen!

Freebo
    Member
    SjAM
    Member

@Göbbe 70846 wrote:

Det går inte att nedgradera baseband.
    Senaste ultrasn0w fixar biffen!

Hur menar du då, är det på 3.1.2, 3.1.3 eller 4.0? Är det inte längre så att Ultrasn0w bara fungerar på iPhone 3Gs 05.12.08 (3.1.3) och på iPhone 3G (iOS 4) på 05.13.04 och INTE på 3Gs med iOS 4?

Bra förvirrad

bly
    Member
    Post count: 15

Tankade hem Umbrella och skulle spara SHSH.

07/13/2010 19:35:06.244 Device Detected – Device: iPhone3GS 3.1.2 (7D11) Model: MC131KS/B Name: ****** Baseband: 05.11.07 – 6.4_M3S2 07/13/2010 19:35:06.244 Processing SHSH Request… 07/13/2010 19:35:06.244 Asking CYDIA for SHSH blobs for iPhone3GS 3.1.2 (7D11)… 07/13/2010 19:35:06.244 This device isn’t eligible for the requested build. 07/13/2010 19:35:06.244 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone3GS 3.1.2 (7D11) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
    Är dock säker på att jag sparat i CYDIA när jag installerade första gången och har inte gjort några ändringar sedan dess. Vad kan detta bero på?

Såg dock i CYDIA att det var sparat för 3.1.3 dock :S Kunde jag gjort detta med Umbrella tidigare alltså?

fredda-79
    Member
    Post count: 181

En kompis bad om hjälp idag men jag blir inte klok på en del saker. Han har en 3G med version 2.1 på. Kan man uppdatera den till io4 och jaila samt upplåsa den med något? Den har inte varit jailbreakad innan så den har inte shsh sparad någonstans.

Hur skulle ni ha gjort?
    // Fredda

Freebo
    Member

@fredda-79 70872 wrote:

En kompis bad om hjälp idag men jag blir inte klok på en del saker. Han har en 3G med version 2.1 på. Kan man uppdatera den till io4 och jaila samt upplåsa den med något? Den har inte varit jailbreakad innan så den har inte shsh sparad någonstans.

Hur skulle ni ha gjort?
    // Fredda

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0]

aaberg
    Member
    Post count: 85

Har en 3Gs med 3.1.3 som är jailbreakad och upplåst.

1. Jag undrar om det går att uppgradera från 3.1.3 till 4.0 och behålla jailbreak och upplåsning?

2. Om inte, kan jag spara en backup på datorn och återinstallera tillbaka från 4.0 till 3.1.3 om jag senare vill?

Freebo
    Member

@sjam 70866 wrote:

Hur menar du då, är det på 3.1.2, 3.1.3 eller 4.0? Är det inte längre så att Ultrasn0w bara fungerar på iPhone 3Gs 05.12.08 (3.1.3) och på iPhone 3G (iOS 4) på 05.13.04 och INTE på 3Gs med iOS 4?

Bra förvirrad

Har din 3GS varit jailbreakad tidigare? Om ja har du då sparat SHSH för antingen 3.1.2 eller 3.1.3? Om ja så kan du jailbreaka och låsa upp.

Freebo
    Member

@bly 70871 wrote:

Tankade hem Umbrella och skulle spara SHSH.

07/13/2010 19:35:06.244 Device Detected – Device: iPhone3GS 3.1.2 (7D11) Model: MC131KS/B Name: ****** Baseband: 05.11.07 – 6.4_M3S2 07/13/2010 19:35:06.244 Processing SHSH Request… 07/13/2010 19:35:06.244 Asking CYDIA for SHSH blobs for iPhone3GS 3.1.2 (7D11)… 07/13/2010 19:35:06.244 This device isn’t eligible for the requested build. 07/13/2010 19:35:06.244 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone3GS 3.1.2 (7D11) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
    Är dock säker på att jag sparat i CYDIA när jag installerade första gången och har inte gjort några ändringar sedan dess. Vad kan detta bero på?

Såg dock i CYDIA att det var sparat för 3.1.3 dock :S Kunde jag gjort detta med Umbrella tidigare alltså?

SHSH för 3.1.2 skulle ha sparats via Cydia innan den 4:e februari och för 3.1.3 innan 4.0 släpptes

Freebo
    Member

@aaberg 70879 wrote:

Har en 3Gs med 3.1.3 som är jailbreakad och upplåst.

1. Jag undrar om det går att uppgradera från 3.1.3 till 4.0 och behålla jailbreak och upplåsning?

2. Om inte, kan jag spara en backup på datorn och återinstallera tillbaka från 4.0 till 3.1.3 om jag senare vill?

Om den är jailbreakad med Spirit så är det kört just nu, du kan bara uppgradera till jailbreakad 4.0 om du innan dess har nedgraderat till 3.1.2 och därefter jailbreakat med t.ex. Blackra1n.

En nedgradering av en 3GS kräver att du sparat SHSH blobbar för denfw du vill backa tillbaka till.

Nippe10
    Member
    Post count: 26

Snabb fråga:

Hur nedgraderar man en iPhone 3G från iOS 4.0 till 3.1.3 på bästa sätt? Den är inte jailbreakad och har inte varit.

Freebo
    Member

@nippe10 70883 wrote:

Snabb fråga:

Hur nedgraderar man en iPhone 3G från iOS 4.0 till 3.1.3 på bästa sätt? Den är inte jailbreakad och har inte varit.

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8383-[guide]-nedgradera-iphone-3g-och-ev-3gs-fran-4-0-till-3-1-2-a.html

Viewing 50 posts - 3,301 through 3,350 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.