Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@husqyy 69628 wrote:
Jag köpte den idag och det är en 3GS 32gb
verision 3.1.3Inte jailbreakad eller uppdaterad
ok om du vill låssa upp den så jailbreaka med spirit Spirit
sen när du jailbreakar den så går du till cydia och trycker på add repo sen skriver du in detta jag skickar till dig via e-post
sen söker du på ultrasnow 0.93 då är den upplåst så gjorde jag på iphone 3g. men det finns en ny uppdatering som heter ios 4 men den e svår att jailbreaka, så jag rekomenderar jailbreaka med spirit sen det jag sa här uppe 🙂@r_o_n 69567 wrote:
Så nu sitter man och lägger in allt man hade innan. Otroligt lätt att jailbreaka 4.0 🙂
Men det sket sig. “Ingen service” sedan jailbreaken. Går man in på inställningar -> telefon -> mitt nummer så visas det inte där. För mig känns det som den aldrig fått kontakt med min operatör Tre.
Så vad göra? Återgå till 3.1.3 eller är det fel hos min operatör eller sitter felet i sn0wbreeze?
Det här med baseband, spelar det in trots att man har en lur från juni 2009
Svarar själv eftersom jag inte fått något svar.
När jag la in ultrasn0w så fungerar hela telefonbiten som den ska, märkligt, tycker jag iaf. Ultrasn0w är väl upplåsning, eller?hej skriver igen eftersom jag inte fick något svar!
har en 3.1.3 och har jailbrekat den och ävnder mig av ultrasnow för att kunna ringa med andra operatörer. men nu till min fråga, hur ska jag nu göra i cydia för att spara mina filer eller vad de heter så om den måste formateras om någon gång eller liknande, så jag kan jailbreaka den igen utan i itunes låser den. alltså kunna lägga in 3.1.3 igen när de kommer nyare av itunes. vet att de vad så flera gjorde som anväde sig av 3.1.2 även jag men missade detta att spara filerna, snäll svara hur jag ska göra så jag inte låser den igen. mvh niklas ps. anväder 3.1.3 nu och ska ej uppdatera till os4
Hej,
Jag har en 3G’s med senaste bootromen, kör 3.1.2 och jailbreakat med blackra1n varje gång jag startar den. Jag uppdaterade idag iTunes till 9.2 och nu fungerar inte längre blackra1n.Har suttit och läst igenom massor men är helt fast. Vad är det smidigaste jag kan göra för att få igång min telefon igen?
Jag behöver ha unlock, har baseband 05 11 07.@bubiis 69478 wrote:
Liksom många andra frågor så vill jag också passa på att ställa dumma frågor,
Har en iphone 3gs update 3.1.2 som bara tar mig till recovery mode, måste uppdatera telefonen för att kunna använda den, hur ska jag göra för att få den att funka? Vill att den ska vara olåst
Help Help help, ska jag uppdatera till senaste?
Hej!
Går det att jailbreaka os4,0?
Hörde bara att det går med Mac?
Och att det ska vara jävligt krångligt?Panik!
Vilket program för att jailbreaka en 2g 3.1.3 med USB screen eller vad det heter.
Vet inte ens vad den är låst till, snälla hjälp mig. ^.^@zaamaya 69868 wrote:
Panik!
Vilket program för att jailbreaka en 2g 3.1.3 med USB screen eller vad det heter.
Vet inte ens vad den är låst till, snälla hjälp mig. ^.^iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
@dasken 69812 wrote:
Hej!
Går det att jailbreaka os4,0?
Hörde bara att det går med Mac?
Och att det ska vara jävligt krångligt?Det går att jailbreaka om iPhonen har den äldre bootromen.
Är den tillverkad efter Vecka 39 år 2009 så går det ej.
Om någon tillverkar en custom fil så kan man fixa det med en vanlig Pc@freebo 69873 wrote:
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
unable to recognize specified ipsw mitt liv suger..
Det är rätt, eftersom jag använde den när jag återstälde..
Har Googlat utan resultat, what do?
vet nån hur jag kan installera mobileinstallation för att synka ipa filer från datorn till iphone. kommer inte ihåg vad sidan hette , nån som vill hjälpa mig, tusen tack om ni kan det
Inget piratsnack, du skulle ha läst forumets regler lite bättre. Varnad /Freebo
Jag har en iPhone 3g 8 gb os 3.1.2 baseband 05.07.11 (tror det heter så) jailbreakad med blackra1n och även upplåst med blacksn0w tror jag det heter ( upplåsning är ett måste för min del).
Nu är jag sugen på iOs 4 och jailbreak plus upplåsning. Jag har läst på nätet att det ska gå, antingen med program som heter pwnagetool eller snowbreeze. Jag sitter på en windows-dator. Hur ska jag gå tillväga?
Tack på förhand!
Hej, har SpiritJB samt att jag kan lägga in nerladdade IPA filer, vad händer med dessa om jag återställer och sedan uppgraderar till iOS4?
Inget piratsnack, du skulle ha läst forumets regler lite bättre. Varnad /Freebo
Känner mig som en nuub, men tjejen har köpt en iPod (vet inte vart jag ska posta annars) 8Gb, 3G.
Finns det någon guide på att JB den, eller måste man nedgradera den till 3.1.3?@paddesan 69923 wrote:
Känner mig som en nuub, men tjejen har köpt en iPod (vet inte vart jag ska posta annars) 8Gb, 3G.
Finns det någon guide på att JB den, eller måste man nedgradera den till 3.1.3?Det beror på vilket serienummer du har på den men denna guide kan fungera
iClarified – iPod touch – How to Jailbreak Your iPod Touch 3G Using RedSn0w (Windows) [3.1.2]
Eftersom ingen kan ge mig svar, så frågar jag:
Har en iphone 3gs 3.1.2, Ska jag uppdatera den till senaste? Behöver jailbraika och låsa upp
@freebo 69925 wrote:
Det beror på vilket serienummer du har på den men denna guide kan fungera
iClarified – iPod touch – How to Jailbreak Your iPod Touch 3G Using RedSn0w (Windows) [3.1.2]
Det var tråkigt nog en MC modell, 2G 8gb.
Fast Teknik Magasinet säger att det är en 3G.@bubiis 70011 wrote:
Eftersom ingen kan ge mig svar, så frågar jag:
Har en iphone 3gs 3.1.2, Ska jag uppdatera den till senaste? Behöver jailbraika och låsa upp
Det går att uppdatera den till 4.0 och jailbreaka om iPhonen har den äldre bootromen.
Är den tillverkad efter Vecka 39 år 2009 så går det ej.Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)
Hej
Min kompis har Jailbreakat sin telefon, och han hade lösenord och har 3.1.3 och använder Comviq. Det är en 3gs 16gb och shsh är inte sparat och den nya bootromen. Måste han återställa telefonen utan att komma förbi koden? Då kan han inte låsa upp telefonen.
Hjälp finns det ngt annat sätt att byta koden eller komma förbi.
@mrcabelguy 70025 wrote:
Det går att uppdatera den till 4.0 och jailbreaka om iPhonen har den äldre bootromen.
Är den tillverkad efter Vecka 39 år 2009 så går det ej.Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)
Tack, gäller samma sak om det är v 3.1.3?
Hej.
Tycker allt blir en gröt när man sitter och läser runt på alla forum om versioner, olika JB och iOS4 😛Har en 3.1.2 med nya bootromen upplåst med blackra1n.
1. Om jag uppdaterar den till iOS4, går det då att JBa den?
2. Om jag JBar med något annat än blackra1n, finns ändå “samma” cydia kvar med allt man installerat osv eller måste man installera om allt? Samma fråga när det gäller om jag nu skulle ha uppdaterat till en version som inte går att JBa och sen gått tillbaka till det jag har nu. Skulle isf alla inställningar osv finnas kvar, eller måste man börja om från början?
3. Om jag har telefonen som jag har den idag, är det då något man bör spara ner eller så som kan vara bra att ha kvar vid uppdatering framöver?
4. Slutligen. Borde jag behålla telefonen som jag har den nu, eller finns det något smidigt jag kan göra direkt utan att orsaka massa krångel?
Tack på förhand
//BLYFlyttad /Freebo
@smeko 70093 wrote:
Hej
Min kompis har Jailbreakat sin telefon, och han hade lösenord och har 3.1.3 och använder Comviq. Det är en 3gs 16gb och shsh är inte sparat och den nya bootromen. Måste han återställa telefonen utan att komma förbi koden? Då kan han inte låsa upp telefonen.
Hjälp finns det ngt annat sätt att byta koden eller komma förbi.
Telefonens inbyggda kodlås kommer han inte förbi utan en återställning. han kommer att tvingas in i firmware 4.0
@bubiis 70096 wrote:
Tack, gäller samma sak om det är v 3.1.3?
Ja, det är bara bootromet och det faktum att den tidigare varit jailbreakad med ngt annat än Spirit som avgör
@bly 70100 wrote:
Hej.
Tycker allt blir en gröt när man sitter och läser runt på alla forum om versioner, olika JB och iOS4 😛Har en 3.1.2 med nya bootromen upplåst med blackra1n.
1. Om jag uppdaterar den till iOS4, går det då att JBa den?
2. Om jag JBar med något annat än blackra1n, finns ändå “samma” cydia kvar med allt man installerat osv eller måste man installera om allt? Samma fråga när det gäller om jag nu skulle ha uppdaterat till en version som inte går att JBa och sen gått tillbaka till det jag har nu. Skulle isf alla inställningar osv finnas kvar, eller måste man börja om från början?
3. Om jag har telefonen som jag har den idag, är det då något man bör spara ner eller så som kan vara bra att ha kvar vid uppdatering framöver?
4. Slutligen. Borde jag behålla telefonen som jag har den nu, eller finns det något smidigt jag kan göra direkt utan att orsaka massa krångel?
Tack på förhand
//BLYFlyttad /Freebo
Är det en 3GS med nya bootromen så kan du just nu inte JBa den på iOS 4.0. Behåll den precis som den är idag och invänta ett ev. kommande JB för iOS 4 på alla plattformar
Är det en 3GS med nya bootromen så kan du just nu inte JBa den på iOS 4.0. Behåll den precis som den är idag och invänta ett ev. kommande JB för iOS 4 på alla plattformar
Tack för svaret.
Hur är det då med alla inställningar osv?
Känns inte så lockande att sitta och pilla ihop teman osv igen. Går detta att spara på något sätt?@bly 70110 wrote:
Tack för svaret.
Hur är det då med alla inställningar osv?
Känns inte så lockande att sitta och pilla ihop teman osv igen. Går detta att spara på något sätt?de finns en tråd hur du backar upp allt du behöver manuellt. riktit bra guide faktiskt!
dock verkar inte alla teman fungera korrekt i ios4.har testat med illumine theme, där temat faktiskt fungerar, men den autoskapar inte ikoner för appstore apps längre, som den gjorde på 3.1.3 och neråt.
de ser lite skumt ut i den sk “multitask” med ikonerna med..testade ett dBar tema nu med, och vissa saker fungerade, men samma där, illumine ikonerna som har skapats per auto från appstore fungerar inte mer, och väderinfon på bakgrunden fungerar inte heller, men hittar datum.
ikonerna kan man ju alltid fixa själv om man vill, men i mitt fall är de ~30 apps där ikonerna skapades själv när man aktiverade temat, resterande 3000+ ikoner som ingick i temat fungerar såklart. orkar inte mecka med det nu iaf.
Hejsan … Jag uppgraderade min iphone 3.1.3 med nya bootroomen till os4.
Min fråga är kan jag nedgradera tillbaka till 3.1.3 ????
Jag har sparat min shsh-fil på cydia/sauriks server men vet ej hur man skall göra för hämta den. Finns det nån guide?@finnboy 70141 wrote:
Hejsan … Jag uppgraderade min iphone 3.1.3 med nya bootroomen till os4.
Min fråga är kan jag nedgradera tillbaka till 3.1.3 ????
Jag har sparat min shsh-fil på cydia/sauriks server men vet ej hur man skall göra för hämta den. Finns det nån guide?Denna guide är för att gå från 3.1.3 till 3.1.2 men fungerar lika bra för 4.0 till 3.1.3. Tänk bara på att ladda hem 3.1.3 under Steg 1 i guiden
@freebo 70105 wrote:
Telefonens inbyggda kodlås kommer han inte förbi utan en återställning. han kommer att tvingas in i firmware 4.0
Ja, det är bara bootromet och det faktum att den tidigare varit jailbreakad med ngt annat än Spirit som avgör
tack för ett snabbt svar. Jag hoppas geohot släpper exploiten “pwned4life” så kan vi låsa upp ios4
ha såg nyss på nyheterna på nätet att han inte har planer att släppa nån 🙁
Hur mycket mer tror ni vi behöver vänta på en ny JB?
Varför gör de inte Spirit till OS4?Jag måste fan Jailbreaka snart… ^.^
HJÄLP!
Jag har en iPhone 3GS 16 GB version 3.1.3 / 05.12.01
Den är låst till TRE.Vill NU låsa upp den så jag kan ringa med Tele2, funkar det att låsa upp den?
TACK!
@iphone3000 70185 wrote:
HJÄLP!
Jag har en iPhone 3GS 16 GB version 3.1.3 / 05.12.01
Den är låst till TRE.Vill NU låsa upp den så jag kan ringa med Tele2, funkar det att låsa upp den?
TACK!
Absolut, jailbreaka med Spirit, och i Cydia laddar du sen ner Ultrasnow.
@apple 3g 70167 wrote:
ha såg nyss på nyheterna på nätet att han inte har planer att släppa nån 🙁
Vet du varför han skriver så? Folk spammar hans twitter och hans mail på ständiga jailbreaks tror jag. Han går skolan han har säkert jobb flickvän och en familj. Det kommer snart. 🙂 vi får hoppas
Tack för tipset!
Men jag är en nybörjare på detta, har du nån schysst video etc för hjälp?
Hur avancerat är det att låsa upp?
Kan man även uppdatera den till ios4 och SEDAN unlock+jailbreak?Grymt tacksam för svar!
tja har ett litet problem när jag kopplar min iphone till ifunbox står de iphone 2.1(jailed) och jag kan ej komma åt alla filer , vad kan jag gör eller vad har jag gjort för fel ? de är en 3.1.3 jb med spirit
Jag har en iPhone 3GS 16 GB version 3.1.3 (7E18) / 05.13.04
Den är låst till TRE.Kan jag låsa upp den på något sätt? Om det inte går via cydia, kan jag låsa upp den hos en affär?
@sjam 70448 wrote:
Jag har en iPhone 3GS 16 GB version 3.1.3 (7E18) / 05.13.04
Den är låst till TRE.Kan jag låsa upp den på något sätt? Om det inte går via cydia, kan jag låsa upp den hos en affär?
Är den över 1 år gammal så låser TRE upp den åt dig annars får du vänta på ett jailbreak/unlock som fungerar för dig – det kommer snart.
Ingen affär klarar det jag/vi inte klarar här
@freebo 70472 wrote:
Är den över 1 år gammal så låser TRE upp den åt dig annars får du vänta på ett jailbreak/unlock som fungerar för dig – det kommer snart.
Ingen affär klarar det jag/vi inte klarar här
Tack för svaret! Antar att det kan ta mer än en månad?
Hur är det om jag uppgraderar den till 4.0 igen? (nedgraderade den precis)
är det samma sak med 3.1.2 ?Snabb liten fråga:
Dottern har en iPod Touch 1G 16GB OP: 3.1.2 (7D11)
Hur jailbreakar jag den? Inte nödvändigt till 4.0 går bra med 3.1.2 eller 3.1.3
Var finns det ipsw-filer och finns det någon riktigt bra guide? Eller någon som kan förklara i några enkla nödvändiga punkter?En förebyggande ursäkt för det här:
Men jag har googlat, sökt forumet, googlat på engelska, läst dev-teams blogg men jag blir inte klok!
Jag har iPhone 3G:
Baseband: 05.11.07
Firmware: 3.1.2Jag förlitar mig på upplåsning då min mobil är brittisk och låst till O2 egentligen.
Det jag har kommit fram till är att (tror jag) det ska gå att uppgradera till iOS4 och sedan låsa upp. Men eftersom jag förlitar mig på upplåsning måste jag vara säker.
Anledningen till att jag verkligen vill uppgradera är att jag har Tele2 och därmed tappar en var och varannat samtal. Min bror blev nämligen av med det här problemet efter sin uppgradering…
Otroligt tacksam om nån kan skina lite ljus på det här! :confused:
HJÄLP mig att jailbreaka!
Jag kan inte mycket om jailbreak
och jag undrar om det finns något jailbreak för min 3gs!?jag har uppdaterat den till os4
baseband: 05.13.04
bootloader: 6.4tacksam för svar!
@johnr 70547 wrote:
HJÄLP mig att jailbreaka!
Jag kan inte mycket om jailbreak
och jag undrar om det finns något jailbreak för min 3gs!?jag har uppdaterat den till os4
baseband: 05.13.04
bootloader: 6.4tacksam för svar!
Inget JB. Du måste skapa en ny IPSW fil md Sn0wBreeze. Dock måste du ha gamla boot samt ha haft din tele tidigare jailad. Vet inte om du har SHSH sparat för 3.1.3/3.1.2/senare
@desempleado 70527 wrote:
En förebyggande ursäkt för det här:
Men jag har googlat, sökt forumet, googlat på engelska, läst dev-teams blogg men jag blir inte klok!
Jag har iPhone 3G:
Baseband: 05.11.07
Firmware: 3.1.2Jag förlitar mig på upplåsning då min mobil är brittisk och låst till O2 egentligen.
Det jag har kommit fram till är att (tror jag) det ska gå att uppgradera till iOS4 och sedan låsa upp. Men eftersom jag förlitar mig på upplåsning måste jag vara säker.
Anledningen till att jag verkligen vill uppgradera är att jag har Tele2 och därmed tappar en var och varannat samtal. Min bror blev nämligen av med det här problemet efter sin uppgradering…
Otroligt tacksam om nån kan skina lite ljus på det här! :confused:
Går det att låsa upp denna konfiguration?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.