Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,401 through 3,450 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Har varit bortrest och inte kunnat hålla mig uppdaterad.. Läst lite på comex, musclenerd och planetbeings twitter och läst att jailbreak för iphone4 är ruskigt nära.. Men det jag söker är ju jailbreak för 3GS som redan körs med ios4. Men detta kanske är samma jailbreak som används. Någon som lite snabbt kan uppdatera mig? Skulle uppskattas! Om mod känner att det här är ett onödigt inlägg så får det raderas.

Notch
    Member
    Post count: 1

Jag har sökt på Google men tycker det är svårt att hitta nått svar på det jag undrar.

Jag har en 3GS med nya bootromen och ios4, går den att jailbreaka?
    Den har aldrig varit jb:ad förut.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@notch 71732 wrote:

Jag har sökt på Google men tycker det är svårt att hitta nått svar på det jag undrar.

Jag har en 3GS med nya bootromen och ios4, går den att jailbreaka?
    Den har aldrig varit jb:ad förut.

Det går inte, inte om den inte varit jailbreakad tidigare på t.ex. 3.1.2

Snart kanske….

Issa-K
    Member
    Post count: 21

jag som har en iPhone 3gs (MB modell) med 3.1.3 som är jailbreakad via spirit vill uppdatera och låsa upp, finns de möjlighet för 4.0.1 eller 4.0 för min del??

Issa-K
    Member
    Post count: 21

glömde påpeka att den är jailbeakad med spirit.

fakker
    Member
    Post count: 29

Vet någon ifall tex telenor låser upp mobilerna tidigare än ett år ifall man tjatar lite på dom? För köper man en ny telefon nu måste den väl redan ha baseband som gör att man inte kan låsa upp den själv?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@fakker 71752 wrote:

Vet någon ifall tex telenor låser upp mobilerna tidigare än ett år ifall man tjatar lite på dom? För köper man en ny telefon nu måste den väl redan ha baseband som gör att man inte kan låsa upp den själv?

går att låsa upp alla Baseband som finns för tillfället , dock går det inte Jailbrake “new Bot för Iphone 3Gs”

ssnd
    Member
    Post count: 194

Har problem att jailbreaka en gammal 2G

Har återställt den i telefonens egen meny, och blev av med allt inkl operativsystem.

Prövade Redsn0w med följande resultat.

Laddat ner iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw via guiden “iClarified” och följt den guiden till punkt och pricka, men fastnar i fjärde steget och får felmeddelande
    “unable to recognize specified IPSW”
    JA filen har laddats ner med Firefox
    Har även provat använda “iPhone1,1_3.1.2_7D11_Custom_Restore”
    men med samma resultat.

Testat ett par olika versioner av Redsnow utan skillnad.

Testade Blackra1n efter detta och då gör den allt den ska men fastnar då den ska boota om och displayen lyser bara väldigt svagt.

Provat Spirit också det utan resultat.

Vore hemskt tacksam för tips för jag har kört fast :/

Samme
    Member
    Post count: 72

Hejsan! Undrar bara ifall en upplåsning till 3gs 32gb 3.1.3 har kommit ännu? Tacksam för svar:)

pozz2
    Member
    Post count: 49

@samme 72073 wrote:

Hejsan! Undrar bara ifall en upplåsning till 3gs 32gb 3.1.3 har kommit ännu? Tacksam för svar:)

spriti finns
    Spirit

pozz2
    Member

Jag JB min 3GS 3.1.3 med spirit och sparade min SHSH via ROCK appen. men kan inte JB luren nu med 4.0.1?
    Får error 16xx eller 15xx hela tiden.
    Tips nån?
    Har det nya basebandet tror jag.

SomethinG
    Member

@pozz2 72094 wrote:

Jag JB min 3GS 3.1.3 med spirit och sparade min SHSH via ROCK appen. men kan inte JB luren nu med 4.0.1?
    Får error 16xx eller 15xx hela tiden.
    Tips nån?
    Har det nya basebandet tror jag.

Finns ingn JB för 4.0.1 än, speciellt inte om du sitter med nya 3Gs telefonen, så om du vill fortsätta ha jailbrake rekommenderar jag dig gå tillbaka till 3.1.3 eftersom du hade sparat shsh filen.

pozz2
    Member

@something 72169 wrote:

Finns ingn JB för 4.0.1 än, speciellt inte om du sitter med nya 3Gs telefonen, så om du vill försätta ha jailbrake rekomenderar jag dig gå tillbaka till 3.1.3 eftersom du hade sparat shsh filen.

Ja det gör jag gärna men inte ens det fungerar som det ska.
    Har kollat på en massa guider men jag sitter fortfarande med ios på den.

malsori
    Member
    Post count: 5

Okej.. hoppas jag kan få lite hjälp här. dessperat !! Jag har fått en iphone från usa. det funka bra. men min bror råka återställa den o upgradera den till 4.0.1 .. o nu går det inte akivera den. har kollat massa på nätet.. hur man aktiverar utan sim kort med blackra1n men den krashar så fort jag kör den ! har provat allt.. Stor tack till svar

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

känns lite onödigt att fråga om facetime i en egen tråd.
    men det man gör är att man ringer upp personen först
    och sedan har man valet till facetime.
    min fråga är, kostar det då som ett vanligt samtal
    eller hur är det?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@malsori 72213 wrote:

Okej.. hoppas jag kan få lite hjälp här. dessperat !! Jag har fått en iphone från usa. det funka bra. men min bror råka återställa den o upgradera den till 4.0.1 .. o nu går det inte akivera den. har kollat massa på nätet.. hur man aktiverar utan sim kort med blackra1n men den krashar så fort jag kör den ! har provat allt.. Stor tack till svar

prova köra med redsnow

apple 3g
    Member

@something 72169 wrote:

Finns ingn JB för 4.0.1 än, speciellt inte om du sitter med nya 3Gs telefonen, så om du vill fortsätta ha jailbrake rekommenderar jag dig gå tillbaka till 3.1.3 eftersom du hade sparat shsh filen.

joo det finns jailbreak för ios 4.0.1 beta 1 och beta 2, går att jailbreaka med redsnow och det jailbreakade jag med min iphone 3g

SomethinG
    Member

@apple 3g 72231 wrote:

joo det finns jailbreak för ios 4.0.1 beta 1 och beta 2, går att jailbreaka med redsnow och det jailbreakade jag med min iphone 3g

Jag sa om du har 3g(S) inte 3g, vet att du kan jailbrake en 3G men inte 3G(S) ( NY modell ) gamla går säkert!

apple 3g
    Member

@something 72237 wrote:

Jag sa om du har 3g(S) inte 3g, vet att du kan jailbrake en 3G men inte 3G(S) ( NY modell ) gamla går säkert!

Aha ok läste nog för fort

JockeL
    Member
    Post count: 107

Har en 3gs, köpt i maj 2010, finns det JB?

SomethinG
    Member

@jockel 72367 wrote:

Har en 3gs, köpt i maj 2010, finns det JB?

du får nog skriva lite mer än så, vad har du för version tex ?

apple 3g
    Member

nån som vet om det finns ett program att ladda ner ipa filer direkt i iphonen och sen installera dom utan en dator ?

Freebo
    Member

@apple 3g 72378 wrote:

nån som vet om det finns ett program att ladda ner ipa filer direkt i iphonen och sen installera dom utan en dator ?

Utvecklar du iPhoneappar eller är du pirat?

Tänk nu efter noga innan du svarar…

apple 3g
    Member

men tycker du detta är pirat tänk om jag menar appmkt.com 🙁 som jag fick reda på nån kvart

oscar9
    Member
    Post count: 28

Tjena!

Någon som vet hur man får dom cydia apps som man betalat för, tillbaka till iphonen efter uppgradering till iOS4 + nya jb’et?

Har hört från en vän att det har något med facebook att göra? Hur ser man om man kopplat cydia till fejset? Kommer ihåg att jag antingen har gjort det, alt. fått förfrågan om det

Har 3GS + nya bootromet…

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@oscar9 72487 wrote:

Tjena!

Någon som vet hur man får dom cydia apps som man betalat för, tillbaka till iphonen efter uppgradering till iOS4 + nya jb’et?

Har hört från en vän att det har något med facebook att göra? Hur ser man om man kopplat cydia till fejset? Kommer ihåg att jag antingen har gjort det, alt. fått förfrågan om det

Har 3GS + nya bootromet…

Skulle det vara några problem så kontaktar du bara “ägaren” till din app. Förklara läget och skriv upp vilken mail-adress eller telefon-nr appen är reggad på. Så ordnar det sig.

Edit:
    Börjar bli lite förvirrad, går det att låsa upp iPhone 4 eller inte? Får inga konkreta svar när jag kollar runt.

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Funkar inte Five Column SB med 4.0.1? 🙁

apple 3g
    Member

om jag uppdaterar till den senaste ios i dag på min 3g kan jag låssa upp den ?? skulle vara jätte glad om jag fick svar på detta för jag har letat nu i överdrivet i 7 timmar på 2 dagar 🙁 tusen tack om jag fick hjälp

Freebo
    Member

@apple 3g 73032 wrote:

om jag uppdaterar till den senaste ios i dag på min 3g kan jag låssa upp den ?? skulle vara jätte glad om jag fick svar på detta för jag har letat nu i överdrivet i 7 timmar på 2 dagar 🙁 tusen tack om jag fick hjälp

Ja, 4.0.1 kan JBas och låsas upp. Håll dig till rätt tråd bara…

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@stickaaan 72841 wrote:

Funkar inte Five Column SB med 4.0.1? 🙁

Nope, och inte multifl0w heller 🙁
    Men vänta bara :laugh:

Minglarn
    Member
    Post count: 343

År såååå nära att JB och installera Winterboard. Dock så vet jag av erfarenhet att Winterboard och Gowalla (iPhone 3 med iOS 4) inte gillar varandra. Gowalla krashar direkt och vill inte starta alls om Winterboard är installerat. Är det någon där ute som har Winterboard och kan testa om Gowalla startar? Jag använder Gowalla rätt så flitigt och så gärna ha både Winterboard och Gowalla igång. =)

denniz123456
    Member
    Post count: 144

@freebo 73035 wrote:

Ja, 4.0.1 kan JBas och låsas upp. Håll dig till rätt tråd bara…

är ios 4.0.1 beta 3 snabbare än ios 4.0.1 beta 1 ???????? :confused:

Freebo
    Member

@denniz123456 73044 wrote:

är ios 4.0.1 beta 3 snabbare än ios 4.0.1 beta 1 ???????? :confused:

Sluta lek med betan och installera 4.0.1 nu!

denniz123456
    Member
    Post count: 144

@freebo 73046 wrote:

Sluta lek med betan och installera 4.0.1 nu!

😮 blev lite chock var får jag tag på den

Blade
    Member
    Post count: 27

Tjena! Har en liten fråga ang aktivering av en iPhone 3G. Den är inte köpt i Sverige, och är däremot låst till utländsk operatör. Jag vet att den har 4,0,1, och modemfirmware är 05.13.04. Kan jag aktivera den på nåt sätt förutom med det där lilla telefonkort? JAg läste om redsn0w, men det står bara att den funkar på 4.0 :S

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Rätta mig gärna om jag har fel, med redsnow fungerar med 4.0.1.
    Du återställer telefonen till 4.0.1 men när du ska göra jb med redsnow så pekar du den åt 4.0.
    Annars får du köpa ett universal sim (vi får in våra nästa vecka)

Blade
    Member

Heheh, jag fick panik, var lite för snabb med att skriva inlägget. Märkte sen att redsn0w funkar med 4.0.1 också. Men nu har jag en annan problem :S Närt jag drar igång jailbreaken, så hänger den sig på “Wait for reboot”-fasen. Inget händer, den bara står där. Vad gör man då?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Pekar du redsn0w till 4.0 eller 4.01 ?
    Kan du boota om manuellt? (sleep home knapp sammtidigt)

Blade
    Member

Hahahah rookie mistake av mig innan. Trodde att det var en 3G det hndlade om, men det var trots allt en 3GS. Men när jag sen försökte att köra redsn0w med 4.0 till 3GS, så kunde jag inte ens starta, prorammet kände inte igen ipsw. :s

iPhoneReservdelar.se
    Member

Nu när du vet att detta är en 3GS så vet du vad du ska göra?

Blade
    Member

tyvärr ja. Enda sättet att ativera en 3GS är väl med sånt där kort som du snackade om innan. Eller?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Än så länge så verkar det vara så, antingen original eller phonebookcard

zek078
    Member
    Post count: 3

Hej!
    Jag har iphone 3GS 4.0.1 och har nu jailbreakat den. Jag har fått upp ikonen “cydia” .
    jag har laddat ner terminal och när jag väl öppnar terminal så stängs den ner på en gång och man åker tillbaka till huvudmenyn. Jag provade att ladda ner boss prefs och samma sak händer med det programmet. Är det något jag har missat? Är helt ny på det här så är tacksam för all hjälp.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Terminal från cydia fungerar inte med ios4

zek078
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73165 wrote:

Terminal från cydia fungerar inte med ios4

ok gäller det även bossprefs??

Blade
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73141 wrote:

Än så länge så verkar det vara så, antingen original eller phonebookcard

Vad går en sån på hos dig?

ruppin
    Member
    Post count: 4

Hej,
    har en iPhone 3g som har 4.0.1 installerat. Jag vill nu låsa upp den så jag kan använda Tele 2 istället för Telia som jag nu måste. Och sen vill jag även jailbrake:a den.

Jag har googlat en del, men eftersom jag är helt färsk när det gäller iPhone har jag inte hittat så mycket nyttigt.

Någon som kan hjälpa, skulle verkligen uppskattas! 🙂

SomethinG
    Member

@ruppin 73182 wrote:

Hej,
    har en iPhone 3g som har 4.0.1 installerat. Jag vill nu låsa upp den så jag kan använda Tele 2 istället för Telia som jag nu måste. Och sen vill jag även jailbrake:a den.

Jag har googlat en del, men eftersom jag är helt färsk när det gäller iPhone har jag inte hittat så mycket nyttigt.

Någon som kan hjälpa, skulle verkligen uppskattas! 🙂

Gå in på Safari på länken som står i min signatur när det är klart
    gå in i Cydia ( Nya ikonen du får på skärmen ( oftast lägger sig på andra sidan ). öppna programet och sök efter Ultrasn0w ( 0 = en nolla inte bostaven o ).
    installera och stoppa in ditt Tele2 kort.

zek078
    Member

Hej igen!
    Jag har kommit så långt nu att jag laddar vissa program och de fungerar utmärkt, medan andra bara återgår till huvudmenyn igen. Dom vägrar alltså att starta. (OBS! Jag laddar inte ner via cydia) Jag använder “installious”. Är det min telefon som bara klarar vissa program? Jag har en 3GS 4.0.1.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Läs i reglerna, vi diskuterar inte den applikationen här !!!
    @zek078 73206 wrote:

Hej igen!
    Jag har kommit så långt nu att jag laddar vissa program och de fungerar utmärkt, medan andra bara återgår till huvudmenyn igen. Dom vägrar alltså att starta. (OBS! Jag laddar inte ner via cydia) Jag använder “installious”. Är det min telefon som bara klarar vissa program? Jag har en 3GS 4.0.1.

Viewing 50 posts - 3,401 through 3,450 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.