Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@something 73189 wrote:
Gå in på Safari på länken som står i min signatur när det är klart
gå in i Cydia ( Nya ikonen du får på skärmen ( oftast lägger sig på andra sidan ). öppna programet och sök efter Ultrasn0w ( 0 = en nolla inte bostaven o ).
installera och stoppa in ditt Tele2 kort.Tack, tack tack! Uppskattas verkligen 🙂 Äntligen kan jag använda min iPhone ordentligt 😀
Har en Iphone 3GS med version 3.0.1 Jailbreakad kan jag uppgradera till 4.0.1 direkt i itunes eller måste jag fabriksåterställa den och ta bort jailbreaken innan?
@iPhoneReservdelar.se 73212 wrote:
Priset är inte färdig ännu men ca 199:- inkl. frakt
Läs reglerna, man dubbelpostar inte här!
@frontenboy 73349 wrote:
Har en Iphone 3GS med version 3.0.1 Jailbreakad kan jag uppgradera till 4.0.1 direkt i itunes eller måste jag fabriksåterställa den och ta bort jailbreaken innan?
jag skulle fabriksåterställa för att veta att JB som du haft innan försvinner helt.
jag tappade min motagning idag och fastnade i “connect to itunes” idag, har prövat både recovery & DFU mode att återställa och uppdatera.. men den stannar på sista sekunden vid appleloggan – när den återställer och felmedelande visas i itunes, olika medelanden beroende på vilket “mode” den är i… är det meningen att den inte ska gå att återställa? tacksam för snabbt svar?
@johan_sp00n 73446 wrote:
jag tappade min motagning idag och fastnade i “connect to itunes” idag, har prövat både recovery & DFU mode att återställa och uppdatera.. men den stannar på sista sekunden vid appleloggan – när den återställer och felmedelande visas i itunes, olika medelanden beroende på vilket “mode” den är i… är det meningen att den inte ska gå att återställa? tacksam för snabbt svar?
felmeddelande 1004?
testa i en annan dator, det brukar jag göra när det blir error meddelande för mig
det funkar varje gång för mig när jag byter datorDen fastnar när den ska återställa fast programvara och ger felmeddelandet 1013 i DFU mode
@johan_sp00n 73448 wrote:
Den fastnar när den ska återställa fast programvara och ger felmeddelandet 1013 i DFU mode
@skedjohan ett tips är quickpwn:
Getting error 1013 when trying to restore (HELP!)vilken uppdatering tycker ni jag ska uppdatera på min iphone 3g ska ligga kvar på ios 4.0.1 eller ska jag uppdatera till beta 3 ? vilket rekomenderar ni
Om du inte är utvecklare testar nya apps så finns det ingen anledning att köra beta
vart hittar jag det då? förmodligen har jag fått 4.0 på luren då den försökt uppdatera ifrån itunes orginal
edit. sitter på windows :rolleyes:
Jag försöker återställa min iphone 3G (3.1.2fw) till 4.0.1fw med hjälp av den här guiden: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0, 4.0.1], men det står att ett okänt fel har uppstått, vågar man återställa genom att bara återställa på “återställa”-knappen?
Eller råkar man uppgradera till en modem firmware som ej går att jailbreaka eller låsa upp då?
@johan_sp00n 73467 wrote:
vart hittar jag det då? förmodligen har jag fått 4.0 på luren då den försökt uppdatera ifrån itunes orginal
edit. sitter på windows :rolleyes:
Sök i forumet och googla – it’s everywhere
@desempleado 73628 wrote:
Jag försöker återställa min iphone 3G (3.1.2fw) till 4.0.1fw med hjälp av den här guiden: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0, 4.0.1], men det står att ett okänt fel har uppstått, vågar man återställa genom att bara återställa på “återställa”-knappen?
Eller råkar man uppgradera till en modem firmware som ej går att jailbreaka eller låsa upp då?
Du som har en importerad iPhone kan få problem med jailbreakme.com som ju kräver att telefonen först aktiveras med ‘rätt’ SIM-kort. Sök i forumet efter en tråd som heter Aktivering, där hittar du en del tips som kan göra att du kan JBa med jailbreakme.com
jag har förvisso ett o2 simkort hemma, men jag tänkte att jag använder Redsnow iaf, men problemet uppstår redan när jag försöker uppdatera från en IPSW-fil som jag har laddat ner.
Det står:
Iphone-enheten “Iphone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (2005).
Jag tänkte därför se om jag vågar trycka på “återställ” utan att använda en fil från datorn? eller om modem firmware uppgraderas och gör den icke jailbreakbar då?
Eller är det någon som känner till felet “2005”?
Du ska återställa med 4.01 men peka redsn0w på 4.0
jodå så långt är jag med, men jag kommer alltså inte ens förbi det första steget där jag vill återställa.
Prova annan dator
@desempleado 73661 wrote:
jodå så långt är jag med, men jag kommer alltså inte ens förbi det första steget där jag vill återställa.
Jag tycker att du ska klicka helt enkelt på uppdatera på itunes. Då kommer nog alla felmeddelandena att försvinna. Sen, har du det nyaste itunes? Det som stöder 4.0.X?
hejsan jag har en iphone 3gs 3.1.3 med baseband 05.12.01 och undrar ifall man kan låsa upp den så man kan använda andra operatörer än 3g som jag har nu?
Följ guiden här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html
Sedan öppnar du cydia och söker ultrasn0w (observera inte o utan nolla 0)@iPhoneReservdelar.se 74239 wrote:
Följ guiden här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html
Sedan öppnar du cydia och söker ultrasn0w (observera inte o utan nolla 0)jag följde alla stegen men får inte comviq kort att fungera
Går det att skicka SMS ?
@iPhoneReservdelar.se 74316 wrote:
Går det att skicka SMS ?
nej går ej att skicka sms står S COMVIQ där uppe men finns ingen signal
men jag har aldrig jailbreakat min telefon ,jag har bara kört den i itunes och inget mer
jag fick igång min iphone igår så det funkar fint nu.. krävdes att jag använda itunes på en annan dator bara.. men nu har jag fått tag på en amerikansk 3GS 32gb som har haft 3.1.2 och varit jailbreakad.. hur som den mår inte riktigt bra och funkar inte jätte bra med itunes.. så jag tänkte som så här att jag kör dfu läge och stoppar i 3.1.2 i den igen.. vet nån var jag kan få tag på 3.1.2?
@anderzxb 74447 wrote:
jag fick igång min iphone igår så det funkar fint nu.. krävdes att jag använda itunes på en annan dator bara.. men nu har jag fått tag på en amerikansk 3GS 32gb som har haft 3.1.2 och varit jailbreakad.. hur som den mår inte riktigt bra och funkar inte jätte bra med itunes.. så jag tänkte som så här att jag kör dfu läge och stoppar i 3.1.2 i den igen.. vet nån var jag kan få tag på 3.1.2?
iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Se bara till att ladda ned rätt ipsw och med Firefox. (IE har en tendens att packa upp ipsw-filen, som egentligen är en zip-fil)
ok bara att vänta då. men i itunes står det ju att man kan återställa den som den var när man köpte den
@swag 74451 wrote:
ok bara att vänta då. men i itunes står det ju att man kan återställa den som den var när man köpte den
Hade det verkligen stått det så hade vi kunnat stämma byxorna av packet =) Nu står det att du kan återställa till Fabriksinställningarna vilket inte riktigt är samma sak men ag förstår vad du menar
@freebo 74450 wrote:
iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Se bara till att ladda ned rätt ipsw och med Firefox. (IE har en tendens att packa upp ipsw-filen, som egentligen är en zip-fil)
körde med google chrome både idag och igår funka fint.. 🙂 nu ska vi se om jag får igång jänke 3gsen..
stort tack freeboo
@anderzxb 74457 wrote:
körde med google chrome både idag och igår funka fint.. 🙂 nu ska vi se om jag får igång jänke 3gsen..
stort tack freeboo
jänke 3gsen vill inte vara med riktigt.. började köra in 3.1.2 för 3gs och den har kommit så långt så att äpplet är framme med laddning indikatorn i botten… men nu står det vara i itunes “väntar på iphone” är det ett dött race detta tror ni/du freebo?
@anderzxb 74460 wrote:
jänke 3gsen vill inte vara med riktigt.. började köra in 3.1.2 för 3gs och den har kommit så långt så att äpplet är framme med laddning indikatorn i botten… men nu står det vara i itunes “väntar på iphone” är det ett dött race detta tror ni/du freebo?
Hoppa över DFU, försök sätt den i Recovery mode eller stäng av den, håll ned Homeknappen samtidigt som du pluggar in den till iTunes. Fortsätt hålla ned Homeknappen tills iTunes hittar en telefon i återställningsläge
För du har väl fortfarande redigerat din HOSTS-fil?
@freebo 74462 wrote:
Hoppa över DFU, försök sätt den i Recovery mode eller stäng av den, håll ned Homeknappen samtidigt som du pluggar in den till iTunes. Fortsätt hålla ned Homeknappen tills iTunes hittar en telefon i återställningsläge
För du har väl fortfarande redigerat din HOSTS-fil?
jo hosts filen är fortfarande ändrad.. jag får försöka vidare.. jag skriver om jag hittar en lösning 🙂
Flyttat hela konversationen till rätt tråd/Freebo
Tycker ni att det är värt att jailbreaka sin iPhone 4?
Alltså jag vet inte vad jag kommer ha för stor nytta av SBSettings, visst jag stängde hela tiden av program som “kördes” i bakgrunden, men inget annat. aldrig använt bitesms, ifile, mywi(vet inte ens vad det är för något?, förklara tack?:D). tänker mer på ********** men utöver det inget annat.
hejsan jailbreakade min iphone för ett tag sedan med jailbreakme.com och har iso4.0 och den nya bootrommen.. nu när jag öppnar cydia så kommer det alltid upp ett error: refreshing data medelande. Hur gör jag för att få bort detta? Eller man kan jailbreaka 4.02?
hittade svar nu:)
Jag jailbreakade min Ipone idag, men när jag gick in på cydia så fick jag frågan “do my life easier” jag skulle bara scrolla ner så råkade jag trycka på något i stil med “hate jailbreaking” men jag hann och avbryta!
Så min fråga är: e min lur jailbreakad?
Tacksam för snabbt svar!
//Niklas
Din lut är jailbreakad men du har valt att inte spara dina hashs med Cydia (det kommer du ångra sen)
Tack för snabbt svar!:)
går det att ändra?
handlar det om SHSH filerna eller?
varför kommer jag att ångra det?//Niklas
Hejsan!
Jag är ny när det gäller JB jag köpte min iphone 3GS för 3 månader sen har IOS Version 4.0 men tänker uppdatera till det senaste!
är som sagt ny inom JB har några frågor:
1. Är det lätt att JB sin Iphone
2, Finns Det ngn Guide till hur man gör?lite cp frågor men orakr inte läsa 146 sidor men skulle va jättetacksam om ngn kunde hjälpa mig!!
MVH Sungoud!
@sungoud 74734 wrote:
Hejsan!
Jag är ny när det gäller JB jag köpte min iphone 3GS för 3 månader sen har IOS Version 4.0 men tänker uppdatera till det senaste!
är som sagt ny inom JB har några frågor:
1. Är det lätt att JB sin Iphone
2, Finns Det ngn Guide till hur man gör?lite cp frågor men orakr inte läsa 146 sidor men skulle va jättetacksam om ngn kunde hjälpa mig!!
MVH Sungoud!
Ska du uppdatera till senaste iOS så kan du glömma jailbreak i dagsläget.
4.0 samt 4.0.1 går att jailbreaka genom att surfa in på jailbreakme.com i iPhone`s safari och följa anvisningarna.Det finns enkla guider att följa på den här sidan:
iClarified – Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV
Gör exakt som det står så brukar det fungera problemfritt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.