Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,701 through 3,750 (of 4,041 total)
  • Author
    Posts
  • muffins
    Member
    Post count: 1906

    @valentine 82353 wrote:

    tror ni detta e sant?
    iPhone Unlock – 1 Click iPhone 3G/3GS iOS 4 Software Unlock guaranteed
    står att den kan låsa upp nyaste.. den som vi sitter & väntar på nu:confused:

    NEJ.

    Finns miljontals sådana scamsidor.
    Om man får något program efter betalningen så är det sådana program som är släppta av jailbreak-scenen som är gratis att tanka hem från nätet.

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    det va gratis från the pirate bay. :p

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    Någon som vet när 4.2 kommer ?

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    @ludii 82432 wrote:

    Någon som vet när 4.2 kommer ?

    Söndag, tror jag.

    armis
    Member
    Post count: 104

    @iash 82433 wrote:

    Söndag, tror jag.

    iOS 4.1: Repeating alarms may trigger incorrectly before or after DST change

    Som sagt, söndag 🙂

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    @iash 82433 wrote:

    Söndag, tror jag.

    Gött, vet man vilka förbättringar det blir? Har man någon aning om när man ska kunna låsa upp via JB?

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Det finns en färdig jb till ios4.2, det kommer dock behövas lite justeringar för att det ska fungera med den färdiga versionen av 4.2
    Jag skulle tippa på ca 1 vecka efter att ios 4.2 släpps

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    @ludii 82435 wrote:

    Gött, vet man vilka förbättringar det blir? Har man någon aning om när man ska kunna låsa upp via JB?

    tisdag förmodligen 🙂

    Kurt
    Member
    Post count: 21

    … fixa till din telefon! 😎

    LuDii
    Member
    Post count: 360

    Vet ni vilka förbättringar det blir med 4.2?

    hermees
    Member
    Post count: 29

    Får inte jailbreakme.com att funka, någon som vet någon alternativ sida?
    Vill JBa min ipod touch. Har återställt den med 4.0 och har shsh sparad via cydia.

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @hermees 82469 wrote:

    Får inte jailbreakme.com att funka, någon som vet någon alternativ sida?
    Vill JBa min ipod touch. Har återställt den med 4.0 och har shsh sparad via cydia.

    Finns ingen alternativ sida.
    Har du testat jailbreakme.com och http://www.jailbreakme.com och misslyckas så är det kört gällande att leta andra “sidor”.

    Du kan dock jailbreaka med exempelvis limera1n istället.

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    @ludii 82467 wrote:

    Vet ni vilka förbättringar det blir med 4.2?

    bättre mail tror jag, och ändring av klockan så att man inte försover sig 😉

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @ludii 82467 wrote:

    Vet ni vilka förbättringar det blir med 4.2?

    Lite nytt iaf om man kikar på beta 3 av iOS 4.2: iOS 4.2 beta 2 VS iOS 4.2 beta 3 – Ändringar & nyheter | iMediaNU

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    kom det aldrig idag? :s

    Perran
    Member
    Post count: 6

    Hej!
    Jag har en iphone 3gs med programvaran 3.1.3, upplåst och jailbreak är fixad sedan en tid tillbaka.
    Problemet är nu att telefonen har börjat hänga sig och jag överväger därför att göra om processen, men har glömt bort hur jag ska göra, någon som kan hjälpa mig med de här??

    Tack!

    Perran
    Member
    Post count: 6

    Okej, hur lyckas jag med denna uppdatering?

    wilkha-9
    Member
    Post count: 1

    Hejsan!

    Jag tänkte höra hur jag ska gå tillväga för att få min iphone upplåst, för snart känner jag att jag kastar den i sjön!!

    Jag sitter på en:
    Iphone 3GS
    Version: 4.0.1
    Operatör: TELIA 7.1
    Modemfirmware: 05.13.04

    Jag har testat typ allt känns det som, enligt guider jag läst så ska man jailbreaka med jailbreakme.com och sedan installera repo666 i cydia
    Jag har gjort det men unlocken verkar inte funka, jag får ingen täckning för mitt simkort?
    Jag vet inte vad jag gör för fel?? kan mitt simkort vara för gammalt och måste köpa ett nytt simkort för att det ska funka??

    Jag har gjort precis som man ska, och jag vet inte varför det inte funka?
    får ingen täckning varken om jag väljer manuellt eller auto nätverk, åååå blir så less…

    Mvh William,

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    @wilkha-9 82621 wrote:

    Hejsan!

    Jag tänkte höra hur jag ska gå tillväga för att få min iphone upplåst, för snart känner jag att jag kastar den i sjön!!

    Jag sitter på en:
    Iphone 3GS
    Version: 4.0.1
    Operatör: TELIA 7.1
    Modemfirmware: 05.13.04

    Jag har testat typ allt känns det som, enligt guider jag läst så ska man jailbreaka med jailbreakme.com och sedan installera repo666 i cydia
    Jag har gjort det men unlocken verkar inte funka, jag får ingen täckning för mitt simkort?
    Jag vet inte vad jag gör för fel?? kan mitt simkort vara för gammalt och måste köpa ett nytt simkort för att det ska funka??

    Jag har gjort precis som man ska, och jag vet inte varför det inte funka?
    får ingen täckning varken om jag väljer manuellt eller auto nätverk, åååå blir så less…

    Mvh William,

    har du provat starta om?, har du provat installera om den ? har du provat jailbreakat om den ?

    hohotomten
    Member
    Post count: 16

    @wilkha-9 82621 wrote:

    Hejsan!

    Jag tänkte höra hur jag ska gå tillväga för att få min iphone upplåst, för snart känner jag att jag kastar den i sjön!!

    Jag sitter på en:
    Iphone 3GS
    Version: 4.0.1
    Operatör: TELIA 7.1
    Modemfirmware: 05.13.04

    Jag har testat typ allt känns det som, enligt guider jag läst så ska man jailbreaka med jailbreakme.com och sedan installera repo666 i cydia
    Jag har gjort det men unlocken verkar inte funka, jag får ingen täckning för mitt simkort?
    Jag vet inte vad jag gör för fel?? kan mitt simkort vara för gammalt och måste köpa ett nytt simkort för att det ska funka??

    Jag har gjort precis som man ska, och jag vet inte varför det inte funka?
    får ingen täckning varken om jag väljer manuellt eller auto nätverk, åååå blir så less…

    Mvh William,

    Har du köpt telefonen privat eller via en affär? Om du har köpt privat är det mycket möjligt att telefonen har blivit IMEI-spärrad av apple.

    Men om du köpt den “på rätt sätt” så låter det som ett garantiärende, funkar telefonen med operatörs-simkortet som den är låst till?

    deluxenoone
    Member
    Post count: 130

    Någon som har någon aning om ifall det kommer komma upplåsning till iphone 4 firmware 4.1 och 4.2 ?

    hohotomten
    Member
    Post count: 16

    @deluxenoone 82793 wrote:

    Någon som har någon aning om ifall det kommer komma upplåsning till iphone 4 firmware 4.1 och 4.2 ?

    Det ska vara på gång det med.

    Såhär kan man läsa på Dev-teams blogg:
    “iPhone4 unlockers are not left out in the cold. @sherif_hashim has found some very promising avenues to pursue. Those will be explored as soon as possible after all the 4.2 madness.”

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    det kommer ingen uppdatering idag. den komme den 16/11 KANKSE!

    hohotomten
    Member
    Post count: 16

    @valentine 82795 wrote:

    det kommer ingen uppdatering idag. den komme den 16/11 KANKSE!

    Det är väl knappast någon idé att spekulera om det längre.*

    Först skulle den komma 7/11, sedan var det 9/11 eller 12/11. Finns ingenting man kan påverka ändå, det är bara att vänta och se, den kommer när den kommer.

    Alpina
    Member
    Post count: 6

    Jag skall eventuellt köpa en 4 vilken är låst till Tele2 eller Telenor, är det möjligt att hårdvaru upplåsa eller är en låst telefon alltid låst? Vill inte mjukvaruupplåsa då en baseband uppgradering gör mitt simkort obrukbart.

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    @alpina 83131 wrote:

    Jag skall eventuellt köpa en 4 vilken är låst till Tele2 eller Telenor, är det möjligt att hårdvaru upplåsa eller är en låst telefon alltid låst? Vill inte mjukvaruupplåsa då en baseband uppgradering gör mitt simkort obrukbart.

    Efter att avtalet löpt ut med Tele2/Telenor (12-24 mån) så kan man låsa upp den för alltid

    Tompasod
    Member
    Post count: 175
    iPhoneReservdelar.se wrote:
    Efter att avtalet löpt ut med Tele2/Telenor (12-24 mån) så kan man låsa upp den för alltid

    Fast just operatörslåset är alltid “bara” 12 månader…. Oavsett abonnemangets bindningstid.

    Brundin
    Member
    Post count: 3

    Inget nytt info om när de kan komma en unlock till 3GS med senaste apple muikvaran ?

    hohotomten
    Member
    Post count: 16

    @brundin 83252 wrote:

    Inget nytt info om när de kan komma en unlock till 3GS med senaste apple muikvaran ?

    Det kommer senast ett par dagar efter apples nya uppdatering, iOS 4.2. Kanske till och med samma dag. Uppdateringen ska komma i november.

    Utstran
    Member
    Post count: 21

    Hur installerar man program man hittat på nätet?
    Får ner dom till datorn, sen syns dom i iTunes. Men när man installerat står det att det inte gått för den var inte signerat eller något sånt?

    Moffelito
    Member
    Post count: 7

    Har försökt jailbreaka min iPhone 4 nu ett par dagar. Har testat på fyra olika datorer, av tre av dom så funkar det inte alls utan det står bara “Waiting for Device”. På den sista går programmet som det ska (limera1n) men när iPhonen startar så finns det ingen limera1n-ikon..
    Någon som vet vad som är fel eller om JAG gör nåt fel?

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Prova greenpois0n Limera1n tenderar till att se ut som om det fungerar men när den är färdig så syns inget.
    Installera iTunes, om du inte redan har det.
    Ladda ned Greenpois0n
    Anslut telefonen till datorn
    Stäng av telefonen
    Starta greenpois0n och följ instruktioner på skärmen

    Moffelito
    Member
    Post count: 7

    @iPhoneReservdelar.se 83278 wrote:

    Prova greenpois0n Limera1n tenderar till att se ut som om det fungerar men när den är färdig så syns inget.
    Installera iTunes, om du inte redan har det.
    Ladda ned Greenpois0n
    Anslut telefonen till datorn
    Stäng av telefonen
    Starta greenpois0n och följ instruktioner på skärmen

    Ska iTunes vara igång när jag startar Greenpois0n?

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Spelar ingen roll, men du måste nog ha itunes installerad på datorn, för att datorn ska hitta telefonen (drivrutiner)

    Moffelito
    Member
    Post count: 7

    @iPhoneReservdelar.se 83280 wrote:

    Spelar ingen roll, men du måste nog ha itunes installerad på datorn, för att datorn ska hitta telefonen (drivrutiner)

    Okok, ska testa nu direkt.

    Stort tack till dig!

    Braxen
    Member
    Post count: 212

    Nu har jag äntligen iphone igen har sysslat med jailbreak men det var ett tag sedan och man är lite efter. Men jag har lyckas att Jailbreaka min Iphone vad är det jag bör tänka på och vilka är måste apparna ov programen??

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Så, nu har ja en untethered jb till ios 4.2.1 på min 3GS.

    Men vad är det för skillnad från 4.0? Finns det en lista någonstans, för i telefonen märks iaf ingen som helst skillnad.
    Skillnaden för mig var iofs att jag behövde uppdatera iTunes på datorn för den version jag hade kunde inte “hantera” 4.2.1….

    ZnarkZz
    Member
    Post count: 13

    Kan jag uppdatera en 3GS som är den äldre modellen till 4.2 och jailbreaka den utan att behöva göra om det varje gång man stänger av iPhonen??? Samt låsa upp den?

    nimren
    Member
    Post count: 250

    En fråga till någon kunnig (Freebo vart är du?)

    Jag sitter på modemfirmware 05.11.07. Bör jag vara kvar på den eller ska jag uppdatera till det allra nyaste 06.15.00? Jag väntar på en uppdatering av Sn0wbreeze för att göra en egen custom.

    Men som sagt, är det bättre att vara kvar på min baseband eller uppdatera eller är det saksamma?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Ok då Nimren 😎 stanna på 05.11.07 och använd SB/PT som släpps inom kort för att gå till 4.2.1. Den något struliga proceduren med 06.15.00 är för dem som sitter fast med 05.14 eller 05.15

    H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

    @nimren 83876 wrote:

    En fråga till någon kunnig (Freebo vart är du?)

    Jag sitter på modemfirmware 05.11.07. Bör jag vara kvar på den eller ska jag uppdatera till det allra nyaste 06.15.00? Jag väntar på en uppdatering av Sn0wbreeze för att göra en egen custom.

    Men som sagt, är det bättre att vara kvar på min baseband eller uppdatera eller är det saksamma?

    Freebo drog för ett bra tag sedan.

    Varför ska du uppdatera?

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    @freebo 83884 wrote:

    Ok då Nimren 😎 stanna på 05.11.07 och använd redsn0w som släpps inom kort för att gå till 4.2.1. Den något struliga proceduren med 06.15.00 är för dem som sitter fast med 05.14 eller 05.15

    freeeeeeddeee 🙂 YAAAYY välkommen igen , har varit tråkigt här utan dig måste jag säga. du fredde du vet väl att jag är denniz123456 . hehe . nu säger du nog neej inte han som tjatar så mycket haha. men aja . jag ligger just nu på ios 4.0.1 3g jailbreak:redsn0w unlock : ultrasn0w . så jag undrar bara om jag uppdaterar idag får jag ios 4.2.1 men jag är rädd för jailbreakat är rädd för att cydia inte kommer funka då kan jag inte låssa upp min 3g ? så jag undrar vad kan jag göra om jag inte får cydia att funka . eller finns det en annan väg att lägga in ultrasn0w ?

    nimren
    Member
    Post count: 250

    @h3nr11k 83889 wrote:

    Freebo drog för ett bra tag sedan.

    Varför ska du uppdatera?

    Vet inte. Kanske känns “säkrare”? Men ska nog stanna kvar på mitt nuvarande baseband. Väntar bara på att Sn0wbreeze ska uppdateras för att jag vill göra en egen custom firmware och behålla mitt baseband.

    För det går väl inte att behålla sitt baseband om man vill ha 4.2.1 med Redsn0w? Eller är jag ute och cyklar? För att använda Redsn0w så måste jag väl uppdatera via iTunes och få senaste baseband (om jag läst det rätt på dev_teams blogg)?

    EDIT: No WAY att jag uppgraderar efter att ha läst noggrannare att man kommer uppdatera IPADS baseband? Då kan man ALDRIG återgå till iPhones baseband (även vid iTunes återställning) och garantin är som bortblåst. Dessutom låter det jävligt konstigt att de använder iPads baseband för denna unlock och uppdatering. Jag ångrar mig att jag inte stannade kvar på 04 basebandet 🙁

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @znarkzz 83864 wrote:

    Kan jag uppdatera en 3GS som är den äldre modellen till 4.2 och jailbreaka den utan att behöva göra om det varje gång man stänger av iPhonen??? Samt låsa upp den?

    Ja, jag har nu 4.2.1 med jb på min och det finns kvar efter omstart.

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    IOS 4.2.1 kräver baseband uppdate, och om man installera 4.2.1 utan att uppdatera basebandet blir det strul vid kommande uppdatering.

    nimren
    Member
    Post count: 250

    @iPhoneReservdelar.se 83926 wrote:

    IOS 4.2.1 kräver baseband uppdate, och om man installera 4.2.1 utan att uppdatera basebandet blir det strul vid kommande uppdatering.

    Hur menar du nu? Så jag som sitter med baseband 05.11.07 MÅSTE uppdatera mitt baseband om jag vill ha 4.2.1? Jag kan alltså inte göra en egen custom firmware och behålla mitt baseband för då blir det problem vid senare uppdateringar?

    EDIT: PUUUUUUUH, nu kan jag andas ut. Från dev_teams hemsida.

    “SIMPLIFIED ROUTE #1 (redsn0w for OSX + Windows):

    Read and fully understand the warning below.
    If you have an old-bootrom 3GS and are already unlockable but want to get to 4.2.1, please wait til we release an “unofficial” bundle for you. Read no further.”

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Från Dev Team

    WARNING — YOU DO THIS AT YOUR OWN RISK! PLEASE UNDERSTAND THE CONSEQUENCES OF UPDATING TO 06.15.

    There is no way to come back down from 06.15, and there’s no hiding the baseband version from Apple. You’ll be voiding your warranty in a very obvious way.
    If some future baseband comes out with a critical fix, you won’t be able to update to it if it remains down in the 05.xx sequence (then again, you wouldn’t update to it if you wanted to keep your unlock anyway).
    Starting with FW 4.2.1 if you have 06.15 on your iPhone you won’t ever be able to restore to stock firmware (it will fail). You’ll need to only restore to custom IPSWs (then again, if you’re unlocker you should already be doing that).

    nimren
    Member
    Post count: 250

    Uppdaterade precis posten ovan, gällande detta.

    SIMPLIFIED ROUTE #1 (redsn0w for OSX + Windows):

    Read and fully understand the warning below.
    If you have an old-bootrom 3GS and are already unlockable but want to get to 4.2.1, please wait til we release an “unofficial” bundle for you. Read no further.

    SÅ JÄVLA NICE 😀

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    @iPhoneReservdelar.se 83963 wrote:

    Från Dev Team

    WARNING — YOU DO THIS AT YOUR OWN RISK! PLEASE UNDERSTAND THE CONSEQUENCES OF UPDATING TO 06.15.

    There is no way to come back down from 06.15, and there’s no hiding the baseband version from Apple. You’ll be voiding your warranty in a very obvious way.
    If some future baseband comes out with a critical fix, you won’t be able to update to it if it remains down in the 05.xx sequence (then again, you wouldn’t update to it if you wanted to keep your unlock anyway).
    Starting with FW 4.2.1 if you have 06.15 on your iPhone you won’t ever be able to restore to stock firmware (it will fail). You’ll need to only restore to custom IPSWs (then again, if you’re unlocker you should already be doing that).

    ååhh varför ska det vara så svårt med min 3g . vill ju uppdatera den till ios 4.2 och låssa upp den med ultrasn0w. men vaf#n ska det vara svårt . fattar inte varför detta har blivit så här 🙁 nån som kan förklara noga vad du skulle göra om du var jag. jag kan inte låssa upp den på telia så säg inte det 🙁 vad skulle du göra ?

    Valentine
    Member
    Post count: 182

    slänga mobilen åt helvete, det ska jag om jag inte kan låsa upp från telia! 😮

Viewing 50 posts - 3,701 through 3,750 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.