Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@gha 81109 wrote:
jag fick tillbaka min iphone från lagning nu. då kom den med 4.0.2/01.59.00. kan jag göra det så lätt för mig att jag uppdaterar den till 4.1 med nya baseband via itunes och sedan jailbreaka den?
Ja du kan uppdatera den till 4.1 och jailbreaka den sen. Du är inte beroende av unlock o sånt, för då är det bara att köra på.
Hej,
jag längtar efter mina program från cydia, och “orkar” inte vänta på att JB för Mac ska släppas….
1) iP 4 har aldrig varit ansluten till windows-burken
2) har senaste iTunes installerad på pc
Mina funderingar:
a) vad bör jag tänka på innan jag JB på win 7?
b) kan det bli strul när jag efter JB ansluter till Mac?Inga problem alls, synca bara inte till iTunes, och om de hoppar igång så stäng ned den bara.
Greenpois0n finns ju till Mac du kan använda den om du känner dig tryggare med mac@iPhoneReservdelar.se 81185 wrote:
Greenpois0n finns ju till Mac du kan använda den om du känner dig tryggare med mac
egentligen känner jag mig inte säkrare på Mac, har bara använt i ngra månader, men är otålig— För Greenpois0n har ännu inte kommit till Mac. Enligt följande länk iClarified – Apple News – Chronic Dev-Team Releases Greenpois0n Jailbreak for iOS 4.1 [Update x2] så
coming soon
kan man låsa upp en 4g så den funkar till alla operatörer?
Har du baseband 01.59.00 kommer du kunna låsa upp.
Men skulle du få 02.xx.xx så går det inte att låsa upp i dagsläget.Ok. Tack för hjälpen. Vad är mest sannolikt att få ifall man köper en lur idag?
Vad menas med detta? :S
[ATTACH]749[/ATTACH]
vet inte hur man gör det större så klicka på bilden@valentine 81301 wrote:
Vad menas med detta? :S
[ATTACH]749[/ATTACH]
vet inte hur man gör det större så klicka på bildenAtt alla A4 (iPhone 4, iPod touch 4, iPad, Apple TV 2G) kommer slippa bli tethered jailbreaked i framtiden – på alla kommande firmwares.
edit:
Tethered jailbreak = man måste jailbreaka vid varje start – går alltså inte att starta utan dator.Vet inte om detta är en noob-fråga, men jag ställer den ändå:
Jag har en iPhone 4, som kör iOS 4.0.1 och är jailbreakad med jailbreakme.com, nu vill jag uppdatera iOS till 4.1, och sedan jailbreaka den igen, men hur ska man göra, ska man uppdatera till 4.1 i iTunes och sedan jailbreaka den med hjälp av Greenpois0n eller hur ska man göra, ursäkta frågan men jag vill ju inte göra fel, mycket tacksam för snabbt svar. OBS Jag har SHSH-filer från 4.0.1.
Tacksam för snabbt svar
Henrik Andersson@dest 81306 wrote:
Vet inte om detta är en noob-fråga, men jag ställer den ändå:
Jag har en iPhone 4, som kör iOS 4.0.1 och är jailbreakad med jailbreakme.com, nu vill jag uppdatera iOS till 4.1, och sedan jailbreaka den igen, men hur ska man göra, ska man uppdatera till 4.1 i iTunes och sedan jailbreaka den med hjälp av Greenpois0n eller hur ska man göra, ursäkta frågan men jag vill ju inte göra fel, mycket tacksam för snabbt svar. OBS Jag har SHSH-filer från 4.0.1.
Tacksam för snabbt svar
Henrik AnderssonJapp, så kan du göra, men då kan du inte låsa upp telefonen. Låsa upp = använda simkort från alla operatörer. Så vill du inte kunna låsa upp telefonen är det bara att köra på!
@dag 81307 wrote:
Japp, så kan du göra, men då kan du inte låsa upp telefonen. Låsa upp = använda simkort från alla operatörer. Så vill du inte kunna låsa upp telefonen är det bara att köra på!
okej, det låter bra .. har inte funderat på att använda annat simkort än telenor ändå :), men en fråga till, när man uppdaterat iOS och sedan kör jailbreak igen, måste man då installera allting igen, alltså allt som man har från cydia och så ? som teman, lockscreens etc ? För det låter ju lite jobbigt 😛 eller ligger det kvar någonstans i telefonen även när man uppdaterat till iOS 4.1 bara att man inte får fram det ?
Hjälp en gubbe! 😀
Har försökt hitta svar i tidigare trådar och nu snurrar det mer än någonsin i skallen… så här kommer kanske en redan besvarad fråga. Isf, sorry!Jag har en 3gs, version 3.1.2, modemfirmware 05.11.07. Aldrig JB tidigare.
Jag vill uppdatera till fw 4.0.1 och JB med jailbreakme.com. Hur går jag tillväga? Jag har läst att man bör spara vissa filer som man kanske behöver i framtiden, hur, vad och var finns dom?
Mvh
Jaypee@jaypee 81380 wrote:
Hjälp en gubbe! 😀
Har försökt hitta svar i tidigare trådar och nu snurrar det mer än någonsin i skallen… så här kommer kanske en redan besvarad fråga. Isf, sorry!Jag har en 3gs, version 3.1.2, modemfirmware 05.11.07. Aldrig JB tidigare.
Jag vill uppdatera till fw 4.0.1 och JB med jailbreakme.com. Hur går jag tillväga? Jag har läst att man bör spara vissa filer som man kanske behöver i framtiden, hur, vad och var finns dom?
Mvh
JaypeeOm telefonen inte är jailbreakad sedan tid igare så har du inte shsh sparade som krävs för att uppdatera till en mjukvara som apple inte längre signerar.
Du kan däremot uppdatera till 4.1 och jailbreaka den.
Följ guiden på imedia.nu hur du uppdaterar utan att uppdatera basebandet.Det står säkert någonstans i tråden men orkar inte leta igenom hela tråden. Så det jag undrar nu är alltså om ALLT försvinner på iPhonen om man jailbreakar den?!
@iphonekid 81425 wrote:
Det står säkert någonstans i tråden men orkar inte leta igenom hela tråden. Så det jag undrar nu är alltså om ALLT försvinner på iPhonen om man jailbreakar den?!
Inget i iphonen försvinner vid jailbreak
tjena har en iphone 3gs är låst till danskt nät 3 då, nu är den jailbreakad i version 4.0.1 hur ska jag gå till väga för att låsaupp den ?
tackar för alla svar 🙂
Finns det någon app i Cydia som gömmer/tar bort den röda varningen som visas i hörnet på en ikon när man får vid uppdatering/mail/sms/samtal?
Vill passa på att informera er om att PwnageTool för OSX-användare jailbreakar iOS 4.1: PwnageTool för iOS 4.1 finns nu tillgängligt | iMedia.nu
Finns det någon app i Cydia som gömmer/tar bort den röda påminnelsen som visas i hörnet på en ikon när man får vid uppdatering/mail/sms/samtal?
Vilken Jailbreak är lättast att använda?
@iphonekid 81743 wrote:
Vilken Jailbreak är lättast att använda?
För vilken firmware? Jailbreakme är allra lättast men den funkar bara på 4.0.1 och neråt annars får du använda Greenpois0n
WiFi är tokslött efter GP-JB, vart finns en guide för felsökning?
Den här frågan har säkert ställts förut och nu frågar jag igen.
Köpte precis en helt ny iphone 4 32gb. ej uppackad. köptes av en annan ifrån telenor för 3 dagar sen. den är operatörslåst till telenorJag har Telia abonemang.
Kommer det överhuvudtaget komma upplåsning så att jag kan använda mitt sim i den?
Jag kommer att stira på den där ouppackade iphonelådan tills jag jag får reda på om jag ska sälja den vidare eller öppna och blir lycklig…
Mvh
Det kommer förmodligen att släppas en ny upplåsning strax efter det att ios 4.2 har kommit ut, vilket ska ske i november månad
Hej!
Vet inte om det är riktigt rätt tråd, men är ju upplåsning det handlar om.
Var inne i teliabutiken i måndags och fick min iphone “upplåst”.
Vet inte riktigt hur det går till, han skrev av något nummer från mitt simkort. Knappade in i datorn och berättade att han skickar en request till apple om att min telefon ska låsas upp. Jag betalade 300kr och gick därifrån nöjd. Men sen slog det mig.Hur går en sådan upplåsning till?
Letade runt lite och såg att vissa har varit tvungna att återställa sina telefoner. Men ska det verkligen behövas?Just nu så har jag:
3gs – 4.1 – 05.14.02
operatör: Telia 8.0
Modell: MC131KSNär du syncar din telefon i iTunes kommer du få nya operatörs inställningar. Och sen ska det vara upplåst.
Kan ta 2-3 veckor.
Hm. Men några gånger har jag fått upp på telefonen “dina operatörsinställningar behöver uppdateras – Acceptera” typ. Gav bl.a. internetdelning från halebop.
Varför görs inte samma sak med upplåsningen?@hohotomten 82043 wrote:
Det kommer förmodligen att släppas en ny upplåsning strax efter det att ios 4.2 har kommit ut, vilket ska ske i november månad
kommer den att fungera på iphone 4 då?
de jag läst verkar det bara fungera på 3g 3gs?snälla säg att jag har fel..
mer info om exakt datum för upplåsning nån?
@valentine 82112 wrote:
mer info om exakt datum för upplåsning nån?
korsposta inte! du har startat en tråd med den frågan redan.
Finns inget _exakt_ datum. Punkt slut.
Är det någon som vet hur man kan byta ut opertörsloggan mot en bild, så som det ser ut här:
http://img840.imageshack.us/img840/48/cloud2go29aug20101451.jpg
Tacksam för svar.
Någon som kan förklara för mig vad dev team menar med det senaste som står på deras blogg, går det att använda Redsnow för upplåsning ?
Jag har idag en iPhone 4 med 4.0.1 JB med basebandet 01.59.00. Behöver man behålla sitt baseband för att kunna jailbreaka till 4.1? Vad händer om jag inte behåller basebandet?
Asså kan jag bara sätta in den i datorn, göra en backup, återställa, uppdatera till 4.1 och sen jailbreaka med greenposion eller laimra1n? Eller behöver jag göra nått annat också, typ behålla basebandet? Jag kommer inte behöva använda mig av något opperatörsupplåsning.
Du behöver bara behålla ditt baseband om du är beroende av operatörsupplåsning.
Annars är det bara köra på. Vill du behålla ditt baseband så kan du antingen använda PwnageTool (Mac) eller med hjälp av TinyUmbrella. Finns bra guider på iclarified.com.
@jacke89 82174 wrote:
Jag har idag en iPhone 4 med 4.0.1 JB med basebandet 01.59.00. Behöver man behålla sitt baseband för att kunna jailbreaka till 4.1? Vad händer om jag inte behåller basebandet?
Asså kan jag bara sätta in den i datorn, göra en backup, återställa, uppdatera till 4.1 och sen jailbreaka med greenposion eller laimra1n? Eller behöver jag göra nått annat också, typ behålla basebandet? Jag kommer inte behöva använda mig av något opperatörsupplåsning.
Nej inget mer du behöver göra.
Bara göra så som du själv beskrev.Tack, gjorde detta igår och de funkade perfekt
Hej!
Jag har en Iphone 3gs 3.1.3 som är låst till 3, men som jag har låst upp och fixat med så nu har jag Tele2, sedan några månader tillbaka.
Cydia har jag dessutom installerat på telefonen och det flyter på smärtfritt.
Mitt problem är nu följande: Samtal och sms till min telefon tenderar att inte gå fram, alternativt komma in senare än när de skickades, frågan är nu om jag kanske bör blåsa ut allt ur telefonen och jailbreaka den på nytt, som den blir som den va i början, dvs. den krånglade aldrig?
vad tror du, och hur ska jag då göra?
Du ska nog uppdatera till senare mjukvara hels 4.1 (se till att du gör rätt och inte uppdaterar basebandet)
Tele2 stöds inte i ios3 utan börjar stödjas i ios4, problemen kan bero på detta.tror ni detta e sant?
iPhone Unlock – 1 Click iPhone 3G/3GS iOS 4 Software Unlock guaranteed
står att den kan låsa upp nyaste.. den som vi sitter & väntar på nu:confused: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.